ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

11/09/2020

Μ. Κάτσης: «Ο νέος κώδικας ψηφιακής Διακυβ/σης δεν είναι ούτε κώδικας ούτε νέος – Ερωτηματικά για τη νέα θυγατρική του Υπερταμείου »

Μ. Κάτσης: «Ο νέος κώδικας ψηφιακής Διακυβ/σης δεν είναι ούτε κώδικας ούτε νέος – Ερωτηματικά για τη νέα θυγατρική του Υπερταμείου »



Ο βουλευτής Θεσπρωτίας και Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ- Π.Σ. Μάριος Κάτσης, κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή στη συζήτηση για το νομοσχέδιο σχετικά με τον ψευδεπίγραφο «Κώδικα» Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξήγησε ότι αποτελεί στο μεγαλύτερο μέρος του ουσιαστικά συρραφή παλιότερων νομοθετημάτων για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και διακίνηση εγγράφων, τη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», την προσβασιμότητα ιστοτόπων ιδίως σε ΑμεΑ, την ανοικτή διάθεση δεδομένων κ.ά.

Νομοθετήματα, προ ΝΔ, τα οποία καταργούνται και ξανανομοθετούνται, σε μια διαδικασία που προσκρούει στις αρχές καλής νομοθέτησης, καθώς δεν εισήχθη ως όφειλε με τη διαδικασία της κωδικοποίησης νομοθεσίας. Καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ακόμα ένα επικοινωνιακό τέχνασμα του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκειμένου να παρουσιάσει ψευδώς ότι η ψηφιακή διακυβέρνηση ξεκίνησε επί των ημερών του. Ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου και την εισαγωγή του με την κανονική διαδικασία περί κωδικοποίησης νομοθεσίας, όπου απαιτείται επεξεργασία από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή, όπως άλλωστε επιτάσσει ο νόμος για το επιτελικό Κράτος που η ίδια η ΝΔ έχει ψηφίσει.

Αναφορικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, ο Μάριος Κάτσης αναγνώρισε ότι βρίσκονται σε θετική κατεύθυνση και ουσιαστικά εδράζονται και συνεχίζουν το έργο ψηφιακών υποδομών και ψηφιακού μετασχηματισμού του Κράτους και της οικονομίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός που αναγνωρίζει πλέον ο Υπουργός. Ωστόσο, τόνισε πως «η γραφειοκρατία δε νικιέται με έναν νόμο» και πως χρειάζεται επί της ουσίας διαμόρφωση πολιτικής απλοποίησης των διοικητικών διαδικασιών, ειδάλλως θα επιτευχθεί απλώς η «ψηφιοποίηση της γραφειοκρατίας». Κάτι που σίγουρα δεν επιτυγχάνεται με την πρόβλεψη του νομοσχεδίου για πάνω από 100 Υπουργικές αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα που πρέπει να εκδοθούν, ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί, καθώς και τις αναρίθμητες επιτροπές συντονισμού που συστήνονται στο Υπουργείο.

Σημείωσε, συγκεκριμένα, ότι «όταν ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου με τα υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, βασίστηκε σε 3 εμβληματικά έργα: Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2 για ευρυζωνικότητα στα δημόσια κτήρια και την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr», καθώς και στην «Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική 2016-2021», την οποία ο Υπουργός θα μετονομάσει σε «Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού». Το Κεντρικό ΣΗΔΕ θα διασυνδέσει ηλεκτρονικά 21.000 φορείς του Δημοσίου και θα παράσχει 150.000 απομακρυσμένες ψηφιακές υπογραφές σε δημόσιους λειτουργούς, αυξάνοντας την ταχύτητα διεκπεραίωσης υποθέσεων και τον έλεγχο της πορείας κάθε εγγράφου, καθιστώντας διάφανη τη λειτουργία του Δημοσίου, καταργώντας το χαρτί σε όλους τους δημοσίους φορείς. Το νομοσχέδιο της ΝΔ έρχεται να ετοιμάσει το πλαίσιο λειτουργίας του, αντιγράφοντας ουσιαστικά τη μελέτη και τις οδηγίες εφαρμογής του.

Τέλος, ο Μάριος Κάτσης ανέδειξε ένα σημαντικό σημείο του νομοσχεδίου, που αφορά την αξιοποίηση των εσόδων από τη δημοπρασία του φάσματος συχνοτήτων για την ανάπτυξη των δικτύων κινητής νέας γενιάς 5G. Το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση και υπαγωγή στο Υπερταμείο, μια ανώνυμης εταιρείας που θα διαχειρίζεται Ταμείο στο οποίο θα πηγαίνει το 25% των εσόδων αυτών. Ποσά τα οποία θα χρησιμοποιεί το Δημόσιο για συμμετοχή σε επενδύσεις ιδιωτών για ανάπτυξη εφαρμογών υψηλής τεχνολογίας πάνω στο 5G. Συμφωνώντας καταρχήν στη φιλοσοφία της επανεπένδυσης των εσόδων στην ανάπτυξη οικοσυστήματος παραγωγής υψηλής τεχνολογίας στη χώρα μας, όπως άλλωστε έκανε εφικτό ο ΣΥΡΙΖΑ ιδρύοντας το Equifund, έθεσε, ωστόσο, στον Υπουργό ορισμένες κομβικές επιφυλάξεις.

 

Συγκεκριμένα, τόνισε πως έχουμε ενστάσεις στο ότι η εταιρεία τύπου EquiFund που θα διαχειριστεί τα έσοδα από τη δημοπράτηση συχνοτήτων να είναι θυγατρική του Υπερταμείου καθώς δεν υπάρχει καμία διεθνής δέσμευση της χώρας ως προς σε αυτό ενώ ανέδειξε και την υποκρισία της ΝΔ που κατηγορούσε το Υπερταμείο προεκλογικά. Ωστόσο και ο σκοπός και η λειτουργία της αφήνει πολλά ερωτηματικά, καθώς δεν περιγράφονται στο νόμο, για το πώς και με τι κριτήρια θα συμμετάσχει η νεοσύστατη A.E. "ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ 5G" σε ιδιωτικές επενδύσεις χωρίς να έχουμε φαινόμενα πλατειασμού. Ο Υπουργός κ. Πιερρακάκης δεν απήντησε ευθέως και θα καταθέσουν συγκεκριμένες εναλλακτικές προτάσεις στις επόμενες συνεδριάσεις εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.

 

Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στο Νομοσχέδιο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: " Κώδικας Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) -Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (Ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις. "



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ