ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/12/2020

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: Ανάγκη επίσπευσης παροχής εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης στη σχολική κοινότητα

Ερώτηση  βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία: Ανάγκη επίσπευσης παροχής εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης στη σχολική κοινότητα



Ερώτηση κατέθεσαν στην Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Ζαχαριάδης – Τομεάρχης Εσωτερικών και Μίλτος Χατζηγιαννάκης – Αναπληρωτής Τομεάρχης Εσωτερικών, σχετικά με την δυσκολία συμμετοχής μεγάλου ποσοστού μαθητών στην τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού μετά τις αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις για παροχή εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς laptop και tablet της πρώτης περιόδου τηλεκπαίδευσης. Ο απαιτούμενος τεχνολογικός εξοπλισμός δεν έχει φτάσει ακόμα στα σχολεία αλλά και δεν έχουν φτιαχτεί οι κατάλληλες υποδομές για την τηλεκπαίδευση με αποτέλεσμα μεγάλο ποσοστό των μαθητών να μην έχει πρόσβαση σε αυτήν ή να συμμετέχει μέσω κινητού τηλεφώνου γεγονός που διευρύνει τόσο τις οικονομικές όσο και τις κοινωνικές ανισότητες εν μέσω πανδημίας. Έτσι η πολιτεία ουσιαστικά άφησε την τηλεκπαίδευση να υλοποιείται με τα όποια μέσα διαθέτει ή δεν διαθέτει ο κάθε μαθητής.

Την ερώτηση συνυπογράφουν ακόμη 40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
• Παιδείας και Θρησκευμάτων
• Εσωτερικών

Θέμα: Ανάγκη επίσπευσης παροχής εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης στη σχολική κοινότητα
Εν μέσω πανδημίας και ενώ ζούμε με τον κίνδυνο να έχουμε συνανθρώπους μας στα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης χωρίς μισθό, άνεργους πολλούς μήνες ή με ελάχιστο εισόδημα για να μπορέσουν να επιβιώσουν έχουμε διεύρυνση των ανισοτήτων και στα σχολεία με την τηλεκπαίδευση. Έτσι π.χ. είδαμε γονέα να παρακαλεί να μην κοπεί το ρεύμα για να μην χάσει την τηλεκπαίδευση το παιδί του, ενώ στο 91ο δημοτικό σχολείο είδαμε να έχει κοπεί το ρεύμα σε τριμελή οικογένεια που πρόσφατα είχα χαθεί ο ένας γονέας.
Με μεγάλη δυσκολία η εκπαιδευτική κοινότητα, υλοποιεί, από την πρώτη μάλιστα περίοδο της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, την υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κρατώντας ζωντανή την πολύτιμη σχέση του μαθητή με το σχολείο.
Στην προσπάθειά της αυτή από την αρχή μέχρι και σήμερα υπάρχει η ανάγκη να διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Την πρώτη περίοδο η σχολική κοινότητα έζησε τις αλληλοαναιρούμενες οδηγίες, τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις για παροχή εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς laptop και tablet.
Από την αόριστη όμως καταγραφή των αναγκών ανά σχολική μονάδα και χωρίς να τεθούν κριτήρια, αλλά με στόχο όπως αναφερόταν «..να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση και να δοθεί η δυνατότητα σε όσους δεν έχουν τις απαραίτητες συνθήκες να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού», σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα η εμπειρία αυτή προερχόταν εκτός από το κεντρικό κράτος και από ορισμένους Ο.Τ.Α. (π.χ. Δήμος Αθηναίων), φτάσαμε στον ορισμό των αναγκών σε ένα laptop ανά νηπιαγωγείο και σε ένα ανά 45-50 μαθητές σε κάθε δημοτικό σχολείο.
Από την δωρεάν διανομή περάσαμε σύντομα στις δωρεές από ιδιώτες και τις ελπίδες για εξασφάλιση μέσω ΕΣΠΑ που όμως αν και ξεκίνησαν την διαδικασία από τον Μάρτιο ο εξοπλισμός δεν έχει φτάσει σε κανένα σχολείο ακόμα.
Το υπουργείο επίσης ανέθεσε την διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σε μία και μόνη εταιρία, την αμερικανική πολυεθνική Cisco. Αρνήθηκε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία εθνικής υποδομής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε, να μην εξαρτάται το εκπαιδευτικό μας σύστημα από έναν ιδιωτικό πάροχο. Αποτέλεσμα: η τηλεκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex άλλοτε να καταρρέει και άλλοτε να υπολειτουργεί με αρνητικές συνέπειες. Ενώ, όπως διαπίστωσε και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) υφίστανται σημαντικοί κίνδυνοι για τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Οι νέες απαιτήσεις έφεραν στην επιφάνεια τις ανάγκες των σχολείων για αναβαθμισμένη γραμμή ιντερνέτ με μεγάλες ταχύτητες, για εξοπλισμό των γραφείων καθηγητών με υπολογιστές με τεχνικές προδιαγραφές που θα επιτρέπουν τη σύγχρονη διδασκαλία και με παροχή στους μαθητές τουλάχιστον ενός tablet ή laptop μιας και πρακτικά πλέον είναι και αυτά όσο απαραίτητο είναι και το βιβλίο στα χέρια του μαθητή.
Με ευθύνη της πολιτείας όμως η οποία ξεχνώντας ότι η πρόσβαση στην μάθηση είναι πρωταρχικό δικαίωμα και πρέπει να διασφαλίζεται σε όλους άφησε την τηλεκπαίδευση να υλοποιείται με τα όποια μέσα διαθέτει ή δεν διαθέτει ο κάθε μαθητής.
Σε δημοσιευμένη έρευνα που έγινε στο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου με τη συμμετοχή 230 μαθητών διαπιστώθηκε ότι το 55% των μαθητών συμμετέχει στα μαθήματα με κινητό τηλέφωνο, αφού δεν υπάρχει διαθέσιμο στο σπίτι άλλο μέσο όπως σταθερός ή φορητός υπολογιστής (laptop) ή ταμπλέτα (tablet) για να το χρησιμοποιούν ενώ για την κατοχή του απαραίτητου εξοπλισμού στο σπίτι, ένα 30% των μαθητών δήλωσε ότι το μοναδικό μέσο που διαθέτουν είναι το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ μόνο το 3,5% των νοικοκυριών μπορεί να θεωρηθεί προνομιούχο αφού διαθέτει και τα υπόλοιπα μέσα.
Το γεγονός ακόμη ότι τα μέσα αυτά χρησιμοποιούνται και από άλλα άτομα στο σπίτι (γονείς λόγω τηλεργασίας, αδέλφια μαθητές ή φοιτητές για παράλληλα μαθήματα) μειώνουν τη δυνατότητα συμμετοχής στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
Έτσι στην αντικειμενική αδυναμία αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης από την εξ αποστάσεως προστίθενται και οι δυσκολίες στην εφαρμογή της (έλλειψη του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού από την πλευρά των μαθητών, προβλήματα σύνδεσης, εξοικείωση με την πλατφόρμα, δημιουργία ανισοτήτων, πληθώρα τεχνικών προβλημάτων, προβληματική εφαρμογή, κτλ).
Παρά το ότι η παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού στην εκπαίδευση αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας κάποιοι Δήμοι στο πλαίσιο των δικών τους αρμοδιοτήτων αλλά και δυνατοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης, π.χ. Βύρωνα, Χαλάνδρι κλπ, φρόντισαν να καλύψουν το κενό και προχώρησαν στην αγορά tablet για την τηλεκπαίδευση των μαθητών που οι οικογένειές τους δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, σεβόμενοι το γεγονός ότι η εκπαίδευση είναι ύψιστο αγαθό και όλοι θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σ’ αυτήν, ισότιμα, ανεξάρτητα από την οικονομική τους δυνατότητα.
Δυστυχώς όμως η καθυστέρηση της πολιτείας έχει φέρει πίσω από τις εξελίξεις πολλούς άλλους Δήμους, μεταξύ των οποίων και ο μεγαλύτερος Δήμος της χώρας, ο Δήμος Αθηναίων που φιλοξενεί την μεγάλη μάζα του μαθητικού πληθυσμού η οποία έχει αφεθεί πολύ πίσω από τις εξελίξεις.
Επειδή για δεύτερο συνεχόμενο εκπαιδευτικό έτος η μαθητική ζωή αναγκάστηκε να προσαρμοστεί στον νέο τρόπο διεξαγωγής μαθημάτων αλλά χωρίς τη φροντίδα και την προστασία που είναι υποχρεωμένο να παρέχει το κράτος και πολλά φτωχά παιδιά εν μέσω πανδημίας χάνουν τα μαθήματά τους μαζί με το δικαίωμα στη γνώση.
Επειδή οι συσκευές από το Υπουργείο δεν έφτασαν ακόμα στα σχολεία και οι οικονομικές - κοινωνικές ανισότητες υπερισχύουν και το δικαίωμα στη γνώση ακυρώνεται.
Επειδή μεγάλο ποσοστό μαθητών συμμετέχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με αποκλειστικό μέσο το κινητό τηλέφωνο
Επειδή οι μισοί τουλάχιστον μαθητές από αυτούς που κατέχουν laptop αδυνατούν να λάβουν μέρος στις τηλεδιασκέψεις λόγω του ότι χρησιμοποιείται από άλλα άτομα της οικογένειας και τέλος
Επειδή το δικαίωμα στη γνώση είναι καθολικό και η εκπαίδευση ύψιστο αγαθό και είναι συνταγματική επιταγή η πρόσβαση σ’ αυτήν ισότιμα και ανεξάρτητα από την οικονομική δυνατότητα σε ατομικό επίπεδο
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Τι μέτρα θα πάρουν ώστε να εξοπλιστούν τα σχολεία με τους απαραίτητους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και τις απαραίτητες ταχύτητες για τη διεξαγωγή των μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς
2. Σε τι ενέργειες θα προβούν άμεσα ώστε να αποκτήσουν όλοι οι μαθητές τον απαραίτητο ατομικό εξοπλισμό για τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
3. Ποιες πρωτοβουλίες θα λάβουν ώστε να ενισχυθούν οι δήμοι που πήραν την πρωτοβουλία να καλύψουν το κενό και προχώρησαν στην αγορά tablet για την τηλεκπαίδευση των μαθητών που οι οικογένειές τους δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
4. Ποιες πρωτοβουλίες θα λάβουν για την ενίσχυση όλων των άλλων δήμων της χώρας ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών που προκύπτουν λόγω της τηλεκπαίδευσης

 


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ζαχαριάδης Κώστας

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αμανατίδης Γιάννης

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος - Χαράλαμπος

Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κατρούγκαλος Γιώργος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μπαλάφας Γιάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ