ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

19/05/2021

Θ. Ξανθόπουλος: Τα σημεία αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου Τσιάρα για την υποχρεωτική συνεπιμέλεια - βίντεο

Θ. Ξανθόπουλος: Τα σημεία αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου Τσιάρα για την υποχρεωτική συνεπιμέλεια - βίντεο



Τα σημεία του νομοσχεδίου που δημιουργούν πρόβλημα αντισυνταγματικότητας, ανέπτυξε ο βουλευτής Δράμας, τομεάρχης Δικαιοσύνης και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στην σχετική ένσταση που κατέθεσε το ΜεΡΑ25.

Ο κ. Ξανθόπουλος ανέφερε συγκεκριμένα ότι :

- Σύμφωνα με το άρθρο 21 του Συντάγματος, η παιδική ηλικία τελεί υπό την προστασία του κράτους. Το συμφέρον του τέκνου πρέπει να αναζητείται από τον δικαστή ανά περίπτωση. Και σε σχέση πάντοτε με κάθε συγκεκριμένο παιδί. Συνεπώς, περιορισμοί που τίθενται στο νόμο όσον αφορά την έννοια του συμφέροντος του παιδιού, προτάσσοντας κάποια στοιχεία έναντι άλλων, όπως η μη διατάραξη των σχέσεων του με τους γονείς, μπορεί να είναι σε βάρος συγκεκριμένων παιδιών και εδώ παραβιάζεται η συνταγματική υποχρέωση του κράτους.

- Στην έκθεση της επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, αναφέρεται ότι η εξατομικευμένη δικαστική κρίση για τον προσδιορισμό της έννοιας του συμφέροντος κάθε παιδιού, συνιστά εφαρμογή και του άρθρου 2 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία αποκλείει την στερεότυπη αντιμετώπιση ως προς την αξιολόγηση ατόμων και προσωπικών σχέσεων. Επομένως και με το άρθρο αυτό του Συντάγματος επαφίεται στο δικαστή, ένα ευρύτατο πεδίο παρέμβασης προκειμένου να κρίνει τις συγκεκριμένες συνθήκες του συμφέροντος του παιδιού.

- Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η διάταξη του άρθρο 7 του ν/σ για την υποχρέωση προηγούμενης πληροφόρησης του γονέα με τον οποία δεν διαμένει το τέκνο, ακόμη και για συνήθεις πράξεις επιμέλειας, συνιστά άνιση αντιμετώπιση του υποχρέου να προβαίνει σε ενημέρωση γονέα, η οποία δύναται, υπό προϋποθέσεις να μην συνάδει με το σκοπό του άρθρου 4 του Συντάγματος. μας επισημαίνει η επιστημονική επιτροπή και άλλη μια αντισυνταγματική πλημμέλεια.

-Τέλος η υποχρεωτική επικοινωνία του άλλου γονέα κατά τουλάχιστον 1/3 του συνολικού χρόνου, που εισάγει το νομοσχέδιο, μπορεί να αποβεί σε βάρος του παιδιού, το οποίο καλείται να συνυπάρξει με γονέα που λειτουργεί αρνητικά, κακοποιητικά ή βίαια. Επομένως και στην περίπτωση αυτή, έχουμε πρόβλημα συνταγματικότητας γιατί περιορίζεται από τον νομοθέτη η δικαιοοδοτική κρίση του δικαστή

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ