ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

19/03/2020

Ε. Αποστόλου - Μ. Χατζηγιαννάκης: Σύνδεση Νότιας Εύβοιας με Κυκλάδες και Ραφήνα

Ε. Αποστόλου - Μ. Χατζηγιαννάκης: Σύνδεση Νότιας Εύβοιας με Κυκλάδες και Ραφήνα



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: Σύνδεση Νότιας Εύβοιας με Κυκλάδες και Ραφήνα

Η Νότια Εύβοια, βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας και του Αιγαίου σε απόσταση λίγων ναυτικών μιλίων από την Αττική προς τα δυτικά και τις Κυκλάδες προς τα Νότια. Η περιοχή της Καρυστίας έχει 30.000 μόνιμους κατοίκους ενώ οι παραθεριστές είναι υπερδιπλάσιοι. Οι τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή του Δήμου Καρύστου είναι περίπου 80.000 ετησίως ενώ οι αντίστοιχοι επισκέπτες σε κοντινές περιοχές όπως η Ερέτρια είναι πολλαπλάσιοι.
Το λιμάνι της Καρύστου από το 1920 είχε τακτικά δρομολόγια με τη Ραφήνα και τις Κυκλάδες. Μετά την διακοπή αυτών των δρομολογίων οι Ευβοιώτες και οι τουρίστες, πρέπει να ταξιδέψουν στη Ραφήνα, για να μεταβούν στην κοντινή Άνδρο και τα άλλα Κυκλαδονήσια. Τα πλοία που ξεκινούν από τη Ραφήνα προσπερνούν την Κάρυστο σε απόσταση μόλις 3 ναυτικών μιλίων. Η απουσία της Καρύστου από τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας, τα τελευταία χρόνια, οδηγεί την περιοχή σε απομόνωση και μαρασμό.
Οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις στην Ελλάδα συνεχώς βελτιώνονται τα τελευταία χρόνια. Οι περιπτώσεις της σύνδεσης της Κύμης και του Μαντουδίου με τις Σποράδες και τον Βόλο αποτελούν θετικά παραδείγματα. Επιβεβλημένη, χρήσιμη όσο ποτέ και προσοδοφόρα για τους πλοιοκτήτες, μπορεί να είναι η δρομολόγηση επιβατικού πλοίου στη γραμμή Ραφήνα -Κάρυστος- Κυκλάδες με πιθανή προέκταση σε Αλιβέρι - Ωρωπό – Χαλκίδα με βασικά πλεονεκτήματα:
• την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Εύβοιας και γενικότερα της Κεντρικής Ελλάδας προς τις Κυκλάδες και & αντίστροφα,
• τη σύνδεση των Κυκλάδων μέσω της Εύβοιας (Κύμη-Μαντούδι) με τις Σποράδες και αντίστροφα.
• την μεγιστοποίηση του τουριστικού ρεύματος στις εμπλεκόμενες περιοχές, με την ανάπτυξη ανερχόμενων τουριστικών προϊόντων, όπως το Island hopping (περιήγηση μεταξύ νησιών), συνδυασμένα πακέτα θρησκευτικού τουρισμού (Τήνος, Όσιος Ιωάννης Ρώσος), μονοήμερες αποδράσεις για τους επισκέπτες της Εύβοιας σε κοντινά νησιά & αντίστροφα κ.ά..
• την αποσυμφόρηση των λιμανιών του Πειραιά και της Ραφήνας, που σήμερα οδηγούνται σε απόλυτο κορεσμό, με αδυναμία των χερσαίων υποδομών της, να εξυπηρετήσουν την διογκούμενη επιβατική κίνηση.


Λαμβάνοντας υπόψη ότι:
η δημιουργία μίας θαλάσσιας γέφυρας μεταξύ της Αττικής, της Νότιας Εύβοιας και των Κυκλάδων εγκαθιστά ένα δυναμικό δίκτυο στην καρδιά της Ελλάδα και σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες συνδέσεις, δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες σύνθετης μετακίνησης ντόπιων και ξένων επισκεπτών από τις Σποράδες μέχρι την Κρήτη, αποσυμφορώντας παράλληλα τα κεντρικά λιμάνια και τους οδικούς άξονες της χώρας και αναδεικνύοντας νέους τουριστικούς προορισμούς.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
αν προτίθεται να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να δρομολογηθεί επιβατικό πλοίο στη γραμμή Ραφήνα - Κάρυστος - Κυκλάδες


Οι ερωτώντες Βουλευτές


Αποστόλου Ευάγγελος


Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ