ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

10/12/2020

Μ.Κάτσης : Η επιδότηση 50% τιμολογίων εξωτερικού από τον ΕΚΟΜΕ είναι καταστροφική για τον εγχώριο κλάδο των Οπτικοακουστικών

Μ.Κάτσης : Η επιδότηση 50% τιμολογίων εξωτερικού από τον ΕΚΟΜΕ είναι καταστροφική για τον εγχώριο κλάδο των Οπτικοακουστικών



Σημεία τοποθέτησης του τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Μάριου Κάτση, στην ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του ν/σ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία Μάριος Κάτσης, τοποθετήθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού που περιέχει πλήθος διατάξεων που έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις όπως η διάταξη για τον ΕΚΟΜΕ που επιτρέπει στα επενδυτικά κίνητρα για την προσέλκυση οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα να γίνονται δεκτά κατά 50% τιμολόγια από χώρες του εξωτερικού.

Ο Μάριος Κάτσης δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός ότι πλημμύρησε η Ακρόπολη και απευθυνόμενος στην Υπουργό κ. Λίνα Μενδώνη είπε σκωπτικά:
«Κατ’αρχάς να απευθυνθώ προς την κ. Υπουργό Πολιτισμού: Κυρία Μενδώνη να σας μεταφέρω θερμά συγχαρητήρια και πολλά μπράβο που σήμερα για πρώτη φορά,-δεν θυμάμαι άλλη φορά, πλημμύρησε η Ακρόπολη. Συγχαρητήρια για το μη διαπερατό τσιμέντο μεγάλης έκτασης που ρίξατε στην Ακρόπολη, πολλά μπράβο που δεν είχατε προβλέψει παροχέτευση των ομβρίων υδάτων. Τα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο με τους καταρράκτες που τρέχουν στο πρόχειρο και επικίνδυνο έργο βιτρίνας σας είναι ένα μνημείο αποτυχίας που θα σας συνοδεύει για πάντα εσάς και την κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Όσον αφορά το επίμαχο άρθρο για τη μεταφορά αρχαιοτήτων στο εξωτερικό είπε «Η διάταξη για την μακροχρόνια μίσθωση ελληνικών αρχαιοτήτων στο εξωτερικό. Ακούω τους βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας να μιλούν για τουρίστες που θα έρθουν, για λεφτά που θα εισρεύσουν. Ένα σχόλιο: Είναι η ιδεολογικό κατάλοιπο της Δεξιάς που αντιμετωπίζουν τον πολιτισμό με ένα σύνδρομο Ψωροκώσταινας, με μια αποικιοκρατική λογική του εκπατρισμού των αρχαιοτήτων μας και η αντίληψη του Πολιτισμού ως ευκαιρία για να πουλήσουμε μαγνητάκια, τσολιαδάκια και κακοσχεδιασμένα κιτς σουβενίρ. Η διάταξη που εισηγείστε είναι αποικιοκρατική, και αποδεικνύετε ότι όχι μόνο έχετε εμπορευματοποιήσει τον Πολιτισμό αλλά μαζί με τη σημερινή πλημμύρα δείχνετε ότι δεν είστε ικανοί να περιφρουρήσετε και τα μεγάλης αξίας έργα πολιτιστικής κληρονομίας. Η τραγική ειρωνεία σήμερα να ψηφίζετε αυτός ο νόμος και σήμερα να πλημμυρίζει η Ακρόπολη είναι μνημειώδης»
Εν συνεχεία ανέλυσε διεξοδικά τα άκρως προβληματικά σημεία της διάταξης για τον ΕΚΟΜΕ που έχει σηκώσει κύμα αντιδράσεων από τον κλάδο του Πολιτισμού και ζήτησε την απόσυρση της διάταξης που αλλοιώνει το σκοπό ίδρυσης του ΕΚΟΜΕ, ενός επιτυχημένου έργου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.\

Κύρια σημεία της τοποθέτησης :

• Η διάταξη που εισήχθη στο νομοσχέδιο με το πρώην άρθρο 69, δεν τέθηκε ποτέ σε δημόσια διαβούλευση, δεν ελήφθη ποτέ η γνώμη των φορέων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οπτικοακουστικών.
• Το ΕΚΟΜΕ είναι ένα πετυχημένο εργαλείο, που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο τότε Υφυπ. Ψηφιακής Πολτικής Λευτέρης Κρέτσος, προσέλκυσης οπτικοακουστικών παραγωγών με παροχή κινήτρων τόσο σε cash rebate (40% των επιλέξιμων δαπανών) όσο και tax relief (35% των τιμολογίων των επιλέξιμων δαπανών)
• Ερώτημα που χρίζει απάντησης: για ποιο λόγο δεν φέρατε τη διάταξη του αρ.69 του σημερινού νομοσχεδίου, το καλοκαίρι όταν και αποφασίσατε να δώσετε περισσότερα κίνητρα (από 35 σε 40%); Τι μεσολάβησε σε μόλις λίγους μήνες, και μάλιστα εντός πανδημίας, και φέρνετε τώρα τη δυνατότητα σε παραγωγές να προσκομίζουν 50% τιμολόγια της αλλοδαπής των επιλέξιμων δαπανών; Δημιουργείται ανασφάλεια, αστάθεια και αθέμιτο ανταγωνισμό ως προς τη χρονικότητα. Συμβάλλει στην αναβολή των προγραμματισμένων παραγωγών.
• Προκύπτει από τα παραπάνω ότι η διάταξη είναι φωτογραφική και προφανώς σκοπεύει να ενταχθεί στη επικοινωνιακή φαρέτρα του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος αντιλαμβάνεται τον κλάδο των οπτικοακουστικών όπως με την απόδοση ιθαγένειας στον Τομ Χανκς.
• Η διάταξη είναι άκρως προβληματική. Αλλοιώνει πλήρως τους ιδρυτικούς σκοπούς του ΕΚΟΜΕ και αντί για προσέλκυση ξένων παραγωγών, μεταφέρει πόρους και χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων στο εξωτερικό για τις πολύ μεγάλες παραγωγές άνω των 10 εκ € και άνω πλαφόν των 12εκ € για επιστροφή χρημάτων (cash rebate), για παραγωγές άνω των 37,5 εκ €. Παραβιάζει τη διάταξη ίδρυσης του ΕΚΟΜΕ για την εδαφικότητα των κριτηρίων για τις επιλέξιμες δαπάνες
• Έχει περάσει η διάταξη από τον κανονισμό για τις κρατικές ενισχύσεις της Ευρ Επιτροπής; Η κινδυνεύουμε στο μέλλον να χύσουμε την καρδάρα με το γάλα διακινδυνεύοντας να γυρίσουν πίσω δαπάνες για μεγάλης εμβέλειας οπτικοακουστικές παραγωγές και να χάσουμε ότι με κόπο χτίσαμε τα τελευταία χρόνια.
• Δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με τις μικρές και μεσαίες παραγωγές που έχουν μέχρι στιγμής προσελκυστεί ήδη από τον ΕΚΟΜΕ και περιλαμβάνουν το 100% των δαπανών σε αμιγώς ελληνικά τιμολόγια. Δεν είμαστε αντίθετοι στην προσέλκυση μεγάλων παραγωγών, σε καμία περίπτωση, και αυτό θα πρέπει να τονιστεί.
• Δημιουργεί πρόβλημα στους εγχώριους κλάδους των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης τόσο ως προς τη διαθεσιμότητα των staff and crews για παράλληλη απασχόλησή τους σε εγχώριες παραγωγές, όσο και για την διάρκεια της απασχόλησής τους αλλά και τις σχέσεις εργασίας, τους μισθούς και τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Δηλαδή, δύναται να «ρουφάνε» όλο το προσωπικό για πολλούς μήνες ή και χρόνια ολόκληρα (σε περίπτωση μιας μεγάλης σειράς με πολλούς κύκλους επεισοδίων), και θα τους πληρώνουν με μισθούς Βουλγαρίας και χωρίς να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη.
• Τεράστια θα είναι η τρύπα τόσο σε εισπράξεις φόρων όσο και στον ΕΦΚΑ καθώς τα μισά τιμολόγια θα είναι της αλλοδαπής, άρα θα ακολουθούνται και άλλοι κανόνες φορολογίας και εισφορών. Ταυτόχρονα, δεν θα είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τον ΕΚΟΜΕ η περίπτωση της υπερκοστολόγησης και υπερτιμολόγησης δαπανών από το εξωτερικό.
• Το ποσοστό του 50% ξένων τιμολογίων για τις επιλέξιμες δαπάνες, είναι απαράδεκτα υψηλό. Μια ενδεχόμενη πρόταση που θα περιλάμβανε το 5% ή το 10% μόνο, όπως συμβαίνει στην Τσεχία, για να γίνει η χώρα μας ακόμη πιο ανταγωνικστική, θα ήταν ενδεχομένως συζητήσιμη υπό όρους.
• Η διάταξη Δεν αλλάζει την ρήτρα διαφυγής μιας παραγωγής που έχει με την ολοκλήρωση του 60% των επιλέξιμων δαπανών για λόγους ευελιξίας. Ελλοχεύει ο κίνδυνος σοβαρά, να προσκομιστούν εντέλει τιμολόγια στον ΕΚΟΜΕ, εκ των οποίων τα 50% θα είναι ξένα, και μόνο το 10% θα είναι ελληνικά. Σε αυτή την περίπτωση το κράτος επιδοτεί με χρήματα για μια παραγωγή που ήρθε στην Ελλάδα μόνο για το 10% των τιμολογίων, με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρήματα (το κράτος θα μπαίνει μέσα χωρίς να εισπράττει ουσιαστικά τίποτα)
• Οι ανακοινώσεις την συντριπτικής πλειοψηφίας των φορέων (Εταιρία Ελλήνων σκηνοθετών, Ενωση Κινηματογραφιστών β.Ελλάδος, Ενωση Σκηνοθετών παραγωγών ελλ/κου κιν/φου, ένωση τεχνικών, αισθουσάρχες κινηματογραφιστές, Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος, Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων, Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, Ελληνική Ακαδημία Κινηματογραφιστών) του κλάδου ζητά την απόσυρση του άρθρου και έπειτα διαβούλευση.
Εμείς ζητάμε την απόσυρση της διάταξης αλλά σε περίπτωση που δεν αποσυρθεί θα καταψηφίσουμε.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ