ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/06/2023

Τμήμα Ναυτιλίας και Ν.Ε. Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: Επισκέψεις κλιμακίων του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά στο Πέραμα με στόχο την ενημέρωση για τις θέσεις του κόμματος

Τμήμα Ναυτιλίας και Ν.Ε. Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ: Επισκέψεις κλιμακίων του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά στο Πέραμα με στόχο την ενημέρωση για τις θέσεις του κόμματος



Κλιμάκια του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αποτελούμενα από στελέχη της Νομαρχιακής Επιτροπής και των ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Πειραιά πραγματοποιούν επισκέψεις στους χώρους εργασίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ) συνομιλώντας με εργαζόμενους στο χώρο αλλά και με μικρομεσαίους επιχειρηματίες για τις πραγματικές συνθήκες εργασίας, τις δυσκολίες που υπάρχουν αλλά και για την προοπτική ανάπτυξης του κλάδου.

Τα κλιμάκια του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ διανέμουν ενημερωτικό υλικό με τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την ανάπτυξη του κλάδου στη ΝΕΖ Πειραιά, υπενθυμίζοντας παράλληλα τον θετικό απολογισμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τον αρνητικό έως θλιβερό κυβερνητικό απολογισμό της Νέας Δημοκρατίας. Ειδικότερα, στο ενημερωτικό υλικό του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφέρονται τα ακόλουθα:

Η αύξηση της απασχόλησης στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του κλάδου και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων απαιτούν ένα καλά μελετημένο και ολοκληρωμένο σχέδιο που θα διασφαλίζει σταθερή αναπτυξιακή προοπτική.

Ένα σχέδιο που θα αξιοποιεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του κλάδου που βασίζεται στην υψηλή τεχνογνωσία, στη γεωγραφική θέση της χώρας ειδικά σε περιόδους που η ναυλαγορά κινείται σε χαμηλά επίπεδα καθώς και στη σχέση εμπιστοσύνης με την αγορά.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τέσσερα χρόνια τώρα όχι μόνο αδράνησε πλήρως αλλά κατήργησε και υποβάθμισε κάθε ελεγκτικό μηχανισμό που αφορά στην προστασία της εργασίας και της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας.

Σήμερα όχι μόνο δεν απολογείται για τα πεπραγμένα της αλλά αντίθετα, οικειοποιείται τη δουλειά των ανθρώπων του κλάδου που εξασφαλίζουν την όποια παραγωγική δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή προσπαθεί να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες της για τα εργατικά ατυχήματα που κοστίζουν ζωές. Αυτή ήταν η τάξη που διατείνεται ότι έβαλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Ζώνη.

Στις εκλογές της 25ης Ιουνίου προχωράμε μπροστά στηρίζοντας το μέλλον μας, την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και της αναπτυξιακής προοπτικής της ναυπηγοεπισκευής, ψηφίζοντας ΤΩΡΑ ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία.

Τι έπραξε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε την κατάσταση στη Ζώνη σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης και βαθιάς κρίσης. Ωστόσο, επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, την περίοδο 2015 – 2019:

ü Εκσυγχρονίστηκαν και αναβαθμίστηκαν οι δύο υφιστάμενες δεξαμενές στο Πέραμα

ü Υποχρεώθηκε ο ΟΛΠ (COSCO) στην πραγματοποίηση επενδύσεων στις υποδομές της Ζώνης ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το 2021

ü Εγκαταστάθηκε δεξαμενή χωρητικότητας 80.000 τόνων επιτρέποντας τη διείσδυση του κλάδου σε νέες αγορές με μεγαλύτερα πλοία

ü Δημιουργήθηκαν νέοι θεσμοί (Δημόσια Αρχή Λιμένων) και ενισχύθηκαν οι υφιστάμενοι (Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων) με δυνατότητες ελέγχου τόσο απέναντι στον ΟΛΠ (COSCO) για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όσο και απέναντι στους εργοδότες για θέματα εργασίας

ü Ενεργοποιήθηκαν ουσιαστικά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Υπουργείου Ναυτιλίας στο χώρο της Ζώνης σε όλους τους τομείς (υποδομές, εργασία κα)

ü Σε συνεργασία με τη συλλογική εκπροσώπηση φορέων του κλάδου και με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θεσμοθετήθηκαν προγράμματα κατάρτισης εργαζομένων σε εννέα ειδικότητες

ü Μειώθηκαν οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των μεταλλεργατών λόγω της μακροχρόνιας ανεργίας

ü Ενισχύθηκαν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί στην αγορά εργασίας όπως το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας

ü Εντάχθηκαν στη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ όροι για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έναντι του παρόχου των υποδομών που δεν επέτρεψαν μεταξύ άλλων στον ΟΛΠ να αποκτήσει άδεια ναυπηγείου,

ü Διασφαλίστηκαν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούσαν σε χώρους του ΟΛΠ, καθώς πριν τη μεταβίβαση του ΟΛΠ στην COSCO και σε συνεργασία με την κρατική διοίκηση ρυθμίστηκαν τα χρέη επιχειρήσεων, διεγράφησαν προσαυξήσεις και επεκτάθηκαν χρονικά οι συμβάσεις υποπαραχώρησης, σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και τη λήξη της Σύμβασης Παραχώρησης (2052) ώστε να μην μπορεί ο νέος ιδιοκτήτης να λειτουργήσει καταχρηστικά εις βάρος τους.

Όλα τα παραπάνω έγιναν σε μια περίοδο που η χώρα είχε οδηγηθεί στα βράχια με ισχυρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς και την υποχρέωση ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού που είχε εκκινήσει η κυβέρνηση Σαμαρά Βενιζέλου.


Τι έπραξε η Νέα Δημοκρατία ως κυβέρνηση

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντί να ισχυροποιήσει το προστατευτικό και αναπτυξιακό πλαίσιο που είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έκανε σημαντικά βήματα πίσω αφού:

Tο 2021 με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ/COSCO και Ελληνικού Δημοσίου, επέτρεψε στον ΟΛΠ να μην πραγματοποιήσει τις επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής που είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ
Κατήργησε τα διετή προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης των τεχνιτών του κλάδου που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσπίσει σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τα οποία θα υλοποιούνταν τον Σεπτέμβριο του 2019 σε εννέα ειδικότητες, για να δημιουργήσει μετά από τρία χρόνια προγράμματα μόνο για τρεις ειδικότητες.
Κατήργησε το νομοθετικό πλαίσιο για την απελευθέρωση της αγοράς συλλογής των στερεών αποβλήτων που είχε θεσμοθετηθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αυξάνοντας τα κόστη για τα πλοία που θα επιλέξουν το Πέραμα, «στέλνοντας» πελάτες σε γειτονικές χώρες, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα
Σε συνεργασία με τον ΟΛΠ (COSCO) τον Αύγουστο του 2019, υποδέχτηκαν σε πανηγυρικό κλίμα το νέο Master Plan που κατέθεσε ο ΟΛΠ, ανακοινώνοντας επενδύσεις που καταργούσαν ζωτικούς χώρους για τη ναυπηγοεπισκευή (νέος μώλος Δραπετσώνας) προς όφελος άλλων δραστηριοτήτων. Ευτυχώς υπό την πίεση όχι μόνο των υπηρεσιακών παραγόντων αλλά σύσσωμου του Πειραϊκού λαού, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων οι συγκεκριμένες προβλέψεις του Master Plan δεν εγκρίθηκαν
Κατήργησε το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ) επιβάλλοντας καθεστώς ασυδοσίας στις εργασιακές σχέσεις
Κατήργησε τη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ) που είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με αρμοδιότητες ελέγχου στο σύνολο της λιμενικής ζώνης και στη ναυπηγοεπισκευή και υποβάθμισε τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ)
Δεν ανέλαβε καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη του κλάδου και για την ενίσχυση και την προστασία της εργασίας.

Τι προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

Σήμερα, σε ένα καλύτερο περιβάλλον και με την απουσία περιορισμών του παρελθόντος, ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θεωρεί ότι η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στη Ζώνη μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.

Γι΄ αυτό προτείνουμε την:

ü Άμεση ολοκλήρωση των έργων υποδομής στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ανατρέποντας το δυσμενές πλαίσιο που έχει επιβάλλει για τον κλάδο και για την πολιτεία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

ü Περαιτέρω ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής ώστε να μπορέσει ο κλάδος να απευθυνθεί σε νέες αγορές

ü Κατάργηση όλων των αντεργατικών ρυθμίσεων της Ν.Δ. και την αποκατάσταση των βασικών αρχών των συλλογικών διαπραγματεύσεων με στόχο μεταξύ άλλων δημιουργηθεί πλαίσιο που θα διευκολύνει και την υπογραφή της τοπικής σύμβασης εργασίας

ü Ανασύσταση και ενίσχυσή της Επιθεώρησης Εργασίας, την ανασύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ) και των μηχανισμών ελέγχων των υπουργείων σε θέματα εργασίας, υγείας και ασφάλειας με την πραγματοποίηση ελέγχων σε 24ωρη βάση.

ü Ενίσχυση και επέκταση των δράσεων κατάρτισης απασχολούμενων και ανέργων στη ναυπηγοεπισκευή στη βάση του προγράμματος για εννέα ειδικότητες στον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής

ü Επαναλειτουργία του ιατρείου στο χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης

ü Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού με δράσεις ενίσχυσης στη βάση μελέτης που πραγματοποιήθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ

ü Υιοθέτηση μέτρων ενίσχυσης και στήριξης των κλάδων ναυπήγησης, επισκευής και συντήρησης πλοίων και κατασκευής σκαφών διαφόρων τύπων με έμφαση στην καινοτομία, στις νέες τεχνολογίες και με τη δυνατότητα κατασκευών που δεν θα αφορούν μόνο στη ναυτιλία

ü Ενίσχυση των επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης σε θέματα χρηματοδότησης (ενεργοποίηση αναπτυξιακής τράπεζας και ταμείου μικροπιστώσεων, αξιοποίηση πόρων του ταμείου ανάκαμψης), ρύθμισης χρεών και εκσυγχρονισμού έτσι ώστε να ισχυροποιηθούν και να μπορούν με αξιώσεις να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς για την κατασκευή πλοίων του δημοσίου (Λιμενικό, Πολεμικό Ναυτικό, Πλοηγική Υπηρεσία κα).



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ