ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

11/02/2023

Θ. Τζάκρη για την άρδευση από το Φράγμα του Αλμωπαίου: Αρδευτικό δίκτυο χωρίς φράγμα!!! - Άλλος ένας κυβερνητικός εμπαιγμός της νοημοσύνης των πολιτών της Πέλλας

Θ. Τζάκρη για την άρδευση από το Φράγμα του Αλμωπαίου: Αρδευτικό δίκτυο χωρίς φράγμα!!! - Άλλος ένας κυβερνητικός εμπαιγμός της νοημοσύνης των πολιτών της Πέλλας



Η απίστευτη παροχολογία της Κυβέρνησης ενόψει των επικείμενων εκλογών δεν έχει τέλος. Επιστράτευσε ακόμη και το Φράγμα Αλμωπαίου (Καλής) για το οποίο ανακοίνωσε ότι «Εγκρίθηκε από τη Διϋπουργική το τμήμα των αρδευτικών δικτύων του Φράγματος».

Το τμήμα των αρδευτικών δικτύων του Φράγματος Αλμωπαίου είναι το δεύτερο μέρος του έργου και για να λειτουργήσουν πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος που αφορά στην κατασκευή του ταμιευτήρα που θα συλλέγει το νερό, το οποίο στη συνέχεια με το αρδευτικό δίκτυο θα μεταφερθεί για να καλύψει τις αρδευτικές ανάγκες των καλλιεργούμενων εκτάσεων στην ευρύτερη περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.
Ξεκινάμε δηλαδή από το τέλος για να έρθουμε στην αρχή.

Ενώ λοιπόν ανακοινώθηκε η ένταξη μέσω ΣΔΙΤ της μελέτης, χρηματοδότησης, κατασκευής και η τεχνικής διαχείριση του Αρδευτικού Δικτύου Αλμωπαίου, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πρώτο μέρος του έργου που είναι η κατασκευή του ίδιου του ταμιευτήρα που θα τροφοδοτεί το δίκτυο με νερό και που από δημοσιογραφικές διαρροές μάθαμε ότι παραπέμπεται να κατασκευαστεί από τους πόρους του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2023-27.

Σημειώνεται ότι η κατασκευή του Φράγματος Αλμωπαίου εντάχθηκε το 2011 για χρηματοδότηση από το ΠΑΑ 2007-13. Απαιτήθηκαν πολλά χρόνια προσπαθειών για να «ωριμάσει» το έργο, ωστόσο τον Απρίλιο 2018 εγκρίθηκαν και οι Περιβαλλοντικοί Όροι. Και ενώ το έργο ήταν πλέον καθ’ όλα ώριμο, αφού μετά την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων τον Απρίλιο 2018, αναμένονταν ότι αυτοί θα ενσωματώνονταν στην οριστική μελέτη και θα εκδίδονταν τα τεύχη δημοπράτησης, προέκυψε ξαφνικά το 2020 η ανάγκη μιας συμπληρωματικής μελέτης δασικής οδοποιίας «για τη διάνοιξη ενός δασικού δρόμου περίπου 100 μέτρων» που εμπόδισε την ένταξη του έργου σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο.

Σε συνέχεια των ανακοινώσεων της Διϋπουργικής , προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:
(1) Πότε πρόκειται να προκηρυχτεί η παρέμβαση Π3-73-1.1 «Έργα υποδομών εγγείων βελτιώσεων» του ΠΑΑ 2023-27, προκειμένου να ενταχθεί για χρηματοδότηση το Φράγμα Αλμωπαίου;
(2) Αφού αποφασίστηκε ο διαχωρισμός υλοποίησης του έργου όσον αφορά στην πηγή χρηματοδότησης πως θα επιτευχθεί ο συντονισμός της κατασκευή των δυο μερών του έργου ώστε να προηγηθεί ο ταμιευτήρας και να ακολουθήσουν τα αρδευτικά δίκτυα και
(3) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
Σε καμία περίπτωση η ανακοίνωση της Διϋπουργικής για την ένταξη της μελέτης, χρηματοδότησης, κατασκευής και τεχνικής διαχείρισης του αρδευτικού δικτύου Αλμωπαίου μέσω ΣΔΙΤ δεν είναι αρκετή για να σηματοδοτήσει ούτε καν την έναρξη του έργου.

Αυτή η διαχείριση αποτελεί ένα πρόχειρο επιφανειακό προγραμματισμό ενός σημαντικού έργου και συνιστά πυροτεχνικού τύπου κυβερνητική ανακοίνωση προς αλίευση ψήφων ενόψει των επικείμενων εκλογών.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ