ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

23/07/2020

Σ. Αναγνωστοπούλου: Aπό το νομοσχέδιο φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι λειτουργοί του αγαθού που λέγεται Παιδεία αλλά είναι εργαζόμενοι μίας ιδιωτικής επιχείρησης

Σ. Αναγνωστοπούλου: Aπό το νομοσχέδιο φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι λειτουργοί του αγαθού που λέγεται Παιδεία αλλά είναι εργαζόμενοι μίας ιδιωτικής επιχείρησης



Θέμα: Τοποθέτηση της βουλευτού Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ, Σίας Αναγνωστοπούλου, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

.

Αναλυτικά η ομιλία:
Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κυρίες Υπουργοί,
Για τον ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι ιδιωτικό είναι κακό και ότι είναι δημόσιο είναι καλό. Για τη ΝΔ, ότι είναι ιδιωτικό είναι καλό και ότι είναι δημόσιο είναι για πέταμα; Γιατί αυτό άκουσα εγώ. Αν αυτό ισχύει γιατί ανεβαίνει συνέχεια ο αριθμός των μετακλητών υπαλλήλων για το δημόσιο και μάλιστα όχι με ορισμένο χρόνο αλλά αφού θα φύγει και ο εκάστοτε Υπουργός; Γιατί δίνονται τόσα λεφτά κρυφά η φανερά από το δημόσιο προς ιδιώτες; Είναι απορίας άξιον. Εδώ πέρα ας προσέχουμε λίγο τι λέμε.
Άκουσα και λέγεται κατά κόρον αυτό από μία συγκεκριμένη πτέρυγα της ΝΔ ότι η Αριστερά επικράτησε η δημόσια εκπαίδευση για αυτό δεν ήθελε την ιδιωτική εκπαίδευση, γι΄αυτό δεν ήθελε εν τέλει και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τα έχουμε εξαντλήσει αυτά και ευτυχώς δεν πέρασε από την αναθεώρηση του Συντάγματος.
Ας έρθουμε στο παρόν νομοσχέδιο. Τι μας είπε η Υπουργός; Μας παρουσίασε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν προστατεύει αυτό που έχει υποχρέωση να προστατεύσει και η Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας. Το δημόσιο χαρακτήρα της ίδιας της Παιδείας. Της Παιδείας και της ισότητας όλων. Το ότι είναι δημόσιο αγαθό από όπου και να χορηγείται. Η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και εξασφαλίζει την ισότητα και μαθητών και μαθητριών, κυρίως όμως εκπαιδευτικών. Αυτό πρέπει να προστατεύσει το Υπουργείο Παιδείας και όχι να προστατεύσει τον σχολάρχη –και δεν τον λέω υποτιμητικά τον όρο- και τους ιδιοκτήτες. Εδώ έχουμε ένα νομοσχέδιο που μετατρέπει την παιδεία που παρέχεται από τα ιδιωτικά σχολεία σε εμπόρευμα. Και αυτό εντάσσεται σε ‘ένα ενιαίο στρατήγημα της ΝΔ το οποίο έφτιαξε, άρχισε να διαμορφώνει ο ΙΟΒΕ, το συνέχισαν διάφορα στελέχη της ΝΔ και ο ίδιος νυν Πρωθυπουργός όταν μίλησε για τους μαθητές-πελάτες. Άρα λοιπόν με αυτό εδώ το νομοσχέδιο το πρώτο είναι ότι από την ιδιωτική εκπαίδευση χορηγείται εμπόρευμα. Αυτό είναι η ουσία.
Δεύτερον, από το νομοσχέδιο φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι λειτουργοί του αγαθού που λέγεται Παιδεία αλλά είναι εργαζόμενοι μίας ιδιωτικής επιχείρησης. Λέτε συνέχεια ότι κυριάρχησε η Αριστερά στη Μεταπολίτευση. Γιατί στο Σύνταγμα του 1975 με κυβέρνηση ΝΔ, γιατί κατοχυρώθηκε το συνταγματικό δικαίωμα της Παιδείας και από την ιδιωτική εκπαίδευση άρα και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών ως λειτουργών. Αναρωτηθείτε λίγο, τι ήθελε να κάνει ο νομοθέτης τότε –ο δεξιός νομοθέτης; Να κατοχυρώσει ότι η Παιδεία είναι αγαθό και η εκπαιδευτικοί λειτουργοί και άρα να κατοχυρώσει τα δικαιώματά τους. Γιατί; Γιατί υπήρξε τη δεκαετία του 60΄ και τις προηγούμενες δεκαετίες και μάλιστα με νόμους της κατοχής –εδώ θα εγκαλέσω και εγώ τον κ. Λοβέρδο αφού του αρέσει η ιστορία να την διαβάσει- κατοχικός νόμος ήταν αυτός που έκοβε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μετά το διάταγμα της Χούντας που έκοβε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία. Έρχεται λοιπόν το 75 η Μεταπολίτευση και στο πλαίσιο του εκδημοκρατισμού, στο πλαίσιο της ελευθερίας νοούμενης ως ισότητα γιατί η ελευθερία χωρίς ισότητα δεν υπάρχει.
Άρα λοιπόν εδώ, κ. Κεραμέως με το νομοσχέδιο αυτό φτιάχνετε φοβισμένους, ευάλωτους εκπαιδευτικούς. Είπε ο κ. Λοβέρδος ότι είμαστε εναντίον των ιδιωτικών σχολείων. Όχι κ. Λοβέρδο και θα συμφωνήσω μαζί σας σε ένα πράγμα: επί Χούντας και επειδή στα δημόσια σχολεία δεν μπορούσαν οι άνθρωποι να μιλήσουν ελεύθερα, διώκονταν σε ειδικές συνθήκες, τότε ήταν άθλιο το δημόσιο σχολείο όταν οι καθηγητές δεν μπορούν να μιλήσουν, βεβαίως κάποια ιδιωτικά σχολεία πρόσφεραν στέγη, πρόσφεραν δυνατότητα για γράμματα σε παιδιά. Όταν ήρθε η Μεταπολίτευση δόθηκε η δυνατότητα αυτή να υπάρχει από όλα τα σχολεία σε όλα τα παιδιά, δημόσια και ιδιωτικά με τους ίδιους όρους , ίδιους κανόνες υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν φέρνετε καμία καινοτομία κυρία Κεραμέως, προχωράτε περισσότερο το νόμο Κοντογιαννόπουλου το 1990 και του Αρβανιτόπουλου το 2012. Το κάνετε ακόμα χειρότερο. Επιχειρηματολογείτε υπέρ των απολύσεων. Πείτε μου τι σημαίνει ευέλικτο ωράριο για έναν εκπαιδευτικό; Επιπλέον φτιάχνετε αυτά τα «σούπερ μάρκετ», εκεί δεν σας πειράζει η ελευθερία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας; Γιατί κλείνετε έτσι με αυτόν τον τρόπο τα φροντιστήρια και δεν είναι δικό μου θέμα, εγώ εδώ στη Βουλή τη δημόσια Παιδεία υπερασπίζομαι, το αγαθό της Παιδείας. Εκεί δεν σας πειράζει καθόλου η ιδιωτική πρωτοβουλία και η ελευθερία; Αυτό το νομοσχέδιο είναι ένα προσχέδιο, φτιάξατε τον ένα πυλώνα πειραματικά και πρότυπα και τώρα ιδιωτικά «σούπερ μάρκετ», που τα έχουν όλα και συμφέρουν. Θα μιλήσουμε και για τους γονείς αν τους συμφέρει να μειώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των διδακτικών ωρών και να βάζετε το απόγευμα διάφορες δραστηριότητες που θα τις πληρώνουν χρυσάφι. Γιατί αυτά υπήρχαν κ. Κεραμέως και σε εμάς και με όλους τους υπόλοιπους νόμους. Αλλά θα ήθελα να τελειώσω λέγοντας ένα πράγμα : έχετε ευθύνη κ. Κεραμέως για τα νομοσχέδια που καταθέτετε και ψηφίζονται και γίνονται νόμοι. Έχετε ευθύνη για μία Παιδεία την οποία μετατρέπετε αποφασιστικά και σταθερά προς ένα εμπόρευμα ανισότητας που θα ενισχύσει την ανισότητα ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ