ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/02/2021

Γ. Αμανατίδης: Μετέωρα τα βήματα του νομοσχεδίου για το ΥΠΕΞ - βίντεο

Γ. Αμανατίδης: Μετέωρα τα βήματα του νομοσχεδίου για το ΥΠΕΞ - βίντεο



«Μετέωρα» χαρακτήρισε τα βήματα, που έχουν γίνει στο νομοσχέδιο για την Οργάνωση και Λειτουργία του υπουργείου Εξωτερικών, ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Γιάννης Αμανατίδης, μιλώντας σήμερα, στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Δειλά και μετέωρα, χωρίς τις απαιτούμενες τομές, διακρίνονται από εσωστρέφεια παρά τις διακηρύξεις, στερούν τις διπλωματικές αρχές μας εργαλείων και δυνατοτήτων για εξωστρεφείς δράσεις, αφού δεν επιλύουν, αλλά αντιθέτως, επιτείνουν την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση στο ΥΠΕΞ» είπε ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, καθώς δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες, ούτε εξυπηρετούν την αποστολή του υπουργείου, σε αντίθεση με τα όσα έγιναν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εφάρμοσε ενεργητική και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική.

«Στην κατεύθυνση αυτή και σε δύσκολες συνθήκες», όπως υπενθύμισε, «εδραιώσαμε το κύρος και τον ρόλο της χώρας, εντός και πέραν της Ε.Ε., αξιοποιήσαμε όλους τους διεθνείς οργανισμούς, λύσαμε ένα από τα μείζονα εθνικά ζητήματα της χώρας με την Συμφωνία των Πρεσπών και καταστήσαμε την Ελλάδα κύριο πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο».

«Η πολιτική αυτή, έδωσε προστιθέμενη αξία στη χώρα και στη θέση της στην διεθνή σκηνή» τόνισε και σε αυτή τη βάση, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε σχεδιάσει το νέο Οργανισμό του ΥΠΕΞ που δεν πρόλαβε να καταθέσει και εισηγείται, τώρα, η κυβέρνηση της ΝΔ.

«Η συζήτηση αυτή, ιδιαίτερα μετά την ακρόαση των φορέων, επιβεβαίωσε», όπως υποστήριξε, «τις αρχικές μας εκτιμήσεις, ότι παρά την υιοθέτηση αρκετών εκ των άρθρων του δικού μας νομοσχεδίου και για το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, τα βήματα είναι δειλά και μετέωρα», επειδή ο νέος Οργανισμός που φέρνει η ΝΔ δεν «βλέπει στο μέλλον», δεν προωθεί τη διεθνή θέση της χώρας και τις προτεραιότητες της εξωτερικής μας πολιτικής στο σύγχρονο, απαιτητικό και ορισμένες φορές δυσχερές περιβάλλον και τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης.

«Η σταθερή μείωση του προϋπολογισμού του ΥΠΕΞ, την τελευταία δεκαετία, αλλά και ο τελευταίος προϋπολογισμός του 2021, που ανέρχεται μόλις στο ποσό των περίπου 288 εκατομμυρίων» πρόσθεσε, «καθιστά απολύτως δυσχερή την ενσωμάτωση του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας και ανεφάρμοστη την πρόβλεψη για τις ιδρυόμενες νέες δομές με αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες».

Ειδικά για την υποστελέχωση, σημείωσε ότι: «η μείωση 120 θέσεων συντελείται στους χαμηλούς βαθμούς, θέτοντας σε κίνδυνο την μελλοντική στελέχωση του κατεξοχήν επιτελικού κλάδου του ΥΠΕΞ, ενώ ανάλογες μειώσεις συντελούνται και στους άλλους κλάδους του Διοικητικού Προξενικού, των Επικοινωνιών Πληροφορικής και της Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης».

«Αποτελούν ημίμετρα και λάθος πολιτική» εκτίμησε, «η αποδυνάμωση των πολιτικών διευθύνσεων και ο πολλαπλασιασμός των διευθύνσεων ελέγχου και συντονισμού. Ο διπλασιασμός του αριθμού των ειδικών αποστολών στο εξωτερικό. Η αύξηση του χρόνου παραμονής των διπλωματών στο βαθμό του Γραμματέα.Η τοποθέτηση επιτελικών υπαλλήλων από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με επιτελικές αρμοδιότητες σε προσωποπαγείς θέσεις ενώ τους δίνετε την επιλογή να επιστρέψουν στο υπουργείο τους, δημιουργώντας σοβαρά κενά αρμοδιοτήτων».

 

Ως προς τον στρατηγικό σχεδιασμό, πρότεινε στη συνέχεια, την ανάγκη ίδρυσης Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας.

 

«Διάταξη που περιλαμβανόταν στο σχέδιο νόμου του 2019, που είχαμε καταρτίσει, ένας σύγχρονος θεσμός, που έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες, κρίσιμο ζήτημα για τη χώρα, όσον αφορά την στρατηγική ασφαλείας της. Το τονίζουμε ξανά, δεν αρκεί μόνο να υπάρχει Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας, δεν αρκεί το Γραφείο Αμυντικών Θεμάτων» επισήμανε, ο Γιάννης Αμανατίδης, ο οποίος κατέληξε λέγοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιζητεί για το υπουργείο Εξωτερικών, «έναν Οργανισμό επικαιροποιημένο, σύγχρονο και λιτό, με διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, ικανό να ανταποκριθεί στις ανάγκες εξυπηρέτησης των εθνικών συμφερόντων της πατρίδας μας, με μια συνεκτική εθνική στρατηγική στην εξωτερική πολιτική και με ενίσχυση υλικά και ηθικά των “αγωνιστών” υπηρετούντων στο ΥΠΕΞ».

 

Ακολουθεί όλη η εισήγηση​:

Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Η παγκοσμιοποίηση και οι μεταψυχροπολεμικές παγκόσμιες και περιφερειακές εξελίξεις επιτάσσουν μια φιλειρηνική, πολυδιάστατη ελληνική εξωτερική πολιτική ενίσχυσης των σχέσεων με νέους και παραδοσιακούς εταίρους της Ελλάδας, ανεξαρτήτως των μεταξύ τους διαφορών, με πλήρη σεβασμό στην ιδιότητα της Ελλάδας ως μέλος της Ε.Ε. και άλλων διεθνών οργανισμών.

Η πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική συμβαδίζει σταθερά με την προώθηση μιας ενεργητικής πολιτικής στήριξης πρωτοβουλιών του ΟΗΕ και άλλων διεθνών οργανισμών για την ειρήνη και την δίκαιη και βιώσιμη επίλυση διαφορών, βάσει του διεθνούς δικαίου.

Στην κατεύθυνση αυτή και σε δύσκολες συνθήκες, εδραιώσαμε το κύρος και τον ρόλο της χώρας, εντός και πέραν της Ε.Ε., αξιοποιήσαμε όλους τους διεθνείς οργανισμούς, λύσαμε ένα από τα μείζονα εθνικά ζητήματα της χώρας με την Συμφωνία των Πρεσπών και καταστήσαμε την Ελλάδα κύριο πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η πολιτική αυτή έδωσε προστιθέμενη αξία στη χώρα και στη θέση της στην διεθνή σκηνή.

Με τους στόχους και τις εκτιμήσεις αυτές επεξεργαστήκαμε τα προηγούμενα χρόνια και διαμορφώσαμε τελικά, το 2019, ένα σχέδιο νόμου, όπου αποτυπώσαμε τις προτάσεις μας για το πώς ένας νέος Οργανισμός του ΥΠΕΞ θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, ενώ διαμορφώσαμε και την πρόταση για την επανασύσταση του Συμβουλίου του Απόδημου Ελληνισμού.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Κατά την συζήτηση του ν/σ στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Εξωτερικής Πολιτικής και Άμυνας θέσαμε επί της αρχής, το βασικό ερώτημα, αν το οργανωτικό σχήμα, του νέου Οργανισμού, που εισηγείται η κυβέρνηση της ΝΔ, «βλέπει στο μέλλον», προωθεί τη διεθνή θέση της χώρας και τις προτεραιότητες της εξωτερικής μας πολιτικής στο σύγχρονο, απαιτητικό και ορισμένες φορές δυσχερές-περιβάλλον και τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης.

Αν αναδεικνύεται ένα σύγχρονο, επιτελικό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό ΥΠΕΞ απέναντι στις πολυπλοκότητες της ψηφιακής εποχής, στην 4η βιομηχανική επανάσταση, στις μεγάλες ενεργειακές μεταβάσεις και στην αύξηση των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, στις δυνατότητες συμμετοχής της Ελλάδας στις παγκόσμιες πολιτικές, που αφορούν στην κλιματική κρίση, στη δίκαιη και ισόρροπη ανάπτυξη για την καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας, στο διεθνή διάλογο για τον αφοπλισμό, που αποκτά εκ νέου ενδιαφέρον, στην αντιμετώπιση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών, στην καταπολέμηση της εμπορίας και εκμετάλλευσης ανθρώπων και γενικότερα στην προώθηση της παγκόσμιας ειρήνης.

Η συζήτηση αυτή, ιδιαίτερα μετά την ακρόαση των φορέων, επιβεβαίωσε τις αρχικές μας εκτιμήσεις, ότι παρά την υιοθέτηση αρκετών εκ των άρθρων του δικού μας ν/σ και του Σ.Α.Ε, τα βήματα που γίνονται είναι δειλά και «μετέωρα», χωρίς τις απαιτούμενες τομές, διακρίνονται από εσωστρέφεια παρά τις διακηρύξεις, στερούν τις διπλωματικές αρχές μας εργαλείων και δυνατοτήτων για εξωστρεφείς δράσεις, αφού δεν επιλύουν, αλλά αντιθέτως επιτείνουν την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση στο ΥΠΕΞ.
Η σταθερή μείωση του Προϋπολογισμού του ΥΠΕΞ την τελευταία δεκαετία, αλλά και ο τελευταίος Προϋπολογισμός του 2021, που ανέρχεται μόλις στο ποσό των 288 εκατομμυρίων περίπου, καθιστά απολύτως δυσχερή την ενσωμάτωση του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας και ανεφάρμοστη την πρόβλεψη για τις ιδρυόμενες νέες δομές με αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες, (Γραμματείες, Ιδιαίτερα Γραφεία, Γραφεία Σχεδιασμού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Γραφείο Ελέγχου και Επιθεωρήσεων, Κέντρο Σχεδιασμού Εξωτερικής Πολιτικής, νέο Γραφείο Νομικής Υποστήριξης, Γραφείο Τύπο του Υπουργού επιπλέον της Υπηρεσίας Ενημέρωσης, Γραφείο Υπευθύνου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Γραφείο Εθνικού Εισηγητή κ. ά).

Δεν αξιοποιείτε τις δημοσιονομικές δυνατότητες για αύξηση του προϋπολογισμού του ΥΠΕΞ και πρόσληψη προσωπικού – δυνατότητες που σήμερα υπάρχουν και σαφώς δεν υπήρχαν επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ενώ, όσον αφορά στην υποστελέχωση, π.χ. αντί της αύξησης των οργανικών θέσεων των διπλωματικών υπάλληλων, επισημαίνεται δραστική μείωση 120 οργανικών θέσεων διπλωματών, οι οποίες πλέον ανέρχονται σε 800, αντί 920, που ισχύουν σήμερα, γεγονός, που οδηγεί με βεβαιότητα στην πλήρη αντιστροφή της πυραμίδας και σε πρόσθετες δυσκολίες υπεράσπισης των εθνικών μας συμφερόντων σε μία κρίσιμη χρονική συγκυρία.

Επισημαίνεται ότι η μείωση 120 θέσεων συντελείται στους χαμηλούς βαθμούς, θέτοντας σε κίνδυνο την μελλοντική στελέχωση του κατεξοχήν επιτελικού κλάδου του ΥΠΕΞ. Ανάλογες μειώσεις συντελούνται και στους άλλους κλάδους του Διοικητικού Προξενικού, των Επικοινωνιών Πληροφορικής και της Διοικητικής &Λογιστικής Υποστήριξης.
Η άποψη που εκφράστηκε ότι τις καταργούμε, αφού έτσι κι αλλιώς δεν ήταν καλυμμένες, δεν αποτελεί κατά τη γνώμη μας σοβαρό επιχείρημα, καθόσον υπάρχουν αυξημένες ανάγκες και μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός σε βάθος χρόνου με σταθερούς ρυθμούς για την κάλυψή τους. Η κατάργησή των οργανικών θέσεων δημιουργεί πρόσθετα εμπόδια στην προσπάθεια αυτή. Να το θέσω απλά: οργανικές θέσεις που καταργούνται, δύσκολα επανασυστήνονται.

Αποτελούν ημίμετρα και λάθος πολιτική:

η αποδυνάμωση των πολιτικών διευθύνσεων και ο πολλαπλασιασμός των διευθύνσεων ελέγχου και συντονισμού,

ο διπλασιασμός του αριθμού των ειδικών αποστολών στο εξωτερικό, που θα έπρεπε να είναι εξαίρεση και όχι σταθερή πρακτική, ενώ ταυτόχρονα ενέχουν και τον κίνδυνο διακριτικής μεταχείρισης

η αύξηση του χρόνου παραμονής των διπλωματών στο βαθμό του Γραμματέα.

η τοποθέτηση επιτελικών υπαλλήλων από το Υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης με επιτελικές αρμοδιότητες σε προσωποπαγείς θέσεις, ή τους δίνετε την επιλογή να επιστρέψουν στο Υπουργείο τους δημιουργώντας σοβαρά κενά αρμοδιοτήτων και η μη ένταξή τους  στον Κλάδο Εμπειρογνωμόνων, εφόσον υπάγονται στην κατηγορία Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και διαθέτουν από τα γενικά προσόντα του άρθρου 319. Οι υπάλληλοι αυτής της κατηγορίας κατατάσσονται στη βαθμίδα του Εμπειρογνώμονα Συμβούλου και δεν διατηρούν την προσωπική διαφορά στις αποδοχές τους, σύμφωνα με τις προτάσεις που κάναμε.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Εκείνο που χρειαζόμαστε είναι μια ακόμα πιο εξωστρεφή και αποτελεσματική Διπλωματική Υπηρεσία, που θα μπορεί να ανταποκρίνεται άμεσα στις σημαντικές προκλήσεις που, θα αντιμετωπίζουμε ως Χώρα στον 21ο Αιώνα και ένας ορθολογικός και λειτουργικός Οργανισμός, που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης Διπλωματίας.
Δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται να υπάρχει στο παρόν σχέδιο νόμου. Χαρακτηριστικά στο ν/σ προβλέπονται:

Η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των Υπηρεσιών του Υπουργείου καθορίζονται στο ίδιο σώμα το σχεδίου νόμου, γεγονός, που θα δυσκολέψει την εφαρμογή του νόμου, αφού δεν θα λειτουργήσει ως νόμος – πλαίσιο, με αλληλοεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και λεπτομέρειες τεχνικού χαρακτήρα.

Η συγχώνευση των πολιτικών διευθύνσεων έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της πολιτικής για διμερείς σχέσεις με σημαντικές ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία που ήταν ξεχωριστά), την Κίνα και την Λατινική Αμερική, που εξαφανίζεται υπό ΗΠΑ. Ενώ συγχωνεύονται λανθασμένα οι πολιτικές διευθύνσεις, πολλαπλασιάζονται χωρίς λόγο οι Διευθύνσεις στρατηγικού συντονισμού με σημαντικές επικαλύψεις. Η αναγκαία γενική θεώρηση μιας ευρύτερης περιοχής, μπορεί να καλυφθεί με καλή συνεννόηση, συνεργασία και συντονισμό των Πολιτικών Διευθύνσεων και δεν μπορεί να είναι δικαιολογία υποβάθμισης της πολιτικής ιδιαίτερων διμερών σχέσεων. Ο προτεινόμενος Οργανισμός θα πρέπει να δημιουργεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ των υπηρεσιών, χωρίς επικαλύψεις και χωρίς απώλειες στο προβλεπόμενο προς υλοποίηση έργο και αποτελεσματικής αξιοποίησης των πόρων του Υπουργείου.

Η Γενική Γραμματεία Ευρωπαϊκών Υποθέσεων καταργείται και οι αρμοδιότητες της περιέρχονται επιβαρυντικά στον Υπηρεσιακό Γενικό Γραμματέα,(πολιτικές, διοικητικές και οικονομικές διευθύνσεις), με τεράστιο φόρτο αρμοδιοτήτων.

Η υποβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού με την μετατροπή της σε μία Διεύθυνση και την υπαγωγή της σε μία Γενική Γραμματεία με την Δημόσια Διπλωματία, την Θρησκευτική και Πολιτιστική Διπλωματία και τις Προξενικές Υποθέσεις. Η συγχώνευση αυτή καθιστά αναποτελεσματική και προβληματική την άσκηση πολιτικής σε όλα τα πεδία που αναφέρονται. Ως παράδειγμα αναφέρω την αδυναμία  λειτουργικής ένταξης και προσαρμογής του Κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας στον Οργανισμό , που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα δυναμικό σχήμα οργάνωσης της νέας εξωστρεφούς δραστηριότητας της Δημόσιας διπλωματίας.

Δεν συμφωνούμε με την κατάργηση της αυτονομίας της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και την μεταφορά της, στην προ του 1983 λογική, ιδιαίτερα την στιγμή που έχουμε τον νόμο για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των εκτός της ελληνικής επικράτειας εκλογέων στους τόπους διαμονής τους (έστω και αν δεν ανταποκρίνονταν στα όσα είχαν ζητήσει οι ομογενείς), και την επαναλειτουργία του ΣΑΕ, που είχε σχεδιαστεί από την κυβέρνηση μας το 2019 και έρχεται για ψήφιση με το σημερινό σχέδιο νόμου.

Συμφωνούμε με τις διατάξεις για το Σ.Α.Ε., ωστόσο η έλλειψη όσμωσης με την Ομογένεια πιθανόν να τις καταστήσει ανενεργές, εφόσον δεν σχεδιαστούν και υλοποιηθούν δράσεις- διακομματικές κατά την άποψή μας ,όπως και ειδικές συνεδριάσεις της Επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικής Πολιτικής αλλά και της Μόνιμης Ειδικής Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός και η διεθνής πρακτική δείχνουν την ανάγκη ίδρυσης Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας. Διάταξη που περιλαμβανόταν στο σχέδιο νόμου του 2019, που είχαμε καταρτήσει, ένας σύγχρονος θεσμός, που έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες, κρίσιμο ζήτημα για τη χώρα, όσον αφορά την στρατηγική ασφαλείας της. Το τονίζουμε ξανά, δεν αρκεί μόνο να υπάρχει Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας, δεν αρκεί το Γραφείο Αμυντικών Θεμάτων.

Ο υπό διαβούλευση Οργανισμός του ΥΠΕΞ δεν περιέχει καμία πρόταση για την βελτίωση του τρόπου λειτουργίας και στελέχωσης των Γενικών Προξενείων, των Προξενείων και των Προξενικών Γραφείων των Πρεσβειών μας της Εξωτερικής Υπηρεσίας, με στόχο την μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή, και της τεχνοδιπλωματίας.
Για την μεταφραστική υπηρεσία, δεν συμφωνούμε για την κατάργησή της, με τον τρόπο μάλιστα, που γίνεται στο παρόν νομοσχέδιο. Η πρότασή μας περιγράφεται αναλυτικά στο άρθρο 32 του σχεδίου του οργανισμού, που καταθέσαμε τον Απρίλιο του 2019. Αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα για συνολική ρύθμιση του αντικειμένου της Μετάφρασης, που δεν είναι όμως μόνο αρμόδιο το ΥΠΕΞ και χρήζει συνολικής αντιμετώπισης.

Ενώ η ίδρυση ΓΓ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων είναι θετική, ιδιαίτερα, όσον αφορά τις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Διεθνούς Οικονομικής και Εμπορικής Πολιτικής (ΓΔΔΟΕΠ) του Υπ. Οικονομίας και μεταφέρονται στο ΥΠΕΞ, η αναδιοργάνωση και σύντμηση των διευθύνσεων γίνεται εις βάρος της προώθησης μιας συγκροτημένης ελληνική πολιτικής στο τομέα της ευρωπαϊκής εμπορικής πολιτικής. Δεν κατανοούμε γιατί επιτελικοί υπάλληλοι του Υπ. Οικονομίας (σε εξαιρετικά σημαντικούς τομείς διεθνών οικονομικών σχέσεων και ευρωπαϊκής εμπορικής πολιτικής) που ενσωματώνονται σε ΥΠΕΞ πρέπει να αναλάβουν προσωποπαγείς θέσεις αντί να να ενσωματωθούν σε άλλους επιτελικούς κλάδους.

Ως προς διοικητική λειτουργία του ΥΠΕΞ, σας καταθέσαμε διαφορετικές βελτιωτικές θέσεις, όσον αφορά τα Δευτεροβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια, και ειδικότερα στο ζήτημα της κατοχύρωσης χρονικών περιορισμών, ώστε οι υπάλληλοι να μην είναι «όμηροι» μακροχρόνιων διαδικασιών, τους σαφείς περιορισμούς, που πρέπει να υπάρξουν στις μετατάξεις, ώστε να αποφευχθούν πελατειακές λογικές και να πραγματοποιούνται βάσει αυστηρών κριτηρίων, στην προαγωγή Γραμματέων Πρεσβείας μετά από τρία χρόνια, στον αριθμό και χρόνο των ειδικών αποστολών, την αύξηση των δομών αξιολόγησης και ελέγχου, με υποβάθμιση διευθύνσεων με επικάλυψη Δ/νσης Στρατηγικών και επιχειρησιακού σχεδιασμού με αντίστοιχη σε Γενικό Γραμματέα, όπως επίσης και με την επικάλυψη αρμοδιοτήτων με ίδρυση συμβουλίου συντονισμού ευρωπαϊκών χωρών και αποδυνάμωση αντίστοιχων διευθύνσεων.

Παράλληλα, καταθέσαμε στην Επιτροπή και στην Ολομέλεια Τροπολογία, με την οποία λύνεται το σοβαρό πρόβλημα των νοσηλίων και της ιατροφαρμακευτικής δαπάνης για τους υπαλλήλους, που υπηρετούν στην Εξωτερική Υπηρεσία του υπουργείου και της ανάγκης να αυξηθεί το ποσοστό των προξενικών εισπράξεων, που διατίθεται για τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΞ, σε μία περίοδο που οι εισπράξεις αυτές έχουν μειωθεί αισθητά λόγω της πανδημίας.

Επιμένουμε σε αυτή την τροπολογία, με ονομαστική ψηφοφορία, εκτιμώντας ότι η λύση που προτείνετε δεν θα λειτουργήσει και δίνει την δυνατότητα άνισης και διαφορετικής αντιμετώπισης των προξενείων και των πρεσβειών, ενώ δεν αυξάνει το ποσοστό των προξενικών εσόδων.

Ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είμαστε στην κατεύθυνση ενός Οργανισμού επικαιροποιημένου, σύγχρονου, λιτού, με διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, ικανού να ανταποκριθεί στις ανάγκες εξυπηρέτησης των εθνικών συμφερόντων της πατρίδας μας σε μια συνεκτική εθνική στρατηγική στην εξωτερική πολιτική της, με ενίσχυση υλικά και ηθικά των «αγωνιστών» υπηρετούντων στο ΥΠΕΞ.

Σας ευχαριστώ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ