ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

14/09/2020

Ερώτηση Α. Μεϊκόπουλου: «Επικίνδυνος συνωστισμός στις σχολικές αίθουσες γυμνασίων και λυκείων της Μαγνησίας»

Ερώτηση Α. Μεϊκόπουλου:  «Επικίνδυνος συνωστισμός στις σχολικές αίθουσες γυμνασίων και λυκείων της Μαγνησίας»



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Παιδείας & Θρησκευμάτων
Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: «Επικίνδυνος συνωστισμός στις σχολικές αίθουσες γυμνασίων και λυκείων της Μαγνησίας»
Εβδομάδα έναρξης της σχολικής χρονιάς εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού (Covid-19) και, παρά τις επικοινωνιακές προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας να πείσει ότι σε κάθε σχολική αίθουσα θα υπάρχουν κατά μέσο όρο 17 μαθητές, η πραγματικότητα στη Β` βάθμια εκπαίδευση της Μαγνησίας αποτελεί την πλήρη διάψευση. Συγκεκριμένα, το 60% των σχολικών αιθουσών των γυμνασίων και των λυκείων της Μαγνησίας περιλαμβάνει άνω των 20 μαθητών.
Οι εκπρόσωποι της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Μαγνησίας (ΕΛΜΕ) κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάγκη εξεύρεσης περισσότερων σχολικών αιθουσών, δημιουργίας μικρότερων τμημάτων, πρόσληψης επιπρόσθετου εκπαιδευτικού προσωπικού, πρόσληψης περισσότερου προσωπικού καθαριότητας σε κάθε σχολική μονάδα και διάθεσης στα σχολεία περισσότερων διαγνωστικών τεστ.
Η περιβόητη εγκύκλιος για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν για τη νέα σχολική χρονιά έφτασε καθυστερημένα στα σχολεία της Β’ βάθμιας, με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγχυση μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού σχετικά με τη διαδικασία για τη λήψη της σχετικής άδειας ειδικού σκοπού, αλλά και σχετικά με τα κριτήρια για την υπαγωγή στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες. Όλα αυτά, ενώ ο αριθμός του σχολικού προσωπικού καθαριότητας είναι ελάχιστος.
Πρόβλημα δημιουργεί και η ιδιαίτερη φύση της Β΄ βάθμιας διδασκαλίας, καθώς οι καθηγητές σύμφωνα με το εβδομαδιαίο τους πρόγραμμα, πραγματοποιούν μαθήματα σε διαφορετικά σχολεία, με αποτέλεσμα ένας καθηγητής να έρχεται σε επαφή μέχρι και με 300 παιδιά ανά εβδομάδα. Ενώ, η ιδιαίτερη κατηγορία των ολοήμερων σχολείων, όπου οι μαθητές είναι περισσότεροι και οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη σίτιση των παιδιών χωρίς μάσκα, δημιουργεί αυξημένη ανησυχία στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η δημιουργία κλίματος δικαιολογημένης ανασφάλειας, τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό της Β’ βάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στους Συλλόγους Γονέων, το οποίο εντείνεται από το γεγονός ότι δεν έχει γίνει κανένας προληπτικός έλεγχος στο εκπαιδευτικό και στο υπόλοιπο σχολικό προσωπικό πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τη αύξηση της ετοιμότητας στα σχολεία και την αποτελεσματικότερη προστασία της υγείας μαθητών και προσωπικού. Η κυβέρνηση θα πρέπει να μεριμνήσει άμεσα και σε συνεργασία και με τους ΟΤΑ για την αύξηση των σχολικών αιθουσών στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών (πχ Ιταλίας), ώστε να δημιουργηθούν τμήματα με λιγότερους μαθητές.

Επειδή, το 60% των σχολικών αιθουσών των γυμνασίων και των λυκείων της Μαγνησίας περιλαμβάνει άνω των 20 μαθητών.
Επειδή, λόγω συνωστισμού των μαθητών ο κίνδυνος υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία της Μαγνησίας είναι παραπάνω από υπαρκτός.
Επειδή, κατά τους θερινούς μήνες η κυβέρνηση δεν έλαβε κανένα αποτελεσματικό μέτρο για τη μέγιστη δυνατή εξασφάλιση της προστασίας της υγείας μαθητών και διδακτικού προσωπικού.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Πως προτίθενται να παρέμβουν, ώστε σε συνεργασία και με τους ΟΤΑ να εξασφαλίσουν περισσότερες σχολικές αίθουσες προς αποφυγή των φαινομένων συγχρωτισμού στα σχολικά τμήματα των γυμνασίων και λυκείων των πόλεων;
2. Προτίθενται, σύμφωνα και με όσα έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, να προσλάβουν πρόσθετο εκπαιδευτικό προσωπικό ικανό να στελεχώσει έναν αυξημένο αριθμό σχολικών αιθουσών;
3. Προτίθενται, σύμφωνα και με όσα έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, να προσλάβουν πρόσθετο προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολικά συγκροτήματα του Νομού Μαγνησίας, ώστε να εξασφαλίζεται η καθαριότητα και η διατήρηση της υγιεινής των σχολείων, δεδομένων και των αυξημένων απαιτήσεων της πανδημίας;

Ο ερωτών βουλευτής


Μεϊκόπουλος Αλέξαν



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ