ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

16/09/2021

Α. Μιχαηλίδης στη Βουλή επί νομοσχεδίου του Υπ. Ναυτιλίας: Προφανής η δυσανεξία της κυβέρνησης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο - βίντεο

Α. Μιχαηλίδης στη Βουλή επί νομοσχεδίου του Υπ. Ναυτιλίας: Προφανής η δυσανεξία της κυβέρνησης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο - βίντεο



Τοποθέτηση στην Ολομέλεια της Βουλής ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ πραγματοποίησε ο βουλευτής Χίου και αναπληρωτής τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής Ανδρέας Μιχαηλίδης επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την κωδικοποίηση διατάξεων που αφορούν τη Νησιωτική Πολιτική.

Προ της τοποθέτησής του επί του νομοσχεδίου, ο Α. Μιχαηλίδης χαιρέτισε την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου να αποκαταστήσει τον αείμνηστο Μητροπολίτη Χίου Ιωακείμ Στρουμπή, ο οποίος στα πέτρινα χρόνια του Εμφυλίου είχε κηρυχθεί έκπτωτος λόγω της αντιστασιακής δράσης του από τις τάξεις του ΕΑΜ. Με την αποκατάσταση αυτή και του τελευταίου ΕΑΜικού Μητροπολίτη «έκλεισε μια μελανή σελίδα της σύγχρονης εκκλησιαστικής ιστορίας» τόνισε ο βουλευτής Χίου.

Ως προς το νομοσχέδιο, ο Α. Μιχαηλίδης έκανε εισαγωγικά κάποιες παρατηρήσεις για τις πολλαπλές διακινδυνεύσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά, από την κλιματική αλλαγή ως την συμμετοχή στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία, οι οποίες αποτυπώνονται και στη χαμηλή θέση που καταλαμβάνουν οι νησιωτικές περιφέρειες σε μια σειρά δεικτών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται καν τη στρατηγική διάσταση που πρέπει να έχει η Νησιωτική Πολιτική, όπως φανερώνεται από το τι (δεν) προβλέπει το «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» για όλες αυτές τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και αναπτυξιακές προκλήσεις της νησιωτικότητας.

Εν συνεχεία, ανέφερε ότι δεδομένου του πανθομολογούμενου προβλήματος πολυνομίας και κακονομίας της χώρας η κωδικοποίηση της νομοθεσίας, ως συγκέντρωση, εκκαθάριση και ταξινόμηση συναφών διατάξεων, εν προκειμένω όσον αφορά τη Νησιωτική Πολιτική είναι προφανώς επιθυμητή. Παρ’ όλα αυτά, ο σχολιασμός των πεπραγμένων του Υπουργείου σε αυτό το πεδίο είναι αναγκαίος, τόνισε.

Αναφορικά με τη «Θαλάσσια Πολιτική», πεδίο που αποτελεί το πρώτο μέρος της κωδικοποίησης, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στηλίτευσε την απουσία οποιασδήποτε ενέργειας ως προς τα χρηματοδοτικά εργαλεία που πομπωδώς σύστησε η κυβέρνηση τον περασμένο Ιανουάριο με το νόμο 4770. Ούτε καν η έκδοση των αναγκαίων Υπουργικών Αποφάσεων δεν έχει γίνει, τόνισε, κάτι που δικαιώνει την γενικότερη κριτική περί «πυροτεχνημάτων» που έχε ασκήσει ο ΣΥΡΙΖΑ κατά την συζήτηση του νομοχεδίου. Ακόμα και εκεί που υπήρξε φαινομενικά κάποια κινητικότητα με τις πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Πλακιωτάκη για την περίοδο 2021-2027, «βγάζει μάτι ότι τα 2/3 του συνολικού ποσού κατευθύνονται σε συγκεκριμένα ακτοπλοϊκά και εφοπλιστικά συμφέροντα», υπογράμμισε ο Α. Μιχαηλίδης.

Ως προς Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο αποτελεί το άλλο μεγάλο τμήμα της κωδικοποίησης, παρατήρησε ότι η «αμηχανία και η δυσανεξία της κυβέρνησης είναι προφανής». Η ΝΔ σύρθηκε να συνεχίσει αυτήν την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δεν συνάδει με το νεοφιλελεύθερο πυρήνα της, λόγω της αποδοχής του μέτρου από τους νησιώτες. Όμως, κατέληξε ο Α. Μιχαηλίδης, επιχειρεί να απομειώσει το μέτρο, κάτι που φανερώνεται από τις μεγάλες καθυστερήσεις των πληρωμών προς τους δικαιούχους και την άρνησή της να επεκτείνει τις προβλέψεις του, όπως σχεδίαζε ο ΣΥΡΙΖΑ, και σε άλλες κατηγορίες κατοίκων και δραστηριοτήτων.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ