ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/07/2022

Θ. Φωτίου: Καταψηφίζει σύσσωμη η αντιπολίτευση τον εγκληματικό νόμο της επιτροπείας για τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα που επιχειρεί να αντικαταστήσει το νόμο 4554/18 του ΣΥΡΙΖΑ - βίντεο

Θ. Φωτίου: Καταψηφίζει σύσσωμη η αντιπολίτευση τον εγκληματικό νόμο της επιτροπείας για τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα που επιχειρεί να αντικαταστήσει το νόμο 4554/18 του ΣΥΡΙΖΑ - βίντεο



Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του Σ/Ν του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου «Εθνικό Σύστημα επιτροπείας ασυνόδευτων ανήλικων και πλαίσιο φιλοξενίας ασυνόδευτων ανήλικων» η Αναπλ. Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την Κοινωνική Αλληλεγγύη, τόνισε:

Η χώρα μας ψήφισε τον πρώτο νόμο για την Επιτροπεία τον Ιούλιο του 2018, Ένα νόμο που έτυχε εξαιρετικών εγκωμίων από διεθνείς φορείς ως καινοτόμος, απλός και πλήρης.

Η ΝΔ, τρία χρόνια τώρα, αρνήθηκε να τον εφαρμόσει, και σήμερα επιχειρεί να τον αντικαταστήσει με ένα νόμο με τον οποίο το κράτος αποποιείται των ευθυνών του για τα Ασυνόδευτα Ανήλικα και καταπατά τα δικαιώματά τους, επειδή τα θεωρεί πρωτίστως πρόσφυγες και μετανάστες και όχι ανήλικα παιδιά.

Τα εξαιρεί από το Ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας που παρέχεται για τα ελληνόπουλα από το Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και το ΕΚΚΑ. Τα μεταφέρει στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ένα φορέα με πλήρη έλλειψη εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης ως προς την παιδική προστασία, που λειτουργεί με 48 μετακλητούς από διεθνείς φορείς και μόνον 12 τακτικούς υπαλλήλους.

Το επαίσχυντο νομοσχέδιο δεν αναθέτει την Επιτροπεία σε ένα δημόσιο φορέα, όπως το ΕΚΚΑ, αλλά σε πλήθος φορέων κάθε λογής (σωματεία, ΑΜΚΕ, ΟΤΑ, ενώσεις πολιτών και κυρίως ΜΚΟ), που ονομάζει Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας – ΦΠΥΕ, χωρίς να απαιτεί από αυτούς, ούτε προηγούμενη πείρα, ούτε καν να διαθέτουν το κατάλληλο προσωπικό, αφού μπορούν να το προσλάβουν μετά την επιλογή τους, χωρίς ανώτατο όριο παιδιών.

Οι ΦΠΥΕ αναθέτουν το έργο σε υπαλλήλους τους χωρίς πείρα, τους Εντεταλμένους Επιτροπείας και σε άλλους υπαλλήλους (τους συντονιστές), με 12μηνη πείρα, τον συντονισμό των εντεταλμένων.

Σε όλον αυτόν τον κυκεώνα δεν υπάρχει πουθενά η λέξη «Επίτροπος». Δεν είναι τυχαίο. Ο ν. 4554/18 του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε Επίτροπο με αυστηρά προσόντα που έπρεπε να διαμένει κοντά στον ανήλικο και να τον επισκέπτεται μια τουλάχιστον φορά την εβδομάδα, καταγράφοντας την κατάσταση στο τριμερές πληροφοριακό σύστημα του ΕΚΚΑ που διασταύρωνε καθημερινά τρία μητρώα: α) των ασυνόδευτων ανηλίκων, β) των Επιτρόπων και γ) των δομών διαβίωσης.

Με το παρόν νομοσχέδιο το κράτος δεν έχει ποτέ πραγματική εικόνα της καθημερινότητας του ανήλικου, αντίθετα προβλέπει να αναθέσει τη φροντίδα του ακόμη και σε άτομο από το «φιλικό του περιβάλλον». Κατανοούμε όλοι τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει ένας τέτοιος «φίλος».

Επινοεί δε άλλο ένα παράλληλο κύκλωμα, από κάθε λογής φορείς ιδιωτικού δικαίου, για συνοδούς κατά τις μετακινήσεις των Ασυνόδευτων. Είναι κι αυτό ένα μέσο για να προσληφθούν επιπλέον ημέτεροι. Η κα Βούλτεψη παραδέχθηκε ότι υπάρχει ήδη έτοιμος ο φορέας συνοδείας.

Τέλος, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των «χαμένων παιδιών» για το οποίο κατηγορήθηκε η χώρα, χωρίζει τα Ασυνόδευτα σε στεγασμένα και άστεγα. Και επειδή αυτά καταγράφονταν στο σύστημα του ΕΚΚΑ που λειτουργούσε από το 2017 ως «διαβιούντα σε επισφαλείς συνθήκες», η κα Βούλτεψη, το Σεπτέμβριο του 2021 εξαφάνισε το σχετικό πεδίο. Σε αντικατάσταση έφτιαξε τον Εθνικό Μηχανισμό Επείγουσας Ανταπόκρισης που στελεχώνεται από εργολαβικούς εργαζόμενους και δεν εντάσσεται στις μονάδες της Ειδικής Γραμματείας.

Γι αυτό εισάγουν τώρα την «Αναγγελία Επιτροπείας». Δηλαδή να μπορούν και ιδιωτικοί φορείς, σε ένα ιδιότυπο κυνήγι μαγισσών, να καταγγέλλουν στις αρχές ότι βρήκαν ασυνόδευτο ανήλικο που είναι άστεγος ή διαμένων σε επισφαλείς συνθήκες.

Με αυτό το νομοσχέδιο αποκαλύπτεται η υποκρισία της ΝΔ. Κατηγορούσε τις ΜΚΟ ότι δρούσαν και χρηματοδοτούνταν ανεξέλεγκτα επί ΣΥΡΙΖΑ και δεσμευόταν να τις καταργήσει. Τώρα, όχι απλώς εμπιστεύεται το σύνολο της φροντίδας των ασυνόδευτων σε αυτές, αλλά τους αναθέτει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Πρόκειται για το μεγάλο «πάρτι» διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω σε ημέτερους μέσω ΜΚΟ, εις βάρος του συμφέροντος των παιδιών.

Και η βουλευτής συνέχισε: Αυτές τις μέρες η κα Βούλτεψη εφηύρε ότι ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ανεφάρμοστος και γι αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εξέδωσε δευτερεύουσα νομοθεσία. Καταθέσαμε στη Βουλή όλες τις απαιτούμενες ΥΑ και ΚΥΑ, πέντε συνολικά, που εκδώσαμε για να λειτουργήσει ο νόμος της Επιτροπείας. Είναι ένας νόμος έτοιμος να εφαρμοστεί όταν μια προοδευτική κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας.

Το νομοσχέδιο ακυρώνει την Επιτροπεία στην πράξη. Είναι η «νομοθετική βιτρίνα» της ΝΔ για να στείλει σαφές μήνυμα στο ακροδεξιό της ακροατήριο και σε όλους τους κατατρεγμένους και τα παιδιά ότι η Ελλάδα δεν επιθυμεί να είναι γι αυτά καταφύγιο.

 

Το παρόν νομοσχέδιο, που θα ψηφίσει σήμερα και πάλι μόνη της η ΝΔ, αφορά ένα θέμα εξαιρετικά κρίσιμο για τη ζωή των ασυνόδευτων ανηλίκων προσφύγων στη χώρα μας: Αφορά το ποιος θα αντικαθιστά την οικογένειά τους όσο καιρό είναι ανήλικα και μένουν στην Ελλάδα.
Αυτή τη φροντίδα παγίως την αναλαμβάνει το κράτος με τον Επίτροπο που ορίζει μέσα από ένα ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας με κανόνες, όρους και προϋποθέσεις κοινούς για όλα τα παιδιά της χώρας, ιθαγενή και ξένα. Αυτό ακριβώς ρυθμίζει ένας νόμος Επιτροπείας.
Η χώρα μας ψήφισε τον πρώτο νόμο της Επιτροπείας, τον 4554, τον Ιούλιο του 2018. Ένα νόμο που έτυχε εξαιρετικών εγκωμίων από διεθνείς φορείς ως καινοτόμος, απλός και πλήρης. Τον καταθέτω στα πρακτικά. Αυτόν καταργείτε σήμερα.
Συντάχθηκε από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης σε συνεργασία με το ΕΚΚΑ, που από το 2003 είναι υπεύθυνοι για τα ασυνόδευτα ανήλικα.
Τον Ιανουάριο το 2019 ξεκίνησε μεταβατικό πρόγραμμα Επιτροπείας, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, μέχρι να αρχίσει να υλοποιείται το Εθνικό πρόγραμμα του νόμου 4554/18.
Η ΝΔ βέβαια ανέκοψε αυτή την πορεία. Αρνήθηκε να εφαρμόσει το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ διότι επεφύλασσε άλλα σχέδια για τα Ασυνόδευτα Ανήλικα. Επιθυμούσε να απαλλαγεί από αυτά και σε πρώτη φάση να φιλοτεχνήσει το φιλόστοργο προφίλ του κ. Μητσοτάκη.
Το 2019 τα αποσπά από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και τα μεταφέρει στο πρωθυπουργικό γραφείο.
Συγχρόνως, ο κ. Χρυσοχοΐδης, που είχε τότε την ευθύνη των μεταναστών και προσφύγων, εκδίδει τον επαίσχυντο διεθνώς νόμο που ισχύει μέχρι σήμερα και που χωρίζει τα ανήλικα σε άνω και κάτω των 15. Στόχος να μπορεί να απελαύνει η χώρα τα παιδιά άνω των 15 με fast-track διαδικασίες σε δήθεν ασφαλείς χώρες προέλευσης, διότι το 85% των ανηλίκων ασυνόδευτων είναι άνω των 15 ετών και αγόρια. Στη διαβούλευση του παρόντος Σ/Ν όλοι οι φορείς ζήτησαν να παραμείνουν σε επιτροπεία μέχρι τα 21. Από το 2020 τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα μεταφέρονται στην Ειδική Γραμματεία και μετά στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου που επανιδρύεται.
Αρνηθήκατε να εφαρμόσετε το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ επί τρία χρόνια. Μάλιστα, μόλις πριν ένα μήνα τον εντάξατε ως είχε στον κώδικα για τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών, στο άρ. 66 του ν. 4939/10-6-2022. Ένα μήνα μετά, σήμερα, τον καταργείτε. Τέτοια γελοιότητα.
Στις 28 Ιουνίου του 2022, η Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού σε πόρισμά της επισημαίνει την καθυστέρηση της Ελλάδας σήμερα στην εφαρμογή του θεσμού της επιτροπείας. Αctivation λέει, γνωρίζοντας την ύπαρξη του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ που παραμένει ανενεργός.
Αυτές τις μέρες η κα Βούλτεψη εφηύρε ότι ο νόμος ήταν ανεφάρμοστος και γι αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν εξέδωσε τη δευτερεύουσα νομοθεσία. Καταθέτω στη Βουλή, για να απαντήσω σε αυτά τα ψεύδη, όλες τις απαιτούμενες ΥΑ και ΚΥΑ που εκδώσαμε για να λειτουργήσει ο νόμος της Επιτροπείας: ΚΥΑ για τη λειτουργία του Εποπτικού Συμβουλίου Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων (ΦΕΚ Β’ 2890/19), ΚΥΑ για τα προσόντα προκειμένου να ορισθεί κάποιος επαγγελματίας Επίτροπος (ΦΕΚ Β’ 2558/19), ΥΑ για το Μητρώο Ασυνόδευτων Ανήλικων (ΦΕΚ Β 2474/19 και το Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων (ΦΕΚ Β’ 2399/19), ΚΥΑ για τη ταυτοποίηση και προσδιορισμό ανηλικότητας (ΦΕΚ Β’ 2219/19).
Με το παρόν νομοσχέδιο το κράτος αποποιείται των ευθυνών του για τα Ασυνόδευτα Ανήλικα και καταπατά τα δικαιώματά τους, επειδή τα θεωρεί πρωτίστως πρόσφυγες και μετανάστες και όχι ανήλικα παιδιά. Εισάγει επιπλέον νέες διακρίσεις σε άστεγα ασυνόδευτα και στεγασμένα (άρ. 3) και εξαιρεί την Επιτροπεία τους από το Ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας που στα ελληνόπουλα παρέχεται πάντα από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το ΕΚΚΑ.
Εντάσσει την Επιτροπεία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ένα φορέα με πλήρη έλλειψη εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης ως προς την παιδική προστασία, που λειτουργεί με 48 μετακλητούς από διεθνείς φορείς και μόνον 12 τακτικούς υπαλλήλους , γεγονός που δυστυχώς αποτυπώνεται σε αυτό το εγκληματικό νομοσχέδιο.
Διότι:
1. Η Επιτροπεία δεν ανατίθεται σε ένα δημόσιο φορέα, όπως το ΕΚΚΑ, αλλά σε πλήθος φορέων κάθε λογής (σωματεία, ΑΜΚΕ, ΟΤΑ, ενώσεις πολιτών και κυρίως ΜΚΟ) χωρίς να απαιτείται από αυτούς, ούτε προηγούμενη πείρα, ούτε καν να διαθέτουν το κατάλληλο προσωπικό, αφού μπορούν να το προσλάβουν και μετά την έγκρισή τους ως Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας – ΦΠΥΕ. Ακόμη και ένα σωματείο που λειτουργεί μία κατασκήνωση μπορεί να ζητήσει να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους ή το AMIF για να γίνει ΦΠΥΕ για Ασυνόδευτα Ανήλικα. Η έγκριση χρηματοδότησης ισούται με επιλογή, χωρίς κριτήρια και προαπαιτούμενα (άρ. 14).
Δεν υπάρχει όριο στα παιδιά που αναλαμβάνει ένας ΦΠΥΕ. Οι ΦΠΥΕ απλώς αναθέτουν σε υπαλλήλους τους το ρόλο του Επιτρόπου των Ασυνόδευτων Ανηλίκων και τους ονομάζουν Εντεταλμένους Επιτροπείας. Καθένας τους μπορεί να επιτροπεύει έως 15 παιδιά. Οι ΦΠΥΕ αναθέτουν σε άλλους υπαλλήλους τους, τους οποίους ονομάζουν συντονιστές, τον συντονισμό των Εντεταλμένων Επιτροπείας, έως 15 ανά συντονιστή. Άρα, οι συντονιστές στην πράξη μπορούν να εποπτεύουν έως και 225 παιδιά. Και το μόνο προσόν που απαιτείται είναι ένας χρόνος εμπειρία σε θέματα παιδικής προστασίας.
Σε όλον αυτό τον κυκεώνα δεν υπάρχει πουθενά η λέξη Επίτροπος. Δεν είναι τυχαίο. Στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ ο Επίτροπος ήταν φυσικό πρόσωπο και επιλεγόταν με αυστηρά κριτήρια από το ΕΚΚΑ. Δείτε την σχετική ΚΥΑ που κατέθεσα.
Όλοι οι φορείς εκφράζουν σοβαρές ενστάσεις για την έλλειψη ειδικής γνώσης και επαγγελματικής εμπειρίας των εμπλεκομένων στην Επιτροπεία και για το γεγονός ότι αντί για την εμπειρία αρκεί η απλή εγγραφή στο Μητρώο μελών ΜΚΟ (άρ. 14, 20, 21).
Ο εντεταλμένος επιτροπείας δεν υποχρεούται να επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα τον ανήλικο που επιτροπεύει, ούτε να διαμένει σε κοντινή απόσταση, ούτε να καταθέτει αναφορές όποτε βλέπει, τον ανήλικο, όπως προέβλεπε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ.
2. Γιατί ακριβώς αυτή ήταν η πρωτοτυπία του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ: προέβλεπε ένα τριμερές πληροφοριακό σύστημα στο ΕΚΚΑ που διασταύρωνε καθημερινά τρία μητρώα: α) των ασυνόδευτων ανηλίκων, β) των επιτροπών και γ) των δομών διαβίωσης. Δηλαδή ήξερε κάθε μέρα το κράτος πού βρίσκεται το παιδί από ποιον επιτροπεύεται, αν το επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, και αν στέλνει αναφορές για τη διαβίωση του παιδιού στο ΕΚΚΑ όπου το σύστημα παρακολουθούσε η Διεύθυνση Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων.
Με το νομοσχέδιο οι ΦΠΥΕ καταθέτουν έκθεση δύο φορές το χρόνο, ο δε συντονιστής εντεταλμένων επιτροπείας κάθε τρεις μήνες. Το κράτος δεν έχει ποτέ πραγματική εικόνα τής καθημερινότητας του ανήλικου (άρ. 21, 26).
Ούτε το ανήλικο όμως μπορεί να διαμαρτυρηθεί για τις συνθήκες Επιτροπείας και διαβίωσης, όπως οι φορείς επισημαίνουν (άρ. 28) γιατί υφίστανται σχέσεις εξουσίας των ΦΠΥΕ με τον ανήλικο.
3. Αλλά το νομοσχέδιο πάει ακόμη πιο πέρα. Προβλέπει (άρ. 17) ότι μπορεί να ανατεθεί η καθημερινή φροντίδα του ασυνόδευτου σε κάποιο συγγενή ή «άτομο από το φιλικό του περιβάλλον» («φίλο» έλεγε στο υπό διαβούλευση κείμενο). Σήμερα, ιδιαίτερα, κατανοούμε όλοι τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει ένας τέτοιος «φίλος». Και επειδή η κα Βούλτεψη στην Επιτροπή κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δαιμονοποιεί τον όρο του φίλου, την καλούμε να διαβάσει τις ενστάσεις του Συνήγορου του Πολίτη που καταθέτουμε στα πρακτικά.
4. Στο νομοσχέδιο επινοείτε άλλο ένα παράλληλο κύκλωμα, από κάθε λογής φορείς ιδιωτικού δικαίου, (Σωματεία, ΑΜΚΕ, ΝΠΙΔ, ΜΚΟ κ.λπ) για την παροχή υπηρεσιών συνοδείας στους ασυνόδευτους ανήλικους κατά τη μετακίνησή τους. Δηλαδή κάθε παιδί μπορεί εν δυνάμει να έχει και έναν Εντεταλμένο Επιτροπείας και έναν Συνοδό. Είναι κι αυτό ένα μέσο για να προσληφθούν επιπλέον ημέτεροι (άρ. 40). Η κα Βούλτεψη παραδέχθηκε ότι υπάρχει ήδη έτοιμος ο φορέας συνοδείας.
Με αυτό το πολυδαίδαλο και πολυπρόσωπο σύστημα που χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα, ούτε προστατεύονται οι Ασυνόδευτοι Ανήλικοι, αλλά ούτε και το κράτος γνωρίζει την κατάστασή τους. Οι φορείς εκφράζουν ιδιαίτερες ενστάσεις διότι δεν υπάρχει έλεγχος, ούτε δίκτυο παρακολούθησης και αξιολόγησης από το κράτος (άρ. 27).
Η ΝΔ, προφανώς δεν θέλει να ξέρει το κράτος τι συμβαίνει σε αυτά τα παιδιά, ούτε και να παρεμβαίνει αν κάτι τους συμβεί. Τι μπορεί να συμβεί καθημερινά; Ασυνόδευτοι ανήλικοι που βρίσκονται, είτε στα σημεία εισόδου της χώρας, είτε σε δομές φιλοξενίας, χάνονται. Πώς το αντιμετωπίζει αυτό το Σ/Ν;
5. Με νέες διακρίσεις: χωρίζει τα Α.Α. σε στεγασμένα και άστεγα (ή διαβιούντα σε επισφαλείς συνθήκες). Πρόκειται για τα παιδιά που έχουν φύγει από δομές ή ΚΥΤ. Γι αυτό το πληροφοριακό σύστημα της επιτροπείας που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ εντόπιζε αμέσως την απουσία του παιδιού και καλούσε τις αρμόδιες αρχές (αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό) για την ανεύρεση του. Μέχρι και τον Ιανουάριο του 2022 ο αριθμός αυτών των παιδιών καταγραφόταν στο ψηφιακό σύστημα του ΕΚΚΑ που είχαμε φτιάξει από το 2017 με τη Unicef. Καταθέτω το αντίστοιχο Δελτίο του ΕΚΚΑ για να πάψει η κα Βούλτεψη να ψεύδεται ότι έλεγα το 2018 ότι δεν γνωρίζω πόσα Ασυνόδευτα Ανήλικα υπάρχουν στην Ελλάδα. Επειδή αυτές οι καταγραφές αποκάλυπταν ότι τα παιδιά σε επισφαλείς συνθήκες ήταν πολλά, (περίπου 1.000) και κατηγορήθηκε η χώρα γι αυτό, εξαφάνισαν το σχετικό πεδίο του αρχείου από τον Σεπτέμβριο του 2021. Καταθέτω το σχετικό Δελτίο του ΕΚΚΑ.
6. Στη θέση του πεδίου των χαμένων Α.Α. εμφανίζεται ο Εθνικός Μηχανισμός Επείγουσας Ανταπόκρισης του άρ. 39 του νομοσχεδίου, ο οποίος, όπως καταγγέλλεται από τους φορείς εργαζομένων του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου, δεν εντάσσεται σε καμία από τις μονάδες της Ειδικής Γραμματείας και στελεχώνεται από εργολαβικούς εργαζόμενους για να χρησιμεύσει αυτό ως όχημα σταδιακής αντικατάστασης των μόνιμων υπαλλήλων του Υπουργείου από εργολαβικούς.
7. Γι αυτό εισάγουν την «Αναγγελία επιτροπείας» (στο άρ. 16). Δηλαδή να μπορούν και ιδιωτικοί φορείς, σε ένα ιδιότυπο κυνήγι μαγισσών, να καταγγέλλουν στις αρχές ότι βρήκαν ασυνόδευτο ανήλικο που είναι άστεγος ή διαμένων σε επισφαλείς συνθήκες. Και σε αυτό αντιτίθενται οι φορείς, ιδίως ο ΣτΠ.
8. Με αυτό το νομοσχέδιο αποκαλύπτεται η υποκρισία της ΝΔ. Κατηγορούσε τις ΜΚΟ ότι δρούσαν και χρηματοδοτούνταν ανεξέλεγκτα επί ΣΥΡΙΖΑ και δεσμευόταν να τις καταργήσει. Τώρα, όχι απλώς εμπιστεύεται το σύνολο της φροντίδας των ασυνόδευτων σε αυτές, αλλά τους αναθέτει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, σε όλες τις φάσεις (επιλογή εντεταλμένων επιτροπείας, επιλογή συντονιστή επιτρόπων, αναφορές ΦΠΥΕ και συντονιστών, Εθνικός Μηχανισμός Επείγουσας ανταπόκρισης και τηλ. Γραμμή για τα παιδιά σε επισφαλείς συνθήκες).
Πρόκειται για το μεγάλο «πάρτι» διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω ΜΚΟ σε ημετέρους εις βάρος του συμφέροντος των παιδιών
9. Καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο της Επιτροπείας διότι είναι ένα συνονθύλευμα διατάξεων χωρίς συνοχή, που θα φέρουν χαώδη κατάσταση στην Επιτροπεία, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η Επιτροπεία στην πράξη.
10. Το καταψηφίζουμε διότι καταπατά όλα τα δικαιώματα των Ασυνόδευτων Ανήλικων προσφυγόπουλων.
Διότι το κράτος αποποιείται των ευθυνών του και βάζει σε νέες περιπέτειες παιδιά κατατρεγμένα από τον πόλεμο και την πείνα.
Διότι είναι ένα μόρφωμα που δεν στοχεύει στο βέλτιστο συμφέρον των ασυνόδευτων ανήλικων, αλλά στη δημιουργία μιας «νομοθετικής βιτρίνας» για να κρύψει το σκοπό της ΝΔ να «νίψει τας χείρας της» ως κυβέρνηση, δίνοντας σαφές μήνυμα στο ακροδεξιό της ακροατήριο κι από την άλλη σε όλους τους κατατρεγμένους και τα παιδιά ότι η Ελλάδα δεν επιθυμεί να είναι γι αυτά καταφύγιο.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ