ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

24/08/2009

Χωρίς τρένα κινδυνεύει να μείνει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου

Ερώτηση Π.Λαφαζάνης προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών



Σε δημοσίευμα (20/8) στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Μεσσηνίας, αναφέρονται  καταγγελίες εργαζομένων στον ΟΣΕ καθώς  και του επικεφαλής του νομαρχιακού συνδυασμού «Συνεργασία για τη Μεσσηνία» για προβλήματα στο δίκτυο ΟΣΕ Πελοποννήσου.

 Ειδικότερα γίνεται λόγος για την ταχεία φθορά των επισώτρων των αμαξοστοιχιών που κινούνται στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης και στο ανακαινισμένο τμήμα στο Ζευγολατιό. Οι ζημιές που παρουσιάζονται δεν είναι συνήθεις και μάλιστα όπως παρατηρούν εργαζόμενοι του ΟΣΕ, η κατάσταση είναι από άθλια έως τραγική αφού οι τροχοί των τρένων άντεχαν παλαιότερα 100.000 χιλιόμετρα και τώρα χαλάνε το πολύ στα 10.000 χλμ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, που μέσα σε τόσο μικρό διάστημα από την επαναλειτουργία του, έχουμε τεράστια  ζημιά στις αμαξοστοιχίες.

Με το παραπάνω πρόβλημα κινδυνεύει να μείνει σύντομα χωρίς τρένα το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας και η γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη που επαναλειτούργησε πρόσφατα, καθώς φθείρονται και χαλάνε πολύ γρήγορα οι τροχοί των συρμών με αποτέλεσμα να έχουν ήδη ακινητοποιηθεί αρκετοί.

 Οι εργαζόμενοι αποδίδουν  την πρωτοφανή συχνότητα των ζημιών στις καινούργιες ράγες στα τμήματα Κόρινθος - Τρίπολη και Ζευγολατιό - Μελιγαλάς, που είναι σκληρές και εκτιμούν ότι «μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, με μαθηματική ακρίβεια, δε θα υπάρχει τρένο να κυκλοφορεί στο νομό Μεσσηνίας και στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη»,

Ήδη 4 - 5 «ρέιλ-μπας» έχουν ακινητοποιηθεί στο μηχανοστάσιο Καλαμάτας καθώς όποια διόρθωση μπορούσε να γίνει με τον υποδαπέδιο τόρνο έχει γίνει, δεν μπορεί να γίνει καμία άλλη παρέμβαση και επομένως χρειάζονται νέοι  τροχοί με ότι αυτό σημαίνει σε κόστος.

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι και τα υπόλοιπα «ρέιλ μπας», ιδιαίτερα αυτά που κυκλοφορούν στο Κόρινθος - Τρίπολη, πάνε για ακινησία. Όπως αναφέρουν «ό,τι μπαίνει στην καινούργια γραμμή καταστρέφεται».

Τα προβλήματα αυτά είναι σε γνώση της διοίκησης του ΟΣΕ που από ότι φαίνεται αδρανεί, αδιαφορεί, σηκώνει τα χέρια και δεν πράττει απολύτως τίποτα!

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Ποια είναι η αιτία που προκάλεσε την καταστροφή των επισώτρων των περισσοτέρων αμαξοστοιχιών που κινήθηκαν από 1 Αυγούστου ως σήμερα στις γραμμές Κορίνθου- Τρίπολης και Ζευγολατιού - Μελιγαλά; Είναι αλήθεια ή όχι ότι η καταστροφή αυτή είναι  μεγάλη και θα χρειαστεί αντικατάσταση των τροχών;

2.    Είναι αλήθεια ή όχι ότι σε λίγες ημέρες δεν θα υπάρχει τρένο να κινηθεί στη γραμμή, αφού όσα κινούνται καταστρέφονται τα επίσωτρά τους; Ποιος ευθύνεται ,  και ποιος θα πληρώσει γιʼ αυτές τις ζημιές;

3.    Πως θα αντιμετωπιστεί το θέμα με τις προβληματικές ράγες στα προαναφερθέντα τμήματα του δικτύου;

Ο ερωτών βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ