ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

25/07/2022

Ερώτηση Σκούφα: Κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας

Ερώτηση Σκούφα: Κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: «Κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας»

Την 22.02.2021, υπογράφτηκε η σύμβαση ανάθεσης του έργου κατασκευής της σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, εντός προθεσμίας είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, συμβατικού τιμήματος 801.561,78 Ευρώ, πλέον ΦΠΑ, το οποίο χρηματοδοτείται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα από το Ταμείο Συνοχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020». Ανάδοχος του έργου σύμφωνα με το άρθρο 264 του ν. 4412/2016 ανακηρύχθηκε η εταιρεία «SOLIS ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή:
• δύο αποβαθρών εκατέρωθεν των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), μήκους 150 μέτρων και πλάτους 4 μέτρων η κάθε μία
• ενός κλιμακοστασίου με ανελκυστήρα,
• ενός πασαλοτοίχου αντιστήριξης γαιών μήκους 30 μέτρων στην άνω πλευρά της ΣΓΥΤ αποβάθρας,
• δύο μεταλλικών στεγάστρων επί των αποβαθρών, μήκους 35 μέτρων το καθένα,
• προσωρινών και μόνιμων μέτρων ασφαλείας εργαζομένων και κοινού,
καθώς και:
• τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στις παράπλευρες οδούς στον χώρο της  σιδηροδρομικής στάσης,
• τη διαχείριση και απομάκρυνση των όμβριων υδάτων,
• τον ηλεκτροφωτισμό αποβαθρών και περιβάλλοντος χώρου και
• την ηλεκτρική προστασία παρακείμενων των σιδηροδρομικών γραμμών μεταλλικών κατασκευών λόγω ηλεκτροκίνησης.

Πρόκειται, αναμφίβολα, για ένα αναπτυξιακό βήμα, ικανοποιείται υπερ-δεκαετές πάγιο αίτημα των κατοίκων και των επιχειρηματιών της περιοχής, που αναμένεται να πολλαπλασιάσει τον αριθμό των τακτικών επισκεπτών, των μόνιμα διαμενόντων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες Θεσσαλονικείς και Λαρισείς, αλλά και των καλοκαιρινών τουριστών που μετακινούνται με τον προαστιακό σιδηρόδρομο και έλκονται από το πολύ κοντινό γραφικό ορεινό χωριό του Παλαιού Παντελεήμονα, τα campings στους πρόποδες του πανέμορφου κάστρου του Πλαταμώνα, τη Σκοτίνα, το Λιτόχωρο, τον πλησίον αρχαιολογικό χώρο του Δίου κλπ.

Επειδή κάποιες εργασίες εκτελέσθηκαν το 2019, μετά ξεκινούσαν και διακόπτονταν συνεχώς, ενώ εκσκαφέας θεάθηκε τελευταία φορά φέτος το Πάσχα (2022) και έκτοτε αγνοείται η τύχη του και η πολυαναμενόμενη σιδηροδρομική στάση τρένου στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας παραμένει ένδοξα ημιτελής.

Επειδή -το έχουμε όλοι νιώσει- οι βενζίνες είναι πανάκριβες, ενώ το τρένο απολύτως πιο οικονομικό και διαχρονικά οικολογικό.

Επειδή η περιοχή έχει ήδη μεγάλη ανάπτυξη και αδημονεί να την πολλαπλασιάσει.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Παρακολουθεί το Υπουργείο την πρόοδο εκτέλεσης του έργου κατασκευής της σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας;
2. Τι ποσοστό έργου έχει εκτελεσθεί ως σήμερα που έχουν παρέλθει οι 17 από τους 24 μήνες προθεσμίας για την παράδοση του άνω έργου;
3. Το ποσοστό εκτελεσθέντος έργου του προηγούμενου ερωτήματός μας συμβαδίζει με τις πρόνοιες της σύμβασης;
4. Αν όμως, δυστυχώς, υφίσταται καθυστέρηση, κινδυνεύει η χρηματοδότηση του έργου;
5. Πώς θα θεραπεύσει την δημόσια εικόνα αδιαφορίας και εγκατάλειψης για την πορεία εκτέλεσης του άνω έργου;
6. Υφίσταται ενδεχόμενο έκπτωσης του αναδόχου / εργολάβου;

Η ερωτώσα Βουλεύτρια

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ