ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/02/2020

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα έργα αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα έργα αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τoν κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Έργα αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία»

Η Θεσσαλία, με βάση τον υπάρχοντα Στρατηγικό Σχεδιασμό Μεταφορών, αποτελεί την πρώτη Περιφέρεια της χώρας μας που μπορεί να αποκτήσει ολοκληρωμένο ηλεκτροκίνητο Σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδέει το σύνολο των Πρωτευουσών των Περιφερειακών της ενοτήτων.

Ήδη έχουν προχωρήσει τα έργα στο Βασικό Σιδηροδρομικό Άξονα Αθήνα –Θεσσαλονίκη, ενώ τα προηγούμενα 5 χρόνια:

1. Μελετήθηκε, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και προκηρύχθηκε η Ηλεκτροκίνηση σηματοδότηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλος - Καλαμπάκα.

2. Ικανοποιήθηκε το, από το 1992, πάνδημο αίτημα της Μαγνησίας, για μη διχοτόμηση της περιοχής της Νέας Ιωνίας από τη Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα - Βόλος, μελετήθηκε η εναλλακτική χάραξη μέσα από τη ΒΙΠΕ Βόλου, ενοποιήθηκαν 2 έργα του ΕΣΠΑ στο επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τις Υποδομές και το Περιβάλλον, προκειμένου να προκηρυχτεί ένα ενιαίο έργο και κατατέθηκαν τα τεύχη για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της Γραμμής Λάρισα - Βόλος με διέλευση από τη ΒΙΠΕ και όχι τη Νέα Ιωνία.

3. Υπογράφτηκε συνεργασία για εκπόνηση μελέτης για τη βιωσιμότητα της δημιουργίας δικτύου συνδυασμένων μεταφορών στο Νομό Μαγνησίας, με συνεργασία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΟΛΒ και μελετητή το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

4. Δρομολογήθηκε, με συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Δήμου Νοτίου Πηλίου, η υλοποίηση μελέτης από τον ΟΣΕ, για δημιουργία νέου δρόμου πρόσβασης στον Οικισμό Γατζέας Πηλίου, προκειμένου να σταματήσει η επικίνδυνη συνύπαρξη δρόμου και σιδηροδρομικής γραμμής, που υφίσταται εδώ και δεκαετίες και θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

5. Δρομολογήθηκε η συνεργασία με το Δήμο Λαρισαίων, για παραχώρηση εκτάσεων και οικημάτων εντός του Αστικού ιστού, με αντάλλαγμα την παραχώρηση στον ΟΣΕ έκτασης εκτός αστικού ιστού, για δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης και ταυτόχρονα έναρξη μελέτης βιωσιμότητας για την αλλαγή της χάραξης εντός του Αστικού ιστού της Λάρισας και ιδιαίτερα μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό και έως την έξοδο από την πόλη.

Όλες αυτές οι ενέργειες δημιουργούν νέα δεδομένα αναβάθμισης του Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία και ευρύτερα, σύγχρονες συνθήκες μεταφορών για πολίτες και εμπορεύματα και σημαντικές προοπτικές ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Πως σκέφτεται να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που υπάρχουν στο Διαγωνισμό για την Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλλο – Καλαμπάκα;

2. Πότε θα προκηρυχθεί ο Διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Λάρισα – Βόλος, με νέα χάραξη που παρακάμπτει τη Νέα Ιωνία και πως σχολιάζει ο Υπουργός τις διαρροές - που βλέπουν το φως της Δημοσιότητας – και εστιάζουν στο να μην περάσει η Γραμμή από τη ΒΙΠΕ και να συνεχίσει να διχοτομεί την περιοχή;

3. Σε ποια φάση βρίσκεται η μελέτη για τις συνδυασμένες Μεταφορές στο Νομό Μαγνησίας που εκτελεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας;

4. Πότε ο ΟΣΕ θα παραδώσει τη μελέτη για το νέο δρόμο πρόσβασης στον οικισμό Γατζέα Πηλίου και προτίθεται το Υπουργείο να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό μόλις κατατεθεί η μελέτη, όπως είχε δεσμευτεί η προηγούμενη ηγεσία;

5. Ποιος είναι ο σημερινός σχεδιασμός του ΟΣΕ για την περιοχή της Λάρισας, με βάση όσα είχαν συμφωνηθεί μεταξύ του Δήμου και της προηγούμενης Διοίκησης;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Βαγενά Άννα – Κηλαηδόνη

Βαρεμένος Γιώργος

Κόκκαλης Βασίλειος

Λάππας Σπυρίδων

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Πέρκα Θεοπίστη



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ