ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/10/2020

Τμήμα μεταφορών και υποδομών ΣΥΡΙΖΑ: Οι αποκαλύψεις, τα ...βαφτίσια και το ….δούλεμα - ΠΣ:

Τμήμα μεταφορών και υποδομών ΣΥΡΙΖΑ: Οι αποκαλύψεις, τα ...βαφτίσια και το ….δούλεμα - ΠΣ:



Εξαγγέλλουν πρόγραμμα 100 ημερών λησμονώντας ότι ανέλαβαν τον Οκτώβρη του ……2019 και όχι του 2020
Πριν από λίγες ημέρες διεξήχθη το 3ο Athens Investment Forum, όπου τοποθετήθηκαν πολλοί εκπρόσωποι του κλάδου των κατασκευών αλλά και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εταιρειών Δημοσίου συμφέροντος αρμοδιότητας του. Όπως δημοσιεύτηκε στον Τύπο , το συμπέρασμα του συνεδρίου ήταν ότι χωρίς νέο μοντέλο δημοπράτησης και υλοποίησης των έργων και αλλαγές στις πρακτικές των τεχνικών εταιρειών, η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τις ευκαιρίες που φέρνει το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σταχυολογούμε από τις τοποθετήσεις των ομιλητών:
- Ο υπουργός κ. Καραμανλής εξήγησε πως στο επίκεντρο του κυβερνητικού σχεδιασμού για τις υποδομές βρίσκονται τα logistics και οι συνδυασμένες μεταφορές ώστε η Ελλάδα να εξελιχθεί σε πραγματικό εμπορευματικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή. Επίσης «Τα λιμάνια να γίνουν πύλες εισόδου με ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου» είπε και πρόσθεσε πως «εκσυγχρονίζουμε το προβληματικό σύστημα ΟΣΕ / ΕΡΓΟΣΕ με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στόχος η συμμετοχή σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων προς την Κεντρική Ευρώπη. Σύνδεση λιμένων Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολη και στη συνέχεια σύνδεση με Μαύρη Θάλασσα».
Μεγάλη αποκάλυψη. Αυτή είναι η διακηρυγμένη θέση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, αλλά χρειάστηκε να περάσει ένα 15μηνο για να το συνειδητοποιήσει και να το υιοθετήσει. Μάλιστα, όλα αυτά δεν έμειναν στα λόγια αλλά έγιναν και συγκεκριμένες ενέργειες για την υλοποίηση τους. Όσον αφορά «στο προβληματικό σύστημα ΟΣΕ / ΕΡΓΟΣΕ»:
Γιατί δεν έχει ενεργοποιήσει ακόμη τη σχετική Επιτροπή που έχει συστήσει από το Μάρτιο;
Γιατί επέτρεψε να είναι επί 15μηνο ουσιαστικά ακέφαλος ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός Οργανισμός της χώρας;
Ο υπουργός Υποδομών επανέλαβε πως το κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνει έργα ύψους 13 δισ. Ευρώ μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
• Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη αλλά απουσιάζουν οι μελέτες.
• Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού,
• το βόρειο τμήμα του Ε65, 
• η υπερυψωμένη λεωφόρος της Θεσσαλονίκης,
• σημαντικά σιδηροδρομικά έργα,
• έργα 550 εκατ. ευρώ για αντιπλημμυρικά σε συνεργασία με τους πέντε παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων κ.ά.
Ουδεμία έκπληξη. Αυτά ακριβώς τα έργα είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά αλλά όχι μόνο δεν υπήρξε πρόοδος, αλλά σε κάποια είχαμε οπισθοδρομήσεις. Όπως για παράδειγμα:
• Το έργου της Εθνικής Οδού Πατρών-Πύργου όπου ένα δημόσιο έργο μετατρέπεται σε έργο παραχώρησης με την καταβολή διοδίων για τους χρήστες ή
• Η τρομακτική καθυστέρηση και υπερβολική επιβάρυνση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Τα βαφτίσια:
• Η Αττικό Μετρό μετονομάζει το Τμήμα Γ (Ευαγγελισμός - Άνω Ηλιούπολη) της Γραμμής 4 σε Γραμμή 5.
• Αλλά δεν περιορίστηκε σε αυτό και παρουσίασε τα σχέδια και για τη Γραμμή 6 (2,5 δισ. ευρώ)
• αλλά και για τη Γραμμή 7(1,5 δισ. ευρώ)
• αναφέρθηκε και στις επεκτάσεις των Γραμμών 1 και 2.
• Κάποια τμήματα θεωρούνται «αμφίβολης εφεκτικότητας και σκοπιμότητας» , κουβέντα για το χρηματοδοτικό κενό που δημιουργείται.
• «Σχέδια επί... χάρτου για επέκταση μετρό-ηλεκτρικού σιδηρόδρομου» του Euro2day της 12/10/20 αφού το σύνολο των έργων ανέρχεται περί τα 11 δισ. ευρώ (επεκτάσεις των γραμμών 1 και 2 μέχρι τη γραμμή 7) . Ο μεγαλοϊδεατισμός σε όλο του το μεγαλείο , την ώρα που καρκινοβατεί εδώ και χρόνια ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 και το υπουργείο εκλιπαρεί τους δύο εναπομείναντες εργολάβους να τα ….βρουν μεταξύ τους.
- Το δούλεμα όμως προέρχεται από την ΕΡΓΟΣΕ. Μάλλον θέλουν να ευρίσκονται σε μία εικονική πραγματικότητα, διαγράφοντας ένα ολόκληρο έτος από τη μνήμη τους. Εξαγγέλλουν πρόγραμμα 100 ημερών λησμονώντας ότι ανέλαβαν τον Οκτώβρη του ……2019 και όχι του 2020. Όσο για τον απολογισμό της Διοίκησης της εταιρείας, απλά….. περιβόλι.
Έχει παρέλθει ένα έτος με αμελητέες απορροφήσεις, χωρίς δημοπρατήσεις νέων έργων (εκτός μιας σιδηροδρομικής στάσης προϋπολογισμού περίπου 0,5 εκατομ. Ευρώ) .
Δεν υπάρχουν αναθέσεις μελετών και οι εργαζόμενοι είναι ανάστατοι και ανήσυχοι για το μέλλον τους ( λόγω επικείμενης πρόσληψης συμβούλου Project Manager).



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ