ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/07/2021

Τοποθέτηση της Σ. Αναγνωστοπούλου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Τοποθέτηση της Σ. Αναγνωστοπούλου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»



Τοποθέτηση της Σίας Αναγνωστοπούλου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», χθες Τρίτη 20/7. 

Αναλυτικά η τοποθέτηση:

Από τη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής, επιβεβαιώθηκαν αυτά που λέγαμε όλη η Αντιπολίτευση, ειδικά η Αξιωματική Αντιπολίτευση, αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα, τι είδους ήταν αυτή η μεταρρύθμιση.

Είναι μία σκληρή αντιμεταρρύθμιση, μία νεοφιλελεύθερη μεταρρύθμιση, η οποία στην πιο κρίσιμη περίοδο, στην περίοδο της πανδημίας, όπως λένε όλοι οι διεθνείς οργανισμοί, τα εκπαιδευτικά συστήματα, οι παιδαγωγικές ηγεσίες, πρέπει να ρίξουν βάρος στα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν, το Υπουργείο Παιδείας και η Υπουργός έκαναν τη μεγάλη αντιμεταρρύθμιση.

Μία σκληρά νεοφιλελεύθερη μεταρρύθμιση, η οποία βασίστηκε σε δύο πράγματα, βιαιότητα της αλλαγής και μία ηθικολογία, η οποία προσπάθησε να περάσει στην κοινή γνώμη, στην ελληνική κοινωνία, ότι φταίνε οι μαθητές και οι υποψήφιοι, γιατί παίρνουν χαμηλούς βαθμούς και αυτό είναι το πρόβλημα και σε αυτό πρέπει να γίνει μεταρρύθμιση.

Μένουν μαθητές αριστούχοι, όπως διάβασε ο Εισηγητής στην επιστολή του κυρίου Κατάκαλου. Η Υπουργός, πρέπει να απαντήσει, πώς με 0,43 μονάδες κάτω από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής μόνο στο σχέδιο, το οποίο φρόντισε η Υπουργός Παιδείας να το βγάλει από το Λύκειο, ενώ ήταν διδασκόμενο και ας είναι εξεταζόμενο μάθημα; Αυτός ο μαθητής και πολλοί άλλοι μένουν απ’έξω. Η ηθικολογία πια ήταν; Δημιουργήθηκε στην κοινή γνώμη, στην κοινωνία η εντύπωση ότι ξαφνικά με 2 και 3μπαίνουν μαθητές στα πανεπιστήμια.

Είναι η ίδια ηθικολογία που χρησιμοποιήθηκε ότι τα πανεπιστήμια είναι, γενικώς, εργαστήρια κατασκευής μολότοφ και πολλά άλλα τέτοια.

Είναι δείγμα αυταρχισμού. Άλλωστε, ο νεοφιλελευθερισμός πάντα έχει ανάγκη τον αυταρχισμό και για αυτό κλείνει μάτι στην ακροδεξιά.

Έχουμε, λοιπόν, εδώ αριστούχους μαθητές να μένουν απ’έξω και όχι μόνο αυτό. Είπε ο προηγούμενος ομιλητής «κάνει το Υπουργείο Παιδείας αυτονόητες μεταρρυθμίσεις». Αυτονόητη μεταρρύθμιση σήμερα στις εισαγωγικές εξετάσεις, ξέρετε, ποια θα ήταν; Αν θέταμε το σωστό ερώτημα, ότι μετά από χρόνια ενός ίδιου εισαγωγικού

συστήματος, αυτό έχει εκφυλιστεί σε μία παπαγαλία που καταδυναστεύει μαθητές, γονείς και βεβαίως, οξύνει το πρόβλημα της παπαγαλίας.

Αντί, λοιπόν, η μεταρρύθμιση να είναι σε αυτό το σημείο, που μετατίθεται η μεταρρύθμιση; Στην ευθύνη του μαθητή, όπως το είδαμε σε όλη την πανδημία, η ατομική ευθύνη. Και κάτι επιπλέον, ο μαθητής , ο υποψήφιος, ο νέος άνθρωπος, πρέπει να χειριστεί τον εαυτό του ως ατομική επιχείρηση. Δεν πέρασε στο Πανεπιστήμιο ακόμα και ας είχε μεγάλους βαθμούς, πρέπει να βρει λεφτά για να πάει στο κολέγιο που εκεί μπορεί να μπήκε με 2 και με 3. Αυτό είναι η απίστευτη υποκρισία, αυτό είναι ηθικολογία που κρύβει αυταρχισμό από πίσω, αυτό είναι όλα αυτά ή να μείνει εκεί, εφ ω ετάχθη, από εκεί πού προέρχεται και να μη μετακινηθεί πουθενά.

Κυρία Υπουργέ, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν είναι μεταρρύθμιση, είναι δείγμα βίαιης προσαρμογής των ανθρώπων σε ένα μοιρολατρικό σύστημα, το οποίο, το εκπαιδευτικό μας σύστημα προσπάθησε να ξηλώσει, όχι πάντα με επιτυχία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είσαι από αυτή την τάξη εκεί θα μείνεις, αν μπορείς να δανειστείς δανείσου και πήγαινε σε κολέγιο, πήγαινε σε ιδιωτικό ΙΕΚ, κάνε ό,τι θέλεις.

Δεν θα τα έλεγα όλα αυτά, αν δεν ήταν συνδυασμός πραγμάτων. Ευτυχώς την τελευταία στιγμή και μετά την απίστευτη κατακραυγή αποσύρθηκε η κατάπτυστη διάταξη που προέβλεπε το χωρισμό στα σχολεία σε τμήματα, όχι με κριτήριο το όνομα, την αλφαβητική σειρά, αλλά ανάλογα με τις δεξιότητες και τις ικανότητες. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η δημόσια εκπαίδευση έκανε ένα πάρα πολύ σημαντικό.Απομάγευσε τις κοινωνίες. Έδειξε στους ανθρώπους ότι είτε είσαι παιδί γιατρού, είτε μηχανικού, είτε εργάτη, μπορείς να πας στο σχολείο. Μπορείς να έρθεις σε επαφή με όλο τον άλλο κόσμο και να προχωρήσεις τη ζωή σου, όχι με τις ίδιες ευκαιρίες, βεβαίως και δεν θα τις έχεις, αλλά με την προοπτική ότι τουλάχιστον το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης σε βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.

Σας είπε ο κύριος Σκουρλέτης κάτι πάρα πολύ σημαντικό, για το θέμα των γυναικοκτονιών, που βλέπουμε μία αύξηση ή τουλάχιστον μαθαίνουμε τα τελευταία χρόνια ότι έχει οξυνθεί πάρα πολύ αυτό το πρόβλημα της έμφυλης βίας που οδηγεί σε γυναικοκτονίες. Τι κάνετε σε αυτή την περίοδο, η μεγάλη μεταρρυθμίστρια; Εντωμεταξύ, παρένθεση, μας λέτε συνέχεια οι δημοσκοπήσεις, οι «συριζαίοι», οι «κουκουέδες», οι πάντες, είναι υπέρ της ελάχιστης βάσης των μεταρρυθμίσεων που κάνετε.

Έχω μια απορία, κυρία Υπουργέ. Αφού κάνετε τόσο σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο, εσείς, προσωπικά, γιατί αξιολογείστε από τους Έλληνες πολίτες στις τελευταίες θέσεις των Υπουργών αυτής της κυβέρνησης; Είναι λίγο οξύμωρο αυτό το σχήμα.

Τη στιγμή που έχουμε τέτοια φαινόμενα, έχουμε περιβαλλοντική κρίση, έχουμε προσφυγική κρίση, έχουμε έμφυλη κρίση πια ορατή, εσείς, καταργείτε τα μαθήματα Κοινωνιολογίας και τα μεταφέρετε σε δεξιότητες. Είναι δυνατόν; Σας το είπε ο κύριος Φίλης, το Βρετανικό Συμβούλιο Κοινωνιολογίας, τι απαντάτε; Είναι μεταρρύθμιση αυτή;

Δεν θα μπω στην ουσία του νομοσχεδίου, έχουμε και άλλες μέρες. Μην προσπαθείτε να παρουσιάσετε τις βίαιες αντιμεταρρυθμίσεις ως μεταρρυθμίσεις. Σας καλώ τώρα, η ελάχιστη βάση εισαγωγής και απευθύνομαι, όχι στην Υπουργό, αλλά σε μας, τους Βουλευτές. Έχουμε ευθύνη εδώ μέσα που νομοθετούμε. Θα αφήσουμε τα νέα παιδιά αυτή τη στιγμή εκτός Πανεπιστημίου, επειδή η κυρία Κεραμέως και ο κύριος Μητσοτάκης αποφάσισαν ότι πρέπει να κάνουν πάσα στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια; Θα μείνουν εκτός Πανεπιστημίων;

Ευχαριστώ.

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ