ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/06/2022

Απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ 21/06/2022

Απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ 21/06/2022



1. Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια άνευ προηγουμένου ενεργειακή κρίση, και με μια κρίση ακρίβειας, η οποία, σε συνδυασμό με την επανεμφάνιση, μετά από δεκαετίες, του στασιμοπληθωρισμού, μπορεί να οδηγήσει σε μια μεγάλη κοινωνική κρίση.
Η ενεργειακή κρίση δεν αποτελεί ένα παροδικό φαινόμενο, αλλά θα διαρκέσει, άγνωστο για πόσον καιρό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, συμβάλλει σε αυτή, από τη στιγμή που οι περισσότερες χώρες είναι εξαρτημένες από το ρωσικό φυσικό αέριο και, δευτερευόντως, από το πετρέλαιο και την πυρηνική ενέργεια.
2. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα κάποια προοπτική τερματισμού του. Η ΕΕ επιβάλλει διαρκώς και νέες κυρώσεις στη Ρωσία, οι οποίες, όμως, δεν έχουν επιτύχει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Αντίθετα, οι κυρώσεις, όχι μόνο αποδεικνύονται αναποτελεσματικές, αλλά και οι συνέπειές τους, πυροδοτούν την κρίση στο πεδίο της ενέργειας, πλήττουν  τις ίδιες τις ευρωπαϊκές οικονομίες και κοινωνίες. Παρόλα αυτά, η ΕΕ δεν έχει ακόμα λάβει κατάλληλα και αποτελεσματικά μέτρα, σε κεντρικό επίπεδο, για την αντιμετώπιση αυτής της ασφυκτικής κατάστασης.
3. Το ίδιο ισχύει και για την ακρίβεια, η οποία πλήττει βάναυσα τους εργαζόμενους, ιδίως τους οικονομικά ασθενέστερους, αλλά και τη μεσαία τάξη. Μετά από δεκαετίες κάνει ξανά την εμφάνισή της στην Ευρώπη μια κρίση στασιμοπληθωρισμού. Μένει να φανεί αν η ηγεσία της ΕΕ θα κινηθεί με τις γνωστές, αποτυχημένες νεοφιλεύθερες συνταγές του παρελθόντος, οι οποίες, όχι μόνο δεν είναι ικανές να αντιμετωπίσουν την κρίση, στο οικονομικό επίπεδο, αλλά θα αποβούν καταστροφικές στο πεδίο της κοινωνίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ παρεμβαίνει σε αυτή τη συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καταθέτοντας προτάσεις τόσο για την αλλαγή των δημοσιονομικών κανόνων στην ΕΕ, όσο και συνολικά για την κατεύθυνση της Ευρώπης, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες αριστερές, προοδευτικές δυνάμεις του ευρωπαϊκού χώρου.
4. Σε ευρωπαϊκό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, σημειώνουμε δυο σημαντικά εκλογικά αποτελέσματα.  Στη Λατινική Αμερική,  η ιστορική νίκη του αριστερού υποψηφίου στην Κολομβία, για πρώτη φορά στα χρονικά, αποτελεί άλλον έναν κρίκο στην αλυσίδα αριστερών, προοδευτικών κυβερνήσεων σε αυτή την  πολύπαθη πλευρά του κόσμου.  Ταυτόχρονα, στη Γαλλία, με το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών, αποδυναμώθηκε αισθητά η παντοκρατορία Μακρόν, ο οποίος θα έχει πλέον απέναντί του μια αριστερή, προοδευτική αντιπολίτευση που θα μάχεται για τα συμφέροντα της μεγάλης κοινωνικής πλειοψηφίας.  Είναι ιδιαίτερα προβληματική, όμως, τόσο η αποχή, ιδίως των νέων, όσο και η άνοδος της ακροδεξιάς Λεπέν.
5. Στη χώρα μας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχοντας αποτύχει να αντιμετωπίσει επαρκώς την υγειονομική κρίση, τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου Καλοκαιριού και τα καιρικά φαινόμενα του Χειμώνα, αποδεικνύεται ανίκανη να αντιμετωπίσει, τώρα, την ενεργειακή κρίση και την κρίση ακρίβειας. Δεν πρόκειται για διαχειριστική ανικανότητα, αλλά για στρατηγική επιλογή με νεοφιλελεύθερο πρόσημο. Η «ακρίβεια Μητσοτάκη» είναι μια ακρίβεια με σαφές ταξικό περιεχόμενο και προσανατολισμό, υπηρετεί τους λίγους και ισχυρούς, στοχεύει τον κόσμο της εργασίας, τους ασθενέστερους και τη μεσαία τάξη.
Με τις ενέργειές της, η κυβέρνηση της ΝΔ πολλαπλασίασε τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης. Χωρίς ισχυρούς ελεγκτικούς και ρυθμιστικούς μηχανισμούς στην αγορά, κάνοντας πλάτες στην αισχροκέρδεια, ζημιώνοντας το δημόσιο συμφέρον.  Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, η βίαιη απολιγνιτοποίηση, η ολοένα και μεγαλύτερη εξάρτηση από το φυσικό αέριο, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα.  
Η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στη χονδρική τιμή ρεύματος, στην τιμή των καυσίμων, αλλά και στην ακρίβεια. Το νέο άλμα του πληθωρισμού στο 11,3% που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ για τον Μάιο, καταδεικνύει με τον πιο δραματικό τρόπο το αδιέξοδο που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. H τεράστια κρίση της ακρίβειας έχει διαμορφώσει ασφυκτικές συνθήκες στην κοινωνία, με πολλούς πολίτες να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε βασικές υποχρεώσεις τους.
Η νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης για τον περιορισμό των υπερκερδών στην αγορά ενέργειας για να έχει έννοια θα έπρεπε να ορίζει ένα ανώτατο όριο κέρδους που δεν το κάνει. Επιπλέον, η επίπτωση αυτής της κυβερνητικής ρύθμισης θα φανεί σε λογαριασμούς το νωρίτερο από τον Αύγουστο και μετά, γιατί εφαρμόζεται στις καταναλώσεις Ιουλίου και εφεξής. Και η όποια μείωση χρεώσεων δεν προσδιορίζεται στον νόμο, αλλά παραπέμπεται στην έκδοση ΥΑ  που θα καθορίσει τα όρια κέρδους ανά κατηγορία ενέργειας και το μοντέλο επιδοτήσεων που θα επιλέξει να εφαρμόσει η κυβέρνηση.
Πρέπει να σημειωθεί ότι μια σειρά από χώρες έχουν ήδη λάβει μέτρα, όπως η μείωση φόρων, η ρύθμιση της χονδρικής και λιανικής τιμής του ηλεκτρικού, ενώ ταυτόχρονα  έχουν γίνει μεγάλες παρεμβάσεις από δημόσιες εταιρίες ενέργειας για τη συγκράτηση των τιμολογίων. Η εργαλειοθήκη της Κομισιόν όμως μένει αναξιοποίητη από  την κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία, πολλούς μήνες μετά το ξέσπασμα της κρίσης επιμένει μονοσήμαντα στην επιδότηση της αισχροκέρδειας και της ακρίβειας.
6. Η ακρίβεια δεν κάνει μόνο τους φτωχούς φτωχότερους, αλλά  πλήττει καίρια και τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δηλαδή τη μεσαία τάξη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση  προωθεί συστηματικά την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, καταργεί το 8ωρο και τις συλλογικές συμβάσεις. Η ανεργία αυξάνεται, οι ελαστικές και επισφαλείς εργασιακές σχέσεις παίρνουν εκρηκτικές διαστάσεις, η πλειοψηφία των εργαζομένων δουλεύει με εξαντλητικά ωράρια και ζει με μισθούς πείνας.
Μετά από σχεδόν μια δεκαετία, είναι ξανά ορατός στη χώρα μας ο κίνδυνος μιας κοινωνικής κρίσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε εκ νέου διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής.
Την ίδια στιγμή, η υπόσχεση του Ταμείου Ανάκαμψης έχει μέχρι στιγμής μείνει απλώς υπόσχεση. Ο κεντρικός ρόλος των τραπεζών στη διαχείριση του Ταμείου έχει παράξει μηδενικά ως πενιχρά αποτελέσματα. Η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων αποκλείεται και από αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο, επειδή, σύμφωνα με τις τράπεζες, θεωρείται αφερέγγυα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς εννοεί την ανάπτυξη η  κυβέρνηση της ΝΔ, είναι η τροπολογία που ψήφισε για τη ΛΑΡΚΟ, με την οποία οδηγούνται σε μαζική απόλυση 1300 εργαζόμενοι, πλήττονται πάρα πολλές περιοχές της χώρας μας και ταυτόχρονα  θίγεται η ίδια η προοπτική της ανάκαμψης, το δημόσιο συμφέρον και η εθνική οικονομία.
7. Στην εξωτερική πολιτική, επί ημερών Μητσοτάκη,  η χώρα μας από πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας, στη  δύσκολη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των Βαλκανίων,  μετατρέπεται σε προκεχωρημένο φυλάκιο της Δύσης.
Τόσο στην περίπτωση της Ουκρανίας, όσο και σε αυτή των ελληνοτουρκικών σχέσεων,  η κυβέρνηση Μητσοτάκη  ακολουθεί τυφλά τη  λογική του «πιστού και δεδομένου σύμμαχου».  Προσφέρει τα πάντα, από  όπλα στην Ουκρανία, μέχρι την  επ’ αόριστον παραχώρηση ελληνικών εγκαταστάσεων, χωρίς  καμία εγγύηση.
Εμπλέκει ενεργά τη χώρα μας με αποστολή βαρέως οπλισμού  στην Ουκρανία, χωρίς καν να ενημερώσει τη βουλή και τα κόμματα της αντιπολίτευσης για το είδος και την ποσότητα του οπλισμού, αλλά και για τις στρατιωτικές μονάδες  οι οποίες τον αποστερούνται. Την ίδια στιγμή δεν έχει λάβει καμία εγγύηση ασφαλείας έναντι της  διαρκώς αυξανόμενης τουρκικής προκλητικότητας. Ο τερματισμός των προκλήσεων και η πίεση στην τουρκική κυβέρνηση για επιστροφή στο τραπέζι του διαλόγου και της διπλωματίας, με βάση το διεθνές δίκαιο και τη διεθνή νομιμότητα, θα πρέπει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα.
8. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, κάθε μέρα που περνάει,  καταστρέφει τον τόπο. Οι κοινωνικές ανισότητες διευρύνονται, τα εργασιακά και τα κοινωνικά δικαιώματα περιορίζονται, οι καθεστωτικές πρακτικές εντείνονται διαρκώς, επικρατεί η αδιαφάνεια, η τακτοποίηση «ημετέρων», ο ευτελισμός των θεσμών,  η προσπάθεια μετατροπής της Δικαιοσύνης σε εργαλείο καθεστωτικής αδικίας.
Το μηντιακό σύστημα στηρίζει ολομέτωπα την κυβέρνηση Μητσοτάκη, δημιουργώντας μια επίπλαστη εικόνα της πραγματικότητας.  Η αξιοπιστία, και η ελευθερία του τύπου πλήττονται καθημερινά. Είναι ενδεικτική η ελεύθερη πτώση της χώρας μας σε όλους τους διεθνείς δείκτες για την ελευθερία του τύπου. Οι αλλεπάλληλες «λίστες Πέτσα»  δεν θα σώσουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ούτε από τη λαϊκή οργή ούτε από τη θυμηδία.
9. Ιδιαίτερα στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η κατάσταση είναι εκρηκτική τόσο με την επιβολή της πανεπιστημιακής αστυνομίας, όσο και με το νέο νομοσχέδιο Κεραμέως που επιτίθεται στον δημόσιο και ακαδημαϊκό χαρακτήρα του πανεπιστημίου. Η κυβέρνηση είναι δέσμια των νεοφιλελεύθερων εμμονών της, αλλά και των επιχειρηματικών συμφερόντων που επιδιώκουν την περαιτέρω απαξίωση των δημόσιων ιδρυμάτων, επενδύοντας ταυτόχρονα σε μια ατζέντα βίας και καταστολής ώστε να ενεργοποιήσει συντηρητικά αντανακλαστικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στηρίζει τους αγώνες της πανεπιστημιακής κοινότητας και υπερασπίζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο, ζητά την απόσυρση του ν/ς Κεραμέως και δεσμεύεται για την κατάργησή του εφόσον ψηφιστεί.
10. Στο πεδίο της υγειονομικής κρίσης, διανύουμε μια περίοδο ανησυχητικής αύξησης κρουσμάτων covid-19 στη χώρα, με υψηλή θετικότητα των τεστ στις τουριστικές περιοχές και σταδιακή άνοδο  των νοσηλειών . Αυτό είναι το τίμημα της πρόωρης «λήξης» της πανδημίας από τη κυβέρνηση και της υγειονομικά επισφαλούς άρσης όλων των προληπτικών-περιοριστικών μέτρων , παρότι ο ΠΟΥ είχε προειδοποιήσει ότι είναι «ασυγχώρητη επιπολαιότητα» να μιλάμε για το «τέλος της πανδημίας»
11 Στο προσφυγικό-μεταναστευτικό, στεκόμαστε απέναντι στο κυβερνητικό δόγμα της Ελλάδας-αποθήκης ψυχών που αναλαμβάνει τις ευθύνες μιας Ευρώπης- φρούριο. Αγωνιζόμαστε για μια Ευρώπη που αντιμετωπίζει τις αιτίες που προκαλούν  τα προσφυγικά κύματα, για τα δικαιώματα των προσφύγων και των πιο ευάλωτων, για ευρωπαϊκή και ευρωτουρκική αντιμετώπιση του ζητήματος, που να βασίζεται στην τήρηση των διεθνών συνθηκών και του διεθνούς δικαίου και στην αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.    
Στο πεδίο των δικαιωμάτων, αγωνιζόμαστε καθημερινά για την προστασία και την  επέκταση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙ. Η νομοθετική  πρωτοβουλία που καταθέσαμε για την ισότητα όλων στον γάμο, στην τεκνοθεσία, την αναγνώριση των οικογενειών «Ουράνιο  Τόξο», την ιατρικά  υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, είναι ένα ιστορικό βήμα.  Πρέπει να την υιοθετήσουν και τα υπόλοιπα κόμματα.
12. Μπροστά σε αυτή τη δραματική κατάσταση για τη χώρα και την κοινωνία,  δεν υπάρχουν πια περιθώρια αναμονής  Η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία είναι η μόνη διέξοδος. Και αυτό το γνωρίζει καλά και ο Κ. Μητσοτάκης.
Ο ίδιος παρά την εικόνα που προβάλλουν τα συστημικά μέσα της «λίστας Πέτσα», γνωρίζει ότι οι μέρες του στην εξουσία είναι μετρημένες. Προσπαθεί, είτε να αλλάξει την ατζέντα από τα πραγματικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, όπως η ακρίβεια,  είτε να δημιουργήσει εστίες τεχνητής έντασης. Οι προσπάθειές του θα πέσουν στο κενό.  
Θα προσπαθήσει να αποδράσει με πρόωρες εκλογές το Φθινόπωρο, θεωρώντας ότι αυτή είναι η καταλληλότερη στιγμή για τον ίδιο και το κόμμα του.
10. Η  χώρα χρειάζεται άμεσα μια νέα προοδευτική κυβέρνηση που θα μειώσει τις κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες, θα ενισχύσει την ανάπτυξη, θα προστατεύσει την κοινωνική συνοχή, θα εγγυηθεί την κοινωνική δικαιοσύνη, την ασφάλεια και την προοπτική για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και ιδιαίτερα για τη νέα γενιά. Μια κυβέρνηση ελπίδας και προοπτικής για τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, που υποφέρει από την ακρίβεια, την ανεργία, την  καταπάτηση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Μια κυβέρνηση που θα υπερασπιστεί και θα διευρύνει τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες, θα ενισχύσει τα δημόσια αγαθά και το κοινωνικό κράτος, θα καταπολεμήσει την έμφυλη βία και τις διακρίσεις, θα έχει ως πρώτη προτεραιότητα την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Ο Α. Τσίπρας θα παρουσιάσει στη ΔΕΘ ένα συγκεκριμένο, συνολικό κυβερνητικό πρόγραμμα, με ταυτόχρονα ριζοσπαστικές και ρεαλιστικές προτάσεις,  στο οποίο και θα είναι εμφανείς οι διαχωριστικές γραμμές Αριστεράς-Δεξιάς σε όλα τα ζητήματα.
Οι προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις οφείλουν να τοποθετηθούν για το εάν η συνέχιση του βίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ή μια κυβέρνηση με τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη μπορεί να έχει προοδευτικό πρόσημο και να απαντήσει στις ανάγκες της κοινωνίας.
13. Ο  ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ οργανώνει τις δυνάμεις του για τη μεγάλη εκλογική μάχη.
Η τεράστια συμμετοχή χιλιάδων αριστερών, προοδευτικών πολιτών στις εκλογές της 15ης Μάϊου μας γέμισε με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία, αλλά και μεγάλωσε τις ευθύνες μας. Έγινε ένα πολύ σημαντικό βήμα, το οποίο θα συνεχιστεί με τη δημιουργική ένταξη των νέων μελών στις οργανώσεις και την αξιοποίησή τους, μέσα και από τη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Η οργανωτική ανασυγκρότηση του Κόμματος δεν μπορεί να περιμένει την επαύριο των εκλογών. Πάει χέρι χέρι με την εξωστρέφεια και την κοινωνική παρέμβαση, την παρέμβαση σε κάθε χώρο δουλειάς και σε κάθε γειτονιά, τη συμμετοχή στα κινήματα, τους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση.
Η μάχη των εκλογών θα δοθεί και θα κερδηθεί από ένα κόμμα πιο ισχυρό, πιο οργανωμένο, πιο συμμετοχικό και δημοκρατικό.
Σε αυτό το πλαίσιο :
Συνεχίζεται η μεγάλη καμπάνια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με νέο υλικό, με οργάνωση εκδηλώσεων και περιοδειών σε όλη τη χώρα.
Γίνεται καταγραφή των νέων μελών και οργανώνονται εκδηλώσεις υποδοχής από όλες τις ΟΜ
Συγκροτείται Επιτροπή Ψηφοδελτίων, ώστε τέλη Ιουλίου να είναι έτοιμος ο βασικός κορμός τους.
Καταρτίζεται το κυβερνητικό πρόγραμμα
Συγκροτείται Επιτροπή Αυτοδιοικητικού Σχεδιασμού και Επιτροπή Πολιτικού Σχεδιασμού.
Οι επόμενες συνεδριάσεις της ΠΓ θα έχουν ως θέματα τη Νεολαία, την Αυτοδιοίκηση, τον Συνδικαλισμό.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ