ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/05/2022

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Καθυστερήσεις στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων του αναπτυξιακού νόμου – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη ν.4887/2022

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Καθυστερήσεις στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων του αναπτυξιακού νόμου – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη ν.4887/2022



Τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην έκδοση των Υπουργικών αποφάσεων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, αναδεικνύουν με κοινή Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων ο Τομεάρχης και ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Χαρίτσης και Χάρης Μαμουλάκης αντίστοιχα, με την συνυπογραφή 30 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, παρά τις υπερφίαλες υπουργικές ανακοινώσεις στη Βουλή περί μείωσης της γραφειοκρατίας και επιτάχυνσης των διαδικασιών, αλλά και την δημοσίευση σε ΦΕΚ του σχετικού νόμου από τις 4/2/22, ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή ο αναπτυξιακός νόμος. Ταυτόχρονα, κανείς δεν γνωρίζει το ποσό κατά είδος ενίσχυσης που θα χορηγείται ανά καθεστώς, την κατανομή του ετήσιου ποσού ενίσχυσης στις Περιφέρειες και στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων, καθώς και τις διαδικασίες που πρέπει να διενεργηθούν υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων (Π.Σ.-Αν).

Κοινή δήλωση Αλέξη Χαρίτση – Χάρη Μαμουλάκη

«Την ώρα που η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα δοκιμάζεται σκληρά από την «ρήτρα Μητσοτάκη» στο ρεύμα, αλλά και την εξανεμισμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτικού κοινού, οι επιχειρήσεις στη χώρα ακόμα περιμένουν την ενεργοποίηση των 13 καθεστώτων ενίσχυσης του Αναπτυξιακού Νόμου. Οι δηλώσεις των αρμόδιων Υπουργών στη Βουλή αποδεικνύονται για μια ακόμη φορά χωρίς αντίκρισμα και η κυβερνητική «επιτελικότητα» λειτουργεί ξανά ως τροχοπέδη στην όποια προοπτική μπορεί να αναπτυχθεί με τα δεδομένα που η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει επιβάλει στην ελληνική οικονομία.

Περιμένουμε απαντήσεις από Κυβέρνηση, ειδικά τώρα όπου οι κυβερνητικές προβλέψεις για ρυθμό ανάπτυξης αναμένεται να περιοριστούν στο 3% έναντι στόχου 4,5% και ο πληθωρισμός σε μέσα επίπεδα να διαμορφωθεί κοντά στο 5,5%, όταν ο προϋπολογισμός έχει ψηφιστεί με παραδοχή για μέσο εναρμονισμένο δείκτη 0,8%:

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για τις προβλεπόμενες αποφάσεις προκήρυξης και ποια συγκεκριμένα από τα 13 καθεστώτα ενισχύσεων θα αφορούν; Πότε θα τεθεί σε ισχύ ο αναπτυξιακός νόμος; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων και πότε αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία;

Έστω και τώρα, το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων οφείλει να λειτουργήσει με γνώμονα το συμφέρον της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στο σύνολό της και όχι ως εκπρόσωπος ελάχιστων, εκλεκτών ολιγοπωλίων».

 

*Ακολουθεί η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Θέμα: «Καθυστερήσεις στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων του αναπτυξιακού νόμου – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη ν.4887/2022»

Στις 04 Φεβρουαρίου 2022 δημοσιεύτηκε ο ν.4887 με τον ευφάνταστο τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη, (ΦΕΚ A` 16). Οι δηλώσεις στελεχών του κυβερνητικού επιτελείου, κατά τη διάρκεια συζήτησης του εν λόγω νομοσχεδίου στη Βουλή, ήταν εξίσου ευφάνταστες και φιλόδοξες. Ωστόσο, οι όποιοι ισχυρισμοί περί μείωσης γραφειοκρατίας, επιτάχυνσης διαδικασιών και ανάπτυξης καταρρίπτονται ένας προς έναν καθώς έχουν παρέλθει τόσοι μήνες χωρίς να έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να τεθεί, εν τοις πράγμασι, σε εφαρμογή ο νόμος.

Πιο συγκεκριμένα, με το ν.4887/2022 θεσπίζονται 13 καθεστώτα ενισχύσεων ως εξής: 1.Ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός επιχειρήσεων, 2. Πράσινη μετάβαση – 1 Περιβαλλοντική αναβάθμιση επιχειρήσεων, 3. Νέο Επιχειρείν, 4. Καθεστώς Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, 5. Έρευνα και εφαρμοσμένη καινοτομία, 6. Αγροδιατροφή – πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων – αλιεία και υδατοκαλλιέργεια, 7. Μεταποίηση – Εφοδιαστική αλυσίδα, 8. Επιχειρηματική εξωστρέφεια, 9. Ενίσχυση τουριστικών επενδύσεων, 10. Εναλλακτικές μορφές τουρισμού, 11. Μεγάλες επενδύσεις, 12. Ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας, και 13. Επιχειρηματικότητα 360ο. Επιπλέον, προβλέπεται ότι με ΚΥΑ των Υπουργών Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Οικονομικών θα καθορίζεται ετησίως το ποσό κατά είδος ενίσχυσης που θα χορηγείται ανά καθεστώς. Ενώ, με αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων θα γίνονται: η κατανομή του ετήσιου ποσού ενίσχυσης στις Περιφέρειες και στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων καθώς και οι προκηρύξεις των 13ων καθεστώτων ενίσχυσης. Σημειώνεται ότι, ως προς την υποστήριξη της εφαρμογής των ανωτέρω καθεστώτων ενισχύσεων ο νόμος προβλέπει ότι το σύνολο των διαδικασιών θα διενεργείται υποχρεωτικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων (Π.Σ.-Αν).

Ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου ανέφερε, βάζοντας στοίχημα, ότι ο φιλόδοξος επιδιωκόμενος στόχος που τίθεται με το νόμο, της ανάπτυξης ποσοστού 5% για το 2022 ότι θα επιτευχθεί. Περεταίρω, δεσμεύτηκε πως μέχρι το τέλος του 2022 ότι τα καθεστώτα θα έχουν μπει σε λειτουργία, πως ο νέος νόμος θα είναι όλος ψηφιακός, με δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας των αιτήσεων υπαγωγής από τους αιτούντες από το κινητό τους τηλέφωνο, χωρίς ταλαιπωρία και με μειωμένη γραφειοκρατία. Στην ίδια κατεύθυνση, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναφέρθηκε στο νέο σύγχρονο, γρήγορο, ευέλικτο, πληροφοριακό σύστημα, το οποίο θα υπηρετεί τις ανάγκες του επενδυτή. Ο εισηγητής της πλειοψηφίας εκτίμησε πως η κρατική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό ότι θα ανέλθει στο ύψος του 1 δις 800 εκατομμύρια ευρώ. Βέβαια, μέχρι και σήμερα δεν έχει προκηρυχθεί κανένα καθεστώς ενίσχυσης του ν.4887/2022 θέτοντας εν αμφιβόλω τα όποια επιχειρήματα και ισχυρισμούς εξέφρασε το επιτελείο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Με δεδομένες τις ανωτέρω δεσμεύσεις και σε συνδυασμό με το ότι ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να περιοριστεί στο 3% έναντι στόχου 4,5% και ο πληθωρισμός σε μέσα επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί κοντά στο 5,5%, όταν ο προϋπολογισμός έχει ψηφιστεί με παραδοχή για μέσο εναρμονισμένο δείκτη 0,8%,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πότε θα εκδοθούν οι προβλεπόμενες αποφάσεις προκήρυξης και ποια συγκεκριμένα από τα 13 καθεστώτα ενισχύσεων του ν.4887/2022 θα αφορούν;
2. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων (Π.Σ.-Αν) και πότε αναμένεται να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης

Χαρίτσης Αλέξης

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βαρεμένος Γιώργος

Δρίτσας Θεόδωρος

Ζεϊμπέκ Χουσεϊν

Θραψανιώτης Μανόλης

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραϊτης Θάνος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαηλιού Γιώργος

Πέρκα Πέτη

Πούλου Γιώτα

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρολιάκος Πάνος

Συρμαλένιος Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Χαρίτου Δημήτρης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ