ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

12/11/2020

Ερώτηση 25 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: Υπερπληθυσμός μαθητών σε σχολικό συγκρότημα των Διαβατών, όπου στεγάζονται τρία δημοτικά σχολεία - Κίνδυνος για την υγεία μαθητών και δασκάλων εν μέσω πανδημίας

Ερώτηση 25 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: Υπερπληθυσμός μαθητών σε σχολικό συγκρότημα των Διαβατών, όπου στεγάζονται τρία δημοτικά σχολεία - Κίνδυνος για την υγεία μαθητών και δασκάλων εν μέσω πανδημίας



Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών κατέθεσαν 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Θεοδώρας Αυγέρη και θέμα: «Υπερπληθυσμός μαθητών σε σχολικό συγκρότημα των Διαβατών, όπου στεγάζονται τρία δημοτικά σχολεία. Εξακολουθούν να γίνονται μαθήματα σε υπόγεια και αποθηκευτικούς χώρους. Κίνδυνος για την υγεία μαθητών και δασκάλων εν μέσω πανδημίας».

 

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

 

- Στα Διαβατά, του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης, λειτουργούν 3 δημοτικά σχολεία (1ο, 2ο και 3ο) στο ίδιο σχολικό συγκρότημα. Σε αυτό συνολικά φοιτούν 1.000 μαθητές.

- Μαθητές και δάσκαλοι συνεχίζουν να κάνουν μαθήματα σε υπόγεια (που δεν έχουν ούτε παράθυρα), τα οποία βαφτίζονται ως αίθουσες διδασκαλίας. Όπως κι αυτές οι αίθουσες που είναι κατασκευασμένες από γυψοσανίδες και δεν διαθέτουν καν αερισμό. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτός γίνεται από φεγγίτες που δεν είναι προσβάσιμοι.

- Οι αίθουσες είναι πολύ μικρές για τον πληθυσμό των μαθητών, καθώς στις περισσότερες τάξεις φοιτούν άνω των 25 παιδιών. Κάθε διαθέσιμος χώρος, ακόμη και μη λειτουργικός, έχει μετατραπεί σε διδακτήριο,

- Συγκεκριμένα, λόγω της έλλειψης χώρου, στο υπόγειο στεγάζονται πέντε τμήματα (διαδοχικά του 2ου & 3ου Δημοτικού Διαβατών), καθώς και τρεις ακόμη τάξεις (ειδικής αγωγής και τάξη υποδοχής). Οι αίθουσες αυτές δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές, αφού στην πραγματικότητα είναι αποθήκες. Κατά τους χειμερινούς μήνες επιβάλλεται η χρήση αφυγραντήρων, λόγω του υψηλού δείκτη υγρασίας σε τοίχους και δάπεδα.

- Επίσης, τον προαύλιο χώρο του 2ου και 3ου Δημοτικού χρησιμοποιεί υπερδιπλάσιος, από τον προβλεπόμενο, αριθμός μαθητών και μαθητριών.

- Στο εν λόγω χώρο υπάρχουν μόλις 16 καμπίνες τουαλετών (αγοριών & κοριτσιών) για 600 παιδιά.

 

Για τους λόγους αυτούς ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την άμεση αντιμετώπιση των λειτουργικών και εκπαιδευτικών προβλημάτων, που προκαλούν οι υπάρχουσες κτιριακές δομές και η συστέγαση τριών δημοτικών σχολείων στα Διαβατά με περισσότερα από 1000 παιδιά, σ’ ένα κτιριακό συγκρότημα με προδιαγραφές λειτουργίας και χωρητικότητας έως 600 μαθητών;

 

Αναλυτικά η ερώτηση όπως κατατέθηκε:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
• Παιδείας και Θρησκευμάτων
• Εσωτερικών
• Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Υπερπληθυσμός μαθητών σε σχολικό συγκρότημα των Διαβατών, όπου στεγάζονται τρία δημοτικά σχολεία. Εξακολουθούν να γίνονται μαθήματα σε υπόγεια και αποθηκευτικούς χώρους. Κίνδυνος για την υγεία μαθητών και δασκάλων εν μέσω πανδημίας»


Στα Διαβατά, του Δήμου Δέλτα Θεσσαλονίκης, λειτουργούν 3 δημοτικά σχολεία (1ο, 2ο και 3ο) στο ίδιο σχολικό συγκρότημα. Σε αυτό συνολικά φοιτούν 1.000 μαθητές! Στο ένα από τα κτίρια του σχολικού συγκροτήματος, όπου συστεγάζονται το 2ο και το 3ο Δημοτικό Σχολείο, καταγράφονται τα πλέον σοβαρά προβλήματα, τα οποία δυσχεραίνουν σε ανησυχητικό βαθμό την καθημερινότητα των μαθητών, την εκπαιδευτική λειτουργία και το παιδαγωγικό έργο. Κι όλα αυτά ενώ η πανδημία έχει εκθετική αύξηση. Μάλιστα, τα δημοτικά σχολεία θα λειτουργούν κανονικά για όλο το χρονικό διάστημα για το οποίο έχουν ληφθεί οριζόντια αυστηρά μέτρα, εξαιτίας της ραγδαίας εξάπλωσης του COVID-19 στην πατρίδα μας. Μαθητές και δάσκαλοι θα συνεχίζουν να κάνουν μαθήματα σε υπόγεια (που δεν έχουν ούτε παράθυρα), τα οποία βαφτίζονται ως αίθουσες διδασκαλίας. Όπως κι αυτές οι αίθουσες που είναι κατασκευασμένες από γυψοσανίδες και δεν διαθέτουν καν αερισμό. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτός γίνεται από φεγγίτες που δεν είναι προσβάσιμοι.

Συγκεκριμένα, το 2ο (12θέσιο) Δημοτικό Σχολείο και το 3ο (12θέσιο) Δημοτικό Σχολείο Διαβατών συστεγάζονται, προσπαθώντας να λειτουργήσουν υπό αντίξοες συνθήκες, καθώς η συστέγαση προκαλεί πολλαπλά προβλήματα, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης χώρου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική δραστηριότητα, την υγεία και την ασφάλεια μαθητών, δασκάλων, υπόλοιπων εργαζομένων.

Οι αίθουσες είναι πολύ μικρές για τον πληθυσμό των μαθητών, καθώς στις περισσότερες τάξεις φοιτούν άνω των 25 παιδιών. Κάθε διαθέσιμος χώρος, ακόμη και μη λειτουργικός, έχει μετατραπεί σε διδακτήριο, με πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στέγαση του Τμήματος Ένταξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διαβατών στο υπόγειο, που δεν έχει καν παράθυρα. Συγκεκριμένα, λόγω της έλλειψης χώρου, στο υπόγειο στεγάζονται πέντε τμήματα (διαδοχικά του 2ου & 3ου Δημοτικού Διαβατών), καθώς και τρεις ακόμη τάξεις (ειδικής αγωγής και τάξη υποδοχής). Οι αίθουσες αυτές δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές, αφού στην πραγματικότητα είναι αποθήκες. Κατά τους χειμερινούς μήνες επιβάλλεται η χρήση αφυγραντήρων, λόγω του υψηλού δείκτη υγρασίας σε τοίχους και δάπεδα.
Επίσης, τον προαύλιο χώρο του 2ου και 3ου Δημοτικού χρησιμοποιεί υπερδιπλάσιος, από τον προβλεπόμενο, αριθμός μαθητών και μαθητριών. Είναι προφανής, πέρα από τα εκπαιδευτικά θέματα και τα ζητήματα ασφάλειας, ο κίνδυνος για την υγεία παιδιών και δασκάλων, σε μια περίοδο παρατεταμένης υγειονομικής κρίσης και της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων Covid-19.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι στο εν λόγω χώρο υπάρχουν μόλις 16 καμπίνες τουαλετών (αγοριών & κοριτσιών) για 600 παιδιά. Μάλιστα, παρά τα συνεχή αιτήματα (έγγραφα υπομνήματα) δεν έχουν γίνει παρά ελάχιστες επισκευαστικές παρεμβάσεις από συνεργεία του Δήμου, χωρίς ωστόσο να έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες υγιεινής.
Η σχολική κοινότητα επανειλημμένα έχει απευθυνθεί στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες. Ωστόσο, όσες παρεμβάσεις έχουν γίνει, είναι αποτέλεσμα της δική της έγνοιας και φροντίδας. Η ασφάλεια των μαθητών σε αυτές τις συνθήκες αποτελεί καθημερινή αγωνία, η οποία έχει ενταθεί ακόμη περισσότερο λόγω της ανησυχητικής αύξησης των κρουσμάτων COVID-19 και στα σχολεία.

Επειδή, η πρόσβαση όλων στην παιδεία πρέπει να διασφαλίζεται με τρόπο ακώλυτο από την Πολιτεία.

Επειδή, η παρατεταμένη υγειονομική κρίση επιβάλλει τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την αποφυγή έκθεσης σε κίνδυνο της υγείας των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Επειδή, είναι αναγκαία η εξασφάλιση κινήτρων για την μάθηση και την προαγωγή της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία συνεχώς υποβαθμίζεται.

Επειδή, η σημερινή λειτουργία των ανωτέρω δημοτικών σχολείων στα Διαβατά εξασφαλίζεται αποκλειστικά χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία.

Επειδή, τα δημοτικά σχολεία λειτουργούν κανονικά, παρά τα γενικευμένα οριζόντια μέτρα απαγορεύσεων που έχουν επιβληθεί πανελλαδικά.

Επειδή, τα παιδιά ανήκουν στην πλέον ευάλωτη ομάδα πληθυσμού και χρήζουν ειδικής μεταχείρισης, είναι αναγκαίο να μην εκτίθενται σε κινδύνους για την υγεία τους, που μπορεί να προκληθούν από τα ελλιπή υγειονομικά μέσα ή τις ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας.


Για τους λόγους αυτούς ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την άμεση αντιμετώπιση των λειτουργικών και εκπαιδευτικών προβλημάτων, που προκαλούν οι υπάρχουσες κτιριακές δομές και η συστέγαση τριών δημοτικών σχολείων στα Διαβατά με περισσότερα από 1000 παιδιά, σ’ ένα κτιριακό συγκρότημα με προδιαγραφές λειτουργίας και χωρητικότητας έως 600 μαθητών;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παππάς Νικόλαος
Πούλου Παναγιώτα (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Τζάκρη Θεοδώρα
Τζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ