ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/09/2020

Ν. Σαντορινιός: «Να κρύψει τις τραγικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του ΜΙ, προσπαθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας, μέσα από δελτία τύπου - πυροτεχνήματα»

Ν. Σαντορινιός: «Να κρύψει τις τραγικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του ΜΙ, προσπαθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας, μέσα από δελτία τύπου - πυροτεχνήματα»



Δήλωση τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ

Κατά τη συνήθη πρακτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επικοινωνία και η διαφήμιση, μπαίνουν πάνω από την ουσία. Ακριβώς τον ίδιο κανόνα ακολούθησε και η χθεσινή πομπώδης δήλωση του κ. Πλακιωτάκη περί «στήριξης των νησιωτικών επιχειρήσεων με 75 εκ. ευρώ μέσω του ΜΙ».

· Η αλήθεια είναι πως τα 75εκ είναι οι ετήσιοι πόροι που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προϋπολογίσει για το σκέλος των επιχειρήσεων, όταν σχεδίαζε και εφάρμοζε το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

· Η συγκεκριμένη ΚΥΑ, όχι μόνο δεν ανακαλύπτει την Αμερική, αλλά πρόκειται για υποχρεωτικό μέρος μιας διαδικασίας που ο νόμος του ΜΙ αναφέρει και ανοίγει τον δρόμο για την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών από πλευράς επιχειρήσεων, για τις μεταφορές που πραγματοποίησαν εντός του 2020.

· Επιμελώς κρύβει η ηγεσία του Υπουργείου είναι ότι η εν λόγω Απόφαση θα έπρεπε να έχει εκδοθεί ήδη από τον Δεκέμβρη του 2019, γεγονός που δεν συνέβη, προκαλώντας ουσιαστικά προβλήματα στην ρευστότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων, αφού εδώ και 9μήνες, που η πλατφόρμα του μέτρου είναι κλειστή, οι επιχειρήσεις δεν έχουν καταθέσει τα συναφή αποδεικτικά τιμολόγια, ώστε να λάβουν την οικονομική στήριξη που δικαιούνται.

· Η αναφορά, στην ανακοίνωση του Υπουργείου, ότι «για πρώτη φορά εντάσσονται επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα στους ωφελούμενους ΚΑΔ» είναι ένα ψέμα, αφού έτσι όπως το μέτρο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε, τους κλάδους αυτούς τους συμπεριελάμβανε εξ αρχής.

· Η ένταξη των επιχειρήσεων της Κρήτης συμπεριλαμβανόταν σε έτοιμη Υπουργική Απόφαση που είχαμε αφήσει στο γραφείο του Υπουργού Ναυτιλίας το καλοκαίρι του 2019. Ένα χρόνο και κάτι μετά, αποφάσισε επιτέλους να την υπογράψει.

Αντί ο Υπουργός να βγάζει κενού περιεχομένου Δελτία Τύπου, απλά και μόνο για λόγους εντυπωσιασμού, θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη από τους νησιώτες και τους επιχειρηματίες των νησιών για την απαράδεκτη καθυστέρηση που έχει επιδείξει στην υλοποίηση του μέτρου. Ενώ θα πρέπει να μας απαντήσει, πότε ο ίδιος είχε κάνει σωστή εκτίμηση της νησιωτικής πραγματικότητας; Τώρα που αναγνωρίζει το Μεταφορικό Ισοδύναμο σαν το μόνο εργαλείο στήριξης των νησιωτικών επιχειρήσεων ή όταν δεν το ψήφιζε στη Βουλή;

 

...



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ