ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/02/2022

Σ. Φάμελλος: Τακτοποιήσεις αυθαίρετων στον αιγιαλό για τους «επενδυτές», ανεργία και αστεγία για τους εργαζόμενους στη ΛΑΡΚΟ - βίντεο

Σ. Φάμελλος: Τακτοποιήσεις αυθαίρετων στον αιγιαλό για τους «επενδυτές», ανεργία και αστεγία για τους εργαζόμενους στη ΛΑΡΚΟ - βίντεο



«Οι Υπουργοί της κυβέρνησης φαίνεται ότι αγνοούν τι πραγματικά συμβαίνει στην αγορά και προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την τραγική κατάσταση που μας μεταφέρουν συνεχώς επαγγελματίες από διάφορους κλάδους και που βιώνουν οι πολίτες. Οι εργαζόμενοι στις λαϊκές αγορές λένε ότι τα δύο τρίτα των προϊόντων δεν πωλούνται και μένουν στους πάγκους. Οι έμποροι στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης λένε ότι, εδώ και ένα μήνα, δεν κινείται καθόλου η αγορά. Η έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ καταδεικνύει ότι τα νοικοκυριά είναι σε απόγνωση, το 66% βλέπει επιδείνωση της κατάστασης, ενώ το 83% των νοικοκυριών δηλώνει πως δεν μπορεί να αποταμιεύσει ούτε ένα ευρώ. Αυτή είναι η πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, ξεκινώντας την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την κύρωση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργείου Οικονομικών.

Έθεσε στη συνέχεια το ερώτημα που εύλογα τίθεται, γιατί η κυβέρνηση δε στηρίζει την τροπολογία που καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα που θα μπορούσε να ελαφρύνει σημαντικά τα νοικοκυριά, μέτρα που περιλαμβάνονται και στην εργαλειοθήκη που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την ελάφρυνση ύψους 300 ευρώ τον τόνο που θα μπορούσε να προκύψει για ένα νοικοκυριό από τη μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, όπως και ελάφρυνση ύψους περί τα 100 ευρώ το μήνα στη βενζίνη.

Απάντησε και αποκατέστησε την αλήθεια σε προσπάθεια κάποιων στελεχών της κυβέρνησης να επιρρίψουν ευθύνες στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για την κακοδιαχείριση δεκαετιών στη Λάρκο λέγοντας: «Για να ξεκαθαρίσουμε ποιοι ευθύνονται για το ρεσιτάλ κακοδιαχείρισης των διοικήσεων της εταιρείας και οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση τη Λάρκο. Η καταδίκη για κρατικές ενισχύσεις ήταν αποτέλεσμα λήψης δανείων το 2008, το 2010 και το 2011 και Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου το 2009. Άρα η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχουν σοβαρές ευθύνες για τη Λάρκο. Μην ψάχνετε για ενόχους. Εμείς διατηρήσαμε τη Λάρκο σε λειτουργία, μειώσαμε το ενεργειακό κόστος και διερευνούσαμε εναλλακτικές λύσεις. Δεν εφαρμόσαμε φυσικά το πλάνο τριχοτόμησης του κ. Σταϊκούρα, που η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ συμφώνησε με την Κομισιόν ένα μήνα μόλις πριν τις εκλογές του 2015!».

Ο Σ. Φάμελλος στάθηκε ειδικότερα στην κακοδιαχείριση και στην τακτοποίηση συγγενών επί Διοίκησης Θεόδωρου Σκρέκα. «Το 2008 που ανέλαβε ο Θεόδωρος Σκρέκας, πατέρας του νυν Υπουργού ΠΕΝ, Κώστα Σκρέκα, φρόντισε να προσλάβει αμέσως τη νύφη του, δηλαδή τη γυναίκα του Κωνσταντίνου Σκρέκα, ως Υποδιευθύντρια παρακάμπτοντας την ιεραρχία. Προσέλαβε επιπλέον και τον συμπέθερό του, τον πατέρα δηλαδή της κυρίας Σκρέκα, ως Διευθυντή Ασφαλείας στο εργοστάσιο της Λάρυμνας, ο οποίος ήταν απόστρατος της Χωροφυλακής.

Η Λάρκο υπό τη Διοίκηση Σκρέκα-Τσουκαλά, βρέθηκε να παράγει με κόστος 20.000-22.000 δολ. / τόνο και να πουλά σε τιμές χαμηλότερες από 10.000 δολ. Μέσα σε λίγα χρόνια, δηλαδή, οι διορισμένες από κυβερνήσεις της ΝΔ διοικήσεις, κατάφεραν να χαθούν κέρδη περί τα 400 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια να καταγράφονται ετήσιες ζημιές άνω των 100 εκατ. ευρώ. Την περίοδο τέλος, 2013-14, όταν Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών ήταν ο κύριος Σταϊκούρας, ο οποίος εκλέγεται στη Φθιώτιδα, 132 εργαζόμενοι στη ΛΑΡΚΟ παίρνουν προαγωγή και γίνονται 252 προσλήψεις. Αυτά φαίνεται κάνουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και μετά ζητούν από τους ωφελημένους, όπως είδαμε πρόσφατα και τον νυν Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Γεωργαντά να λέει σε βίντεο, να ανταλλάξουν την ωφέλειά τους με ψήφους. Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία».

«Δυόμιση χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ και ένα χρόνο μετά την ένταξη της Λάρκο σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, βλέπουμε ότι τελικά οδηγείτε τους εργαζόμενους σε ανεργία και αστεγία. Κάνετε δώρο τακτοποίηση αυθαίρετων στον αιγιαλό και στο δάσος και δίνεται τη δυνατότητα τεμαχισμού της περιουσίας της Λάρκο, καθώς και αλλάζεται ακόμη και τις χρήσεις γης. Δεν διασφαλίζεται όμως, σε καμία περίπτωση τη λειτουργία της Λάρκο», σχολίασε τέλος για το θέμα.

Για την τροπολογία του «έκτακτου» περιβαλλοντικού τέλους ταξινόμησης που επεκτείνεται στα εισαγόμενα οχήματα Euro 5β, ο Σ.Φάμελλος σημείωσε πως: «Αν η ρύθμιση είναι υπέρ του περιβάλλοντος τότε γιατί δεν το εφαρμόζει η κυβέρνηση και στην ελληνική αγορά αλλά μόνο στα εισαγόμενα; Για να ανέβουν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ευνοηθούν οι εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων. Αυτό πλήττει τα μεσαίου όμως και χαμηλού εισοδήματος νοικοκυριά που θα μείνουν με παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα αφού δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόγραμμα απόσυρσης. Έτσι θα γίνει μάλλον πράξη αυτό που λέει ο κος Σκυλακάκης να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο, βάζοντας η κυβέρνηση Μητσοτάκη ένα νέο χαράτσι. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων και οδηγεί τους καταναλωτές σε ακριβά αυτοκίνητα. Τα ποσά από το χαράτσι αυτό θα κατευθυνθούν στη συνέχεια για την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η απόκτηση όμως των οποίων αφορά μόνο τα πολύ υψηλά εισοδήματα. Έχετε επιπλέον δυναμιτίσει την ηλεκτροκίνηση, το πρόγραμμά σας αφορούσε κατά βάση ηλεκτρικά ποδήλατα, δεν στηρίζετe την ηλεκτροκίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στους επαγγελματικούς στόλους».

Κατέθεσε στα πρακτικά τέλος, έγγραφο του συλλόγου εκτελωνιστών τελωνιακών αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης που αναφέρει ότι: Η προς ψήφιση διάταξη θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά, αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά κοινωνικές ομάδες, αγρότες, μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους που δε θα βρίσκουν ένα λιγότερο μεταχειρισμένο και λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο…Θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας στην επιβολή κυρώσεων στο Ελληνικό Κράτος από την Ε.Ε..​​

 

Ακολουθεί η παρέμβασή του:

Το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί δεν συμφωνείτε με την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ για μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα, που θα δώσει άμεσα στους πολίτες ένα μεγάλο στήριγμα;

· 300 ευρώ τον τόνο από το πετρέλαιο θέρμανσης θα κερδίσει κάθε οικογένεια. 2 τόνους χρησιμοποιεί τον χειμώνα; Θα κέρδιζε 600 ευρώ.

· 100 ευρώ το μήνα θα κέρδιζε ο καταναλωτής από τη βενζίνη του αυτοκινήτου του.

· 6 ευρώ περίπου κερδίζει σε κάθε γέμισμα αυτοκινήτου με πετρέλαιο κίνησης.

· Για ένα φορτηγό που ανεβοκατεβαίνει Αθήνα-Θεσσαλονίκη το όφελος θα ήταν 450 ευρώ το μήνα για έναν επαγγελματία αυτοκινητιστή.

· Για έναν αγρότη η μείωση του ΕΦΚ θα ήταν 2000 το χρόνο κέρδος.

Όμως η ΝΔ δεν θέλει να στηρίξει τους καταναλωτές. Και έρχεται ο κ. Σκρέκας να ανακοινώσει σήμερα μικρότερη επιδότηση 39 ευρώ από τον Δεκέμβριο που ήταν 49 ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος.

Αλλά δεν μας λέτε

· Για ποιο λόγο σε πολλούς καταναλωτές δεν πήγαν οι επιδοτήσεις -έστω αυτές οι κουτσουρεμένες-που ανακοινώσατε τον Ιανουάριο.

· Γιατί δεν έχει βγει ακόμα η υπουργική απόφαση για τους αγρότες που την περιμένουν από τον προηγούμενο Αύγουστο, που ψευδώς δηλώσατε τον Δεκέμβριο ότι βγαίνει εντός λίγων ημερών.

· Γιατί δεν έχει βγει η υπουργική απόφαση για όλους τους καταναλωτές για τον Ιανουάριο; Γιατί περιμένουν οι επιχειρήσεις, οι επιχειρηματίες, οι βιοτέχνες.

· Τι θα κάνουν οι Δήμοι με το κόστος ενέργειας; Δήμος της Θεσσαλονίκης μας αποκάλυψε ότι το ετήσιο επιπλέον κόστος που θα έχει στην ύδρευση θα είναι 2 εκατ. Από που θα πληρωθούν; 200.000 ευρώ το μήνα επιπλέον είναι το κόστος από τις επιβαρύνσεις της αναπροσαρμογής!

Όλα αυτά έχουν την υπογραφή «Κυριάκος Μητσοτάκης». Είναι τραγικές οι εγκληματικές ευθύνες που έχετε στην ενέργεια εδώ και δύο χρόνια:

· Δεν έχετε κάνει τίποτα για τη ρύθμιση, τον έλεγχο της αγοράς, για την απεξάρτηση από το φυσικό αέριο, αντίθετα μας οδηγείτε όλο και περισσότερο εξαρτημένους από το φυσικό αέριο.

· Δεν έχετε κάνει τίποτα για να έχουμε προθεσμιακά συμβόλαια στην Ελλάδα. Σχεδόν η μόνη χώρα που δεν έχει προθεσμιακά συμβόλαια στην ενέργεια.

· Νομοθετείτε πρόχειρα, στο πόδι, οπότε οι επιδοτήσεις που ανακοινώνετε εκ των υστέρων, δεν καλύπτουν όλους τους πολίτες. Παράδειγμα: Αν πάει η επιδότηση μόνο στη κύρια κατοικία, οι φοιτητές δεν θα έχουν επιδότηση στον λογαριασμό ρεύματος. Ούτε οι επικουρικοί της υγείας, οι αναπληρωτές καθηγητές, αποσπασμένοι ή ακόμα και ένστολοι που δεν έχουν αλλάξει τη κύρια έδρα.

Χρησιμοποιώντας πόρους από το ταμείο για το κλίμα. Που τους έχουμε ανάγκη για να έχουμε το «Εξοικονομώ» που για ένα χρόνο το προηγούμενο δεν πληρώνει ενώ στο καινούργιο δώσατε νέα παράταση για αιτήσεις σήμερα. Άρα δεν έχουμε έργα εξοικονόμησης!

Και φυσικά δεν θα πάνε οι πόροι αυτοί στην ανθεκτικότητα των πόλεων και της υπαίθρου, εκεί που υπάρχουν οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι.

ΛΑΡΚΟ

Ο εισηγητής της ΝΔ κ. Κεφαλογιάννης προσπάθησε να παρουσιάσει ότι υπήρχαν και ευθύνες στη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τη ΛΑΡΚΟ. Με ένα ωραίο τρόπο προσπάθησε να πει ότι η καταδίκη από την Ευρώπη βγήκε το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς έχουμε την καταδίκη και σας προκαλούμε να με διαψεύσετε.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας λοιπόν, η καταδίκη της ΛΑΡΚΟ για κρατικές ενισχύσεις προέκυψε από κακοδιαχείριση των διοικήσεων το 2008, 2009, 2010 και το 2011.

1. Δάνειο 30 εκατ. από την Αγροτική το ’08,

2. Δάνειο 10,8 από την Εθνική Τράπεζα το ’10,

3. Δάνεια 30 και 20 εκατ. από την Αγροτική το 2011, και

4. Αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ 45 εκατ. ευρώ το 2009, που θεωρήθηκε κι αυτό από την ΕΕ παράνομη κρατική ενίσχυση.

Άρα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν ευθύνες για την κατάσταση της ΛΑΡΚΟ. Μην ψάχνετε να βρείτε αλλού ενόχους. Εμείς δώσαμε παράταση ζωής, μικρότερα κόστη ρεύματος, συνεννόηση με ΕΕ και εργαζόμενους για να βρούμε διεξόδους και ψάχναμε όλες τις δυνατές λύσεις.

Αλλά όχι το σχήμα που δημιούργησε ο κ. Σταϊκούρας το 2014 που δημιουργούσε τη λεγόμενη τριχοτόμηση.

Πείτε μας όμως:

ü Το 2008 δεν ανέλαβε πρόεδρος της ΛΑΡΚΟ ο κ. Σκρέκας, πατέρας του νυν υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας; Είναι ψέμα; Που ήταν ΓΓ Δυτικής Μακεδονίας παλαιότερα και μετά βουλευτής της ΝΔ πριν και μετά τη θητεία του στη ΛΑΡΚΟ;

ü Επί Σκρέκα δεν έγινε το απίστευτο εγκληματικό λάθος όταν έσπασε τα συμβόλαια η ΛΑΡΚΟ και παρήγαγε με κόστος 20.000-22.000 δολάρια το τόνο και πουλούσε 10.000 δολάρια;

ü Επί η ΝΔ δεν είχαμε και τα σοβαρά προβλήματα με το κόστος ρεύματος;

ü Μέσα σε λίγα χρόνια κυβερνήσεις ΝΔ 400 εκατ. ευρώ χρέος στη ΛΑΡΚΟ.

ü Τότε δεν ήταν που ο κ. Σκρέκας πήρε και την κόρη του, τη γυναίκα του υπουργού να δουλεύει και κατά παράβαση της ιεραρχίας την έβαλε σε θέση υποδιευθυντή;

ü Ο κ. Σκρέκας δεν έδωσε αναδρομικά στον εαυτό του αμοιβές 9.000 ευρώ το μήνα;

ü Τότε δεν ήταν που πήρε και τον συμπέθερό του, πεθερό του σημερινού υπουργού, απόστρατο Χωροφυλακής για μια θέση ασφαλείας;

ü Δεν αληθεύει ότι επί υπουργίας του κ. Σταϊκούρα, βουλευτή Φθιώτιδας, 132 εργαζόμενοι πήραν προαγωγή και έγιναν 252 προσλήψεις. Γιατί και αυτά τα κάνει το κράτος της Δεξιάς και μετά εκβιάζει. Εξάλλου όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς πρόσφατα «όσους διορίσαμε και σε όσους κάναμε ανάθεση να θυμηθούν στη κάλπη τη ΝΔ».

Αυτή είναι η ΝΔ. Αυτά, όμως, δε μπορείτε πλέον να τα κρύβετε.

Και τώρα μας κατηγορείτε ότι δεν υλοποιήσαμε το πλάνο το οποίο είχε κάνει τριχοτόμηση ο κ. Σταϊκούρας; Προφανώς δεν το υλοποιήσαμε.

Εσείς όμως ήρθατε με μεγάλα λόγια να ανακοινώσετε τη σωτηρία της ΛΑΡΚΟ τον Φεβρουάριο του 2020 με τροπολογία Χατζηδάκη. Έχουμε κλείσει δύο χρόνια και οδηγείτε στην ανεργία και στην αστεγία όλους τους εργαζόμενους, περνάτε τροπολογίες για να τακτοποιηθούν αυθαίρετα στον αιγιαλό και στο δάσος προς όφελος ενός επενδυτή που του δίνετε τη δυνατότητα να τεμαχίσει τη περιουσία της ΛΑΡΚΟ και να τη πουλήσει σε κομμάτια.

Ούτε παραγωγική δραστηριότητα διασφαλίζετε, ούτε την εργασία εξασφαλίζετε, ούτε το εθνικό όφελος, δηλαδή το ΑΕΠ.

Είστε καταστροφικοί για όλα τα πεδία της πολιτικής, για όλα τα προβλήματα της ΛΑΡΚΟ και προφανώς έχετε την ευθύνη.

Φωτογραφία: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ