ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

11/04/2024

Κόκκαλης σε Σταϊκούρα: Ο κλάδος των εμπόρων φορτηγών καταρρέει και η Κυβέρνηση κωφεύει

Κόκκαλης σε Σταϊκούρα: Ο κλάδος των εμπόρων φορτηγών καταρρέει και η Κυβέρνηση κωφεύει



Κατατεθείσα Αναφορά

Ο κλάδος των εμπόρων φορτηγών καταρρέει και η Κυβέρνηση αρνείται την παράταση της απαγόρευσης ταξινόμησης Φ.Δ.Χ. με προγενέστερη τεχνολογία «EURO VI» τονίζει μεταξύ άλλων ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης, με αναφορά του προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Αναλυτικότερα, ο κ. Κόκκαλης κατέθεσε ως αναφορά δημοσίευμα του ηλεκτρονικού τύπου στο οποίο φιλοξενείται επιστολή διαμαρτυρίας του Σωματείου Εμπόρων Φορτηγών Νομού Τρικάλων, στην οποία εκφράζεται η «έντονη αντίθεση τους στην νέα διάταξη του νόμου 3887/2010 (Άρθρο 18 Πρότυπα εκπομπών ρύπων φορτηγών ΔΧ) που προβλέπει ότι, από την 1η Ιανουαρίου του 2024, η χορήγηση νέων αδειών για φορτηγά δημοσίας χρήσης θα επιτρέπεται μόνο σε φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO VI D.»

Αναφέρεται ότι «Αυτό πρακτικά συνεπάγεται ότι καταργείται η εμπορία/εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών αυτής της κατηγορίας, καθώς δεν υπάρχει στόλος μεταχειρισμένων φορτηγών EURO VI D στην ευρωπαϊκή αγορά, διότι άρχισαν να παράγονται και να τίθενται στην κυκλοφορία μετά το 2020. Συνεπώς δεν έχουν ακόμη μεταπωληθεί ως μεταχειρισμένα. Αυτό σημαίνει ότι τα καταστήματά μας αφενός δεν έχουν προϊόντα να πουλήσουν εφεξής, συνεπώς θα αντιμετωπίσουμε το φάσμα του κλεισίματος» καθώς και το γεγονός ότι θα παραμείνουν αδιάθετα στα καταστήματα «μεταχειρισμένα φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO V, τα οποία έχουν νόμιμα εισαχθεί μέχρι την εφαρμογή του μέτρου από χώρες κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν κατέστη δυνατόν να εκποιηθούν και για τα οποία, βεβαίως, έχουν καταβληθεί οι προβλεπόμενες δασμοφορολογικές υποχρεώσεις προς το ελληνικό κράτος» αναφέρει το Σωματείο Εμπόρων Φορτηγών Νομού Τρικάλων.

Επισημαίνεται ότι «η ελληνική κυβέρνηση, προσφάτως, με πρόσχημα την τεχνολογική εξέλιξη και προστασία του περιβάλλοντος, υιοθέτησε και άρχισε από 1η Ιανουαρίου του 2024 να εφαρμόζει νομοθετικά μέτρα και διοικητικές πρακτικές (αντίθετες προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία), οι οποίες επιβάλλουν επιπρόσθετες και προκλητικά δυσανάλογες παρεμποδιστικές προϋποθέσεις για την εισαγωγή, ταξινόμηση και διάθεση στην ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων που προέρχονται από χώρες-κράτη μέλη της ΕΕ (δηλαδή των προϊόντων που διαθέτουμε). Συγχρόνως με αυτά τα μέτρα, τα οποία συνιστούν αθέμιτες/ανταγωνιστικές πρακτικές, προκαλεί σοβαρότατες στρεβλώσεις στο εμπόριο επαγγελματικών φορτηγών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά».

Καταγγέλλεται ότι «το μέτρο πλήττει τον ελεύθερο ανταγωνισμό σε βάρος των εισαγωγέων-εμπόρων μεταχειρισμένων φορτηγών και ευνοεί τις αντιπροσωπείες καινούργιων φορτηγών.»

Ζητείται «να παραταθεί έως την 1η Ιανουαρίου του 2025 η χορήγηση νέων αδειών κυκλοφορίας σε φορτηγά ΔΧ οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές EURO V» προκειμένου «να έχει δημιουργηθεί ικανός αριθμός-στόλος μεταχειρισμένων φορτηγών αυτοκινήτων με τις προδιαγραφές EURO VI D στις χώρες της ΕΕ, έτσι ώστε να καταστεί δυνατόν να τα εμπορεύονται και στην Ελλάδα και δύνανται να ζητήσουν άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ.»



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ