ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/06/2022

Σ. Φάμελλος: Το φυσικό αέριο, είτε ρωσικό είτε υγροποιημένο, καθιστά την Ευρώπη ενεργειακά ανασφαλή και εξαρτημένη

Σ. Φάμελλος: Το φυσικό αέριο, είτε ρωσικό είτε υγροποιημένο, καθιστά την Ευρώπη ενεργειακά ανασφαλή και εξαρτημένη



Τοποθέτηση του τομεάρχη Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης σε συνεδρίαση της Βουλής όπου συμμετείχε και η Επίτροπος Μεταφορών, Adina Vălean

«Το θέμα της ασφάλειας όλων των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη, όπως και των μεταφορών, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Η επιλογή της εξάρτησης της Ευρώπης από εισαγόμενο φυσικό αέριο, είτε πρόκειται για LNG από τις ΗΠΑ είτε πρόκειται για φυσικό αέριο από τη Ρωσία, δεν καθιστά την Ευρώπη ενεργειακά ασφαλή αλλά ανασφαλή και εξαρτημένη και το ίδιο ισχύει και για την πυρηνική ενέργεια», επισήμανε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, Σ. Φάμελλος, στη χθεσινή συνεδρίαση στη Βουλή, όπου συμμετείχε και η Επίτροπος Μεταφορών, Adina Vălean.

Αρχικά αναφέρθηκε στην ενεργειακή κρίση και στο πολύ υψηλό κόστος καυσίμων που βιώνουν οι πολίτες και οι επαγγελματίες, τονίζοντας ότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εφαρμόσει τις προτάσεις της εργαλειοθήκης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που από τον Οκτώβριο του 2021 έχει προτείνει τη μείωση των φορολογικών βαρών στα καύσιμα. «Η απροθυμία της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μείωση των φόρων (ΕΦΚ) στα καύσιμα δημιουργεί προβλήματα βιωσιμότητας στην οικονομία και στην κοινωνία και η αύξηση τιμών έχει περάσει σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, ενισχύοντας την κρίση ακρίβειας» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά την ένταξη σε Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της χρήσης ορυκτών καυσίμων και τις οδικές μεταφορές, ο Σ.Φάμελλος επισήμανε πως οι κοινωνικοοικονομικές συνέπειες αυτής της αλλαγής θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς το αυξημένο κόστος των οδικών μεταφορών δεν θα επιβαρύνει μόνο τους οικονομικά ασθενέστερους αλλά και συνολικά το κόστος αγαθών και υπηρεσιών. «Η Ευρ. Ένωση μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να διαμορφώσει με επαρκή ασφάλεια τις τιμές δικαιωμάτων εκπομπών στην αγορά. Από την άλλη οι πόροι του Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα είναι ανεπαρκείς για τις αυξημένες ανάγκες και τις επιβαρύνσεις που θα δημιουργήσει ο φόρος άνθρακα σε οδικές μεταφορές και στη θέρμανση κτιρίων. Εφόσον υπάρξει παρόμοια επιβάρυνση διατρέχουμε τον άμεσο κίνδυνο κοινωνικά στρώματα και επαγγελματίες να τεθούν απέναντι στην πράσινη μετάβαση και στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα», σημείωσε στην τοποθέτησή του, επισημαίνοντας επίσης την καθυστέρηση της χώρας μας στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών, και τη μικρή διείσδυση νέων τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων στα βαρέα οχήματα.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο Σ. Φάμελλος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να προχωρήσουν ταχύτατα οι πολιτικές, επισημαίνοντας ωστόσο λάθη και ασυνέπειες στην τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. «Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουμε λάβει μέσω κοινοβουλευτικού ελέγχου από το Υπουργείο Μεταφορών, τα αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα που ταξινομήθηκαν το 2021 ήταν μόλις 2.675, πολύ λίγα δηλαδή, ενώ υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην εκπόνηση των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων από τους Δήμους της χώρας και το μόνο που μαθαίνουμε είναι παρατάσεις στα χρονοδιαγράμματα. Ήδη έχουμε επισημάνει ότι οφείλουμε να δώσουμε προτεραιότητα στους επαγγελματικούς στόλους και στα ταξί, όχι όμως με τη θέσπιση ανέφικτων προθεσμιών, όπως αυτές προβλέφθηκαν στον κλιματικό νόμο, αλλά με επαρκείς επιδοτήσεις και με αντιμετώπιση των τεχνικών και επαγγελματικών θεμάτων που προκύπτουν, ιδιαίτερα για τον κλάδο των ταξί. Το κρισιμότερο όλων όμως είναι ότι καθυστερεί τραγικά ο εξηλεκτρισμός των μέσων μαζικής μεταφοράς και ιδιαίτερα των στόλων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπου εδώ και τρία χρόνια οι διαγωνισμοί για αστικά ηλεκτρικά και υβριδικά λεωφορεία Αθήνα Θεσσαλονίκη καρκινοβατούν».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Σ. Φάμελλος υπογράμμισε ότι η πράσινη μετάβαση τείνει να γίνει θύμα μεγαλόστομων εξαγγελιών, δεσμεύσεων και στόχων που απλά μετατρέπονται σε εργαλεία επικοινωνίας στη δημόσια σφαίρα, αλλά τελικά διαψεύδονται. «Οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους πολίτες: αν πράγματι θέλουμε να στηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση, αυτό πρέπει να γίνει με πράσινη ενέργεια. Η ηλεκτροκίνηση στην Αστυπάλαια, το πιλοτικό έργο της Volkswagen που τροφοδοτείται με ντίζελ στην ηλεκτροπαραγωγή, δεν είναι ένα πράσινο παράδειγμα. Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θέλουμε πραγματικά μια πράσινη βιώσιμη Ελλάδα και σε αυτό το πλαίσιο θα συμβάλλουμε στους στόχους της Ευρώπης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».​​



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ