ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/02/2024

Καθοριστική συμβολή Κουντουρά στη συμφωνία της Επιτροπής TRAN για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών- Υπεύθυνη η κυβέρνηση της ΝΔ για την μη συμπερίληψη του κάθετου άξονα Ηγουμενίτσας - Δυρραχίου

Καθοριστική συμβολή Κουντουρά στη συμφωνία της Επιτροπής TRAN για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών- Υπεύθυνη η κυβέρνηση της ΝΔ για την μη συμπερίληψη του κάθετου άξονα Ηγουμενίτσας - Δυρραχίου



Επικυρώθηκε με ευρεία πλειοψηφία στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού ( TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η συμφωνία για τον αναθεωρημένο Κανονισμό σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Το ΔΕΔ-Μ είναι ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων, εσωτερικών πλωτών οδών, θαλάσσιων διαδρομών μικρών αποστάσεων και αυτοκινητοδρόμων. Συνδέει 424 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις με λιμένες, αερολιμένες και σιδηροδρομικούς τερματικούς σταθμούς. Τα έργα που ανήκουν στο ΔΕΔ-Μ έχουν την δυνατότητα χρηματοδότησης από τα Ευρωπαϊκά ταμεία.

Η Έλενα Κουντουρά, ως συντονίστρια της Ευρωομάδας LEFT στην Επιτροπή TRAN και σκιώδης εισηγήτρια, συμμετείχε ουσιαστικά στη διαμόρφωση της σχετικής Έκθεσης του Κοινοβουλίου και στις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο.

Κατέθεσε και διεκδίκησε μια σειρά από θέσεις με γνώμονα την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της Ελλάδας στις ευρωπαϊκές μεταφορές, την πράσινη μετάβαση στις μεταφορές και την ασφάλεια.

Η τελική συμφωνία περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες έχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας:

- Η δυνατότητα προσθήκης στο ΔΕΔ-Μ λιμένων με κριτήριο τη γεωστρατηγική τους σημασία. Η δυνατότητα αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη χώρα μας για τη συμπερίληψη λιμένων όπως της Αλεξανδρούπολης που δεν πληροί τα κριτήρια του Κανονισμού.

- Η ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.Πρόκειται για πολύ θετική εξέλιξη που θα ενισχύσει τη συνδεσιμότητα της χώρας με τις γειτονικές χώρες αλλά και την υπόλοιπη Ευρώπη.

- Ενίσχυση του ρόλου του σιδηροδρόμου στις μεταφορές και βελτίωση των υποδομών των σιδηροδρομικών μεταφορών με έμφαση στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των δρομολογίων.

- Έμφαση στην οδική ασφάλεια στους αυτοκινητοδρόμους και υποχρέωση δημιουργίας ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης.

Αρχικά, με πρωτοβουλία της η Έλενα Κουντουρά είχε καταθέσει πρόταση για την ενσωμάτωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ελλάδας με την Αλβανία στον διάδρομο των Δυτικών Βαλκανίων (σύνδεση Ηγουμενίτσας - Δυρραχίου). Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έκανε αποδεκτή την πρόταση της Έλενας Κουντουρά και τη συμπεριέλαβε στην πρόταση του, μία εξέλιξη πολύ θετική για τη χώρα μας.

Όμως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν στήριξε αυτή την πρόταση στο Συμβούλιο των Υπουργών της ΕΕ, με αποτέλεσμα να μην συμπεριληφθεί στην τελική συμφωνία.

Χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία. Με την κάθετη αυτή σύνδεση της χώρας μας με τα Δυτικά Βαλκάνια, που είχε προτείνει η Έλενα Κουντουρά, θα μπορούσε να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας δίδοντας τη δυνατότητα στη χώρα μας να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην περιοχή.

Ο άξονας αυτός ήταν η μόνη κάθετη σύνδεση της χώρας με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων που δεν περιλαμβανόταν στην αρχική πρόταση της Κομισιόν και θεωρείται κρίσιμης σημασίας ειδικά μετά την δημιουργία νέου οριζόντιου διαδρόμου που συνδέει την Ιταλία με την Μαύρη Θάλασσα μέσω Σόφιας, Σκοπίων και Δυρραχίου, η οποία θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά στην Εγνατία.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ