ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

03/09/2020

Ερώτηση Ειρ. Αγαθοπούλου με θέμα την «κατ’ εξαίρεση έγκριση και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων του Ν. Κιλκίς»

Ερώτηση Ειρ. Αγαθοπούλου με θέμα την  «κατ’ εξαίρεση έγκριση και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων του Ν. Κιλκίς»



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Κατ’ εξαίρεση έγκριση και λειτουργία ολιγομελών τμημάτων του Ν. Κιλκίς»

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς επιβάλλει  για μία ακόμη φορά την ανάγκη για την κατ΄ εξαίρεση έγκριση της λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, προκειμένου να  υποστηριχτούν τμήματα, κατευθύνσεις-ομάδες και ειδικότητες – άρα και οι επιλογές των μαθητών/τριών που φοιτούν στα εν λόγω ΓΕΛ και ΕΠΑΛ – κυρίως ορεινών, ακριτικών και απομακρυσμένων περιοχών της χώρας.
Σε έναν τέτοιο ακριτικό νομό όπως το Κιλκίς, με μεγάλη γεωγραφική έκταση, με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των χωριών, και συνεπώς μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και με ιδιαίτερο το δημογραφικό πρόβλημα, αποτελεί συνήθη τακτική η δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, ιδιαίτερα στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, από τις οποίες εξαρτάται άμεσα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός των περισσότερων μαθητών/τριών.  
Επίσης, η φετινή χρονιά έχει την ιδιαιτερότητα της λειτουργίας των σχολείων υπό το πρίσμα της προστασίας των μαθητών από την πανδημία του κορονοϊού. Σημαντικό μέτρο ασφάλειας σε αυτή την υγειονομική κρίση είναι οι τάξεις με λίγους μαθητές αλλά και η αποφυγή μετακινήσεων των μαθητών ώστε να αποφευχθεί η διασπορά σε περισσότερες σχολικές μονάδες.
Συγκεκριμένα, στον Ν. Κιλκίς δεν εγκρίθηκε η κατ’ εξαίρεση λειτουργία των παρακάτω ολιγομελών τμημάτων, παρότι υπήρξαν τμήματα που εγκρίθηκαν με τον ίδιο ακριβώς αριθμό μαθητών με αυτά:
-    Στα ΓΕΛ Ευρωπού και Χέρσου δεν εγκρίθηκε στη Γ’ τάξη η ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας και στο ΓΕΛ Αξιούπολης, στη Β΄ Τάξη, η ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών.
-    Στο 1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας (ειδικότητα Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού) και ο Τομέας Πληροφορικής (ειδικότητα Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ). Στο 2ο ΕΠΑΛ Κιλκίς στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Ηλεκτρολογίας (ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων) και τέλος, στο ΕΠΑΛ της Αξιούπολης στη Γ’ Τάξη ο Τομέας Υγείας, Πρόνοιας, Ευεξίας (ειδικότητα Αισθητικής Τέχνης) και στη Β’ Τάξη ο Τομέας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής.
Επειδή το Υπουργείο οφείλει να λάβει υπ’ όψιν του τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώνονται φέτος με την πανδημία
Επειδή το Υπουργείο οφείλει να εξασφαλίσει ισότιμα την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Επειδή οφείλει να επιδείξει την δέουσα παιδαγωγική ευαισθησία σεβόμενη τις προσωπικές επιλογές των μαθητών/τριών των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναφορικά με τις κατευθύνσεις και τις ειδικότητες  που οι μαθητές/τριες επιλέγουν
Επειδή οι μετακινήσεις του μαθητικού δυναμικού αυξάνει εν δυνάμει τον κίνδυνο της διασποράς του Covid19 και επιβαρύνουν  οικονομικά τις οικογένειες αυτών
Επειδή υπάρχει η θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς για την λειτουργία αυτών των τμημάτων, καθώς δεν δημιουργεί πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος.
Επειδή στα ΕΠΑΛ υπάρχει ο σχετικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επειδή, αναλογιζόμενοι την περσινή χρονιά, με την διακοπή των δια ζώσης μαθημάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της πανδημίας, είναι εξαιρετικά σημαντικό οι μαθητές να μην χάσουν ούτε μια μέρα διδασκαλίας λόγω της μη έγκρισης λειτουργίας των παραπάνω τμημάτων.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1.    Σκοπεύει να εγκρίνει την κατ’ εξαίρεση λειτουργία των παραπάνω ολιγομελών τμημάτων του Ν. Κιλκίς για το σχολικό έτος 2020-21;
2.    Ποιος ο λόγος που δεν εγκρίθηκαν από την αρχή τα τμήματα αυτά, παρότι η εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν θετική και δεν υπήρχε επιπλέον δημοσιονομικό κόστος;

Η ερωτώσα βουλεύτρια

Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ