ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

31/08/2022

Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε ιδιαίτερα την περίοδο της διακυβέρνησής της, προκειμένου να βρεθούν λύσεις και να μπορέσουν να αναγεννηθούν και να αποκτήσουν προοπτική τα ναυπηγεία της χώρας μας

Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε ιδιαίτερα την περίοδο της διακυβέρνησής της, προκειμένου να βρεθούν λύσεις και να μπορέσουν να αναγεννηθούν και να αποκτήσουν προοπτική τα ναυπηγεία της χώρας μας



Σημεία ομιλίας της Τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και Βουλευτή Βόρειου Τομέα Αθηνών, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα»

- Η ανασυγκρότηση και η βιώσιμη προοπτική της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας έχει ιδιαίτερη σημασία όσον αφορά συνολικά την οικονομία, την αναπτυξιακή προοπτική, τις θέσεις εργασίας, την καινοτομία και την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Πολύ περισσότερο για έναν κλάδο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ελληνική ναυτιλία και την αμυντική πολιτική της χώρας μας.

- Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε ιδιαίτερα την περίοδο της διακυβέρνησής της, προκειμένου να βρεθούν λύσεις και να μπορέσουν να αναγεννηθούν και να αποκτήσουν προοπτική τα ναυπηγεία της χώρας μας. Κατά την περίοδο της διακυβέρνησής μας αναβίωσε η λειτουργία του Νεωρίου της Σύρου διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας.

Το 2019, είχε φτάσει σε ένα πολύ προχωρημένο στάδιο και η διαπραγμάτευση, όσον αφορά τη δυνατότητα να υπάρξει επένδυση και προοπτική για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Είχε υπογραφεί από Υπουργούς της κυβέρνησής μας αντίστοιχο μνημόνιο συνεργασίας με τον επενδυτή, το οποίο περιείχε ρητές δεσμεύσεις όσον αφορά την κατοχύρωση όλων των θέσεων εργασίας, των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων που απορρέουν για τους εργαζόμενους, καθώς και μία σειρά ασφαλιστικές δικλείδες και διατάξεις σε σχέση με τη συνολική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, τη βιομηχανική περιοχή της Δυτικής Αττικής, που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από την ανεργία και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

- Μετά τις εκλογές του 2019, η κυβέρνηση της Ν.Δ., καθυστέρησε τρία χρόνια για να προχωρήσει το σχέδιο για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Σε αυτά τα τρία χρόνια επιβαρύνθηκαν ακόμα περισσότερο οι υποχρεώσεις, τα χρέη, τα βάρη των ναυπηγείων, ενώ οι εργαζόμενοι πραγματικά με τον ιδρώτα, τις θυσίες και τον αγώνα τους κράτησαν ζωντανά τα ναυπηγεία.

- Όταν ήρθε αυτό το σχέδιο νόμου στη Βουλή υπήρξαν μία σειρά από σοβαρά ζητήματα όσον αφορά την κοινοβουλευτική διαδικασία, όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο συζήτησης και όσον αφορά το περιεχόμενο του.

Ξεκινώ καταρχάς από την πρωτόγνωρη διαδικασία. Δηλαδή να έρχεται ένα σχέδιο νόμου, το οποίο παρέχει, με το άρθρο 3, μία γενική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Ανάπτυξης, αναφέροντας ως ενδεικτικούς τους όρους σε σχέση με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου. Ένα σχέδιο νόμου που βελτιώθηκε στην πορεία, και αναφέρομαι τώρα στο κομμάτι των εργασιακών, επειδή όμως ακριβώς από την πρώτη στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης και οι εργαζόμενοι πιέσαμε ιδιαίτερα σε αυτήν την κατεύθυνση. Όταν μάλιστα, στην πρώτη συνεδρίαση, η λογική από τη μεριά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης ήταν “take it or leave it”.

Δεν λάβαμε ποτέ, παρότι επανειλημμένως ζητήσαμε στις συνεδριάσεις της Επιτροπής, το κείμενο συμφωνίας του επενδυτή με τους εργαζόμενους, που υποτίθεται ότι έχει κατατεθεί και στο Υπουργείο Εργασίας. Από την κυβέρνηση ζήθηκε μία γενική εξουσιοδότηση, που δημιουργεί αυτήν την αβεβαιότητα σε σχέση με το κείμενο του νόμου, και όσον αφορά αυτήν την συμφωνία, η οποία ποτέ δεν τέθηκε υπόψη του Κοινοβουλίου και των μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

-Όσον αφορά τα εργασιακά, μέσα από την πίεση που ασκήθηκε σε όλες τις συνεδριάσεις μπορέσαμε να διασφαλίσουμε σαφή αναφορά στην πληρωμή των δεδουλευμένων και την απόσύνδεση της από την αίρεση των μελλοντικών προμηθειών και παραγγελιών του Πολεμικού Ναυτικού. Αναφορά επίσης στη συμφωνία με τους εργαζόμενους, στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, στις εργασιακές σχέσεις και σε συμφωνία συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Αυτές όμως οι βελτιώσεις για τα εργασιακά θέματα είναι υπό αίρεση, καθώς όλα τα σημεία και οι όροι του άρθρου 2 είναι ενδεικτικά, όπως αναφέρεται, και όχι περιοριστικά. Άρα, δημιουργείται τεράστια αβεβαιότητα, η οποία θέτει και ένα τεράστιο κοινοβουλευτικό θέμα. Δηλαδή, καλούμαστε να ψηφίσουμε ένα σχέδιο νόμου, το οποίο όταν θα φτάσει στο δικαστήριο μπορεί να είναι διαφορετικό σε πολύ ουσιώδη στοιχεία.

- Για αυτόν τον λόγο, εξαρχής θέσαμε το θέμα και έχουμε καταθέσει τροπολογία, με την οποία ζητάμε να υπάρξει, όταν ολοκληρωθεί η διατύπωση του κειμένου, μία νέα κοινοβουλευτική διαδικασία. Προτείνουμε να γίνει στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με μορφή γνωμοδότησης, όπως προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής, για να μπορούμε να κρίνουμε τις τελικές διατυπώσεις του σχεδίου νόμου. Δεν μπορεί να καλείται να ψηφίσει το Κοινοβούλιο μέσα σε αυτή την αβεβαιότητα και την ασάφεια.

Γι’ αυτό ζητάμε να υπάρξει οπωσδήποτε αυτή η επιπλέον κοινοβουλευτική διαδικασία για να μπορεί πλέον συνειδητά και υπεύθυνα και η Βουλή να δώσει την τελική της εξουσιοδότηση στο τελικό κείμενο που θα κατατεθεί στο δικαστήριο.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ