ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

31/07/2020

Π. Πέρκα: Η προχειρότητα στο σχεδιασμό του έργου και η παράλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης και ενημέρωσης των πολιτών, ‘καίνε’ το εγχείρημα και υπονομεύουν μελλοντικές προσπάθειες για ήπιες μορφές μετακίνησης

Π. Πέρκα: Η προχειρότητα στο σχεδιασμό του έργου και η παράλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης και ενημέρωσης των πολιτών, ‘καίνε’ το εγχείρημα και υπονομεύουν μελλοντικές προσπάθειες για ήπιες μορφές μετακίνησης



Δήλωση της Π. Πέρκα, αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Φλώρινας, για την πορεία υλοποίησης του ‘Μεγάλου Περιπάτου’

Το εγχείρημα του «Μεγάλου Περιπάτου» βασίζεται σε πολιτικές που έχουν ως γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα και αειφορία των πόλεων. Γι’ αυτό και θεωρητικά κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως εν γένει όλες οι πρωτοβουλίες που αφήνουν χώρο σε πεζούς και ποδήλατα, διευρύνουν πλατείες και πεζοδρόμια, μειώνουν το χώρο στα αυτοκίνητα και γενικότερα ενισχύουν την ποιότητα ζωής στην πόλη, αναδεικνύοντας παράλληλα και την περιβαλλοντική της διάσταση.

Πέρα όμως από την κεντρική ιδέα, με την οποία δύσκολα θα διαφωνήσει κανείς, καθοριστικής σημασίας είναι και η επιτυχής εφαρμογή του έργου. Δυστυχώς, η πορεία υλοποίησης διαψεύδει τις όποιες ελπίδες μας για καθοριστική αλλαγή της ζωής στην πόλη. Φαίνεται ότι ο «Μεγάλος Περίπατος» δεν είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού και ολιστικής προσέγγισης και ότι τελικά έγινε μια πρόχειρη μόνο προετοιμασία του όλου εγχειρήματος. Πρόκειται μεν για πιλοτική εφαρμογή, ένα πιλοτικό έργο ανάπλασης όμως δε σημαίνει ότι είναι και πρόχειρο, αλλά αντίθετα απαιτεί πλήρως τεκμηριωμένες μελέτες και τη συμμετοχή επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων, όπως συγκοινωνιολόγοι, αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι κτλ.
Στο συγκεκριμένο έργο όμως παρατηρούνται πολλές αστοχίες, από τις μελέτες, οι οποίες πιθανόν λόγω του σύντομου χρόνου εκπόνησής τους είναι ελλιπείς, μέχρι και την εφαρμογή του. Χαρακτηριστικό είναι ότι έγιναν παρεμβάσεις που περιορίζουν την κίνηση των Ι.Χ., χωρίς παράλληλη αναβάθμιση και ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, χωρίς δίκτυο ποδηλατοδρόμων, χωρίς έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για τις εναλλακτικές διαδρομές, χωρίς πολιτική στάθμευσης, χωρίς κατάλληλη σήμανση και χωρίς να έχει γίνει εξαρχής κατάλληλη ρύθμιση των φαναριών των γύρω περιοχών, για να μειωθεί ο επιπλέον χρόνος και η ταλαιπωρία των οδηγών.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι δυσχεραίνεται μεν η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης με το αυτοκίνητο, χωρίς όμως να προσφέρεται κάποια αξιόπιστη εναλλακτική στους χρήστες. Η αποτυχία του εγχειρήματος φαίνεται εξάλλου και από τις συνεχείς αλλαγές και παρεμβάσεις, έτσι ώστε τελικά το έργο να έχει αλλάξει τελείως και να έχει περιοριστεί πολύ από την αρχική του μορφή.
Κι όλα αυτά, χωρίς να αναλύσουμε την πρόχειρη νομοθέτησή του, με τη δημοφιλή τελευταία τακτική της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) ή το αδικαιολόγητα υπέρογκο κόστος του.
Το κυριότερο θέμα όμως είναι η παράλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης με το κοινό – σύμφωνα με το Δήμαρχο προγραμματίζεται τριήμερη διαβούλευση το Σεπτέμβρη, τόσους μήνες δηλαδή μετά την έναρξη του έργου – και ότι δεν επικοινωνήθηκε σωστά στους πολίτες. Θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ευρεία ενημερωτική καμπάνια, έτσι ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν έγκαιρα για τις παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν και να παρέχονται κατάλληλες οδηγίες χρήσης της υποδομής και των διαθέσιμων εναλλακτικών. Η αποτυχημένη όμως διάχυση του έργου ουσιαστικά «καίει» το όλο εγχείρημα πριν καν αυτό ξεκινήσει, ενώ παράλληλα υπονομεύονται μελλοντικές προσπάθειες για ήπιες μορφές μετακίνησης και πολιτικές για κοινή χρήση του πλούτου της πόλης.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ