ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

02/05/2024

Θ. Ξανθόπουλος: Ο Δικαστικός Χάρτης που προτείνει η κυβέρνηση στηρίζεται αποκλειστικά σε οικονομικά κριτήρια της Παγκόσμιας Τράπεζας-Καμία σχέση με την απόφαση για το Μάτι, οι ποινικοί κώδικες που ψηφίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ

Θ. Ξανθόπουλος: Ο Δικαστικός Χάρτης που προτείνει η κυβέρνηση στηρίζεται αποκλειστικά σε οικονομικά κριτήρια της Παγκόσμιας Τράπεζας-Καμία σχέση με την απόφαση για το Μάτι, οι ποινικοί κώδικες που ψηφίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ



Θ. Ξανθόπουλος: Ο Δικαστικός Χάρτης που προτείνει η κυβέρνηση στηρίζεται αποκλειστικά σε οικονομικά κριτήρια της Παγκόσμιας Τράπεζας-Η περιφέρεια στο έλεος ιδιωτικών συμφερόντων-Καμία σχέση με την απόφαση για το Μάτι, οι ποινικοί κώδικες που ψηφίστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή την απόφαση για το Μάτι επανήλθαν με οδυνηρό τρόπο στη δημόσια σφαίρα οι ποινικοί κώδικες του ΣΥΡΙΖΑ. Καταλαβαίνω τον πόνο των συγγενών και την αγωνία της κοινωνίας αλλά για την συγκεκριμένη υπόθεση στο Μάτι, και σε νομικό και πολιτικό επίπεδο δεν έχουν καμία απολύτως σχέση οι Ποινικοί Κώδικες που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ξεκαθάρισε για άλλη μια φορά, στην αρχή της ομιλίας του στη Βουλή, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, βουλευτής Δράμας, Θεόφιλος Ξανθόπουλος. “Και οφείλω να ξαναπώ ότι δεν είναι Ποινικοί Κώδικες του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά μιας σπουδαίας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που δούλεψε 10 χρόνια”, συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στο υπό ψήφιση ν/σ αναμόρφωσης του Δικαστικού Χάρτη, παρατήρησε:

- Είναι αναγκαία η μεταρρύθμιση της δικαιοσύνης. Είμαστε πολύ χαμηλά στην ΕΕ όσον αφορά την ταχύτητα έκδοσης αποφάσεων, το κύρος της Δικαιοσύνης, τις συνθήκες απονομής. Χρειάζεται μια πολύ ουσιαστική συζήτηση για όλα αυτά. Αλλά η κυβέρνηση, με γνώμονα το πόρισμα της Παγκόσμιας Τράπεζας, πήρε μια νομοθετική πρωτοβουλία, χωρίς νομοπαρασκευαστική επιτροπή, όπως συνήθως κάνει. Αυτό από μόνο του υπονομεύει την αξιοπιστία της διαδικασίας.

- Η πρόταση της Παγκόσμιας Τράπεζας που υιοθετεί η κυβέρνηση, πρωτίστως αξιοποιεί οικονομικά στοιχεία. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η λειτουργία της Δικαιοσύνης είναι προεχόντως οικονομική ή δικαιοδοτική και κοινωνική λειτουργία, όπως πιστεύουμε εμείς. Διότι τότε πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλες παράμετροι.

- Έχουμε υποβάθμιση των Ειρηνοδικών. Επικαλείται η κυβέρνηση ότι μόνο το 20% των αποφάσεων εκδίδονται από ειρηνοδίκες. Όμως με στοιχεία του υπουργείου Δικαιοσύνης, το 2017 με 730 δικαστές, τα Ειρηνοδικεία, εξέδωσαν 58% των πολιτικών αποφάσεων, και το 2018 το 62% των αποφάσεων. Καταλαβαίνω την ασυμμετρία με κάποια πολύ μικρά Ειρηνοδικεία, αλλά αυτή η απαξίωση της δουλειάς ενός κλάδου δικαστών μας βρίσκει ριζικά αντίθετους.

- Τι απέδωσε η προηγούμενη συρρίκνωση Ειρηνοδικείων. Τι βελτίωση προέκυψε; Δυστυχώς, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, βαδίζουμε στα τυφλά.

- Πάντα υποστήριζα ότι οι Ειρηνοδίκες, έπρεπε να είναι ο εισαγωγικός βαθμός δικαστών. Τώρα έχουμε δικαστές δύο ταχυτήτων. Τουλάχιστον οι Ειρηνοδίκες με 10ετη υπηρεσία, να στελεχώνουν θέσεις στην επετηρίδα που αναλογεί στα έτη υπηρεσίας τους.

- Για ποιο εκσυγχρονισμό και ψηφιακή μετάβαση της Δικαιοσύνης μιλάτε; Εδώ δεν λειτουργεί ούτε το ηλεκτρονικό πινάκιο.

- Έχουμε καταθέσει τροπολογία για το επίδομα θέσης των δικαστικών υπαλλήλων. Οφείλει η κυβέρνηση να ανταποκριθεί.

“Τα δικαστήρια δεν είναι παραγωγική μηχανή. Είναι η παρουσία της δικαιοδοτικής λειτουργίας και του κράτους σε όλη την έκταση της χώρας. Όμως φεύγουν υπηρεσίες, κλείνουν ΕΛΤΑ και δικαστήρια. Η περιφέρεια αφήνεται στο έλεος της καθημερινότητας των ιδιωτικών συμφερόντων. Για όλα αυτά είμαστε αντίθετοι με το νομοσχέδιο, γιατί χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση”, κατέληξε ο κ. Ξανθόπουλος.

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ