ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/10/2021

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Καθυστέρηση στην έναρξη των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και για το τρέχον σχολικό έτος

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Καθυστέρηση στην έναρξη των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και για το τρέχον σχολικό έτος



Ερώτηση της Ραλλίας Χρηστίδου και 47 ακόμη βουλευτριών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την καθυστέρηση στην έναρξη των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων (σύγχρονης εκπαίδευσης) για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Με πρωτοβουλία της Ραλλίας Χρηστίδου και συνυπογραφές 47 ακόμη βουλευτριών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, κατατέθηκε σήμερα ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου προς το Υπουργεί Παιδείας με την οποία στηλιτεύεται το γεγονός ότι και φέτος σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στην έναρξη των μαθημάτων σύγχρονης εκπαίδευσης για ευπαθείς μαθητές που δεν επιτρέπεται να παρακολουθήσουν δια ζώσης μαθήματα στο σχολείο τους για λόγους υγείας. Πιο συγκεκριμένα, για το ίδιο θέμα η βουλεύτρια είχε κάνει και πέρυσι ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου και στη συνέχεια και επίκαιρη ερώτηση (https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=12b168b7-753e-4f45-bad6-ac560117d21a) καθώς το θέμα δε λυνόταν και τα εκπαιδευτικά κενά των συγκεκριμένων -αρκετών- παιδιών συσσωρεύονταν.

Παρά το γεγονός ότι -θεωρητικά τουλάχιστο- υπήρχε η περσινή εμπειρία, το Υπουργείο καθυστερεί και φέτος να βρει λύση για την εκπαίδευση αυτών των παιδιών. Αν και έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ (4188 – 10-09-2021 Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022), στην Περιφέρεια Αττικής για παράδειγμα, διαπιστώνεται ότι, αφού συγκεντρώθηκαν τα στοιχεία των εν λόγω μαθητών από τα κατά τόπους σχολεία, ζητείται τώρα από το Υπουργείο -και ενώ έχει ήδη μπει ο Οκτώβριος- να διευκρινίσει που θα βρεθούν οι εκπαιδευτικοί των διάφορων ειδικοτήτων που θα κάνουν τα συγκεκριμένα μαθήματα. Ως εκ τούτου απευθύνονται τα εξής ερωτήματα στην αρμόδια Υπουργό:

1. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα της σύγχρονης εκπαίδευσης για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και παραμένουν σπίτι προκειμένου να προστατευθούν από τον COVID-19;

2. Πώς θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που οι μαθητές αυτοί των ευπαθών ομάδων θα έχουν συσσωρεύσει έως την έναρξη των μαθημάτων τους;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης

Αθήνα, 8 Οκτωβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: «Καθυστέρηση στην έναρξη των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και για το τρέχον σχολικό έτος».
Κατά το περασμένο σχολικό έτος, με την πανδημία να είναι σε πλήρη εξέλιξη, το Υπουργείο Παιδείας και καθυστέρησε πολύ προκειμένου να οργανώσει την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για μαθητές που η κατάσταση της υγείας τους απαγόρευε τα δια ζώσης μαθήματα στο σχολείο, για το φόβο του covid 19. Για το θέμα είχαμε καταθέσει ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου και στη συνέχεια και επίκαιρη ερώτηση στις 16/10/20 (https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=12b168b7-753e-4f45-bad6-ac560117d21a), καθώς η επίλυση του προβλήματος χρόνιζε και τα μαθήματα που χάνονταν άθροιζαν στα ήδη υφιστάμενα κενά της προηγούμενης χρονιάς κατά την οποία δεν είχε υπάρξει καμία σχετική πρόβλεψη (συγκεκριμένα από τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς).
Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, μαθητές που δεν επιτρέπεται ακόμη λόγω ηλικίας ή κατάστασης της υγείας τους να εμβολιαστούν, βρίσκονται γι’ άλλη μια φορά στην ίδια κατάσταση και ανάγκη. Και παρά το γεγονός ότι για το Υπουργείο υπάρχει η περσινή εμπειρία, παρατηρείται δυστυχώς αντίστοιχη εικόνα στην έλλειψη οργάνωσης για την έναρξη των μαθημάτων (ΦΕΚ 4188 – 10-09-2021 Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022). Και αυτό ενώ ο προγραμματισμός των σύγχρονων εξ αποστάσεως μαθημάτων έχει μεταφερθεί ως αρμοδιότητα από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για παράδειγμα στην Περιφέρεια Αττικής, γνωρίζουμε ότι, αφού συγκεντρώθηκαν τα στοιχεία των εν λόγω μαθητών από τα κατά τόπους σχολεία, ζητείται τώρα, και ενώ έχουμε Οκτώβριο, από το Υπουργείο να διευκρινίσει που θα βρεθούν οι εκπαιδευτικοί των διάφορων ειδικοτήτων που θα κάνουν τα συγκεκριμένα μαθήματα. Και αυτό γιατί η κατηγορία των ευπαθών εκπαιδευτικών που ήταν διαθέσιμοι και χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των ευπαθών μαθητών δεν υφίσταται πλέον και οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι πλέον δεσμευμένοι στις σχολικές τους μονάδες οι οποίες δηλώνουν στη μεγάλη τους πλειοψηφία αδυναμία να τους διαθέσουν.
Επειδή η καθυστέρηση στην έναρξη της σύγχρονης εκπαίδευσης επιβαρύνει τα ευπαθή παιδιά και τις οικογένειές τους αθροιστικά, καθώς τα παιδιά αυτά δεν είχαν παρακολουθήσει μαθήματα ούτε πέρυσι από την αρχή της χρονιάς, αλλά αρκετά αργότερα, ενώ πρόπερσι ήταν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας από τον Απρίλιο, (έμειναν σπίτι και ορισμένα απλά λάμβαναν τα μαθήματα μέσω e-mail) και ως εκ τούτου τα εκπαιδευτικά τους κενά εξακολουθούν να συσσωρεύονται.
Επειδή τα ευπαθή παιδιά συχνά έχουν βεβαρημένο ιατρικό ιστορικό που δεν τους επιτρέπει να καλύψουν μεγάλα κενά στην ύλη των μαθημάτων τους στη λογική της ταχύρρυθμης εκπαίδευσης και επομένως όποια περαιτέρω καθυστέρηση στην εκκίνηση των μαθημάτων τους δύναται να αποβεί ιδιαίτερα επιζήμια για αυτά.
Επειδή η περαιτέρω καθυστέρηση ουσιαστικά αναγκάζει τους γονείς να στραφούν στην παραπαιδεία, προκειμένου να βοηθήσουν εκπαιδευτικά με ίδια μέσα τα παιδιά τους.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Πότε προβλέπεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα της σύγχρονης εκπαίδευσης για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και παραμένουν σπίτι προκειμένου να προστατευθούν από τον COVID-19;
2. Πώς θα καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που οι μαθητές αυτοί των ευπαθών ομάδων θα έχουν συσσωρεύσει έως την έναρξη των μαθημάτων τους;

Οι υπογράφοντες βουλευτές
Χρηστίδου Ραλλία
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλειος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλειος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Λάππας Σπυρίδων
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπαλάφας Ιωάννης
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Παππάς Νικόλαος
Πολάκης Παύλος
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ