ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

22/07/2010

Eισήγηση Ε.Αμμανατίδου στη συζήτηση της Βουλής για την εποπτεία ιδιωτικής ασφάλισης, Ασπίς Πρόνοια



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Αʼ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΒΟΥΛΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  Δ΄
Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του Υπουργείου Οικονομικών «Εποπτεία ιδιωτικής ασφάλισης, σύσταση εγγυητικού κεφαλαίου ιδιωτικής ασφάλισης ζωής, οργανισμοί αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης):  Το λόγο έχει η Ειδική Αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου- Πασχαλίδου.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριοι Υπουργοί, τη σημερινή συζήτηση την παρακολουθούν πάρα πολλοί συμπολίτες μας από όλη τη χώρα είτε είναι ασφαλισμένοι είτε είναι εργαζόμενοι ασφαλιστικών εταιριών που αρκετοί από αυτούς το απόγευμα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, θα έχουν συγκέντρωση έξω από τη Βουλή, διότι δεν εξαπατήθηκαν μόνο από την ασφαλιστική τους εταιρία, αλλά και από την ίδια την πολιτεία, η οποία δεν είχε διασφαλίσει με ισχυρό νομοθετικό πλαίσιο τα εγγυητικά κεφάλαια και τους εποπτικούς μηχανισμούς, τις ασφαλιστικές εταιρίες του κλάδου ζωής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας έχουν δαπανηθεί από τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και μάλιστα από τα χαμηλά και μεσαία κοινωνικά στρώματα πάρα πολλά χρήματα για ιδιωτική ασφάλιση στον κλάδο υγείας, ζωής και σύνταξης, διότι το κοινωνικό κράτος είναι κατώτερο των περιστάσεων, με ευθύνες βέβαια διαχρονικές και δικομματικές.

Επίσης, αφού αναπτύχθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες ελλείψει του κοινωνικού κράτους, όπως είπα, πολλοί συμπολίτες μας δραστηριοποιήθηκαν στις ασφαλιστικές εταιρίες και έχουμε αυτή τη στιγμή εργαζόμενους αλλά και επαγγελματίες, οι οποίοι είναι χωρίς δουλειά και εκτεθειμένοι απέναντι στους πελάτες τους. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία αυτά τα θέματα θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί.

Μεγάλες ευθύνες έχουν οι κυβερνήσεις και ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας για τη σημερινή κατάσταση, αλλά η σημερινή Κυβέρνηση είναι αυτή που επέλεξε να μας φέρει σε κατάσταση ομηρίας και σκληρής εποπτείας από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ζητώντας μάλιστα και στήριξη σε μια σειρά αντιλαϊκών μέτρων που δεν έχουν ταίρι.

Και είμαστε ακόμα στην αρχή…

Άλλωστε, τα μέτρα και το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης κατά τα άλλα, υποθηκεύει το μέλλον της χώρας μέχρι το 2060. Δηλαδή καταδικάζει, εκτός από εμάς, τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας. Η φράση «στενός κορσές μας έγινε η τρόικα» δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα, διότι από μόνη της η τρόικα δεν θα μπορούσε να έχει λόγο και να μας σφίγγει συνεχώς τη θηλιά στο λαιμό, ενώ με τη συνεργασία της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ –και όσων στήριξαν με την ψήφο τους τα απαράδεκτα μέτρα του μνημονίου- μπορεί να συγκυβερνά –αν όχι να κυβερνά- και η Βουλή να καταντήσει ένα όργανο που απλά θα ενημερώνεται για ό,τι συναποφασίσει ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Οικονομικών με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και λοιπούς εταίρους της τρόικας.

Μόλις χθες στην Ολομέλεια ψηφίσατε ένα σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Ε.Σ.Υ.» -και είναι και η κυρία Υπουργός Υγείας παρούσα-, χωρίς να υπάρχει χρηματοδότηση, χωρίς να υπάρχει καμία δέσμευση πότε επιτέλους θα καλυφθούν τα χιλιάδες κενά ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία, χωρίς να υπάρξουν υποδομές, αλλά με στόχο την εμπορευματοποίηση της δημόσιας υγείας με τη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων που θα πληρώνουν οι πολίτες.

Από την άλλη, μέσα σε αυτό το σχέδιο νόμου που έχει καταθέσει το Υπουργείο Οικονομικών και συζητούμε σήμερα, έχετε βάλει, κυρία Υπουργέ και κύριε Υφυπουργέ, ρύθμιση για τις υπέρογκες νοσοκομειακές δαπάνες, ώστε να εξοφληθούν προμήθειες φαρμακευτικού, υγειονομικού αλλά και χημικών αντιδραστηρίων υλικού με εντάλματα ή ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.

Εκχωρείτε τις απαιτήσεις των νοσοκομείων έναντι των ασφαλιστικών ταμείων στο δημόσιο, το οποίο –πέρα της υποχρηματοδότησης της υγείας και των ταμείων- χρωστά στα ασφαλιστικά ταμεία και όλα αυτά ρυθμίζονται με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις.

Έχουμε καταντήσει να είμαστε ως Κοινοβούλιο ένα σώμα τελικά ενημερωτικό, διότι οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις δεν είναι νόμοι του κράτους, δεν περνάνε από την Εθνική Αντιπροσωπεία και έτσι εμείς γινόμαστε απλοί θεατές. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η κατάσταση.

Θεωρούνται ως νόμιμες όλες οι οφειλές, απόρροια συμβάσεων, των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. που δημιουργήθηκαν μέχρι και την ψήφιση του παρόντος νόμου, παρόλο που πολλές από αυτές έχουν απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο λόγω του ότι έγιναν βεβαίως με απευθείας αναθέσεις.

Κύριε Υπουργέ, ποιος ευθύνεται για όλη αυτή την κατάσταση και ζητάτε από τους πολίτες να συμβάλουν με έκτακτες οικονομικές εισφορές; Βλέπουμε ότι αυτή η κατάσταση πάει να παγιωθεί και θεωρείτε ότι οι πολίτες είναι συνυπεύθυνοι αυτής της οικονομικής κατάρρευσης, σε μια χώρα που τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα θα περάσουν σε διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους και πολυεθνικές και οι πολίτες της θα είναι ή άνεργοι ή επισφαλώς εργαζόμενοι στους ξένους μεγαλοεπενδυτές.

Άλλωστε, οι άμεσες αποκρατικοποιήσεις είναι ο στόχος της Κυβέρνησης, αντί να εξυγιάνετε και να ενισχύσετε το δημόσιο έλεγχο, να πατάξετε τη διαφθορά και την αδιαφάνεια και να προσπαθήσετε να ανακτήσετε ό,τι έχει εκχωρηθεί. Κράτος της Ευρώπης τελικά είμαστε ή θα γίνουμε –γιατί εκεί οδηγούμαστε- μια αποικία των ισχυρών; Αυτά θα πρέπει άμεσα να τα δείτε και να μας τα απαντήσετε, τι ακριβώς θέλετε να κάνετε.

Επανερχόμενη σε αυτά που ανέφερα προηγούμενα, με αυτή τη χρόνια παθογένεια του Ε.Σ.Υ. που συνεχώς βουλιάζει αντί να αλλάζει και την ανασφάλεια που διακατέχει τους πολίτες, οι τελευταίοι ασφαλίστηκαν και στην «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» και σε άλλες εταιρίες.

Όμως, δεν είναι δουλειά του πολίτη η εποπτεία των εταιριών και οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα πρέπει να έχουν οι συγκεκριμένες εταιρίες για να μην κινδυνέψουν και τα κεφάλαια των ασφαλισμένων και οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων. Αυτό είναι δουλειά του κράτους. Τώρα έρχεστε ως πυροσβέστες να καταστείλετε την πυρκαγιά, ενώ πριν την καταστολή υπάρχει και η πρόληψη.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι επιχειρηματίες που βάρεσαν το κανόνι ή άλλοι επιχειρηματίες που θα βαρέσουν κανόνι είχαν και έχουν ασυλία και με ευθύνη και των δικών σας κυβερνήσεων.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας λίγο πριν τις εκλογές του 2009 έκανε ένα νομοθέτημα, για να ξεφύγει από μπλεξίματα που πιθανώς θα είχε με την περίπτωση της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ». Έπειτα εσείς, με τη σειρά σας, πήγατε να διαχειριστείτε αυτή την «καυτή πατάτα» και το αποτέλεσμα της προσπάθειάς σας είναι το σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα.

Αυτό που κάνετε είναι να καταργείτε την Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης και αναθέτετε την εποπτεία του ασφαλιστικού κλάδου στην Τράπεζα της Ελλάδος. Αυτό μπορεί να έχει και τα θετικά του, αλλά έχει και πολλές αρνητικές πλευρές.

Η Τράπεζα της Ελλάδος λειτουργεί με έναν ανεξάρτητο τρόπο και αυτό που πρέπει να γίνει είναι τελικά να λογοδοτεί στη Βουλή, ώστε να υπάρχει ένας έλεγχος για το χειρισμό όλης αυτής της κατάστασης, αλλά και γενικότερα για το ρόλο της Τράπεζας της Ελλάδος στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας μας.

Ανακαλούνται μέσα από αυτό το νομοσχέδιο οι αποσπάσεις από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα στην ΕΠ.Ε.Ι.Α. Όμως, το έμπειρο αυτό προσωπικό και με τους δικηγόρους της ΕΠ.Ε.Ι.Α. δεν κατευθύνεται στην Τράπεζα της Ελλάδος, όπως είναι ανάγκη να γίνει.

Για μας, θα ξανατονίσω, το πιο σημαντικό είναι η αποτελεσματικότητα, η εποπτεία και η διαφάνεια σε όλες αυτές τις υποθέσεις.

Μέσα από αυτό το νομοσχέδιο επιχειρείται η αποζημίωση των ασφαλισμένων της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» με τρόπο απαράδεκτο και επί της ουσίας ανεφάρμοστο. Προβλέπεται ως λύση του προβλήματος, υποτίθεται, η μεταβίβαση των χαρτοφυλακίων ζωής σε ανάδοχο εταιρεία. Η διαδικασία, βεβαίως, είναι γνωστή μέσα από το σχέδιο νόμου και τα εν λόγω χαρτοφυλάκια θα αναπροσαρμοστούν, καταρχήν, έπειτα από εισήγηση του επόπτη χαρτοφυλακίου ζωής, ο οποίος θα αναμορφώσει τις παροχές, με βάση τα προβλεπόμενα από το νόμο ανώτατα εγγυητικά επιτόκια.

Η Τράπεζα της Ελλάδος, ως νέα εποπτική αρχή του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης, θα απευθύνει στη συνέχεια δημόσια πρόσκληση για την πώληση του συνόλου ή μέρους του χαρτοφυλακίου και ο αγοραστής θα καταφύγει στο Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής, για να καλύψει το έλλειμμα από τις υποχρεώσεις αυτών των συμβολαίων και στα περιουσιακά στοιχεία που διαθέτουν οι εταιρείες.

Στην περίπτωση, όμως, που δεν υπάρχει ενδιαφερόμενος ανάδοχος, οι ασφαλισμένοι θα ικανοποιηθούν αποκλειστικά από το προϊόν της εκκαθάρισης, δηλαδή, μάλλον εκεί κατευθυνόμαστε.

Αν βρεθεί ανάδοχος, οι απαιτήσεις του ασφαλισμένου καλύπτονται από το νεοσυσταθέν Εγγυητικό Κεφάλαιο κατά ποσοστό 70% για το μέρος της απαίτησης που δεν αναλαμβάνεται από τον ανάδοχο και αυτό μέσω δανείου που θα λάβει το ταμείο του Εγγυητικού Κεφαλαίου με την εγγύηση του δημοσίου.

Παραμένει, όμως, άγνωστο το επιτόκιο με το οποίο θα δανειστεί το Εγγυητικό Κεφάλαιο, καθώς και το αν θα επιτραπεί στην Κυβέρνηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση να προβεί στην παροχή μιας τέτοιας εγγύησης.

Και θα ήθελα μια απάντηση σε αυτό, κύριε Υφυπουργέ, αν είστε, βεβαίως, σε θέση να μας απαντήσετε τι θα γίνει σε αυτή την περίπτωση, αν πρέπει να ερωτηθεί το ΔΝΤ, που εδρεύει στο Υπουργείο Οικονομικών;

Επιπλέον, ο ανάδοχος θα δικαιούνται και μέρος του προϊόντος της εκκαθάρισης, οπότε η αποζημίωση του ασφαλισμένου θα φτάσει πάνω από 70%-75% των απαιτήσεών του, ανάλογα, βέβαια, με την αξία του ενεργητικού που θα λάβει ο ανάδοχος από την εκκαθάριση της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ».

Σε περίπτωση τώρα που δεν βρεθεί ανάδοχος, πράγμα το οποίο είναι και το πιο πιθανό, ο ασφαλισμένος θα ικανοποιηθεί από το προϊόν της εκκαθάρισης, το οποίο, σύμφωνα με προσωρινές εκτιμήσεις, δεν θα ικανοποιήσει πάνω από το 10% έως 20% των απαιτήσεων των ασφαλισμένων.

Επίσης, προβλέπεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος μπορεί να αναστέλλει την είσπραξη των απαιτήσεων των ασφαλισμένων μέχρι και τρία χρόνια. Αυτή η δυνατότητα αναστολής, μετά και τα παραπάνω, βεβαιώνει στους ασφαλισμένους ζημιωθέντες της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» ότι δεν θα εισπράξουν τελικά τίποτα από τα χρήματα που είχαν καταβάλει.

Δεν πρέπει, βεβαίως, να παραβλέψουμε τα παρακάτω: Πρώτον, δεν δίνονται ουσιαστικά κίνητρα για να αναλάβει κάποια εταιρεία ανάδοχος. Τουλάχιστον δεν φαίνεται μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου.

Δεύτερον, τα λεγόμενα φυλάκια της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ», δηλαδή, τα υγιή συμβόλαια τα έχουν ήδη πάρει μεγάλες εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου, οπότε αυτό που έχει απομείνει από τα συμβόλαια της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» είναι τα προβληματικά και δεύτερης κατηγορίας, τα οποία οι υπόλοιπες ασφαλιστικές δεν έχουν κανένα λόγο να τα αναλάβουν. Γιʼ αυτό και το σενάριο να μην βρεθεί τελικά ανάδοχος είναι και το επικρατέστερο.

Τρίτον, η κάλυψη κατά 70% από το Εγγυητικό Κεφάλαιο των απαιτήσεων των ζημιωθέντων της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» εγείρει θέμα αντισυνταγματικότητας, καθώς το νεοϊδρυθέν Εγγυητικό Κεφάλαιο θα κληθεί να καλύψει αναδρομικές ζημιές. Είναι βέβαιο ότι οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν θα το δεχθούν και θα προσφύγουν στα δικαστήρια, τα οποία πιθανότατα θα κρίνουν το νόμο ως αντισυνταγματικό.

Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι δεν υπάρχει καμία ειδική πρόβλεψη για τους ανάπηρους ή για άτομα με ειδικές ανάγκες, τα οποία θα αντιμετωπιστούν ακριβώς όπως και όλοι οι υπόλοιποι ασφαλισμένοι. Εδώ δεν αναφέρομαι προφανώς στα νοσοκομειακά προγράμματα, αλλά σε παροχές όπως οι συντάξεις, δηλαδή, οι συντάξεις των αναπήρων θα αντιμετωπιστούν όπως και οι συντάξεις γήρατος, χωρίς καμία απολύτως ειδική πρόβλεψη και πρόνοια για τους ανθρώπους εκείνους που έχουν αυξημένα προβλήματα και ανάγκες.

Στο Βʼ Κεφάλαιο καθορίζονται οι όροι σύστασης και λειτουργίας του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής. Μέλη του θα είναι υποχρεωτικά όλες οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και για τη στήριξη του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ζωής επιβάλλεται μια τακτική εισφορά 1,5% ετησίως επί των ακαθάριστων ασφαλίστρων ζωής. Δηλαδή, καθορίζετε την εισφορά αυτή, ενώ καταλαβαίνετε ότι το ποσοστό αυτό είναι υψηλό, το οποίο το μοιράζετε από μισό στις ασφαλιστικές εταιρείες και στους ασφαλισμένους.

Οι ασφαλισμένοι είναι αυτοί που πάλι θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένα ασφάλιστρα για να καλύψουν το 0,75%, κύριε Υπουργέ, του κόστους εισφοράς προς την Τράπεζα της Ελλάδος που τους αναλογεί. Η κάλυψη που θα παρέχει το κεφάλαιο αυτό θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη, καθώς θα ανέρχεται στο 100% των απαιτήσεων των ασφαλισμένων, αλλά μέχρι του ποσού των 30.000 ευρώ ανά δικαιούχο για τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων και βεβαίως, μέχρι τα 60.000 ευρώ για τις αποζημιώσεις θανάτου και μόνιμης ολικής αναπηρίας.

Είναι προφανές ότι τα προαναφερθέντα ποσά των αποζημιώσεων είναι χαμηλά και δεν γνωρίζω αν έχετε σχέδιο αναπροσαρμογής τους.

Στο Κεφάλαιο Γʼ, με τα άρθρα και τις διατάξεις του κεφαλαίου αυτού, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους Οργανισμούς Αξιολόγησης Πιστοληπτικής Ικανότητας. Αρμόδια αρχή για την εποπτεία ορίζεται η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Δεν έχουμε, όμως, δείγματα ορθής και αντικειμενικής εποπτείας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και θεωρούμε ότι δεν θα επιτελέσει το έργο που της έχει ανατεθεί με τον καλύτερο τρόπο.

Στο Δʼ Κεφάλαιο συστήνεται Συμβούλιο Συστημικής Ευστάθειας στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα έχει ως αποστολή την ανάλυση, μελέτη και πρόληψη των κινδύνων που υπάρχουν ή μπορεί να προκύψουν στον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Στο άρθρο 21 ορίζεται ότι οι ετήσιες αποδόσεις υπέρ τρίτων του Γενικού Προϋπολογισμού του κράτους περιορίζονται στο 90% και το υπόλοιπο 10% θα αποτελέσει δημόσιο έσοδο.

Θεωρείτε ότι μπορείτε να συνεχίζετε την οικονομική πολιτική εσόδων με τέτοιους τρόπους πραξικοπηματικούς, κύριε Υπουργέ;

Καταργείται η δυνατότητα που είχε μέχρι σήμερα το Δ.Σ. του ΟΠΑΔ να παρεμβαίνει στις κοστολογήσεις ορθοπεδικών ειδών, προθεμάτων και βοηθητικών μέσων. Μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου γίνεται.

Για τις ρυθμίσεις των οφειλών των νοσοκομείων, το έθιξα στην αρχή της εισήγησής μου. Δεν θα το ξαναπώ.

Θέλω, όμως, να πω ότι στο άρθρο 24, στην παράγραφο 5α) λέτε ότι στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 47 του ν. 2238/1994 προστίθενται οι λέξεις «καθώς και το 60% των αποδοχών που λαμβάνουν λόγω της υπηρεσίας τους στο εξωτερικό».

Αυτό είναι μια ρύθμιση που δεν υπήρχε στο αρχικό σχέδιο νόμου και δεν ξέρω αν συμπεριλαμβάνεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Μπήκε εδώ. Είναι για τους διπλωματικούς ακόλουθους και για όσους είναι στο εξωτερικό. Αυτό το 60%, το επιπλέον του 20% που τους βάζετε ως μια επιπλέον εισφορά τους, δεν ανταποκρίνεται στα έξοδα που έχουν και στο ρόλο που έχουν, διότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν φύγει από το σπίτι τους, έχουν οικογένειες.

Ανάλογα με τη χώρα που βρίσκονται είναι και το ποσοστό αυτό και όσο παραπάνω χρήματα δίνονται, γιατί είναι αυξημένες οι ανάγκες να καλύψουν τα έξοδα τους στη χώρα που βρίσκονται, τόσο περισσότερα έσοδα θα έχει το Υπουργείο Οικονομικών. Γιατί το κάνετε αυτό; Θα ήθελα μια απάντηση.

Εμείς, λοιπόν, δεν μπορούμε να στηρίξουμε αυτό το νομοσχέδιο επί της αρχής. Θα το καταψηφίσουμε και στην απογευματινή συζήτηση επί των άρθρων θα τοποθετηθούμε εκτενέστερα.

Ευχαριστώ πολύ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ