ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

16/09/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Οι Συμφωνίες για τις αποζημιώσεις παρελθόντος των Κατασκευαστικών Κοινοπραξιών στα Έργα Παραχώρησης των τεσσάρων Αυτοκινητοδρόμων που ανακοινώθηκαν την 12 Απριλίου 2013





ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

ΘΕΜΑ: Οι Συμφωνίες για τις αποζημιώσεις παρελθόντος των Κατασκευαστικών Κοινοπραξιών στα Έργα Παραχώρησης των τεσσάρων Αυτοκινητοδρόμων (Μαλιακός – Κλειδί, Ε65, Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός), που ανακοινώθηκαν την 12 Απριλίου 2013.


Η κυβέρνηση στις 12 Απριλίου 2013 εξήγγειλε την επανεκκίνηση των  έργων στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, ανακοινώνοντας και την υπογραφή συμφωνιών με τους Παραχωρησιούχους και τις Κατασκευαστικές Κοινοπραξίες για την αποζημίωση των τελευταίων λόγω «γεγονότων καθυστέρησης ή απαλλαγής» που συνέβησαν στο παρελθόν.

Οι Συμφωνίες αυτές, όπως αναφέρουν στον τίτλο τους, αφορούν συγκεκριμένα άρθρα των Συμβάσεων Παραχώρησης και ειδικότερα αυτά που αναφέρονται σε αποζημιώσεις λόγω Γεγονότων Καθυστέρησης ή Απαλλαγής {ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Άρθρο 31.3 της Σύμβασης Παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου) ΣΥΜΦΩΝΙΑ (Άρθρα 26.1 και 26.2 της Σύμβασης Παραχώρησης για την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ, τον Ε65 και την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ)}. Τα άρθρα αυτά των Συμβάσεων Παραχώρησης προβλέπουν συγκεκριμένο τρόπο και διαδικασίες για τον καθορισμό των αποζημιώσεων αυτών, και την επίλυση τυχόν διαφωνιών που θα προέκυπταν μεταξύ των Μερών.

Κρίσιμο στοιχείο των Συμφωνιών που ανακοινώθηκαν αποτελεί το λεγόμενο «Παράρτημα Βασικών Αρχών Υπολογισμού των Απαιτήσεων λόγω Γεγονότων Καθυστέρησης». Σημαντικά στοιχεία αυτού του Παραρτήματος έχουν απολύτως ετεροβαρή χαρακτηριστικά.


Για τις αποζημιώσεις λόγω μεταχρονολογημένης κατασκευής των εργασιών, στις Συμφωνίες  της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ και του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ γίνεται αναφορά σε σταθερές  συμφωνημένες τιμές Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Ειδικότερα στη Συμφωνία της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ προβλέπεται  2,8% κατά μέσο όρο ετησίως για την περίοδο Νοέμβριος 2012 – Οκτώβριος 2015)

Στη Συμφωνία του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ προβλέπεται  2% από το μήνα 58 και μετά  αντίστοιχα.

Στη Συμφωνία της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ δε γίνεται σαφής αναφορά στον τρόπο υπολογισμού (Παράρτημα Α άρθρο ΣΤ Υπολογισμός Πρόσθετης Αναθεώρησης), ενώ στη Συμφωνία για τον Ε-65 δεν αναφέρεται αντίστοιχο είδος αποζημίωσης.

Δεδομένου ότι όλα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ καταδεικνύουν σαφή αποκλιμάκωση του ΔΤΚ λόγω της τεράστιας ύφεσης που μαστίζει την ελληνική οικονομία,  οι παραπάνω επιλογές των αναφερόμενων σταθερών τιμών δεν δικαιολογούνται σε καμία περίπτωση. Να σημειώσουμε ότι οι συνέπειες επιλογής αυτών των τιμών ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.



Ερωτάται ο κ. Υπουργός


1.    Θεωρείτε ότι η χρήση των συγκεκριμένων τιμών ΔΤΚ που έχει υπεισέλθει στις Συμφωνίες αποζημίωσης των Κατασκευαστών αποδίδει το πραγματικό ύψος της ζημιάς που υπέστησαν οι Κατασκευαστές, όπως επιτάσσουν οι Συμβάσεις Παραχώρησης;

2.    Προτίθεστε να χρησιμοποιήσετε για τους υπολογισμούς αυτού του κόστους επικαιροποίησης, λόγω μεταχρονολογημένης κατασκευής των εργασιών, τους πραγματικούς ΔΤΚ τους οποίους εκδίδει η ΕΛΣΤΑΤ και να προβείτε σε συμψηφισμό με τις τυχόν ήδη καταβληθέντα ποσά ;



Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Ουζουνίδου Ευγενία

Γεωργοπούλου Έφη

Κανελλοπούλου Μαρία

Κυριακάκης Βασίλης

Πετράκος Θανάσης

Σταθάκης Γιώργος

Χατζηλάμπρου Βασίλης




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ