ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

13/07/2023

Ερώτηση Μεϊκόπουλου: Το κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛ.ΤΑ. στη Νέα Ιωνία Βόλου υποβαθμίζει την καθημερινότητα των κατοίκων και δυσχεραίνει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των πολιτών στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου

Ερώτηση Μεϊκόπουλου: Το κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛ.ΤΑ. στη Νέα Ιωνία Βόλου υποβαθμίζει την καθημερινότητα των κατοίκων και δυσχεραίνει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των πολιτών στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΘΕΜΑ: Το κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛ.ΤΑ. στη Νέα Ιωνία Βόλου υποβαθμίζει την καθημερινότητα των κατοίκων και δυσχεραίνει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των πολιτών στο πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου

Η Διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.) αποφάσισαν μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου το κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων πανελλαδικά στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου αναδιάρθρωσης του Οργανισμού. Ένα εξ αυτών είναι και το υποκατάστημα ΕΛ.ΤΑ. που εξυπηρετεί την περιοχή της Νέας Ιωνίας Βόλου του οποίου η συναλλακτική δραστηριότητα ανεστάλη από τις 10 Ιουλίου 2023.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια της συστηματικής υποβάθμισης του υποκαταστήματος της Νέας Ιωνίας. Αρχικά, αποψιλώθηκε το μόνιμο προσωπικό του με τους δύο μόνιμους υπαλλήλους να μεταφέρονται στο κεντρικό υποκατάστημα του Βόλου, ενώ η σύμβαση του ενός υπαλλήλου που υπηρετούσε στη Νέα Ιωνία δεν ανανεώθηκε. Έπειτα, από τον Σεπτέμβριο του 2022, αποφασίστηκε ότι το υποκατάστημα θα λειτουργεί μόνο δύο φορές την εβδομάδα, Τρίτη και Πέμπτη από τις 8.00 π.μ. έως τις 2.00 μ.μ. Η περιορισμένη λειτουργία του υποκαταστήματος όπως ήταν αναμενόμενο δεν ήταν δυνατόν να εξυπηρετήσει επαρκώς το σύνολο των συναλλασσόμενων.

Με την υλοποίηση του νέου σχεδιασμού της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., οι πολίτες του πολεοδομικού συγκροτήματος του Βόλου εξυπηρετούνται εφεξής από τον κεντρικό κατάστημα του Βόλου και το μικρό πρακτορείο που λειτουργεί επί της οδού Ιωλκού.

Παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν ότι κανένας Δήμος δε θα μείνει χωρίς φυσικό κατάστημα και ότι η συνένωση των καταστημάτων θα οδηγήσει σε καλύτερη εξυπηρέτηση και μείωση της αναμονής, το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛ.ΤΑ. φαίνεται να παραγνωρίζει την τοπική και αυτοδιοικητική πραγματικότητα.

Μπορεί με την μεταρρύθμιση του Καλλικράτη για τους δήμους, ο Δήμος Νέας Ιωνίας να συνενώθηκε με τον Δήμο Βόλου, όμως δε λαμβάνεται υπόψη ότι η Νέα Ιωνία αποτελεί την δεύτερη σε μέγεθος δημοτική ενότητα του Νόμου Μαγνησίας που, σύμφωνα με την απογραφή του 2021, έχει συνολικό πληθυσμό 31.884 κατοίκους.

Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με το πρόβλημα της εκτεταμένης υποστελέχωσης του δικτύου φυσικών καταστημάτων στη Μαγνησία δημιουργεί εύλογα προβληματισμό για το κατά πόσο το κεντρικό κατάστημα θα μπορέσει να ανταποκριθεί στον όγκο των συναλλαγών και την εξυπηρέτηση ενός τόσο μεγάλου αριθμού πολιτών. Επιπλέον, δε φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη το ζήτημα της εξυπηρέτησης των ηλικιωμένων συμπολιτών μας που έχουν περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης.

Τα τελευταία χρόνια, άλλωστε, έχουν δημιουργηθεί σοβαρά ζητήματα με μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση επιστολών και λογαριασμών, σε σημείο μάλιστα που όταν παραδίδονται να έχουν καταστεί ήδη ληξιπρόθεσμοι, αλλά και στην καταβολή συντάξεων.

Η συρρίκνωση του δικτύου φυσικών καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ. στη Μαγνησία και τα συνεπαγόμενα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών οδηγούν στην απαξίωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών τους με συνέπεια ολοένα και περισσότεροι να στρέφονται σε εταιρείες με πολλαπλάσιο κόστος.

Επειδή, η οριστική παύσης λειτουργίας του υποκαταστήματος της Νέας Ιωνίας θα δυσχεράνει την εξυπηρέτηση των δεκάδων χιλιάδων πολιτών και θα υποβαθμίσει την καθημερινότητα και την οικονομική ζωή της περιοχής.
Επειδή, το κεντρικό κατάστημα του Βόλου με τα γνωστά προβλήματα υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει είναι αμφίβολο κατά πόσο θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε έναν ακόμα μεγαλύτερο αριθμό συναλλασσομένων.
Επειδή, όλοι οι πολίτες δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε προσιτές ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Προτίθεται να παρέμβει στην απόφαση της Διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ. προκειμένου να μην κλείσει το υποκατάστημα στην περιοχή της Νέας Ιωνίας;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της υποστελέχωσης και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση επιστολών, λογαριασμών και καταβολής συντάξεων που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στην Μαγνησία;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ