ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

29/11/2023

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Πολλά και σημαντικά τα προβλήματα στο ΚΕΔΑΣΥ Βοιωτίας

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Πολλά και σημαντικά τα προβλήματα στο ΚΕΔΑΣΥ Βοιωτίας



Με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Βοιωτίας Γιώτα Πούλου, προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κο Πιερρακάκη, και την οποία συνυπογράφουν Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητά να στελεχωθεί το «Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης» (ΚΕΔΑΣΥ) Βοιωτίας με μόνιμο προσωπικό όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων, να ενισχυθούν οι υποδομές του, και να υπάρξει μέριμνα για τη μετακίνηση του προσωπικού του, ώστε να εξασφαλιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες του.

Ταυτόχρονα, ζητεί την κάλυψη των πάγιων κενών σε κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους στα σχολεία της Βοιωτίας.

Η καθυστέρηση της εξέτασης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ένταξη και την εξέλιξή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα!

* Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Πολλά και σημαντικά τα προβλήματα στο ΚΕΔΑΣΥ Βοιωτίας»

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Βοιωτίας ως κέντρο διεπιστημονικής αξιολόγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης που καλείται να αξιολογήσει παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όλων των βαθμίδων και ολόκληρου του νομού, αντιμετωπίζει σοβαρά και ζωτικής σημασίας προβλήματα.

Με δεδομένο ότι η κάλυψη των λειτουργικών αναγκών, πανελλαδικά, ανήκει στις Περιφερειακές Ενότητες, αλλά η μισθοδοσία του προσωπικού στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αντίστοιχα και τα προβλήματά του έχουν διττό χαρακτήρα.

Εστιάζοντας πιο συγκεκριμένα στα κρίσιμα ζητήματα που έχει να διαχειριστεί το κέντρο της Βοιωτίας, το οποίο θεωρούμε ότι αποτελεί μικρογραφία όλων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., αναφέρουμε τη σοβαρή υποστελέχωση -έως ανύπαρκτη- σε μόνιμο προσωπικό. Έχει μόλις δύο μόνιμους υπαλλήλους και κάποιους αναπληρωτές, ενώ, σύμφωνα με το οργανόγραμμα, θα έπρεπε οι μόνιμοι υπάλληλοι να ανέρχονται στους δέκα. Η έλλειψη μόνιμων υπαλλήλων επιφέρει ουσιαστικές συνέπειες στη λειτουργία της δομής, διότι η επαναλαμβανόμενη αλλαγή υπαλλήλων δε βοηθά στη συνέχεια και την εις βάθος πληροφόρηση για τον φάκελο του κάθε παιδιού που αξιολογείται. Επιπρόσθετα, χάνεται σημαντικός χρόνος στην εκπαίδευση και την ενημέρωση των νέων υπαλλήλων κάθε φορά.

Το προσωπικό που απαιτείται θα πρέπει να είναι υψηλής επιστημονικής εξειδίκευσης και με εμπειρία, όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές. Ελλείψεις ωστόσο υπάρχουν και σε διοικητικό προσωπικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα τελευταία χρόνια στη Βοιωτία παρατηρείται μια κατακόρυφη αύξηση κατά 80% στη ζήτηση για παράλληλη στήριξη. Συγκεκριμένα, μέχρι τον Ιούνιο είχαν γίνει 140 αιτήσεις για αξιολόγηση παιδιών από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και άλλες 30 με την έναρξη του έτους.

Μία άλλη πτυχή προβλημάτων για τις συγκεκριμένες δομές, είναι η έλλειψη σταθερής πολιτικής κεντρικά από το Υπουργείο. Παρατηρείται «βομβαρδισμός» εγκυκλίων και διατάξεων, που πολύ συχνά είναι αντιφατικές μεταξύ τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδηγία για καθορισμό αναπληρωματικών μελών των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) με μόνιμο προσωπικό, ενώ αυτό δεν υπάρχει. Επίσης, αυτή τη στιγμή αντιστοιχεί μία Ε.Δ.Υ. σε πέντε σχολεία ενώ θα έπρεπε κάθε σχολείο να διαθέτει τη δική του.

Όλα τα παραπάνω, δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον λειτουργίας, το οποίο οδηγεί σε σοβαρές καθυστερήσεις στις διαγνώσεις.

Συμπληρωματικά, θα πρέπει να αναφέρουμε και το γεγονός ότι η μείωση των πιστώσεων για την παράλληλη στήριξη έχουν ανατρέψει τα δεδομένα που ίσχυαν από την έναρξη του θεσμού το 2010. Πλέον, δεν αντιστοιχεί μία παράλληλη στήριξη ανά ένα μαθητή αλλά ανά τρεις.

Απόρροια όλων των παραπάνω, αποτελεί η καταφυγή μαθητών προς την ιδιωτική παράλληλη στήριξη, η οποία φαίνεται ότι υπηρετεί τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία.
Σύμφωνα με καταγγελίες γονέων και φορέων των ΑμεΑ, αλλά και βάσει σχετικών δημοσιευμάτων, οι έως τώρα προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη μετά βίας καλύπτουν το 1/3 των υφιστάμενων αναγκών, τη στιγμή που εκκρεμούν και πολλές άλλες γνωματεύσεις. Τα τεράστια κενά που υπάρχουν ωθούν όσους γονείς έχουν την οικονομική δυνατότητα να προσφεύγουν στην κάλυψη των αναγκών των παιδιών τους με ιδιωτική δαπάνη.

Τέλος, άλλα θέματα που μας έχουν τεθεί αφορούν σε κατάλληλη κτηριακή υποδομή, εργονομική διευθέτηση του κτηρίου, καθώς και μέριμνα για τις μετακινήσεις του προσωπικού που αυτή τη στιγμή γίνονται αδαπάνως.
Ως εκ τούτου:
Επειδή θα πρέπει το κράτος να ενισχύει σοβαρά τις δομές στήριξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
Επειδή το υπουργείο δεν εμφανίζει σταθερή πολιτική ως προς το σοβαρό θέμα συμβουλευτικής των γονέων, εφόσον δεν υπάρχουν πια οι σχολές γονέων
Επειδή κάθε σχολείο πρέπει να έχει κοινωνική λειτουργό και ψυχολόγο και είναι δικαίωμα κάθε παιδιού και υποχρέωση της Πολιτείας να του παρέχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση
Επειδή θα πρέπει η στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. να στηρίζεται σε μόνιμο προσωπικό που θα εξασφαλίζει σταθερότητα και συνέχεια στις παρεχόμενες υπηρεσίες του
Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Θα προχωρήσει άμεσα στον μόνιμο και σε επαρκή αριθμό, διορισμό επιστημόνων όλων των ειδικοτήτων στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Βοιωτίας, ώστε να καλυφθούν όλες οι αιτήσεις γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες;

2. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα κάλυψης των πάγιων κενών στα σχολεία με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους;

3. Προτίθεται να εξετάσει ένα προς ένα τα ζητήματα που επισημαίνονται πιο πάνω για το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Βοιωτίας;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Πούλου Γιώτα

Λινού Αθηνά

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Κασιμάτη Νίνα

Μάλαμα Κυριακή

Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ