ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/03/2023

Ερώτηση Τζούφη - Φίλη: Απαράδεκτο το κλείσιμο του ελληνικού σχολείου Βρυξελλών

Ερώτηση Τζούφη - Φίλη: Απαράδεκτο το κλείσιμο του ελληνικού σχολείου Βρυξελλών



Εξηγήσεις για το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του ελληνικού σχολείου Βρυξελλών ζητούν η Μερόπη Τζούφη και ο Νίκος Φίλης, με ερώτηση που κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Όπως τονίζουν, οι 160 μαθητές και οι 26 εκπαιδευτικοί του σχολείου «στην καρδιά της Ευρώπης» βρέθηκαν ξαφνικά χωρίς στέγη, τρεις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, μετά την «εντολή εκκένωσης» που απέστειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αλέξανδρος Κόπτσης.

Οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνουν πως αν και υπήρχαν επίσημες προειδοποιήσεις για την ασφάλεια του κτηρίου, το υπουργείο Παιδείας αδιαφόρησε ως συνήθως και δεν προχώρησε σε χρηματοδότηση έργων βελτίωσης και ανακαίνισης. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές πέρασαν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης χωρίς να είναι βέβαιο πως και πότε θα επιστρέψουν στο κτήριο ή αν θα υπάρξει άλλη σχολική εγκατάσταση για να στεγάσει τις ανάγκες του νηπιαγωγείου, του δημοτικού, του γυμνασίου, του λυκείου και του ΤΕΓ.

Όπως αναφέρουν, το κλείσιμο του σχολείου αποτυπώνει με τον πιο τραγικό τρόπο την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, ενώ κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας για συστηματική άρνηση να αναλάβει τις ευθύνες του. Μεταξύ αυτών, οι σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι υπεράριθμες τάξεις, οι λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, οι νηπιαγωγοί που καλούνται να διδάξουν έφηβους μαθητές, τα κτηριακά ζητήματα που οδηγούν σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολείων (τώρα το ελληνικό σχολείων Βρυξελλών, πριν τρεις μήνες το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Πυθαγόρας»).

Οι τομεάρχες Παιδείας υπενθυμίζουν πως 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση τον Οκτώβριο του 2022 για τα πολλαπλά προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης της Διασποράς. Η ερώτηση παραμένει αδικαιολόγητα αναπάντητη μετά από πέντε ολόκληρους μήνες.

Στο πλαίσιο αυτό, Μερόπη Τζούφη και Νίκος Φίλης ζητούν από την υπουργό Παιδείας να απαντήσει:

- Γιατί έκλεισε το ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες και ποιοι είναι οι λόγοι ασφαλείας που επικαλείται ο γενικός γραμματέας Αλ. Κόπτσης; Ακόμα, τι έπραξε το υπουργείο για τη βελτίωση και ανακαίνιση της κτηριακής υποδομής και τι χρηματοδότηση διέθεσε;
- Πότε πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σχολείο, έχοντας εξασφαλίσει συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές; Σε αντίθετη περίπτωση, προσανατολίζεται στην ανεύρεση άλλης πιστοποιημένης σχολικής εγκατάστασης στην πόλη των Βρυξελλών και αν ναι, που θα στεγαστούν οι μαθητές μέχρι τότε;
- Για κάθε ανεπάρκεια και διαχειριστική ανικανότητα του ίδιου του υπουργείου Παιδείας θα ενεργοποιείται η τηλεκπαίδευση, σε βάρος της παιδαγωγικής και ψυχοκοινωνικής κανονικότητας των μαθητών;
- Σχεδιάζει να λάβει προσαρμοστικά μέτρα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι στις επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις πρόκειται να αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο με τους υπόλοιπους μαθητές της Διασποράς παρότι τους τελευταίους 3 μήνες θα κάνουν υποχρεωτικά τηλεκπαίδευση;
- Πόσα κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στο ελληνικό σχολείο του Βελγίου και στα ΤΕΓ παρότι το σχολικό έτος πλησιάζει στο τέλος του;
- Σκοπεύει να συμμορφωθεί με τον κανονισμό της Βουλής και να απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών με θέμα την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;

Αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Απαράδεκτο το κλείσιμο του ελληνικού σχολείου Βρυξελλών»

Με απόφαση του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, το κτήριο που στεγάζει το ελληνικό σχολείο Βρυξελλών («Κεστεκίδειο») κρίθηκε ακατάλληλο, οδηγώντας στην εκκένωση του σχολείου και τον άμεσο τερματισμό των μαθημάτων. Σημειώνεται πως στο κτήριο λειτουργούσε νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, ενώ στεγαζόταν και Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ).

Παρότι υπήρχαν επίσημες προειδοποιήσεις για την ασφάλεια του κτηρίου ήδη από τον Οκτώβριο του 2022, το υπουργείο Παιδείας αδιαφόρησε για περισσότερους από πέντε μήνες και δεν προχώρησε σε χρηματοδότηση έργων βελτίωσης και ανακαίνισης. Αντίθετα, τις προηγούμενες ημέρες, με «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο του γενικού γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης & Ειδικής Αγωγής Αλέξανδρου Κόπτση γνωστοποιήθηκε πως: «έχοντας πάντα ως γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, παρακαλούμε για την διαδικτυακή διεξαγωγή των μαθημάτων το άμεσο χρονικό διάστημα».

Χωρίς καμία προειδοποίηση, με τρόπο αιφνιδιαστικό και δίχως προετοιμασία, οι 160 μαθητές και οι 26 εκπαιδευτικοί μπήκαν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης λίγους μήνες πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς και της διεξαγωγής των πανελλήνιων εξετάσεων. Ταυτόχρονα, το «λουκέτο» στο ελληνικό σχολείο Βρυξελλών έχει προκαλέσει αναστάτωση, απόγνωση και οργή στους γονείς των μαθητών και την ελληνική κοινότητα του Βελγίου, όπως ανέδειξαν ρεπορτάζ του Newsville.be, του News247.gr και της Εφημερίδας των Συντακτών.

Το κλείσιμο του ελληνικού σχολείου στην «καρδιά της Ευρώπης» αποτυπώνει με τον πιο τραγικό τρόπο την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Αποτελεί συνέχεια της αδιαφορίας και της αδράνειας του υπουργείου Παιδείας, το οποίο αρνείται συστηματικά να αναλάβει τις ευθύνες του για τις συνθήκες διάλυσης, τις σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών, τις υπεράριθμες τάξεις, τις λιγοστές ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, του νηπιαγωγούς που καλούνται να διδάξουν έφηβους μαθητές, τα κτηριακά ζητήματα που οδηγούν σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολείων (τώρα το ελληνικό σχολείων Βρυξελλών, πριν τρεις μήνες το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Πυθαγόρας»).

Υπενθυμίζεται πως για τα πολλαπλά προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταθέσαμε κοινοβουλευτική ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας στις 25 Οκτωβρίου 2022. Η ερώτηση παραμένει αδικαιολόγητα αναπάντητη.

Σύμφωνα με τα παραπάνω,
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Γιατί έκλεισε το ελληνικό σχολείο στις Βρυξέλλες και τερματίστηκαν τα μαθήματα στο κτήριο του «Κεστεκίδειου»; Ποιους λόγους ασφαλείας επικαλείται ο γενικός γραμματέας Αλ. Κόπτσης και στη βάση ποιας εισήγησης/πορίσματος έδωσε εντολή για εκκένωση του κτηρίου;
Τι έπραξε από τον Οκτώβριο του 2022 μέχρι σήμερα και ποια ήταν η χρηματοδότηση που διέθεσε για τη βελτίωση και ανακαίνιση της κτηριακής υποδομής;
Πότε πρόκειται να επαναλειτουργήσει το σχολείο, έχοντας εξασφαλίσει συνθήκες ασφάλειας για τους μαθητές; Σε αντίθετη περίπτωση, προσανατολίζεται στην ανεύρεση άλλης πιστοποιημένης σχολικής εγκατάστασης στην πόλη των Βρυξελλών και αν ναι, που θα στεγαστούν οι μαθητές μέχρι τότε;
Για κάθε ανεπάρκεια και διαχειριστική ανικανότητα του ίδιου του υπουργείου Παιδείας θα ενεργοποιείται η τηλεκπαίδευση, σε βάρος της παιδαγωγικής και ψυχοκοινωνικής κανονικότητας των μαθητών;
Σχεδιάζει να λάβει προσαρμοστικά μέτρα για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι στις επικείμενες πανελλήνιες εξετάσεις πρόκειται να αξιολογηθούν με τον ίδιο τρόπο με τους υπόλοιπους μαθητές της Διασποράς παρότι τους τελευταίους 3 μήνες θα κάνουν υποχρεωτικά τηλεκπαίδευση;
Πόσα κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στο ελληνικό σχολείο του Βελγίου και στα ΤΕΓ παρότι το σχολικό έτος πλησιάζει στο τέλος του;
Σκοπεύει να συμμορφωθεί με τον κανονισμό της Βουλής και να απαντήσει στις ερωτήσεις των βουλευτών με θέμα την απαξίωση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τζούφη Μερόπη

Φίλης Νίκος


Η ερώτηση που κατατέθηκε τον Οκτώβριο του 2022 και παραμένει αναπάντητη




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ