ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/09/2020

Ερώτηση Θ. Τζάκρη με θέμα «Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Πέλλας»

Ερώτηση Θ. Τζάκρη με θέμα «Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Πέλλας»



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Πέλλας»
Η φετινή έναρξη του σχολικού έτους στην Πέλλα, στις 28 Σεπτεμβρίου, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, συνοδεύτηκε από τη μεγάλη πρόκληση, που ήταν να φέρουμε πίσω όλους τους μαθητές στα σχολεία, να μειώσουμε το άγχος που αισθάνονται οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και να επιστρέψουμε σε μια κανονική λειτουργία για όλη την σχολική κοινότητα.
Ενώ, όμως, η έναρξη του σχολικού έτους, 6 μήνες μετά την εμφάνιση της πανδημίας όφειλε να είναι καλύτερα προετοιμασμένη και προσαρμοσμένη στα δεδομένα και τις απαιτήσεις της πανδημίας οι μαθητές βρέθηκαν σε τάξεις των 25 ατόμων, χωρίς να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις μεταξύ τους, με μάσκες - αλεξίπτωτα που τους μοιράστηκαν αντί 6,2 εκ. €, με 5000 λιγότερους εκπαιδευτικούς και εν γένει χωρίς κανένα σχέδιο από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, τη στιγμή μάλιστα που φαινόταν ότι η κατάσταση θα δυσκόλευε λόγω του αυξανόμενου ρυθμού των κρουσμάτων που ανακοινώνονταν και εξακολουθούν να ανακοινώνονται καθημερινά.
Κατά συνέπεια, η κατάσταση στην Εκπαίδευση και στα σχολεία πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο και η εξέλιξη αυτή δεν οφείλεται μόνο στην εξάπλωση της πανδημίας, αλλά και στην παντελή έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου από την κυβέρνηση.
Διαρκώς αυξάνεται η λίστα με τις σχολικές μονάδες και τα τμήματα που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας πανελλαδικά, λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα, στην περιφερειακή ενότητα Πέλλας τα σχολεία άνοιξαν σήμερα με καθυστέρηση 14 ημερών, έχοντας λειτουργήσει ήδη για μια βδομάδα με τηλεκπαίδευση.
Από την πλευρά σας, κ. Υπουργέ, ανακοινώσατε, πρόσφατα, ότι όλες οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας θα λειτουργήσουν με εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο της Πέλλας «επισκεφτήκατε» μέσω τηλεδιάσκεψης το 1ο Γυμνάσιο Έδεσσας που πραγματοποιούσε εξ αποστάσεως διδασκαλία μαθήματος Αγγλικών, διαπιστώνοντας ότι η διαδικασία διεξάγεται κανονικά και με πλήρη αποτελεσματικότητα. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά δηλώσατε ότι «Η δια ζώσης διδασκαλία των παιδιών μας από τους εκπαιδευτικούς είναι αναντικατάστατη. Ωστόσο όταν υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια, σε αυτή την ιδιαίτερη σχολική χρονιά που ξεκίνησε, οι εκπαιδευτικοί μας καλούνται να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας μέσω τηλεκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και έχει θωρακίσει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου σε αυτή την πρωτοφανή συγκυρία να συνεχίζεται κανονικά η εκπαιδευτική διαδικασία, η ύλη να προχωράει, να συμμετέχουν κανονικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί να ασκούν το λειτούργημά τους».
Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας – Πειραιά κυρία Ματίνα Παγώνη ανέφερε την 27-9-2020 ότι δεν αποκλείεται από τα πρώτα κιόλας αποτελέσματα του ανοίγματος των σχολείων να αλλάξουν τα δεδομένα και να χρειαστεί να ληφθούν επιπλέον μέτρα.
Η παρούσα οικονομική συγκυρία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί με την ύφεση που προκάλεσε η έξαρση της πανδημίας, θέτει εν αμφιβόλω το κατά πόσο η μέση τετραμελής οικογένεια, σήμερα, μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτή τη νέα κατάσταση, δεδομένου ότι χρειάζονται δύο τουλάχιστον υπολογιστές για την ταυτόχρονη παρακολούθηση των μαθημάτων.
Επειδή, τα στοιχεία από την λειτουργία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα έδειξαν ότι ένας στους δυο μαθητές δεν μπορούσε να παρακολουθήσει, είτε γιατί δεν υπήρχε πρόσβαση στο διαδίκτυο είτε γιατί δεν διέθετε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συνδεθεί στο διαδίκτυο και να παρακολουθήσει τα μαθήματα.
Επειδή, σε πολλές περιπτώσεις, αν και οι οικογένειες των μαθητών διαθέτουν τον σχετικό εξοπλισμό, αδυνατούν να κάνουν χρήση των εργαλείων της τελεκπαίδευσης.
Επειδή οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό στα σχολεία της Πέλλας δεν έχουν αντιμετωπιστεί ακόμα, και οι εκπαιδευτικοί, κατά κύριο λόγο, εργάζονται χρησιμοποιώντας ίδια μέσα, εφόσον διαθέτουν.
Επειδή, η πανδημία δεν ξεκίνησε χθες και στους 6 μήνες που μεσολάβησαν από τον προηγούμενο Μάρτιο, το Υπουργείο Παιδείας είχε αρκετό διάστημα στη διάθεσή του για ώστε να οργανώσει την έναρξη της σχολικής χρονιάς πολύ καλύτερα.
Επειδή η φετινή εκπαιδευτική χρονιά δεν πρέπει να χαθεί.

Ερωτάται η κα. Υπουργός:
1.    Ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα της Πέλλας, λόγω της πανδημίας COVID-19, έτσι ώστε η φετινή χρονιά να μην εξελιχθεί σε μια ακόμη χαμένη χρονιά για τους μαθητές;
2.    Προτίθεται να καλύψει τις ανάγκες των σχολείων της Πέλλας σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, έτσι ώστε η τηλεκπαίδευση να λειτουργήσει ομαλά, εάν και εφόσον το απαιτήσουν οι συνθήκες;
3.    Προτίθεται να καταρτίσει έναν οδηγό για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, έτσι ώστε οι γονείς, ιδιαίτερα των μαθητών του Δημοτικού, να εξοικειωθούν με την πλατφόρμα, ώστε να μπορούν να συνεπικουρήσουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους;
4.    Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας, ευθύνη και υποχρέωση του οποίου είναι η καθολική παροχή του δημοσίου αγαθού της μόρφωσης, να χορηγήσει στους μαθητές τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα;
5.    Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να διερευνήσει τις δυνατότητες ανοίγματος επιπλέον σχολικών αιθουσών στα σχολεία της Πέλλας ιδιαίτερα αυτών των αιθουσών που έκλεισαν σχετικά πρόσφατα λόγω αναγκαστικών συγχωνεύσεων/καταργήσεων σχολείων;


Η ερωτώσα βουλευτής

Τζάκρη Θεοδώρα



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ