ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/03/2023

Δ. Παπαδημούλης: Τώρα είναι η ώρα του εθνικού πένθους και όχι του καταλογισμού ευθυνών - Πρέπει, όμως, και αυτό να ακολουθήσει με σοβαρότητα και με ψυχραιμία, για να γίνει πράξη το "ποτέ ξανά"

Δ. Παπαδημούλης: Τώρα είναι η ώρα του εθνικού πένθους και όχι του καταλογισμού ευθυνών - Πρέπει, όμως, και αυτό να ακολουθήσει με σοβαρότητα και με ψυχραιμία, για να γίνει πράξη το



Δημ. Παπαδημούλης: «Τώρα είναι η ώρα του εθνικού πένθους και όχι του καταλογισμού ευθυνών. Πρέπει, όμως, και αυτό να ακολουθήσει με σοβαρότητα και με ψυχραιμία, για να γίνει πράξη το ‘ποτέ ξανά’ – Οι παραιτήσεις να μην γίνουν γομολάστιχα των μεγάλων ευθυνών που υπάρχουν…»

«Μακριά από εμένα κάθε προσπάθεια τυμβωρυχίας πάνω στην σιδηροδρομική τραγωδία. Την ζήσαμε αυτή την προσπάθεια να μπει στο πολιτικό-κομματικό χρηματιστήριο μια τραγωδία. Και με το Μάτι και με τη Μάνδρα... Αλλά θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη φορά η υπόθεση θα αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα και ήθος. Διότι karma is a bitch!»

«Με αφορμή την καταδίκη του Νίκου Παππά για παράβαση καθήκοντος θα έπρεπε να σκεφτούμε χωρίς τα χρωματιστά γυαλιά της κομματικής σκοπιμότητας τί σημαίνει πραγματικά παράβαση καθήκοντος»

Συνέντευξη Δημ. Παπαδημούλη στον ρ/στ Αθήνα 98,4 FM

«Τώρα είναι η ώρα του εθνικού πένθους και όχι του καταλογισμού ευθυνών. Πρέπει, όμως, και αυτό να ακολουθήσει με σοβαρότητα και με ψυχραιμία, για να γίνει πράξη το ‘ποτέ ξανά’», τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και Αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Δημήτρης Παπαδημούλης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 98,4 FM.

Ερωτηθείς για τη μη συμμόρφωση της Ελλάδας στον κανονισμό περί "Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου" απάντησε: «Στην Ελλάδα είμαστε τελευταίοι σε ό,τι αφορά την κατάσταση των σιδηροδρόμων και των τρένων. Ενώ παγκοσμίως τα τρένα θεωρούνται ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς από τα αεροπλάνα ή τις οδικές μεταφορές, στη χώρα μας ισχύει το αντίστροφο. Είναι τραγικό το ότι κανείς μπορεί να ξέρει πλέον, μέσω των ηλεκτρονικών μέσων, πόσο απέχει ένας ντελιβεράς από το σπίτι του ή το μαγαζί του, αλλά τα τρένα στην Ελλάδα να κινούνται ακόμη χειροκίνητα. Ενώ μάλιστα έχουν δαπανηθεί δισεκατομμύρια».

Ο ίδιος συνέχισε: «Για να έλθει στις 13 Φεβρουαρίου, και να ανακοινωθεί στις 15/2, η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μη εφαρμογή της οδηγίας, είχε προηγηθεί το Δεκέμβριο του 2020 μια "κίτρινη κάρτα" και μια "πορτοκαλί κάρτα" το Δεκέμβριο του 2021. Το ερώτημα είναι τί έγινε ή γιατί δεν έγιναν αυτά που έπρεπε να γίνουν για να αποφύγουμε την καταδίκη. Στο θέμα αυτό χρειάζεται, με πολλή σοβαρότητα και χωρίς μικροπολιτική, να αναληφθούν ευθύνες και κυρίως να γίνουν έργα, γιατί την επομένη ενός τέτοιου δράματος ακούγονται... παχιά λόγια αλλά το ζητούμενο είναι να έχουμε αποτέλεσμα. Και εδώ δυστυχώς υπάρχει ένα τεράστιο έλλειμμα συνέπειας και υλοποίησης δεσμεύσεων».

Ακολουθεί πλήρης η συνέχεια της συνέντευξης:

- Το γεγονός ότι δεν ανταποκριθήκαμε στην ευρωπαϊκή οδηγία, και μάλιστα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο που θέσατε, σχετίζεται με αδιαφορία, με σκοπιμότητα ή με αδυναμία;

«Είτε είναι αδιαφορία, είτε είναι ανικανότητα, είτε εξυπηρέτηση συμφερόντων, είτε διαπλοκή, αυτό δεν αλλάζει τα πράγματα. Αντί να κάνω ερμηνείες και δίκη προθέσεων, θα είχε ενδιαφέρον να μας πουν οι πολιτικά αρμόδιοι και όχι η τελευταία τρύπα της φλογέρας γιατί δεν έγιναν αυτά που έπρεπε. Επίσης επειδή βγήκε στο φως το δημοσιότητας μια δραματική επιστολή που συνόδευσε την παραίτηση -τον περασμένο Απρίλιο, ένα χρόνο πριν- του υπευθύνου ασφαλείας, να μας πουν οι από πάνω από αυτόν τί έκαναν με αυτή την επιστολή η οποία προανήγγειλε το δυστύχημα...»

- Εκ του αποτελέσματος τίποτα...

«Διάβαζα σήμερα και μια επιστολή του επικεφαλής του ΟΣΕ προς την πολιτική ηγεσία, τον πρώην υπουργό κ. Καραμανλή, που επεσήμανε τον κίνδυνο και την καθυστέρηση. Δεν ξέρω πώς απαντήθηκε... Νομίζω ότι οι παραιτήσεις, αν και αναμενόμενες και εν μέρει αναγκαστικές, δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως γομολάστιχα».

- Εννοείτε για να αποσιωπηθούν ευθύνες;

«Ναι, ναι. Και να πω και κάτι ακόμη. Μακριά από εμένα κάθε προσπάθεια τυμβωρυχίας. Την ζήσαμε αυτή την προσπάθεια να μπει στο πολιτικό-κομματικό χρηματιστήριο μια τραγωδία. Και με το Μάτι και με τη Μάνδρα... Θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη φορά η υπόθεση θα αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα και ήθος. Για να μην γίνει εφαλτήριο. Διότι karma is a bitch!

Θέλουμε αποτελέσματα πλέον. Έχουμε μια "Ελλάδα 2.0" στα χαρτιά και στην προπαγάνδα μονάχα. Η τραγωδία ήταν ότι την ίδια ημέρα, χθες στις 12μμ, ο κ. Μητσοτάκης προγραμμάτιζε να διαφημίσει το ηλεκτρονικό σύστημα σηματοδότησης των σηματοδρόμων στη βόρεια Ελλάδα. Το τραγικό δυστύχημα αποκάλυψε ότι δεν υπάρχει όμως! Διαβάζω σήμερα ότι ακόμη και στο δρομολόγιο προς το αεροδρόμιο λειτουργεί χειροκίνητα το σύστημα».

- Ναι υπάρχει καταγγελία και για αυτό...

«Ας σοβαρευτούμε επιτέλους και ας δούμε την πραγματικότητα κατάματα. Και το μόνο πολιτικό σχόλιο που θέλω να κάνω είναι το εξής: με αφορμή την καταδίκη του Νίκου Παππά για παράβαση καθήκοντος θα έπρεπε να σκεφτούμε χωρίς τα χρωματιστά γυαλιά της κομματικής σκοπιμότητας τί σημαίνει πραγματικά παράβαση καθήκοντος. Όταν τελειώσει αυτό το ανείπωτο πένθος».

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ