ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

25/02/2013

Μαζικές απολύσεις 400 εργαζομένων στο αρχαιολογικό τμήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης - Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

Προς τους Υπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού - Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας



Στις 5/2/2013 η ανάδοχος Κοινοπραξία σε αγαστή συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ανακοίνωσαν στο Σωματείο Εργαζομένων ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ότι στις 28 Φεβρουαρίου θα προβούν σε μαζικές απολύσεις περισσότερων από 400 εργαζομένων που απασχολούνται στις αρχαιολογικές εργασίες του μετρό. Σύμφωνα δε με τους ισχυρισμούς της  εταιρίας στην παρούσα φάση της πορείας των εργασιών κατασκευής του μετρό δεν υπάρχει η δυνατότητα συνέχισης των αρχαιολογικών εργασιών. Ανακοίνωσαν μάλιστα ότι οι  απολύσεις  θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα και οι εργαζόμενοι θα επαναπροσληφθούν σε επόμενο διάστημα, χωρίς βέβαια αυτό να προσδιορίζεται χρονικά.

Οι  εργαζόμενοι όμως επισημαίνουν ότι υπάρχουν ακόμη χώροι προς αρχαιολογική διερεύνηση (Νότια είσοδος Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, Βόρεια είσοδος Συντριβανίου, Αμαξοστάσιο Πυλαίας), ενώ θα μπορούσαν να απασχοληθούν και σε τεχνικές εργασίες σε χώρους όπου οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή δεν πρόκειται να αρχίσουν άμεσα, όπως για παράδειγμα στο δεύτερο τμήμα της Αγίας Σοφίας, που παραμένει ανολοκλήρωτο, στο Παπάφειο, στο Σταθμό Πατρικίου, στη Βούλγαρη και στο εργοτάξιο της Πυλαίας το οποίο θα έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί από τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Επίσης ισχυρίζονται ότι το πραγματικό διακύβευμα των μαζικών απολύσεων είναι η επαναπρόσληψη  του προσωπικού με νέες ατομικές  συμβάσεις εργασίας, οι οποίες στους εργατοτεχνίτες θα κινούνται στα όρια της Ε.Γ.Σ.Ε.Ε., δηλαδή 586 ευρώ, και στους αρχαιολόγους θα είναι σίγουρα με όρους χειρότερους από τους ισχύοντες, καθώς η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του Συλλόγου Έκτακτων Αρχαιολόγων βάσει των όρων του άρθρου 2 της  ΠΥΣ 6/28-2-2012 έληξε τυπικά στις 14 Φεβρουαρίου 2013. Επιπροσθέτως, η συγκεκριμένη διαδικασία φυσικά αποτελεί μοναδική ευκαιρία να απαλλαγεί η Κοινοπραξία και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ  από όσους εργαζόμενους κρίνει ενοχλητικούς λόγω της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης που  ανέπτυξαν  όλο το προηγούμενο διάστημα, αξιοποιώντας έτσι στο έπακρο τις αντεργατικές μνημονιακές πολιτικές που απαλλάσουν την εργοδοσία από τις ευθύνες της και φορτώνουν τα βάρη στους εργαζόμενους.

Προς επιβεβαίωση των ισχυρισμών των εργαζόμενων θέλουμε να καταθέσουμε ότι κρούσματα τέτοιας αντεργατικής συμπεριφοράς  από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και την ανάδοχο  Κοινοπραξία είχαμε και το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν απολύθηκαν περί τους εκατό εργαζόμενους, με πρώτους όσους είχαν αναπτύξει έντονη πολιτική και συνδικαλιστική δράση, οι οποίοι φυσικά δεν επαναπροσλήφθηκαν, ενώ όσοι εργαζόμενοι κλήθηκαν να εργαστούν υποχρεώθηκαν  παράνομα να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας  με 586 ευρώ μηνιαίως . Βέβαια οι εργαζόμενοι απάντησαν με μεγάλες κινητοποιήσεις, ενώ η εργοδοσία (ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ- ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ) προσέφυγε στην προσφιλή της μέθοδο, τα δικαστήρια. Η δικαιοσύνη όμως τη συγκεκριμένη ημέρα δεν ήταν τυφλή. Οι εργαζόμενοι  δικαιώθηκαν και τα σχέδια της εργοδοσίας έμειναν κενό γράμμα.

Επειδή η αρχική πρόβλεψη της κατασκευής του έργου του ΜΕΤΡΟ  ήταν η απασχόληση 3000 εργαζομένων και ο μεγαλύτερος αριθμός δεν ξεπέρασε τους 1200 εργαζόμενους, ενώ σήμερα απασχολούνται μετά βίας 800

Επειδή και στο παρελθόν και σήμερα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των εργαζόμενων, τόσο στις αρχαιολογικές εργασίες, όσο και στον κατασκευαστικό τομέα

Επειδή είναι απαράδεκτες οι μεθοδεύσεις για την απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων από το μετρό Θεσσαλονίκης και μάλιστα σε μια πόλη η οποία μαστίζεται από μεγάλη ανεργία

Επειδή οι αρχαιολογικές και οι τεχνικές εργασίες στους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης δεν έχουν ολοκληρωθεί

Επειδή  οι μεθοδεύσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ σχετικά με τη μετατροπή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας του εργατοτεχνικού προσωπικού σε ατομικές συμβάσεις επιχειρήθηκαν και στο πρόσφατο παρελθόν και πλέον είναι καταφανείς

Ερωτώνται οι κκ. υπουργοί:

•     Με ποιους τρόπους προτίθενται να προστατέψουν τους εργαζομένους του μετρό Θεσσαλονίκης από τις καταχρηστικές και αντεργατικές συμπεριφορές της εργοδοσίας;

•     Τι μέτρα θα λάβουν ώστε να μην πραγματοποιηθούν οι παράνομες μαζικές απολύσεις των εργαζόμενων του ΜΕΤΡΟ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αναστάσιος Κουράκης

Ευαγγελία Αμμανατίδου

Γιάννης Αμμανατίδης

Ιωάννα Γαϊτάνη

Δέσποινα Χαραλαμπίδου



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ