ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/03/2023

Σ. Φάμελλος​: Με τη σημερινή κινητοποίηση οι πολίτες διεκδικούν σεβασμό μπροστά στην τραγωδία στα Τέμπη

Σ. Φάμελλος​: Με τη σημερινή κινητοποίηση οι πολίτες διεκδικούν σεβασμό μπροστά στην τραγωδία στα Τέμπη



 «Η σημερινή μέρα δεν είναι μόνο αφιερωμένη στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την τραγωδία στα Τέμπη αλλά και στις γυναίκες. Εκατόν εξήντα έξι (166) χρόνια μετά την 8η Μάρτη του 1857 και τη διαμαρτυρία των εργατριών στην κλωστοϋφαντουργία της Νέας Υόρκης σήμερα τιμάμε τον αγώνα των γυναικών για ίσα δικαιώματα, αμοιβές, ενάντια στην καταπίεση και τις έμφυλες διακρίσεις αλλά και τασσόμαστε δίπλα τους στον αγώνα για τη νομική κατοχύρωση της γυναικοκτονίας», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στον τηλεοπτικό σταθμό της «ΕΡΤ1» και στην εκπομπή «Συνδέσεις».

Σημείωσε πως οι πολίτες με τη σημερινή κινητοποίηση διεκδικούν σεβασμό μπροστά στην τραγωδία στα Τέμπη. «Δηλαδή απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και φυσικά δικαιοσύνη. Απαντήσεις στο πώς συνέβη αυτή η τραγωδία αλλά και απαντήσεις για το πώς θα διασφαλίσει η πολιτεία ότι δεν θα επαναληφθεί ποτέ ξανά ένα τέτοιο τραγικό δυστύχημα. Η κυβέρνηση όμως περιορίζεται στο να «μοιράζει» ευθύνες σε άλλους, σε μία προσπάθεια να αποφύγει και να κρύψει τη δική της ευθύνη. Σαφέστατα και υπάρχουν και ανθρώπινα λάθη αλλά η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ότι αυτά προλαμβάνονται και ότι δεν οδηγούν τα λάθη αυτά σε ατυχήματα, ιδιαίτερα αυτά που αμφισβητούν το υπέρτατο αγαθό της ανθρώπινης ζωής».

Έθεσε στη συνέχει το ερώτημα αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη επένδυσε σε συστήματα ασφαλείας στις σιδηροδρομικές υποδομές, εάν αυτά υπήρχαν και εάν λειτουργούσαν. «Υπάρχει λοιπόν, εκτός από το ανθρώπινο λάθος και έλλειμμα και υποβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

Ο Σ.Φάμελλος επισήμανε ακόμη ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τον Προμαχώνα το 2018 με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω σε ρήγματα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης και μεγάλο μέρος των συμβάσεων για την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που η κυβέρνηση ΝΔ έπρεπε να είχε ολοκληρώσει έως το τέλος του 2020. «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις μαζί με τη χρεωκοπία της χώρας μάς κληροδότησαν και τη χρεωκοπία των σιδηροδρόμων. Τροποποιήσαμε τη σύμβαση 717 μετά και την παρέμβαση της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου για την τηλε-διοίκηση και παραδώσαμε στην κυβέρνηση της ΝΔ ένα δρομολογημένο έργο που ενώ θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα σε ένα έτος, αυτό δε συνέβη ποτέ».

Όσον αφορά τη μετάταξη του σταθμάρχη υπογράμμισε πως ακόμη και ο βουλευτής της ΝΔ, κος Τζαβάρας, παραδέχθηκε εχθές ότι ήταν παράνομη εφόσον υπερέβη το απαιτούμενο ηλικιακό όριο. «Αυτό, την παράβαση ορίου ηλικίας, επιβεβαιώνει και η Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο κος Καραμανλής μία εβδομάδα μετά την μετάταξη για να αλλάξει το εν λόγω ηλικιακό όριο».

Έθεσε δε κάποια βασικά ερωτήματα: Γιατί δεν υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης, γιατί δεν επισκευάστηκε το σύστημα τηλε-διοίκησης Λάρισας μετά την πυρκαγιά του 2019, γιατί δεν υπήρχε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου και ασφάλειας στην Αθήνα; «Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι «εργαλεία» ασφάλειας. Τίθεται επίσης το ερώτημα γιατί η κυβέρνηση και ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μείωσε τις υποχρεώσεις της εταιρείας Hellenic Train όταν τον Ιούλιο του 2022 επέλεξε να τροποποιήσει τη σύμβαση μειώνοντας τις υποχρεώσεις της εταιρείας κατά 600 εκατομμύρια; Γιατί αφαιρέθηκε η υποχρέωση της πολιτείας για τηλε-διοίκηση και τηλε-έλεγχο; Όλα αυτά πρέπει να απαντηθούν ώστε να ανακτηθεί η αξιοπιστία στις υποδομές που οφείλει να ελέγχει η πολιτεία, αλλά και στην πολιτική».

Ερωτηθείς τέλος για σημερινά πρωτοσέλιδα που ασχολούνται με τις μετατάξεις που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ απάντησε ότι: «Πρόκειται για μία συντεταγμένη προσπάθεια να αλλάξει η ατζέντα ενώ η κυβέρνηση δεν έχει δώσει τις απαντήσεις που οφείλει και της ζητά η κοινωνία. Προφανώς και δεν μας πειράζει να γίνει έλεγχος σε όλα αλλά η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για τις ευθύνες για το δυστύχημα!».

Σ.Φάμελλος στο «Ναυτεμπορική TV»: Η ελληνική κοινωνία απαιτεί λύσεις και απαντήσεις

«Είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από την τραγωδία στα Τέμπη και ό,τι και να πούμε δεν μπορεί να αναπληρώσει την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Για αυτό όλοι, ο πολιτικός κόσμος και ακόμη περισσότερο η κυβέρνηση οφείλει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτική και να μην πυροδοτεί το θυμό και αντισυστημικές, αντιπολιτικές αντιδράσεις της ελληνικής κοινωνίας. Κακώς ο κος Μητσοτάκης επέλεξε να κάνει τον «πραγματογνώμονα» την επόμενη μέρα της τραγωδίας μιλώντας για ανθρώπινο λάθος. Οφείλουμε όμως να βρούμε λύσεις για την ασφάλεια και απαντήσεις για το δυστύχημα, αυτό ζητούν οι πολίτες», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό «Ναυτεμπορική TV» και στο δημοσιογράφο, Μιχάλη​ Ψύλλο. «Χρειαζόμαστε μία πολιτεία και πολιτικούς που να αντέχουν να πουν μία ολόκληρη και όχι μία υποκριτική συγγνώμη, όπως έκανε ο κος Μητσοτάκης στη συνέχεια», πρόσθεσε, «πρέπει να δούμε αν η παρούσα κυβέρνηση έκανε βήματα προς τα εμπρός ή βήματα προς τα πίσω όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Μπορεί να μην έγιναν «όλα τέλεια» επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, προφανώς δεν λύθηκαν όλα τα ελλείμματα τόσων δεκαετιών, αλλά έγιναν σοβαρά βήματα μπροστά για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, παρότι ήμασταν βέβαια σε μνημόνιο και καθεστώς χρεωκοπίας. Ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη το 2018 με σήραγγες χιλιομέτρων, με γέφυρες πάνω σε ρήγματα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα ηλεκτροδότησης, καθώς και μεγάλο μέρος και ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα των συμβάσεων για την σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που η κυβέρνηση ΝΔ έπρεπε να είχε ολοκληρώσει το έργο έως το τέλος του 2020».

Σημείωσε επίσης ότι είτε τίθεται ζήτημα ανεπάρκειας της κυβέρνησης ή ακόμη και πρόθεση απαξίωσης των υποδομών για να εξυπηρετηθεί κάποιο σχέδιο παράδοσής τους σε ιδιώτες. Ο Σ.Φάμελλος στάθηκε ειδικότερα στο γεγονός ότι στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό σταθμό αλλά και σε όλο το δίκτυο από το 2019 η μέριμνα για την ασφάλεια υποχώρησε. «Μετά την πυρκαγιά στο σταθμό Ζάχαρης Λάρισας το 2019, δεν αποκαταστάθηκαν τα συστήματα τηλε-ελέγχου παρότι μπορούσαν να καλύπτουν, να έχουν εμβέλεια 110 χιλιομέτρων, με ξεκάθαρη ευθύνη του Υπουργείου. Σε αυτές τις παραλείψεις προστίθενται: ότι δε λειτουργεί το δευτεροβάθμιο όργανο ασφάλειας στην Αθήνα από το 2020 χωρίς κανείς να γνωρίζει γιατί, ότι δεν υπάρχει δεύτερος σταθμάρχης και ότι ο σταθμάρχης μετατάχθηκε κατά παράβαση του προβλεπόμενου ορίου ηλικίας. Για όλα αυτά δεν έχει απαντήσει η κυβέρνηση της ΝΔ». «Είναι δυνατόν η κυβέρνηση να προσπαθεί να αποφύγει τη συζήτηση για τις δικές της ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη και να προσπαθεί να ρίξει το βάρος σε «διαχρονικές» όπως λέει ευθύνες; Εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα και θέλουμε να γίνει σε βάθος έρευνα όσο πίσω στο παρελθόν θέλει η κυβέρνηση ακόμη και μέχρι τον Χαρίλαο Τρικούπη», είπε χαρακτηριστικά.

Έθεσε στη συνέχεια το ερώτημα: «Είναι όμως δυνατόν να μην υποβαθμίστηκαν τα συστήματα ασφαλείας εφόσον είχαμε την τελευταία τετραετία έντεκα (11) ατυχήματα - εκτροχιασμούς επί του κ. Καραμανλή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών; Είναι δυνατόν να φτάσουμε στο σημείο να παραιτηθεί ο επικεφαλής της επιτροπής ασφαλείας και του συστήματος European Traffic Control System; Είναι δυνατόν να έχουμε απεργίες μέχρι και εξώδικα των εργαζομένων στον ΟΣΕ για θέματα ασφάλειας; Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι επί κυβέρνησης Μητσοτάκη υποβαθμίστηκε η ασφάλεια στους σιδηροδρόμους και οι δημόσιες πολιτικές».

«Χρειαζόμαστε άμεσα απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και δεν χρειάζεται να επιχειρούνται παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη, όπως έκανε με την επιστολή του προς τον κ. Ντογιάκο ο Πρωθυπουργός. Απαντήσεις γιατί ο κος Καραμανλής δεν άκουσε τους εκπροσώπους των εργαζομένων που επισήμαιναν τα προβλήματα, δεν έλαβε υπόψη του την παραίτηση του επικεφαλής ασφαλείας, τους εκτροχιασμούς, αλλά και έφτασε να ειρωνεύεται εμάς και γενικότερα την αντιπολίτευση ακόμη και πριν από δύο σχεδόν εβδομάδες επειδή θέταμε ζητήματα ασφαλείας και ότι θα έπρεπε να ντρεπόμαστε για αυτό. Τέτοιο ήταν το θράσος του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών». Για τη σύμβαση 717 του 2014 σημείωσε πως: «Κάναμε πράγματα που είχαν καθυστερήσει για πολλά χρόνια για το σιδηρόδρομο επί κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς ολοκληρώσαμε τη διπλή γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, το σύστημα τηλε-ελέγχου και τηλε-διοίκησης. Η τροποποίηση της σύμβασης 717 έγινε μετά από παρέμβαση της επιτροπής δημοσιονομικού ελέγχου επειδή είχε βρει παράνομα σημεία στη σύμβαση και δρομολογήθηκε τελικά η υλοποίηση της σύμβασης το 2019-2020. Η σύμβαση όμως δεν υλοποιήθηκε από τον κ. Καραμανλή και αυτό είναι κάτι που οφείλει να απαντήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ο Σ.Φάμελλος ξεκαθάρισε ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές πολιτικές αναγνώσεις. «Εμείς θέλουμε μία ισχυρή πολιτεία με ισχυρές δημόσιες υποδομές που να επικεντρώνεται και να στοχεύει στην πρόληψη και η ΝΔ θέλει μία αδύναμη πολιτεία και αποδυναμωμένες δημόσιες υποδομές ώστε να τις ξεπουλάει αφού έχουν απαξιωθεί σε ιδιώτες. Πρόκειται δηλαδή για δύο αντιδιαμετρικά αντίθετα σχέδια που το ένα βάζει σε προτεραιότητα το συμφέρον της κοινωνικής πλειοψηφίας και το άλλο το συμφέρον λίγων που βρίσκονται κοντά στο σύστημα εξουσίας». Σχετικά με τη διενέργεια εκλογών δήλωσε τέλος: «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητάει εδώ και πολύ καιρό εκλογές γιατί είναι ασταμάτητος ο κατήφορος στη χώρα τόσο στα ζητήματα δημοκρατίας, οικονομίας, ποιότητας ζωής. Σε αυτόν τον κατήφορο προστίθεται η τραγωδία στα Τέμπη και τα τεράστια ζητήματα ασφάλειας που αναδείχθηκαν με τον πλέον τραγικό τρόπο. Προβληματισμό μάς προκαλεί η απόφαση της ΝΔ να συμπεριλάβει τον κ. Καραμανλή στα ψηφοδέλτιά της στις επικείμενες εκλογές. Είναι μία αδιανόητη απόφαση που δείχνει ότι τελικά η παραίτηση του κ. Καραμανλή ήταν απλά μία κίνηση επικοινωνιακού χαρακτήρα. Είναι σίγουρο όμως ότι αυτήν τη στιγμή η κυβέρνηση έχει αποσταθεροποιηθεί περαιτέρω διότι δέχεται έντονη πίεση επειδή αποκαλύπτονται οι ευθύνες της».



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ