ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

07/04/2021

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Εκδικητική συμπεριφορά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ απέναντι σε οδηγούς λεωφορείων του Οργανισμού

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Εκδικητική συμπεριφορά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ απέναντι σε οδηγούς λεωφορείων του Οργανισμού



Την εκδικητική συμπεριφορά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ απέναντι σε οδηγούς λεωφορείων του Οργανισμού, αναδεικνύουν 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, με ερώτηση τους που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή `Α Θεσσαλονίκης και Αν. Τομεάρχη Μεταφορών Χ. Γιαννούλη.

Το τελευταίο καιρό η Διοίκηση του ΟΑΣΘ θεωρεί υπαίτιους για την κλοπή των κουμπαράδων, που βρίσκονται εντός των λεωφορείων κάποιους οδηγούς, επιβάλλοντάς τους και πειθαρχικές ποινές, όπως αφαίρεση ημερομισθίων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα η Διοίκηση θεωρεί, ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί επέδειξαν ιδιαίτερη πλημμέλεια με αποτέλεσμα να δράσουν ανενόχλητοι οι επιτήδειοι, υφαρπάζοντας τους κουμπαράδες που βρίσκονται στα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα εντός των οχημάτων. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ την περασμένη χρονιά σημειώθηκαν περίπου σαράντα περιστατικά κλοπής κουμπαράδων, όπου ο ΟΑΣΘ πλήρωσε το 2020 περίπου 30.000 ευρώ κυρίως για την αποκατάσταση των μηχανημάτων.

Για το ίδιο ζήτημα ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Οργανισμού Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης υποστηρίζει, ότι οι ποινές αυτές έχουν εκδικητικό χαρακτήρα και επιβάλλονται στο πλαίσιο της γενικότερης αντιδικίας, που υπάρχει μεταξύ διοίκησης και του ανωτέρω σωματείου. Οι κλοπές αυτές δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, αλλά μόνο τώρα τελευταία άρχισαν να ενοχοποιούνται γι` αυτές οι οδηγοί. Επίσης υποστηρίζει, ότι αν και οι ίδιοι οι οδηγοί κατήγγειλαν τις κλοπές στην Αστυνομία, παρόλα αυτά τους επιβλήθηκαν πειθαρχικές ποινές. Οι κλοπές σημειώνονται ακόμα και εν κινήσει, όπου σε ώρες αιχμής στέκονται επίτηδες γύρω από το εκδοτικό μηχάνημα πολλοί και κάποιος αφαιρεί τον κουμπαρά. Ωστόσο η μεγαλύτερη συχνότητα παρατηρείται κατά τη στάθμευση του λεωφορείου στους τερματικούς σταθμούς, όταν ο οδηγός χρειάζεται να επιβιβαστεί για ολιγόλεπτη στάση. Επειδή για λόγους ασφαλείας τα λεωφορεία διαθέτουν εξωτερική βαλβίδα ανοίγματος των θυρών, την οποία μπορεί να ανοίξει οποιοσδήποτε για να είναι δυνατός ο γρήγορος απεγκλωβισμός των επιβατών σε περίπτωση προβλήματος, το ανωτέρω Συνδικάτο έχει προτείνει να ενισχυθούν οι κουμπαράδες με επιπλέον συστήματα ασφαλείας και να τοποθετηθούν και πρόσθετες κλειδαριές, ώστε να είναι δυσκολότερη η αφαίρεσή τους.

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, υπό τις παρούσες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης με την εικόνα που παρουσιάζουν τα ΜΜΜ, ειδικά τις ώρες αιχμής, με τους επιβάτες να στοιβάζονται στην κυριολεξία ο ένας δίπλα στον άλλον, είναι ανθρωπίνως αδύνατο να ζητούμε από τους οδηγούς να ελέγχουν και τους κουμπαράδες στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Η κύρια αρμοδιότητα των οδηγών είναι η μεταφορά με ασφάλεια του επιβατικού κοινού στον προορισμό του και τούτο υπό τις παρούσες συνθήκες είναι ήδη ένα τιτάνιο έργο. Όταν υπάρχουν οδηγοί που έχουν νοσήσει ακόμα και πεθάνει, η απόδοση ευθύνης για πλημμελή συμπεριφορά είναι μία πράξη εξαιρετικής αυστηρότητας, απέναντι σε ανθρώπους που στην κυριολεξία δίνουν καθημερινή μάχη στους δρόμους.

Παράλληλα, σε αυτό το περιβάλλον οι εργαζόμενοι βιώνουν και την εξαιρετική ανασφάλεια των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς από 1.1.2021 δεν καλύπτονται από τη σχετική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Όπως καλώς γνωρίζετε όταν με την απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού, οι εργαζόμενοι εντάχθηκαν στον ενιαίο μισθολόγιο του ν. 4354/2015 και υπεγράφη η σχετική ΣΣΕ, που εφαρμόστηκε μέχρι τον Αύγουστο του 2019. Στη συνέχεια δόθηκαν συνεχείς παρατάσεις ισχύος συγκεκριμένων προβλέψεων και όχι όλης της σύμβασης μέχρι τις 31.12.2021 για τους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Έκτοτε δεν έχει υπογραφεί ΣΣΕ με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να υφίστανται περικοπή των αναπαύσεων από 119 που προβλέπονταν με τη ΣΣΕ σε 104 καθώς και να έχει διακοπεί η παρακράτηση της εισφοράς υπέρ του σωματείου τους με ενδεχόμενο κίνδυνο τη λειτουργική του αποδυνάμωση. Επίσης έχει διακοπεί και η παρακράτηση υπέρ του Ταμείου Αλληλοβοήθειας αλλά και της ομαδικής ασφάλειας για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των εργαζομένων.

Επειδή ως πολιτεία πρέπει να δείξουμε ευαρέσκεια σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους, που υπό αυτές τις συνθήκες δίνουν καθημερινό αγώνα για να μπορέσουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια το επιβατικό κοινό.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί Εργασίας και Μεταφορών:

1 Τι προτίθενται να κάνουν, ώστε να εφοδιαστούν τα αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων και κυρίως οι κουμπαράδες που βρίσκονται σε αυτά, με συστήματα ασφαλείας ώστε να αποτρέπονται οι επίδοξοι κλέφτες;

2 Ποια ήταν η ιδιαίτερη πλημμέλεια που επέδειξαν οι οδηγοί, εξαιτίας της οποίας τους επιβλήθηκαν οι σχετικές πειθαρχικές ποινές;

3 Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν, ώστε τελικά να υπογραφεί η ΣΣΕ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ;

4 Γιατί δεν παρατάθηκε η ισχύς της ΣΣΕ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, όπως έγινε με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες;

Περιοχή συνημμένων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Εκδικητική συμπεριφορά της Διοίκησης του ΟΑΣΘ απέναντι σε οδηγούς λεωφορείων του Οργανισμού»

Το τελευταίο καιρό η Διοίκηση του ΟΑΣΘ θεωρεί υπαίτιους για την κλοπή των κουμπαράδων, που βρίσκονται εντός των λεωφορείων κάποιους οδηγούς, επιβάλλοντάς τους και πειθαρχικές ποινές, όπως αφαίρεση ημερομισθίων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα η Διοίκηση θεωρεί, ότι οι συγκεκριμένοι οδηγοί επέδειξαν ιδιαίτερη πλημμέλεια με αποτέλεσμα να δράσουν ανενόχλητοι οι επιτήδειοι, υφαρπάζοντας τους κουμπαράδες που βρίσκονται στα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα εντός των οχημάτων. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ την περασμένη χρονιά σημειώθηκαν περίπου σαράντα περιστατικά κλοπής κουμπαράδων, όπου ο ΟΑΣΘ πλήρωσε το 2020 περίπου 30.000 ευρώ κυρίως για την αποκατάσταση των μηχανημάτων.

Για το ίδιο ζήτημα ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Οργανισμού Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης υποστηρίζει, ότι οι ποινές αυτές έχουν εκδικητικό χαρακτήρα και επιβάλλονται στο πλαίσιο της γενικότερης αντιδικίας, που υπάρχει μεταξύ διοίκησης και του ανωτέρω σωματείου. Οι κλοπές αυτές δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, αλλά μόνο τώρα τελευταία άρχισαν να ενοχοποιούνται γι` αυτές οι οδηγοί. Επίσης υποστηρίζει, ότι αν και οι ίδιοι οι οδηγοί κατήγγειλαν τις κλοπές στην Αστυνομία, παρόλα αυτά τους επιβλήθηκαν πειθαρχικές ποινές. Οι κλοπές σημειώνονται ακόμα και εν κινήσει, όπου σε ώρες αιχμής στέκονται επίτηδες γύρω από το εκδοτικό μηχάνημα πολλοί και κάποιος αφαιρεί τον κουμπαρά. Ωστόσο η μεγαλύτερη συχνότητα παρατηρείται κατά τη στάθμευση του λεωφορείου στους τερματικούς σταθμούς, όταν ο οδηγός χρειάζεται να επιβιβαστεί για ολιγόλεπτη στάση. Επειδή για λόγους ασφαλείας τα λεωφορεία διαθέτουν εξωτερική βαλβίδα ανοίγματος των θυρών, την οποία μπορεί να ανοίξει οποιοσδήποτε για να είναι δυνατός ο γρήγορος απεγκλωβισμός των επιβατών σε περίπτωση προβλήματος, το ανωτέρω Συνδικάτο έχει προτείνει να ενισχυθούν οι κουμπαράδες με επιπλέον συστήματα ασφαλείας και να τοποθετηθούν και πρόσθετες κλειδαριές, ώστε να είναι δυσκολότερη η αφαίρεσή τους.

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, υπό τις παρούσες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης με την εικόνα που παρουσιάζουν τα ΜΜΜ, ειδικά τις ώρες αιχμής, με τους επιβάτες να στοιβάζονται στην κυριολεξία ο ένας δίπλα στον άλλον, είναι ανθρωπίνως αδύνατο να ζητούμε από τους οδηγούς να ελέγχουν και τους κουμπαράδες στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Η κύρια αρμοδιότητα των οδηγών είναι η μεταφορά με ασφάλεια του επιβατικού κοινού στον προορισμό του και τούτο υπό τις παρούσες συνθήκες είναι ήδη ένα τιτάνιο έργο. Όταν υπάρχουν οδηγοί που έχουν νοσήσει ακόμα και πεθάνει, η απόδοση ευθύνης για πλημμελή συμπεριφορά είναι μία πράξη εξαιρετικής αυστηρότητας, απέναντι σε ανθρώπους που στην κυριολεξία δίνουν καθημερινή μάχη στους δρόμους.

Παράλληλα, σε αυτό το περιβάλλον οι εργαζόμενοι βιώνουν και την εξαιρετική ανασφάλεια των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς από 1.1.2021 δεν καλύπτονται από τη σχετική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Όπως καλώς γνωρίζετε όταν με την απόφαση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού, οι εργαζόμενοι εντάχθηκαν στον ενιαίο μισθολόγιο του ν. 4354/2015 και υπεγράφη η σχετική ΣΣΕ, που εφαρμόστηκε μέχρι τον Αύγουστο του 2019. Στη συνέχεια δόθηκαν συνεχείς παρατάσεις ισχύος συγκεκριμένων προβλέψεων και όχι όλης της σύμβασης μέχρι τις 31.12.2021 για τους συγκοινωνιακούς φορείς Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Έκτοτε δεν έχει υπογραφεί ΣΣΕ με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να υφίστανται περικοπή των αναπαύσεων από 119 που προβλέπονταν με τη ΣΣΕ σε 104 καθώς και να έχει διακοπεί η παρακράτηση της εισφοράς υπέρ του σωματείου τους με ενδεχόμενο κίνδυνο τη λειτουργική του αποδυνάμωση. Επίσης έχει διακοπεί και η παρακράτηση υπέρ του Ταμείου Αλληλοβοήθειας αλλά και της ομαδικής ασφάλειας για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των εργαζομένων.

Επειδή ως πολιτεία πρέπει να δείξουμε ευαρέσκεια σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους, που υπό αυτές τις συνθήκες δίνουν καθημερινό αγώνα για να μπορέσουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια το επιβατικό κοινό.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1 Τι προτίθενται να κάνουν, ώστε να εφοδιαστούν τα αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων και κυρίως οι κουμπαράδες που βρίσκονται σε αυτά, με συστήματα ασφαλείας ώστε να αποτρέπονται οι επίδοξοι κλέφτες;

2 Ποια ήταν η ιδιαίτερη πλημμέλεια που επέδειξαν οι οδηγοί, εξαιτίας της οποίας τους επιβλήθηκαν οι σχετικές πειθαρχικές ποινές;

3 Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν, ώστε τελικά να υπογραφεί η ΣΣΕ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ;

4 Γιατί δεν παρατάθηκε η ισχύς της ΣΣΕ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, όπως έγινε με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γιαννούλης Χρήστος

Αλεξιάδης Τρύφων
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος)
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ