ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

10/04/2024

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ζήτημα ασφάλειας στις αερομεταφορές

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ζήτημα ασφάλειας στις αερομεταφορές



Κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας στα αεροδρόμια της χώρας - Να αποφύγουμε «εναέρια Τέμπη»

Ερώτηση 20 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Με πρωτοβουλία της Ράνιας Θρασκιά, Βουλευτή Α` Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, κατατέθηκε στη Βουλή ερώτηση με θέμα την ασφάλεια των αερομεταφορών.

Πιο συγκεκριμένα και με αφορμή το τραγικό συμβάν της απώλειας της ζωής, μετά από ανακοπή καρδιάς, στις 30/3/2024, ενός εργαζόμενου στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, εν ώρα εργασίας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», τέθηκε το ζήτημα των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην εκτέλεση της εργασίας τους, αλλά και το θέμα της παλαιότητας των μηχανημάτων και της υποστελέχωσης των υπηρεσιών της Πολιτικής Αεροπορίας. Επίσης τέθηκε το ζήτημα ανεπαρκούς λειτουργίας της ΑΠΑ, ανεξάρτητης αρχής που ίδρυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ το 2020, αλλά δεν ανταποκρίνεται στο θεσμικό της ρόλο όπως αυτός εξαγγέλθηκε, με αποτέλεσμα οι πτήσεις να μην έχουν σήμερα την απόλυτη ασφάλεια που προστάζει το δημόσιο συμφέρον.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Ζήτημα ασφάλειας στις αερομεταφορές»

Με αφορμή το τραγικό συμβάν της απώλειας της ζωής, μετά από ανακοπή καρδιάς, στις 30/3/2024, ενός εργαζόμενου στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, εν ώρα εργασίας  στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ήρθε στην επικαιρότητα το ζήτημα της ασφάλειας στις αερομεταφορές.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚ), έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα στην εκτέλεση της εργασίας τους, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για την παλαιότητα των μηχανημάτων αλλά και την υποστελέχωση των υπηρεσιών της Πολιτικής Αεροπορίας.
Πάγια αιτήματα της Ένωσης αποτελούν:
1) Η πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για την πλήρη στελέχωση όλων των μονάδων
2) Η μόνιμη παρουσία γιατρού σε όλα τα αεροδρόμια και τις επιχειρησιακές μονάδες EEK.
3) Ο εξοπλισμός όλων των μονάδων με φαρμακεία και απινιδωτές.
4) Η εφαρμογή στην πράξη συστήματος για τη διαχείριση και την πρόληψη της κόπωσης των Ελεγκτών, καθώς και συστήματος διαχείρισης στρες λόγω κρίσιμων συμβάντων, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς.
5) Η στελέχωση όλων των βαρδιών σε όλες τις μονάδες εναέριας κυκλοφορίας με τουλάχιστον δύο (2) άτομα».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έχουν ήδη συμβεί δύο μπλάκ άουτ στο σύστημα των ραντάρ, ενώ παραμένει άλυτο το σοβαρό πρόβλημα στελέχωσης όλων των μονάδων ελέγχου. Το ΚΕΠΑΘΜ για παράδειγμα, (Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών Μακεδονίας), που είναι η μεγαλύτερη μονάδα ελέγχου στη χώρα, έχει μείον 40% προσωπικό. Επίσης σε Σκιάθο, Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά, Σάμο και Χίο, οι ελεγκτές αριθμούν 2-4 συνολικά. Δηλαδή αν αρρωστήσει κάποιος, το αεροδρόμιο λειτουργεί σχεδόν οριακά. Πολλές φορές αναγκάζονται να πάρουν προσωπικό από άλλες μονάδες, για να μην κλείσουν τα αεροδρόμια. Οι οργανικές θέσεις είναι 705, οι ελεγκτές όμως είναι 570 και επιχειρησιακά αριθμούν κάτω από 500. Πρέπει επομένως να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για να εκπαιδευτούν όλοι τους.
Επειδή η ασφάλεια των αερομεταφορών είναι ζήτημα δημοσίου συμφέροντος και χρήζει άμεσης κρατικής παρέμβασης, ιδιαίτερα τώρα που πλησιάζει η τουριστική σαιζόν και οι ανάγκες θα είναι μεγαλύτερες, για να αποφύγουμε «εναέρια Τέμπη».
Επειδή αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας θέτουν κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας τόσο για την αεροναυτιλία όσο και για τους εργαζομένους, επισημαίνοντας τόσο την ύπαρξη απαρχαιωμένου εξοπλισμού και παρωχημένων ραντάρ, όσο και τη σοβαρή υποστελέχωση της υπηρεσίας.
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4757/2020 της ίδρυσης της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), που εισήγαγε η Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά προφανώς δεν ανταποκρίνεται στο ρόλο της, είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο αυτής της ανεξάρτητης αρχής να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός τι προτίθεται να πράξει, ως προς:
1. Την ασφάλεια των αερομεταφορών, ιδιαίτερα τώρα που πλησιάζει η θερινή τουριστική περίοδος;
2. Την κάλυψη των οργανικών θέσεων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, την ανανέωση του εξοπλισμού των μονάδων ελέγχου και την καλύτερη λειτουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ);

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θρασκιά Ουρανία (Ράνια)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γεώργιος

Δούρου Ειρήνη (Ρένα)

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Ηλιόπουλος Όθων

Καραμέρος Γεώργιος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κοντοτόλη Μαρίνα

Λινού Αθηνά

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Παναγιού

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ