ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

27/04/2009

Ζητείται λύση στο πρόβλημα της Ισπανικής Γλώσσας και των καθηγητών της στα ελληνικά σχολεία

Ερώτηση Π.Κοροβέση προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων



Σε ερώτησή μας, τον Ιανουάριο 2009, σχετικά με την εισαγωγή της Ισπανικής γλώσσας ως δεύτερης επιλεγόμενης γλώσσας στα σχολεία από τους Eλληνες μαθητές, το ΥΠΕΠΘ, διά στόματος κ. Λυκουρέντζου μας είχε απαντήσει:

«Από το σχολικό έτος 2009-2010, η Ισπανική Γλώσσα θα διδάσκεται, ως δεύτερη σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας ξένη γλώσσα, παράλληλα με τη Γαλλική, Γερμανική και Ιταλική, Επιπλέον, σύμφωνα με την αριθ. 110842/Δ2/29-8-2008 ΥΑ (ΦΕΚ 1743/Τ.Β729-8-2008), για την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ισπανικής Γλώσσας στα σχολεία που καθορίζονται με την αριθ. 74672/Γ2/21-7-2006 ΥΑ, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την αριθ. 95196/Γ2/17-7-2008 ΥΑ, προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που έχουν τα κάτωθι προσόντα: Πτυχίο Τμήματος Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας ή πτυχίο τμήματος Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας με κατεύθυνση Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή ισότιμο αντιστοίχου ειδικότητας ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής ή πτυχίο προγράμματος σπουδών «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια λειτουργίας του πιλοτικού προγράμματος δεν προβλέπεται η σύσταση κλάδου εκπαιδευτικού προσωπικού, παρά μόνο μετά το πέρας τουλάχιστον τριών ετών από την έναρξη εφαρμογής του προγράμματος. Δεδομένου ότι στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς ολοκληρώνεται ο κύκλος της εφαρμογής της πιλοτικής διδασκαλίας και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες σύστασης κλάδου Ισπανικής Γλώσσας, εφόσον η σύσταση αυτή υπαγορεύεται και από τις υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές αξιολογούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο».

Ωστόσο, βρισκόμαστε ήδη στο τέλος Απριλίου, εποχή όπου θα δοθούν στους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Έκτη τάξη) οι καρτέλες δήλωσης της δεύτερης ξένης γλώσσας προς επιλογή για την επόμενη σχολική χρονιά και περίοδος όπου θα γίνουν οι αιτήσεις πρόσληψης των ωρομισθίων καθηγητών για το σχολικό έτος 2009-10. Μολονότι ο κ.Κουτρουμάνος, Γενικός Διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είπε σε συνάντησή του με τον Σύλλογο Καθηγητών Ισπανικής Γλώσσας ότι με τη λήξη του πιλοτικού προγράμματος  την επόμενη σχολική χρονιά είναι προς έγκριση 15 θέσεις μονίμων καθηγητών, όμως δεν υπάρχει ένδειξη ότι έχει δοθεί η έγκριση για τον κωδικό στην ειδικότητα της Ισπανικής γλώσσας από τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για να μπορούν να γίνουν οι σχετικές αιτήσεις, αλλά και να προχωρήσουν το συντομότερο σε μόνιμες προσλήψεις.

Επίσης, δεν υπάρχει  καμία πληροφόρηση ότι η Ισπανική γλώσσα θα εμπεριέχεται ως επιλογή στις σχετικές καρτέλες, κάτι το οποίο εξαρτάται απολύτως από την επίλυση του προηγούμενου θέματος.

Με βάση τα αναφερθέντα,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Έχει υπογραφεί η σύσταση του κλάδου Ισπανικής γλώσσας (με κωδικό 40) από το ΥΠΕΠΘ και τα συναρμόδια για το ζήτημα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών;  Αν όχι, πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό και θα είναι εντός των απαραιτήτων χρονικών ορίων τόσο για την κατάθεση αιτήσεων των καθηγητών για πρόσληψη, όσο και για την συμπερίληψη της Ισπανικής στις γλώσσες επιλογής των μαθητών;

Ο ερωτών βουλευτής

Περικλής Κοροβέσης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ