ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

23/05/2024

Εισήγηση του βουλευτή Επικρατείας – Τομεάρχη Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ε. Αποστολάκη κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην Ολομέλεια της Βουλής

Εισήγηση του βουλευτή Επικρατείας – Τομεάρχη Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ε. Αποστολάκη κατά την συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στην Ολομέλεια της Βουλής



Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και λοιπές διατάξεις». Ο Ευάγγελος Αποστολάκης, βουλευτής Επικρατείας και Τομεάρχης Εθνικής Άμυνας του ΣΥΡΙΖΑ -Π.Σ. ήταν ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη συζήτηση και μέσα από την εισήγησή του ανέδειξε τις ενστάσεις επί διατάξεων του νομοσχεδίου αλλά και τις ελλείψεις, οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν για να μπορέσει να λειτουργήσει ορθά το νεοσυσταθέν Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, κυρίως όσον αφορά στην διαδικασία ενημέρωσης και λογοδοσίας της εθνικής αντιπροσωπείας, μέσω της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής. Τόνισε την ανάγκη επίτευξης διακομματικής συναίνεσης στα ζητήματα που αφορούν στην Εθνική Άμυνα της χώρας και πρόταξε για άλλη μια φορά την άμεση ανάγκη να μεριμνήσει η Κυβέρνηση για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία και έχουν αναδειχθεί σε όλο το εύρος τους από τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Αυτό ακριβώς τον σκοπό εξυπηρετούσε και η τροπολογία που κατέθεσε επί του νομοσχεδίου ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για τροποποίηση ορίων ηλικίας, αποστρατείας και συνταξιοδότησης των ΕΠΟΠ.

Τα σημαντικότερα σημεία της ομιλίας του κ. Αποστολάκη:

«…θα πρέπει η Κυβέρνηση να διαχειριστεί με λεπτότητα και σοβαρή προετοιμασία τα θέματα που έχουν προσφάτως ανακύψει και να μην πυροβολάει τα πόδια της επαναφέροντας στο τραπέζι, λόγω ας πούμε κωλυσιεργίας, θέματα τα οποία είχαν επιλυθεί προς όφελος της χώρας μας. Υπήρξε συμφωνία με την Βόρεια Μακεδονία που έλυνε πολλά και χρονίζοντα ζητήματα, που τώρα έρχονται ξανά προς συζήτηση, θεωρώ λόγω της ολιγωρίας αυτής της Κυβέρνησης. Για τη δε ανοιχτή συζήτηση με την Τουρκία, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η προετοιμασία της ελληνικής πλευράς κάθε άλλο παρά σε υψηλότατο επίπεδο είναι. Διάλογος ναι. Αλλά με προετοιμασία σε κάθε επίπεδο και με συγκεκριμένους όρους και σαφή όρια.»

«Αν μη τι άλλο, όταν συζητάμε για θέματα που άπτονται της Εθνικής Άμυνας της χώρας, η διακομματική συναίνεση θα έπρεπε να είναι κυβερνητική προτεραιότητα. Εισάγονται με το παρόν νομοσχέδιο καινοφανείς θεσμοί για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας και θα ξεκινήσω με το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας. Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ως ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία έχουμε τονίσει, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται αναβάθμιση, σε όλους τους τομείς, με σκοπό την ενίσχυση της αποτρεπτικής μας ισχύος.»

«Να σημειώσω και κάποια πράγματα που θα έπρεπε να υπάρχουν στις διατάξεις για το ΕΛΚΑΚ. Θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση η πρόβλεψη ελεγκτικών υπηρεσιών και διαδικασιών για τη λειτουργία και την αποδοτικότητα του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, όπως επίσης πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για μια απολογιστική διαδικασία. Το ΕΛΚΑΚ θα πρέπει να λογοδοτεί και στην Κυβέρνηση, στη Βουλή και στους Έλληνες πολίτες, που στην ουσία είναι αυτοί που θα το χρηματοδοτούν.»

«Επιπλέον θέλω να τονίσω τις σοβαρές μας ανησυχίες για πιθανή αξιοποίηση των αποθεματικών των Μετοχικών Ταμείων προς όφελος του ΕΛΚΑΚ και στο τέλος της ημέρας σε βάρος των μετόχων και των μερισματούχων. Να σημειώσω λοιπόν ότι σε μια τέτοια προοπτική θα μας βρείτε απέναντι.»

«Αυτό όμως που θέλω να τονίσω εδώ είναι ότι δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο πρόνοια για την αναβάθμιση των ΑΣΣΥ και αυτό είναι μια σοβαρή παράλειψη αλλά και μεγάλη αδικία, φάνηκε δε και από τα πάρα πολλά σχετικά σχόλια που υποβλήθηκαν κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Πρέπει αυτή η αδικία να αποκατασταθεί άμεσα.»

«Κλείνοντας πρέπει να πω ότι και εμείς και τα στελέχη και οι αρμόδιοι φορείς που εκπροσωπούν τους άντρες και τις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων, αναμέναμε να έρθει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο, το οποίο θα επιλύει τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη στην καθημερινότητά τους. Πέραν από την τροπολογία που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για τροποποίηση ορίων ηλικίας, αποστρατείας και συνταξιοδότησης των ΕΠΟΠ και κάποιες άλλες τροπολογίες που έχουμε δει συν το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα χρήματα για το επίδομα στόλου. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και έμειναν χωρίς μέριμνα από την Πολιτεία σοβαρά θέματα , όπως μισθολογικά ζητήματα , προβλήματα σταδιοδρομικά , προβλήματα στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ένα σωρό άλλα που δεν προλαβαίνω να τα αναφέρω αλλά που πρέπει να μας ανησυχούν και μάλιστα σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό παραιτήσεων στις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως ανέφερα και προηγουμένως, θα έπρεπε να έχουν κινητοποιήσει την ηγεσία. Εάν λοιπόν δεν φέρετε ένα νομοσχέδιο εσείς, το οποίο να μεριμνά για αυτούς τους ανθρώπους, δεσμευόμαστε από αυτό εδώ το βήμα ότι θα το πράξουμε εμείς κατά τη διακυβέρνησή μας.»


Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της εισήγησης:


Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Κύριε Υπουργέ,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ,

Θα έπρεπε ίσως να ξεκινήσω την σημερινή μου εισήγηση κατευθείαν με την αναφορά μου επί του σημερινού νομοσχεδίου. Όμως, θεωρώ ότι δεδομένης της θέσης μας και της αποστολής μας εδώ στο κοινοβούλιο, πρέπει να γίνεται αναφορά και στα σοβαρότατα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία και τους πολίτες. Για τον λόγο αυτό, θα ήθελα να τονίσω την σοβαρότητα της κατάστασης, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις και που λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας έχει άμεσο αντίκτυπο και σοβαρές συνέπειες και σε εμάς.

Όπως είχα δηλώσει και παλιότερα από την εκκίνηση της σύγκρουσης στο Ισραήλ, είχα εκφράσει την ανησυχία μου ο κίνδυνος διάχυσης της στη Μέση Ανατολή ήταν υπαρκτός. Παρατηρώντας τις τρέχουσες εξελίξεις, συνεχίζει να υπάρχει αυτός ο κίνδυνος σαν ενδεχόμενο, κάτι το οποίο βέβαια απευχόμαστε όλοι. Επειδή όμως τα ευχολόγια δεν επαρκούν, η ανάγκη παρέμβασης της Διεθνούς Κοινότητας για την ειρηνική επίλυση του προβλήματος είναι πιο επείγουσα από ποτέ. Η ανάγκη ανοίγματος όλων των διπλωματικών διαδρόμων είναι επιτακτική.

Δυστυχώς, οι αριθμοί θανάτων αμάχων, να σημειώσουμε ότι στη Γάζα έχουμε φτάσει στις 35.674 θύματα του Πολέμου μέχρι στιγμής καθώς και εκτοπισμένων είναι τόσο υψηλοί που ο ανθρώπινος εγκέφαλος αδυνατεί να τους επεξεργαστεί και αδυνατεί να το αποδεχτεί και η διεθνής κοινότητα. Στην δύσκολη εξίσωση προστίθεται και η εμπλοκή του Ιράν με το Ισραήλ, η οποία και δυναμίτισε ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Ένα όμως είναι βέβαιο και αυτό δεν είναι άλλο από τον πόνο και την αδικία που υφίστανται οι απλοί άνθρωποι. Είναι λοιπόν άμεση ανάγκη να πρυτανεύσει η λογική και να επιτευχθεί εκεχειρία και στους δύο πολέμους.

Για τα δε ημέτερα ζητήματα, τα οποία άπτονται της εξωτερικής μας πολιτικής, θα πρέπει η Κυβέρνηση να διαχειριστεί με λεπτότητα και σοβαρή προετοιμασία τα θέματα που έχουν προσφάτως ανακύψει και να μην πυροβολάει τα πόδια της επαναφέροντας στο τραπέζι, λόγω ας πούμε κωλυσιεργίας, θέματα τα οποία είχαν επιλυθεί προς όφελος της χώρας μας.

Υπήρξε συμφωνία με την Βόρεια Μακεδονία που έλυνε πολλά και χρονίζοντα ζητήματα, που τώρα έρχονται ξανά προς συζήτηση, θεωρώ λόγω της ολιγωρίας αυτής της Κυβέρνησης. Για τη δε ανοιχτή συζήτηση με την Τουρκία, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η προετοιμασία της ελληνικής πλευράς κάθε άλλο παρά σε υψηλότατο επίπεδο είναι. Διάλογος ναι. Αλλά με προετοιμασία σε κάθε επίπεδο και με συγκεκριμένους όρους και σαφή όρια.

Έρχομαι τώρα στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο, η πορεία του οποίου ξεκίνησε με μια δυσάρεστη έκπληξη. Το νομοσχέδιο αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση την Μεγάλη Τρίτη, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα όπου και παρέμεινε μέχρι την Δευτέρα 13 Μαΐου, με τις περισσότερες ενδιάμεσες μέρες να είναι αργίες. Έτσι, δεν δόθηκε στους πολίτες και στους αρμόδιους φορείς ο χρόνος για να γίνει μια σωστή ανάγνωση και επεξεργασία αλλά και υποβολή σχολίων, παρατηρήσεων ή και προτάσεων. Η ταχύτητα δε που εισήχθη το νομοσχέδιο στην Επιτροπή για επεξεργασία, κάθε άλλο παρά αρμόζει στη σοβαρότητα του κειμένου αλλά και στην σπουδαία αξία της διακομματικής συναίνεσης.

Αν μη τι άλλο, όταν συζητάμε για θέματα που άπτονται της Εθνικής Άμυνας της χώρας, η διακομματική συναίνεση θα έπρεπε να είναι κυβερνητική προτεραιότητα.

Εισάγονται με το παρόν νομοσχέδιο καινοφανείς θεσμοί για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας και θα ξεκινήσω με το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας. Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ως ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία έχουμε τονίσει, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται αναβάθμιση, σε όλους τους τομείς, με σκοπό την ενίσχυση της αποτρεπτικής μας ισχύος. Πρόκειται λοιπόν για μια πρωτοβουλία που έχει στον κορμό της θετικά χαρακτηριστικά και μπορεί να ενισχύσει την έρευνα, την καινοτομία και την τεχνολογία προσφέροντας στις Ένοπλες Δυνάμεις τις δυνατότητες για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων.

Υπάρχουν όμως σημεία, στα οποία σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να έχει γίνει καλύτερη επεξεργασία για να εξασφαλιστεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θέλω εδώ να σημειώσω ότι δημιουργεί προβληματισμό η κατανομή Μετοχικού Κεφαλαίου και αυτό γιατί αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο πιθανής μελλοντικής συμμετοχής στο ΕΛΚΑΚ φορέων έξω από τον δημόσιο πυρήνα. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, κάτι τέτοιο δεν μας βρίσκει σύμφωνους και αυτό γιατί, λόγω της ιδιαίτερης φύσης των θεμάτων που θα χειρίζεται το ΕΛΚΑΚ, αλλά και των πληροφοριών που αυτό θα επεξεργάζεται, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχει πεδίο για εξυπηρέτηση αλλότριων συμφερόντων που δεν θα έχουν σχέση με τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Εθνική Άμυνα της χώρας.

Στο ίδιο επίπεδο κινούνται και οι παρατηρήσεις μας για τη σύνθεση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Υπάρχει μια ασάφεια για το ποιες θα είναι οι ιδιότητες των μελών του ΔΣ, κάτι το οποίο δεν θα έπρεπε να συμβαίνει σε ένα νομοσχέδιο που από ότι πληροφορηθήκαμε στη συνεδρίαση της Επιτροπής ήταν έτοιμο εδώ και καιρό.

Να σημειώσω και κάποια πράγματα που θα έπρεπε να υπάρχουν στις διατάξεις για το ΕΛΚΑΚ. Θα ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση η πρόβλεψη ελεγκτικών υπηρεσιών και διαδικασιών για τη λειτουργία και την αποδοτικότητα του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, όπως επίσης πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για μια απολογιστική διαδικασία. Το ΕΛΚΑΚ θα πρέπει να λογοδοτεί και στην Κυβέρνηση, στη Βουλή και στους Έλληνες πολίτες, που στην ουσία είναι αυτοί που θα το χρηματοδοτούν.

Θα πρέπει λοιπόν και να οριστούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και να προβλεφθεί διαδικασία απολογισμού και λογοδοσίας. Επίσης για να υπάρχει διακομματική συναίνεση αλλά και ενημέρωση της εθνικής αντιπροσωπείας θα πρέπει τα όποια προγράμματα του ΕΛΚΑΚ να έρχονται προς εξέταση και συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Επιπλέον θέλω να τονίσω τις σοβαρές μας ανησυχίες για πιθανή αξιοποίηση των αποθεματικών των Μετοχικών Ταμείων προς όφελος του ΕΛΚΑΚ και στο τέλος της ημέρας σε βάρος των μετόχων και των μερισματούχων. Να σημειώσω λοιπόν ότι σε μια τέτοια προοπτική θα μας βρείτε απέναντι.

Τώρα, η αναβάθμιση των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων είναι ένα πάγιο αίτημα των στελεχών, που επιζητούσαν την ισοτιμία με τα ΑΕΙ, δεδομένων και των δυνατοτήτων που δίνονται μέσα από αυτή την. Δίνεται για παράδειγμα δυνατότητα απόκτησης μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, διασύνδεση με τα ΑΕΙ και το ΕΛΚΑΚ. Αυτό όμως που θέλω να τονίσω εδώ είναι ότι δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο πρόνοια για την αναβάθμιση των ΑΣΣΥ και αυτό είναι μια σοβαρή παράλειψη αλλά και μεγάλη αδικία, φάνηκε δε και από τα πάρα πολλά σχετικά σχόλια που υποβλήθηκαν κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης. Πρέπει αυτή η αδικία να αποκατασταθεί άμεσα. Είναι αδιανόητο να προσπαθείς να αναβαθμίσεις τα ΑΣΕΙ, και τα ΑΣΣΥ να αφήνονται στην τύχη τους, χωρίς να έχουν αυτή τη στιγμή μόνιμο διδακτικό προσωπικό ούτε το κατάλληλο οργανόγραμμα με αποτέλεσμα να μην αξιοποιούνται στο έπακρο οι υπάρχουσες δυνατότητες.

Ως προς τη σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής, η βασική μας παρατήρηση έχει να κάνει με την έλλειψη αναφοράς στην τύχη των υφιστάμενων στελεχών με κατεύθυνση πληροφορικής, τους υπάρχοντες δηλαδή «πληροφορικάριους» του Στρατού Ξηράς και της Αεροπορίας.

Πριν λοιπόν, ιδρυθεί το νέο αυτό Σώμα, θα πρέπει να έχει λυθεί το θέμα με όσους ήδη υπηρετούν για να έχουν οι άνθρωποι αυτοί μια ομαλή σταδιοδρομία και να μην βρεθούν προ εκπλήξεως. Και η ομαλή αυτή σταδιοδρομία να είναι ανεξάρτητη από την ένταξή τους η μη στο Κοινό Σώμα Πληροφορικής.

Ερχόμενος τώρα σε κάποιες επιμέρους διατάξεις, θέλω να αναφερθώ πρώτα στο άρθρο 59, για την ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ προς τα στρατιωτικά νοσοκομεία, όπου προβλέπεται η απόδοση του 90% των οφειλόμενων. Μας εξήγησε κάποια πράγματα ο κ. Υπουργός στην Επιτροπή , εμείς όμως εμμένουμε να αποδοθούν τα οφειλόμενα στο 100%. Είναι ζήτημα βιωσιμότητας και λειτουργικότητας των στρατιωτικών μας νοσοκομείων και δεν χωρούν εκπτώσεις.

Στο άρθρο 64 για την απόδοση των εσόδων από την πώληση μη επιχειρησιακά αναγκαίου εξοπλισμού, μόνον στο προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ, έχουμε αντίρρηση. Μέχρι στιγμής τα έσοδα αυτά αποδίδονταν στα Μετοχικά Ταμεία προς όφελος των στελεχών. Πρέπει λοιπόν από την όποια αξιοποίηση του υλικού αυτού, τουλάχιστον ένα σοβαρό ποσοστό να αποδίδεται στα Μετοχικά Ταμεία.

Ως προς το άρθρο 66 για το σύστημα αναδοχής φάρων, δεν θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Δεδομένου του ιδιαίτερου πλαισίου και της σημαντικότητας των φάρων δεν είναι αποδεκτή η οποιαδήποτε επιχειρηματική τους εκμετάλλευση. Ας λάβει υπόψη το σώμα ότι οι φάροι είναι ένα δίκτυο το οποίο έχει διασυνδεθεί με τον παραθερισμό των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού και όλων των υπαλλήλων του Πολεμικού Ναυτικού.

Το επίδομα στόλου, είναι στη σωστή κατεύθυνση ελπίζουμε ότι θα αποκατασταθεί η παρεξήγηση που είχε γίνει , απ΄ό,τι φαίνεται τα χρήματα είναι αρκετά, αρκεί να αποδοθούν με το σωστό τρόπο ούτως ώστε τα στελέχη να καταλάβουν ότι υπάρχει ένα σοβαρό επίδομα που είναι και ελκυστικό για να παραμένουν στο στόλο. Βλέπετε πόσα προβλήματα έχουμε και πόσες παραιτήσεις έχουν εμφανιστεί που κύριο λόγο έχουν οικονομικά προβλήματα.

Κλείνοντας πρέπει να πω ότι και εμείς και τα στελέχη και οι αρμόδιοι φορείς που εκπροσωπούν τους άντρες και τις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων, αναμέναμε να έρθει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο, το οποίο θα επιλύει τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη στην καθημερινότητά τους. Πέραν από την τροπολογία που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για τροποποίηση ορίων ηλικίας, αποστρατείας και συνταξιοδότησης των ΕΠΟΠ και κάποιες άλλες τροπολογίες που έχουμε δει συν το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα χρήματα για το επίδομα στόλου. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και έμειναν χωρίς μέριμνα από την Πολιτεία σοβαρά θέματα, όπως μισθολογικά ζητήματα, προβλήματα σταδιοδρομικά, προβλήματα στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και ένα σωρό άλλα που δεν προλαβαίνω να τα αναφέρω αλλά που πρέπει να μας ανησυχούν και μάλιστα σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό παραιτήσεων στις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως ανέφερα και προηγουμένως, θα έπρεπε να έχουν κινητοποιήσει την ηγεσία. Εάν λοιπόν δεν φέρετε ένα νομοσχέδιο εσείς, το οποίο να μεριμνά για αυτούς τους ανθρώπους, δεσμευόμαστε από αυτό εδώ το βήμα ότι θα το πράξουμε εμείς κατά τη διακυβέρνησή μας.

Σας ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ