ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/05/2020

Ερώτηση 27 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΣΕΙ και στις ΑΣΣΥ κατά την υγειονομική κρίση

Ερώτηση 27 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα την εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΣΕΙ και στις ΑΣΣΥ κατά την υγειονομική κρίση



Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κατέθεσαν 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ευβοίας Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη, με θέμα την εκπαιδευτική διαδικασία στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) κατά την υγειονομική κρίση.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως αμέσως μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης το Υπουργείο Παιδείας προέβλεψε την δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στα ΑΕΙ, επιτρέποντας τη μετάπτωση από τα μαθήματα με φυσική παρουσία σε τηλε-διδασκαλία μέσα από πλατφόρμες (άρθρο 12 παρ. 1 της από 11.3.2020 ΠΝΠ), ενώ ανάλογες ρυθμίσεις προβλέφθηκαν μάλιστα τόσο στο άρθρο 13 της ανωτέρω ΠΝΠ για τις σχολές αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού, όσο και στο άρθρο 65 παρ. 1 της από 30.3.2020 ΠΝΠ για τις σχολές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, προκαλεί μεγίστη απορία ότι ουδεμία αντίστοιχη διάταξη δεν έχει θεσπισθεί για τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), όταν μάλιστα υπήρχαν και διαμαρτυρίες για το γεγονός ότι οι σπουδαστές αυτών των σχολών παρέμειναν για μακρό χρονικό διάστημα εγκλεισμένοι για λόγους «προστασίας» τους από τον κορωνοϊό.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν τον Υπουργό:

-Πώς διεξάγεται η διδασκαλία των ακαδημαϊκών μαθημάτων σε κάθε ΑΣΕΙ και κάθε ΑΣΣΥ από την περίοδο που λήφθηκαν τα μέτρα αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης έως και σήμερα; (αναλυτική ενημέρωση για κάθε ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ)

-Σε περίπτωση που διεξάγεται τηλε-διδασκαλία, για ποιο λόγο δεν έχει αυτή κατοχυρωθεί νομοθετικά όπως για τα ΑΕΙ και για τις εκπαιδευτικές δομές των Υπουργείων Τουρισμού και Εμπορικής Ναυτιλίας; Σημειώνεται ότι από απλή ανάγνωση των οργανικών διατάξεων των ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ προκύπτει ότι η διδασκαλία γίνεται υποχρεωτικά με φυσική παρουσία των διδασκόντων (τη στιγμή που αντίστοιχες διατάξεις δεν υπάρχουν στα ΑΕΙ).

-Έχουν πληρωθεί οι αναγκαίες από τη νομοθεσία 13 εβδομάδες διδασκαλίας κατά το εαρινό εξάμηνο; Σε αρνητική περίπτωση, ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την διασφάλιση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων; Τι γίνεται με τα εργαστηριακά μαθήματα;

-Έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη στρατιωτική εκπαίδευση; Ειδικά για την Σχολή Ικάρων, έχει πραγματοποιηθεί το πτητικό πρόγραμμα εκπαίδευσης; Έχουν ληφθεί μέτρα αναπλήρωσης;

-Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το προσεχές χειμερινό εξάμηνο για την περίπτωση παράτασης της υγειονομικής κρίσεως αλλά και ενόψει των αναγκαίων, κατά τους ειδικούς, μέτρων δημοσίας υγείας;

Περιοχή συνημμένων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: «Εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΣΕΙ και στις ΑΣΣΥ κατά την υγειονομική κρίση»

Αμέσως μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης το Υπουργείο Παιδείας προέβλεψε την δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στα ΑΕΙ, επιτρέποντας τη μετάπτωση από τα μαθήματα με φυσική παρουσία σε τηλε-διδασκαλία μέσα από πλατφόρμες (άρθρο 12 παρ. 1 της από 11.3.2020 ΠΝΠ).
Ανάλογες ρυθμίσεις προβλέφθηκαν μάλιστα τόσο στο άρθρο 13 της ανωτέρω ΠΝΠ για τις σχολές αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού, όσο και στο άρθρο 65 παρ. 1 της από 30.3.2020 ΠΝΠ για τις σχολές του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ενόψει των ανωτέρω ρυθμίσεων, προκαλεί μεγίστη απορία ότι ουδεμία αντίστοιχη διάταξη δεν έχει θεσπισθεί για τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), όταν μάλιστα υπήρχαν και διαμαρτυρίες για το γεγονός ότι οι σπουδαστές αυτών των σχολών παρέμειναν για μακρό χρονικό διάστημα εγκλεισμένοι για λόγους «προστασίας» τους από τον κορωνοϊό.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πώς διεξάγεται η διδασκαλία των ακαδημαϊκών μαθημάτων σε κάθε ΑΣΕΙ και κάθε ΑΣΣΥ από την περίοδο που λήφθηκαν τα μέτρα αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης έως και σήμερα; (αναλυτική ενημέρωση για κάθε ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ)

2. Σε περίπτωση που διεξάγεται τηλε-διδασκαλία, για ποιο λόγο δεν έχει αυτή κατοχυρωθεί νομοθετικά όπως για τα ΑΕΙ και για τις εκπαιδευτικές δομές των Υπουργείων Τουρισμού και Εμπορικής Ναυτιλίας; Σημειώνεται ότι από απλή ανάγνωση των οργανικών διατάξεων των ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ προκύπτει ότι η διδασκαλία γίνεται υποχρεωτικά με φυσική παρουσία των διδασκόντων (τη στιγμή που αντίστοιχες διατάξεις δεν υπάρχουν στα ΑΕΙ).

3. Έχουν πληρωθεί οι αναγκαίες από τη νομοθεσία 13 εβδομάδες διδασκαλίας κατά το εαρινό εξάμηνο; Σε αρνητική περίπτωση, ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την διασφάλιση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων; Τι γίνεται με τα εργαστηριακά μαθήματα;

4. Έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη στρατιωτική εκπαίδευση; Ειδικά για την Σχολή Ικάρων, έχει πραγματοποιηθεί το πτητικό πρόγραμμα εκπαίδευσης; Έχουν ληφθεί μέτρα αναπλήρωσης;

5. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το προσεχές χειμερινό εξάμηνο για την περίπτωση παράτασης της υγειονομικής κρίσεως αλλά και ενόψει των αναγκαίων, κατά τους ειδικούς, μέτρων δημοσίας υγείας;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέτυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ