ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

12/12/2022

Γ. Ραγκούσης: Έκθετη η Κυβέρνηση για τις έκνομες αποστρατείες-διώξεις έμπειρων Αξιωματικών οι οποίες πλήττουν το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων

Γ. Ραγκούσης: Έκθετη η Κυβέρνηση για τις έκνομες αποστρατείες-διώξεις έμπειρων Αξιωματικών οι οποίες πλήττουν το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων



Σημεία συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του Γ. Ραγκούση, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, προς τον Υπουργό Άμυνας στη Βουλή για τις παράνομες διώξεις αξιωματικών εκτός οργανικών θέσεων του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορία.

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ:

Κατ’ αρχάς, κύριε Παναγιωτόπουλε, κύριε Υπουργέ, πρέπει να ξεκινήσω με ένα σχόλιο για το απαράδεκτο γεγονός σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας απέναντι στο Κοινοβούλιο, να σας έχουμε υποβάλει αυτή τη συγκεκριμένη ερώτηση δύο φορές γραπτώς και να μην έχετε απαντήσει ούτε μία φορά. Αυτό από μόνο του είναι ένα αυτοτελές γεγονός το οποίο μας επιτρέπει να μιλούμε για απαράδεκτη συμπεριφορά του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας απέναντι στο Κοινοβούλιο.

Θα μπω τώρα στην ουσία της ερώτησης, κατευθείαν στα ερωτήματα, γιατί την υπόθεση την ξέρετε πολύ καλά, την έχετε χειριστεί. Ενώ στις εφετινές τακτικές κρίσεις όλοι οι αξιωματικοί εκτός οργανικών θέσεων, οι λεγόμενοι ΕΟΘ, κρίθηκαν διατηρητέοι, στη συνέχεια το 50% αυτών υπέστη μία απαράδεκτη κομματικού χαρακτήρα δίωξη.

Τα ερωτήματα, λοιπόν, που προκύπτουν είναι τα εξής:

Πώς επιστρατεύτηκαν στελέχη τα οποία με υπουργικές αποφάσεις είχε αποφασιστεί να υπηρετήσουν για πέντε συναπτά έτη, ενώ η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική;

Πώς αποστρατεύσατε άριστα στελέχη με μεγάλη εμπειρία, γνωρίζοντας ότι οι υπηρεσίες που προσέφεραν δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν από άλλους και σίγουρα όχι άμεσα;

Έχοντας ως δεδομένο ότι η χώρα εν τω μεταξύ διανύει μια περίοδο δύσκολη σε όλα τα μέτωπα, ιδίως με την όξυνση της επιθετικότητας της Τουρκίας, όπου οι αναταραχές πέριξ των συνόρων μας απαιτούν οι Ένοπλες Δυνάμεις να είναι σε διαρκή ετοιμότητα, αλλά και ενότητα -το υπογραμμίζω αυτό- είναι απορίας άξιον ποιος ήταν ο λόγος που αυτή την περίοδο έπρεπε το στράτευμα να στερηθεί τις υπηρεσίες αυτών των εμπειρότατων και αξιολογότατων αυτών στελεχών;

Εν τω μεταξύ το γνωρίζετε καλά ότι ο χαρακτηρισμός «μη διατηρητέος» επιφυλάσσεται σύμφωνα με τον νόμο μόνο σε όσους δεν συγκεντρώνουν άπαντα τα ουσιαστικά τους προσόντα σε βαθμό τουλάχιστον «λίαν καλώς» και για όσους δεν θεωρούνται κατάλληλοι για την αποτελεσματική ενάσκηση των καθηκόντων του βαθμού τους.

Από ποιο στοιχείο, λοιπόν, του φακέλου τους κρίθηκε η ακαταλληλότητα σε σχέση με τον βαθμό τους;

Και σε κάθε περίπτωση ποια ήταν η αιτιολογία αυτών των διώξεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν παράνομα, εκτός συμβατικών προθεσμιών, που ο ίδιος νόμος ορίζει και με ένα παρασκήνιο -θα δω τι θα απαντήσετε, κύριε Υπουργέ- το οποίο πραγματικά βρίθει στοιχείων παρανομίας, αλλά και βεβαίως και ανηθικότητας. Αναφέρομαι στους χειρισμούς που έγιναν. Επαναλαμβάνω, όμως, ότι θα περιμένω τις απαντήσεις σας για να επανέλθω σε αυτό.

Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας):

Νομίζω ότι είναι πάντα λίγο υπερβολικές οι διατυπώσεις, οι εκφράσεις που χρησιμοποιούνται. Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ποτέ δεν αρνήθηκε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, πάντα εδώ είναι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διά της πολιτικής ηγεσίας του, για να απαντάει σε ερωτήσεις και νομίζω ότι καλύτερη είναι και η διά ζώσης αυτή διαδικασία απάντησης στην ερώτηση από του Βήματος. Άκουσα για κομματικές διώξεις, άκουσα για παρασκήνιο, για ανηθικότητα κλπ. Νομίζω ότι θα διαφωτιστούμε όλοι όταν αναλυθεί η διαδικασία.

Όλα στην ουσία τα επιλύει και τα απαντάει η διαδικασία.

Κατά την ισχύουσα νομοθεσία, λοιπόν, οι αξιωματικοί που συμπληρώνουν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους όπου γίνονται οι κρίσεις 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας και τουλάχιστον ένα έτος στον κατεχόμενο βαθμό, κρίνονται υποχρεωτικά κατά τις τακτικές κρίσεις ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους ή αποστρατευτέοι.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 1 του νόμου 4494/2017 δίνεται η δυνατότητα να τεθούν εκτός οργανικών θέσεων, ΕΟΘ δηλαδή, αξιωματικοί μέχρι και τον βαθμό του συνταγματάρχη. Αυτοί οι αξιωματικοί έχουν κριθεί ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους, δηλαδή όχι προακτέοι, εκτός βέβαια από εκείνους που αποστρατεύονται για λόγους υγείας. Με τη ρύθμιση αυτή καθορίζεται λεπτομερώς το πλαίσιο της οικειοθελούς παραμονής, η διαδικασία για την ένταξή τους ως αξιωματικοί ΕΟΘ, οι θέσεις που δύνανται να καλύψουν, αλλά και το μέγιστο χρονικό διάστημα παραμονής τους ως αξιωματικοί ΕΟΘ. Εκ των προτέρων, λοιπόν, είναι γνωστές οι προϋποθέσεις για την παραμονή τους στο εν λόγω θεσμό.

Σύμφωνα μάλιστα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου που ψηφίσατε το 2017, σκοπός της εν λόγω διάταξης είναι να δοθεί η δυνατότητα οικειοθελούς αλλά βραχείας παραμονής στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων για αξιωματικούς που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και επιθυμούν να παρατείνουν τον εργασιακό τους βίο και συνεπώς την παραμονή τους συνεχίζοντας να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Κανείς βέβαια δεν αμφισβητεί τη συνολική προσφορά αυτών των αξιωματικών στις Ένοπλες Δυνάμεις. Κρίθηκαν όμως –θυμίζω- κατά τη διαδικασία των κρίσεων ευδοκίμως τερματίσαντες και από εκεί και πέρα κρίνονται διατηρητέοι ή μη.

Οι αξιωματικοί λοιπόν που έχουν τεθεί με τις πρόνοιες του νόμου του 2017 ως αξιωματικοί ΕΟΘ κρίνονται σε ετήσιες τακτικές κρίσεις από τα αρμόδια συμβούλια κρίσεων. Πριν από τις τακτικές ετήσιες κρίσεις τα ανώτατα κατά κλάδο συμβούλια συνέρχονται και καθορίζουν τα ποσοστά των αξιωματικών εκτός οργανικών θέσεων με βάση τις υπάρχουσες κατά τον χρόνο των κρίσεων υπηρεσιακές ανάγκες. Επαναλαμβάνω: ποσοστά για λόγους κάλυψης υπηρεσιακών αναγκών.

Κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις στις τακτικές κρίσεις τρέχοντος έτους κρίθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο οι εν λόγω αξιωματικοί από τα ανώτατα συμβούλια κρίσεων και τα συμβούλια προαγωγών των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, αφού αυτά συγκροτήθηκαν βέβαια με διαταγή των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων. Οι αξιωματικοί ΕΟΘ, όπως είπα, κρίνονται κάθε χρόνο από αυτά τα συμβούλια κρίσεων των Γενικών Επιτελείων, με δυνατές κρίσεις «διατηρητέοι» ή «μη διατηρητέοι».

Οι σχετικοί πίνακες τακτικών κρίσεων αφού συντάχθηκαν από τους προέδρους των ανωτέρω συμβουλίων υποβλήθηκαν αρμοδίως προς κύρωση προκειμένου να οριστικοποιηθούν. Στη διαδικασία αυτή οριστικοποίησης των πινάκων αξιολογήθηκαν ενδελεχώς οι πίνακες διατηρητέων και μη διατηρητέων, σύμφωνα με τις προτάσεις πάντα των Γενικών Επιτελείων σε συνδυασμό, όπως είπα, με τις επιχειρησιακές ανάγκες -δεν γίνεται να μη ληφθούν υπόψη οι υπηρεσιακές ανάγκες- αλλά και τη διασφάλιση των συνταξιοδοτικών προϋποθέσεων ενός εκάστου αξιωματικού από τους πίνακες των μη διατηρητέων. Επομένως δεν διώκονται για να βρεθούν στον δρόμο, αλλά αποστρατεύονται για να βγουν στη σύνταξη.

Σε αυτό το σημείο να κάνω μία υπόμνηση την οποία θεωρώ πολύ σημαντική -και θα πάρω χρόνο και από τη δευτερολογία μου, κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι έχει σημασία εδώ να δοθεί μια συνεκτική απάντηση- ότι σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 85 της 27-2-2004 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αλλά και τη σχετική νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η προθεσμία που τάσσεται στη διοίκηση προς ενέργεια είναι ενδεικτική παρά τον χαρακτηρισμό της από τον νομοθέτη ως αποκλειστικής ή ρητής υποχρεωτικής. Ο χαρακτηρισμός αυτός υποδηλώνει από πλευράς του νομοθέτη την έννοια της υπόδειξης προς τη διοίκηση για εκδήλωση όλων αυτών των προβλεπομένων και απαραίτητων ενεργειών εντός εύλογου χρόνου. Σε κάθε περίπτωση η όποια χρονική καθυστέρηση ήταν θεωρώ επιβεβλημένη για να εξετασθεί σε αυτό το διάστημα από την πολιτική ηγεσία ότι πράγματι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ότι έγινε δηλαδή αυτή η αξιολόγηση, η κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών και η εξέταση καθενός από τους φακέλους των μη διατηρητέων αξιωματικών, για λόγους, όπως είπα, συνταξιοδοτικής κάλυψης.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διερεύνησε διεξοδικά και εξατομικευμένα τις συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις ενός εκάστου αξιωματικού από τους μη διατηρητέους, ώστε να εξασφαλίσει για αυτούς αξιοπρεπές ποσό συντάξεως και λοιπών βοηθημάτων, μερισμάτων.

Και κάτι ακόμα, για να κλείσω. Η μείωση των ποσοστών των αξιωματικών ΕΟΘ αποβλέπει, μεταξύ άλλων, και στη δυνατότητα να ζητήσουμε από τα συναρμόδια Υπουργεία μεγαλύτερο αριθμό εισακτέων στα ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και στις ανώτερες στρατιωτικές σχολές υπαξιωματικών, να διεκδικήσουμε δηλαδή περισσότερους σπουδαστές υποψήφιους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς, δεδομένου ότι μία από τις στοχεύσεις του Υπουργείου και φυσικά της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας είναι η μείωση του μέσου όρου ηλικίας του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτές οι παρεμβάσεις έχουν προγραμματιστεί σε βάθος πενταετίας και προφανώς η απομείωση αυτή έχει να κάνει και με τους περιορισμούς που ανακύπτουν από την προαναφερόμενη Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που προβλέπει αυτή την αύξηση των εισακτέων στις στρατιωτικές και τις παραγωγικές σχολές, καθώς και με τα δημοσιονομικά περιθώρια που ορίζει το Υπουργείο Οικονομικών. Επομένως, θέλουμε ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περισσότερους νέους υποψήφιους αξιωματικούς, υπαξιωματικούς, περισσότερους ΕΠΟΠ και αυτό ασφαλώς επηρεάζει και το τελικό ποσοστό των διατηρητέων και αντιστοίχως μη διατηρητέων ΕΟΘ.

Τέλος, μια τέτοια διαδικασία επιλογής έχει εξ αντικειμένου δυσχέρειες καθώς μπορεί τα στελέχη αυτά να χαρακτηρίζονται εξ αντικειμένου εξαίρετα -πρέπει άλλωστε να πληρούν το κριτήριο αυτό ώστε να ενταχθούν στον θεσμό των ΕΟΘ- πλην όμως η διατήρηση αυτών στην υπηρεσία συνδέεται όπως και να το κάνουμε με επικαιροποιημένες υπηρεσιακές ανάγκες όπως αυτές διαπιστώνεται ή πρέπει να διαπιστωθεί ότι συντρέχουν στο πρόσωπο του καθενός από αυτούς ώστε να παραμείνει στην υπηρεσία.

Ελάχιστα θα συμπληρώσω στη δευτερολογία μου.

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Κύριε Υπουργέ, κύριε Παναγιωτόπουλε, κατ’ αρχάς τους νόμους τους γνωρίζουμε και η ανάγνωση της κείμενης νομοθεσίας γι’ αυτή την υπόθεση δεν ξέρω γιατί κατά τη γνώμη σας είναι τόσο σημαντική ως απάντηση σε μία ερώτηση που ουσιαστικά θέτει μείζονα πολιτικά ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο κυβερνάται σήμερα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ποιος άλλαξε την αρχική απόφαση που προέβλεπε όλοι να παραμείνουν στη θέση τους; Δεν απαντήσατε. Μιλήσατε για ενδεικτικές ημερομηνίες, όμως δεν εξηγήσατε ποιος ήταν ο λόγος που δεν κατατέθηκαν αυτές οι απόψεις των συμβουλίων κρίσης που προέβλεπαν την παραμονή όλων. Όχι μόνο δεν κατατέθηκαν έγκαιρα, όχι μόνο δεν δικαιολογήθηκε γιατί κατατέθηκαν τον Ιούνιο, αλλά επίσης -και μη νομίζετε ότι αυτό θα το αποφύγουν όλοι όσοι πρωταγωνίστησαν σε αυτή την μηχανορραφία- δεν εξηγείτε και πώς παραποιήθηκαν Πρακτικά, κατασκευάστηκαν συνεδριάσεις εκ των υστέρων, για να τροποποιηθεί η αρχική απόφαση του συμβουλίου κρίσεως που προέβλεπε την παραμονή όλων των εκτός οργανικών θέσεων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Και τέλος, με ποια κριτήρια, κύριε Παναγιωτόπουλε, έγιναν αυτές οι επιλογές; Γι’ αυτό μιλάμε για διώξεις στη συγκεκριμένη ερώτηση. Ορίστε, κύριε Πρόεδρε, έχω εδώ -θα το καταθέσω και στα Πρακτικά- έγγραφο «Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας. Να φύγουν ο Δροσόπουλος και ο Καλαθάκης». Και αυτό εν έτει 2022, με την Τουρκία απέναντι, σε αυτή την κατάσταση την επιθετική απέναντι στη χώρα μας. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: «να φύγουν», χαρτάκια.

Και επειδή μιλήσατε για υπηρεσιακές ανάγκες ειλικρινά, κύριε Παναγιωτόπουλε, -αφήστε όλα τα άλλα, κρατήστε αν θέλετε αυτό και το επόμενο που θα σας πω- πώς μιλάτε για υπηρεσιακές ανάγκες για να τεκμηριώσετε την ανάγκη να φύγουν εξαίρετοι, όπως είπατε, και έμπειροι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων σε αυτή τη συγκυρία, με την Τουρκία απέναντί μας –επαναλαμβάνω- να εκφράζει και να εκδηλώνει αυτή την επιθετικότητα;

Απεναντίας, ακριβώς οι υπηρεσιακές ανάγκες που υπάρχουν σήμερα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στις Ένοπλες Δυνάμεις, επέβαλε αυτοί -στο τέλος τέλος, λίγες δεκάδες είναι- οι αξιωματικοί να παραμείνουν στη θέση τους και όχι να έρχεστε εδώ να προσπαθείτε να καλύψετε αυτή την ανομία που πραγματοποιήθηκε και ήρθε στην επιφάνεια, με δικαιολογίες ότι «θα τους διώξουμε, γιατί θα φέρουμε καινούργιους ΕΠΟΠ» κλπ, με την Τουρκία που δεν ξέρουμε πότε μπορεί να προκαλέσει το οποιοδήποτε θερμό επεισόδιο.

Μιλάτε εσείς, ο αρμόδιος Υπουργός, για υπηρεσιακές ανάγκες που επέβαλαν την αποστρατεία σήμερα δεκάδων έμπειρων αξιωματικών; Μα, οι υπηρεσιακές ανάγκες που υπάρχουν σήμερα επέβαλαν την παραμονή τους, πόσω μάλλον που εσείς οι ίδιοι τούς χαρακτηρίζετε εξαίρετους…..

Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας):Συναρτάτε τον αριθμό των ΕΟΘ με τη δυνατότητα της εθνικής άμυνας της χώρας να αντιμετωπίσει την Τουρκία.

Να σας πω κάτι; Θα προτιμούσα λίγη περισσότερη συστολή όταν μιλάτε για την προσπάθεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είτε αφορά την πολιτική είτε τη στρατιωτική ηγεσία, ώστε να αναβαθμιστούν οι συνολικές δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων. Τώρα γίνεται αυτή η προσπάθεια. Πριν δεν γινόταν. Πριν υπήρχε αδιαφορία και αδράνεια, επί των ημερών σας δηλαδή. Τώρα ενισχύουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις για να αντιμετωπίσουμε την αναθεωρητική, προκλητική και περισσότερο απειλητική στάση της Τουρκίας και αυτό είναι πασιφανές. Όλος ο κόσμος το γνωρίζει, όλη η κοινωνία το αποδέχεται. Πριν, δεν ξέρω, έχω αμφιβολίες. Τώρα, ναι, και σε προσωπικό και σε μέσα. Δεν θέλω να πω τίποτα για τα μέσα. Έχω ήδη πει πολλά και θα πω και άλλα. Σε προσωπικό, όμως, εκτιμάμε ότι και εκεί χρειάζονται παρεμβάσεις. Μια από τις παρεμβάσεις που χρειάζονται για να αναβαθμιστούν συνολικά οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι να μπει νέο αίμα και να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού, ιδίως σε κάποιες ειδικότητες άκρως απαραίτητες, όπως για παράδειγμα στις Ειδικές Δυνάμεις.

Εσείς φέρατε νόμο, δεν ξέρω με τι ακριβώς κατά νου, όμως δεν είμαι σίγουρος ότι είχατε κατά νου να διατηρήσετε την ισορροπία του συστήματος όσον αφορά τις προαγωγές και τις κρίσεις, διότι υποτίθεται ότι όσο ανεβαίνουμε βαθμίδα στις κρίσεις, τόσο απομειώνεται ο αριθμός των αξιωματικών που παραμένουν εν ενεργεία στην υπηρεσία και τόσο περισσότεροι αξιωματικοί, ενδεχομένως κάποιοι απ’ αυτούς καλοί στα καθήκοντά τους, χρήσιμοι στην υπηρεσία τους, αναγκάζονται ή μάλλον ωθούνται σε αποστράτευση. Έτσι λειτουργεί η πυραμίδα.

Τι αντίκτυπο είχε στη στελεχιακή πυραμίδα ο νόμος του 2017 με τους ΕΟΘ; Προς τις ανώτερες βαθμίδες των αξιωματικών υπήρχε μια, αν θέλετε, στρέβλωση. Πάρα πολλοί αξιωματικοί στον βαθμό του συνταγματάρχη που διατηρούνταν στην υπηρεσία, πολλοί απ’ αυτούς και ΕΟΘ, μετά είχαμε μείωση και μετά ξανά διαπλάτυνση της πυραμίδας, που είναι λογικό όσο πηγαίνουμε προς τη βάση. Αυτήν τη στρέβλωση προσπαθήσαμε να διορθώσουμε.

Όπως σας είπα, δεν υπήρξε καμία διαδικασία πέρα από την προβλεπόμενη από τον νόμο. Τον νόμο τον ανέγνωσα για να σας πω ότι τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα. Σας εξήγησα ότι οι προθεσμίες είναι ενδεικτικές, αλλά όχι υποχρεωτικές μάλλον υπό την έννοια διαταγής, εντολής προς την υπηρεσία να ενεργήσει. Παρασχέθηκε το εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι υπηρεσιακές ανάγκες.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία σε συνεργασία μεταξύ τους, θα μπορέσουν να διεκδικήσουν περισσότερους στρατιώτες, περισσότερους ΕΠΟΠ, περισσότερους σπουδαστές από τις Σχολές Αξιωματικών και Υπαξιωματικών για να στελεχωθούν οι Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα τους εποχή.

Από εκεί και πέρα, αυτοί που κρίθηκαν μη διατηρητέοι, όπως σας είπα, εξωθούνται στην αποστρατεία και στη συνταξιοδότηση και επομένως δεν διώκονται από την υπηρεσία με αποτέλεσμα να μείνουν στον δρόμο. Απλά προχωράνε στο επόμενο στάδιο. Η τήρηση των προθεσμιών αυτών που σε κάθε περίπτωση σας είπα ότι παραμένουν ενδεικτικές, θα δήλωνε υπερεξασφάλιση προς απομείωση της υπηρεσιακής ωφέλειας και κατ’ επέκταση προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.

Επομένως, θα έλεγα να μη δραματοποιείτε αυτήν την κατάσταση, κύριε συνάδελφε. Αυτή η παρέμβαση έγινε προς όφελος και όχι εναντίον του συμφέροντος των Ενόπλων Δυνάμεων συνολικά.

 

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ