ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/05/2015

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Προβλήματα συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού της χώρας, με σοβαρές συνέπειες στην κίνηση των επιβατών και στα οικονομικά του ΟΣΕ



 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

 

Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: Προβλήματα συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού της χώρας, με σοβαρές συνέπειες στην κίνηση των επιβατών και στα οικονομικά του ΟΣΕ.

 

Οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις προσπάθησαν από το 2010 να διαλύσουν τον ΟΣΕ και να εκποιήσουν τα περιουσιακά του στοιχεία. Στο πλαίσιο αυτό, αφαιρούνταν συνεχώς αρμοδιότητες από την μητρική εταιρία ΟΣΕ ΑΕ και συστήνονταν θυγατρικές εταιρίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα ίσως την ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), οι οποίες έπειτα μεταβιβάζονταν στο ΤΑΙΠΕΔ προς εκποίηση.

Ιδιαίτερα, σε ό,τι αφορά το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, πέρα από την μεταφορά του παλαιού τεχνικού του τμήματος στην θυγατρική εταιρία ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ, το υλικό καθεαυτό, μαζί με τους χώρους φύλαξής του μεταβιβάστηκε στο ελληνικό Δημόσιο, με αντάλλαγμα την ισόποση μείωση του χρέους της ΟΣΕ ΑΕ προς το τελευταίο. (Απόφαση Φ35/ΟΙΚ. 23084/1822 ΦΕΚ 923/14.4.2014). Προβλέφθηκε μάλιστα να γίνει και αποτίμηση της αξίας του υλικού αυτού καθώς και των υποδομών στις οποίες φυλάσσεται.

Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα με τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, που χρησιμοποιεί πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την εκτέλεση των δρομολογίων της. Το υλικό δε συντηρείται επαρκώς, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την κακή παροχή υπηρεσιών στους επιβάτες. Συνακόλουθο αποτέλεσμα επίσης είναι η συνεχής ματαίωση δρομολογίων και η εγκατάλειψη μεγάλου μέρους του τροχαίου υλικού.

 

Επειδή είναι απαραίτητη η στήριξη των σιδηροδρομικών μεταφορών και η ενίσχυση του ΟΣΕ

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

 Μετά από τη μεταβίβαση της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ στο ΤΑΙΠΕΔ και την εκχώρηση του τροχαίου υλικού στο Δημόσιο, ποιά είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το υλικό αυτό και πόσο κοστίζει η συντήρησή του κατ’ έτος;

Πόσο αποτιμήθηκε η αξία του τροχαίου υλικού που μεταβιβάστηκε από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο;

Πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στην επιβατική κίνηση του ΟΣΕ μετά από την μεταβίβαση του τροχαίου υλικού, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Ποιοί είναι οι λόγοι που επέβαλαν την διαδικασία πώλησης των εταιρειών αυτών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ); Υπάρχει ακόμα η πρόθεση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ ή εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις για τη συμμετοχή ιδιωτικών φορέων στις δραστηριότητες των εταιρειών αυτών (εκμετάλλευση συγκοινωνιακών υπηρεσιών, συντήρηση τροχαίου υλικού, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ κλπ.);

Πόσο κοστίζει η συντήρηση του τροχαίου υλικού κατ’ έτος και τι αριθμό εργαζομένων απασχολεί η ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ.

Προτίθενται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες προσλήψεις για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ;

 

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

 

Παρακαλούνται οι κ.κ. Υπουργοί να καταθέσουν στο Σώμα:

Τα στοιχεία οικονομικής αποτίμησης της αξίας του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Τα στοιχεία καταγραφής του τροχαίου υλικού των χώρων φύλαξης και των οικοπέδων αποθήκευσης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού.

Τα τεύχη και τους όρους του διαγωνισμού, συμπεριλαμβανόμενων τυχόν αιτιολογικών εκθέσεων, καθώς και τις προσφορές που έχουν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ.

 

Οι ερωτώσες και αιτούμενες βουλευτίνες

 

Διώτη Ηρώ

Δριτσέλη Παναγιώτα

 

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ