ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

03/09/2020

Π. Πέρκα: «Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η ΝΔ για χάρη του βολέματος ημετέρων και των ιδιωτικών συμφερόντων θυσιάζει και το σιδηρόδρομο»

Π. Πέρκα: «Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η ΝΔ για χάρη του βολέματος ημετέρων και των ιδιωτικών συμφερόντων θυσιάζει και το σιδηρόδρομο»



Δήλωση της Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή με αφορμή τα δημοσιεύματα για το νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ

Όλο και πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι τρεις μήνες μετά την παραίτηση του Κ. Σπηλιόπουλου, ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών αποφάσισε ποιο θα είναι το πρόσωπο που θα αναλάβει επικεφαλής στον ΟΣΕ. Σύμφωνα με βάσιμες πληροφορίες, πρόκειται για το μηχανολόγο μηχανικό Σπύρο Πατέρα, ο οποίος μάλιστα πρέπει να αναλάβει άμεσα καθήκοντα, αφού σήμερα, 3 Σεπτεμβρίου, είναι η καταληκτική ημερομηνία που οι αποφάσεις του προσωρινού Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ είναι νόμιμες.

Όμως και πάλι στοιχειοθετείται εμπλοκή ιδιωτικών και κρατικών συμφερόντων. Ο κ. Πατέρας – αξιόλογος επιστήμονας κατά τα άλλα - είναι γενικός διευθυντής και μέτοχος μεγάλης μελετητικής και συμβουλευτικής εταιρίας, η οποία, μεταξύ άλλων έργων, αναλαμβάνει και σιδηροδρομικά. Η εταιρία του κ. Πατέρα έχει εκπονήσει στο παρελθόν μελέτες για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ (στη βόρεια Πελοπόννησο) και επίσης, έχει εμπλακεί προσφάτως σε εκπόνηση μελετών και έχει άμεσα συμφέροντα σε έργα του ΟΣΕ που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει και συγκεκριμένα στο έργο «Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη».

Γνωρίζουμε κ. Καραμανλή ότι οι «άριστοι» σπανίζουν, παρ’ όλα αυτά όμως, έπειτα από αναζήτηση 3 μηνών, στους οποίους ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος, η επιλογή σας για το τιμόνι του ΟΣΕ είναι κάποιος με προφανή σύγκρουση συμφερόντων; Άραγε η κατάληψη της συγκεκριμένης θέσης ευθύνης είναι νόμιμη και δε δημιουργεί θέματα ασυμβίβαστου;

Ακόμα όμως κι αν είναι νόμιμη, είναι ηθική; Επιπλέον, με τα καθήκοντα και των δύο θέσεων ευθύνης, πόσο αποδοτικός θα είναι ο κ. Πατέρας στον ΟΣΕ; Ειδικά σε μια περίοδο που η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας επιδεινώνεται συνεχώς και πλέον χαρακτηρίζεται ως οριακή - όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα πρόσφατα συμβάντα εκτροχιασμού συρμών, ευτυχώς χωρίς τραυματίες. Το τελευταίο αναδείξαμε και με την υπ’ αρ. 9082/31.08.2020 ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, στην οποία τονίζεται η άμεση ανάγκη για ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11357930.pdf).

Κι όλα αυτά, ένα μήνα σχεδόν μετά την παραίτηση του κ. Ακριτίδη από τη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. από την ΕΡΓΟΣΕ, για παρόμοιους λόγους, ο οποίος σημειώνεται ότι ασκούσε τα καθήκοντά του από τον Οκτώβριο του 2019 (και για αρκετούς μήνες κατείχε και δεύτερη δημόσια θέση) και υποχρεώθηκε σε παραίτηση, προφανώς έπειτα και από σχετική ερώτησή μας και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων προς τον αρμόδιο Υπουργό (υπ’ αρ. 396/8484 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11339459.pdf).



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ