ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

01/05/2020

Τμήμα Παιδείας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αττικής: Η Υπουργός Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση

Τμήμα Παιδείας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αττικής: Η Υπουργός Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση



Το Tμήμα Παιδείας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Δυτικής Αττικής πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη την Παρασκευή 24/4/2020 με θέμα το επικείμενο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Βουλευτής Δυτικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Τσίπρας, ο Συντονιστής του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπασταμόπουλος, το μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος από το οργανωτικό για τις Ο.Μ. Δυτ. Αττικής Δ. Σακελλάρης, ο Συντονιστής της Ν.Ε. Δυτ. Αττικής Ν. Νικολόπουλος και πλήθος εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Αρχικά συζητήθηκαν οι ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική. Σχολεία υποβαθμισμένα, υπερκορεσμένα με μαθητές στοιβαγμένους σε κοντέινερ. Σχολεία πολυπολιτισμικά με μαθητές προερχόμενους από οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, που αδυνατούν να παρέχουν στα παιδιά τους τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, κάτι που δικαιολογεί την μεγάλη αποχή από την τηλεκπαίδευση.

Και ενώ βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία σε συνθήκες κατ’ οίκον περιορισμού, με δημοκρατικές και συμμετοχικές διαδικασίες σε αναστολή, η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε νομοσχέδιο με αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που ορθώνουν εμπόδια στην μόρφωση της νέας γενιάς, διογκώνουν τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και επαναφέρουν τις ιδεοληψίες για τα σχολεία των αρίστων. Με το νομοσχέδιο αυτό η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

Εισάγει στο Νηπιαγωγείο, πιλοτικά γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Αγγλικά) που αλλοιώνουν τον ευέλικτο τρόπο λειτουργίας του αγνοώντας παντελώς τους παιδαγωγικούς στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων αυτής της ηλικίας, την διαθεματικότητα αλλά και την βιωματική μάθηση με παιγνιώδη τρόπο χωρίς κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων. Το νηπιαγωγείο δεν μπορεί να «σχολειοποιηθεί».
Στα Δημοτικά Σχολεία αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από 22 που ήταν μέχρι σήμερα σε 26, οδηγώντας από τη μια μεριά στη δημιουργία μεγάλων τάξεων και από την άλλη σε κατακερματισμό μικρότερων σχολείων, αφού δεν θα συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών στα τμήματα και οι μαθητές θα οδηγούνται σε όμορα σχολεία.
Στην Γ΄ Γυμνασίου στερεί το δικαίωμα των μαθητών, μετά την εξεταστική Περίοδο του Σεπτεμβρίου, να ξαναδώσουν γραπτή δοκιμασία σε όποιο μάθημα υστέρησαν και τους στέλνει να επαναλάβουν την τάξη.
Μετατρέπει το σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, αυξάνοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο και αυξάνει το μέσο όρο προαγωγής/ απόλυσης από 9,5 σε 10 στο Λύκειο.
Αποκλείει από τα ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια την εγγραφή μαθητών άνω των 17 ετών, στερώντας τη δυνατότητα επανένταξης στο Εκπαιδευτικό Σύστημα στους μαθητές που το είχαν εγκαταλείψει, την δυνατότητα των αποφοίτων ΓΕΛ να αποκτήσουν ειδικότητα και πτυχίο επαγγελματικών προσόντων σε δημόσια δομή τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και των αποφοίτων ΕΠΑΛ να αποκτήσουν 2η ειδικότητα, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα, σε όφελος των Ιδιωτικών ΙΕΚ.
Επαναφέρει το αντιπαιδαγωγικό μέτρο αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στους απολυτήριους τίτλους που θα συνοδεύουν τους μαθητές σε όλη τους τη ζωή, όπως ίσχυε μέχρι το 2007.
Επαναφέρει την Εξωτερική Αξιολόγηση για σχολεία και εκπαιδευτικούς και σε συνδυασμό με τη δημιουργία Προτύπων σχολείων στοχεύει στην κατηγοριοποίησή τους και την απαξίωσή τους σε περιοχές που οι ταξικές και οι κοινωνικές συνθήκες ήδη θέτουν προβλήματα στην εκπαίδευση, όπως στην Δυτική Αττική
Για τους αναπληρωτές, επιχειρεί δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις μέσω της αύξησης των ετών ποινής από 2 σε 3 έτη αποκλεισμού από τους πίνακες αναπληρωτών, όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Αγνοεί παντελώς το γεγονός ότι τα χρήματα που παίρνουν ή το εργασιακό τους καθεστώς (π.χ. μειωμένου ωραρίου) δεν τους επιτρέπουν πολλές φορές –παρόλο που θέλουν να δουλέψουν- να ζήσουν μακριά από τον τόπο καταγωγής τους. Επιπλέον το νομοσχέδιο δεν προβλέπει εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών, ούτε καν για τις άδειες ασθενείας.

Εν κατακλείδι η Υπουργός Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο του οποίου το περιεχόμενο είναι απαράδεκτο. Απαιτούμε την απόσυρσή του και καταγγέλλουμε την ίδια την πράξη της κατάθεσής του εν μέσω πανδημίας, ως μη ηθική και αντιδημοκρατική.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ