ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/12/2021

Ερώτηση Χατζηγιαννάκη: Ντροπιαστικές αποφάσεις για το Δημ. Σχολείο Λουτρών – Αιδηψού, μαθητής μεταφέρεται υποχρεωτικά μεσούσης της χρονιάς σε άλλο σχολείο για να μη σταλεί εκπαιδευτικός

Ερώτηση Χατζηγιαννάκη: Ντροπιαστικές αποφάσεις για το Δημ. Σχολείο Λουτρών – Αιδηψού, μαθητής μεταφέρεται υποχρεωτικά μεσούσης της χρονιάς σε άλλο σχολείο για να μη σταλεί εκπαιδευτικός



Ερώτηση
Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Ντροπιαστικές αποφάσεις για το Δημ. Σχολείο Λουτρών – Αιδηψού, μαθητής μεταφέρεται υποχρεωτικά μεσούσης της χρονιάς σε άλλο σχολείο για να μη σταλεί εκπαιδευτικός

Βρισκόμαστε τρεις και πλέον μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στα δημοτικά σχολεία της βόρειας Εύβοιας μοιάζει με καζάνι που βράζει. Σαν να μην έφτανε η ΚΥΑ του περασμένου Αυγούστου (ΦΕΚ 3897/Β/20.08.2021) και οι περαιτέρω αιφνιδιαστικές αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων στις πυρόπληκτες και πλημμυροπαθείς περιοχές των Δήμων Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας και Ιστιαίας Αιδηψού, μία σωρεία πρωτάκουστων αποφάσεων λήφθηκαν για το Δημοτικό Σχολείο Λουτρών – Αιδηψού.
Πιο συγκεκριμένα, μετά από την αποχώρηση της δασκάλας της 6ης Δημοτικού για ιατρικούς λόγους, αντί για την αντικατάστασή της με την έλευση αντικαταστάτη/τριας εκπαιδευτικού, αποφασίστηκε η συγχώνευση των δύο τμημάτων της 3ης Δημοτικού και η «ενδοσχολική» αντικατάσταση. Η απόφαση αυτή της Δ/νσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας, είχε ως αποτέλεσμα τα παιδιά των συγχωνευμένων τάξεων της 3ης Δημοτικού, να υπερβαίνουν το νόμιμο ανώτατο όριο των 25 παιδιών, καθώς στη νέα τάξη οι μαθητές και οι μαθήτριες ήταν πλέον 26. Για τον λόγο αυτό, οι γονείς αποφάσισαν τα παιδιά να απέχουν καθημερινά από τα μαθήματα, αντιδρώντας εύλογα σε μια απόφαση που ανέτρεπε βίαια και αδικαιολόγητα τη σχολική ζωή. Αφού δεν εισακούστηκαν τα αιτήματά τους οι γονείς, ύστερα από λίγες ημέρες και πιο συγκεκριμένα την προηγούμενη Τετάρτη 01/12, προχώρησαν στην κατάληψη του Δημοτικού Σχολείου. Η αποχή έληξε κατόπιν διαβεβαιώσεων της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας ότι θα επιληφθεί του ζητήματος με την έλευση νέου εκπαιδευτικού, ωστόσο η Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας, αντί να υλοποιήσει το προφανές, προχώρησε εντέλει σε μία ανήκουστη και πρωτοφανή στα σχολικά χρονικά κίνηση: Προκειμένου ο αριθμός των μαθητών να μην υπερβαίνει το νόμιμο όριο των 25 ανά τμήμα, αποφάσισε να διώξει έναν εξ αυτών από το σχολείο και να τον στείλει σε άλλη σχολική μονάδα, πολλά χιλιόμετρα μακριά.
Η καινοφανής και αδιανόητη αυτή κίνηση έχει προκαλέσει την έντονη και δικαιολογημένη αντίδραση του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, ο οποίος συμπαραστέκεται σύσσωμος στους γονείς του μαθητή και προφανώς στο ίδιο το παιδί που του αρνήθηκε η είσοδος στη σχολική μονάδα. Είναι πραγματικά ντροπή για την εκπαιδευτική διαδικασία να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις μεσούσης της σχολικής χρονιάς και να πρέπει μαθητής να αλλάζει εκπαιδευτικό περιβάλλον επειδή το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν στέλνει δάσκαλο στο σχολείο.
Επειδή,
- Η απόφαση έρχεται αιφνιδιαστικά μετά την παρέλευση τριών και πλέον μηνών από την έναρξη των μαθημάτων, γεγονός που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και αναστατώνει τη σχολική ζωή των μαθητών.
- Η αποπομπή – υποχρεωτική μεταφορά μαθητή από το σχολείο του, Δεκέμβρη μήνα, με μοναδικό λόγο ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν στέλνει νέα δάσκαλο για να αντικαταστήσει την ασθενή, αποτελεί πρωτοφανή απόφαση εις βάρος της μαθητικής κοινότητας.
- Οι αποφάσεις της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας έχουν προκαλέσει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Σκοπεύει το υπουργείο Παιδείας να λάβει υπόψιν του τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί με τις πρωτοφανείς και ντροπιαστικές αποφάσεις του και να τις ανακαλέσει;
Υπάρχει, και εάν ναι, ποιο ακριβώς είναι το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας για την πρόσληψη εκπαιδευτικού που θα καλύψει το κενό που καταγράφηκε μετά την αποχώρηση της εκπαιδευτικού, ώστε να μπορέσει ο μαθητής να επιστρέψει στο σχολικό του περιβάλλον από το οποίο εκδιώχθηκε με ανήκουστο τρόπο; 

Ο ερωτών βουλευτής
Χατζηγιαννάκης Μίλτος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ