ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

01/03/2019

Ο Κ. Σπαρτινός για τις συμβάσεις κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος - βίντεο

Ο Κ. Σπαρτινός για τις συμβάσεις κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος - βίντεο



.

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Σπαρτινός, τοποθετήθηκε κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου όπου έγινε ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, για τις 6 συμβάσεις που αφορούν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.

Ο βουλευτής, απαντώντας στις κατηγορίες για κατάτμηση του έργου σε οκτώ εργολαβίες αντί μιας, εκτίμησε ότι αυτός ο τρόπος υλοποίησης ήταν η μόνη λύση που μπορούσε να πετύχει τέτοιες εκπτώσεις, ώστε να θεωρηθεί η Πατρών-Πύργου έργο βιώσιμο και να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. ως αυτοκινητόδρομος. Η ενιαία εργολαβία θα εξασφάλιζε τελικά μόνο κάποιες μικρές βελτιώσεις στον υπάρχοντα δρόμο (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο και χωρίς ΛΕΑ). Δηλαδή θα παρέμενε ένας δρόμος-καρμανιόλα στον οποίο έχουμε θρηνήσει πάρα πολλά θύματα.

Θύμισε επίσης την κατάληξη της σύμβασης παραχώρησης του 2006 για την Ολυμπία οδό (από την Κόρινθο μέχρι την Τσακώνα) με προϋπολογισμό περίπου 1 δις, ποσό που όταν αναλώθηκε δεν είχε καταφέρει παρά να έχουν τοποθετηθεί οι κορίνες από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, με απίστευτη ταλαιπωρία των οδηγών για πάνω από μία δεκαετία.

Αναφέρθηκε επίσης στην απένταξη το 2013 του τμήματος Πάτρα-Τσακώνα από την παραχώρηση του 2006 που είχε ως αποτέλεσμα το πάγωμα του έργου, καθώς και στην προσπάθεια εφαρμογής των παλιών, γνωστών μεθοδεύσεων στη δημοπράτηση έργων, όπως η υποδιαστασιολόγηση του δρόμου Πάτρα-Πύργος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καθορισμό στο μισό των πραγματικά απαιτούμενων αδρανών υλικών (3,5 εκατομμύρια κυβικά αντί 7 εκατομμυρίων).

Άσκησε τέλος κριτική σε όσους κατηγορούν την κυβέρνηση για κωλυσιεργία και επιδίδονται σε διασπορά ειδήσεων που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. “Εάν κάποιοι συνάδελφοι θεωρούν ότι θα μπορούσε και με αυτές τις προϋποθέσεις το έργο να έχει ξεκινήσει μερικούς μήνες νωρίτερα, εγώ θα τους θυμίσω ότι η παραχώρηση υπογράφηκε το 2006. Άρα θα μπορούσε, εάν πήγαιναν όλα καλά, να είχε γίνει μερικά χρόνια νωρίτερα, μερικές δεκαετίες νωρίτερα και καλό είναι να τα σκέφτονται όλα αυτά πριν τοποθετηθούν πάνω στη σημερινή πραγματικότητα”, είπε χαρακτηριστικά.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ